2-vuotias pieni mies kasvaa kohta ohi suurimmasta osasta vaatekomeron vaatteista ja pitäisi hyvissä ajoin alkaa ostaa isompaa (pari kertaa on käynyt jo niin, ettei aamulla lapselle sopinutkaan enää mikään ja piti paniikissa ostaa kaupasta sylin täydeltä housua ja paitaa, että sai lapselle jotain päälle).
Olen ollut aika pettynyt poikien vaatetarjontaan. Joko vaatteista lähtee kuvat muutamassa pesussa, polvet kuluu puhki, saumat ratkeaa, yhdet alushousut (vieläpä aika hintavat) hajosivat ekassa pesussa ja pesin vielä hellemmin kuin ohjeissa sanottiin. Jos vaatteet ovat suht laadukkaita ja kestäviä, niiden värimaailma on mustaa, harmaata, tummansinistä tai vaaleansinistä, kuvina hirviöitä, sarjakuvahahmoja tai tekstiä. 2-vuotias pitäisi vissiin pukea teini-ikäisten vaatteisiin.
Vauvanvaatteet pojille ovat ihania ja pirteitä! Miksi taaperoiden vaatteiden pitää olla niin synkkiä ja masentavia? Välillä olen törmännyt pirstäviin kappaleisiin ihan peruskaupoissa (Lindex, Henkkamaukka, Kappahal yms.) ja olen sortunut monesti ostamaan niistä pojalleni tytönvaatteita (niitä, missä ei ole pinkkiä, rusetteja ja pitsiä), mutta perustarjonta on ankeaa.
Hyviä vaatteita olen löytänyt MeandI:lta, mutta hekin haluavat pukea taaperopojat teineiksi. Positiivisia poikkeuksia ovat olleet Småfolkin, Plastisockin ja IdaT:n vaatteet, joita pojalla on muutamia ollut. Ovat kestäneet ja olleet hauskanvärisiä. En vain pidä siitä, että niitä pitää tilata postitse (kyllähän joitain löytyy kaupoistakin, mutta jos kauppa ei ole kaukana, sen valikoima on suppea), haluaisin enemmän itse katsella ja kierrellä, mutta nähtävästi kaikkea ei voi saada :)
Kuulisin mielelläni tällaisten taaperoikäisten poikien vanhemmilta, mistä he hankkivat vaatteensa ja mistä kannattaa ostella. Poika kuitenkin kaatuu paljon ja housujen kangas on kovilla. Samoin vaatteet sottaantuvat herkästi. Vaatteet saisivat olla lapsekkaita ja pirteitä ja iloisia, niissä pitäisi olla väriä ja vähän elämääkin. Lapseni ei ole hirviö, merirosvo, kuollut, zombi tai mikään Star Wars -hahmo, enkä viitsisi häntä moisilla symboleilla merkitä. Pidän retrosta, mutta muukin pirteä tyyli menee :) Olemme köyhiä, joten halpaa ei nähtävästi ole varaa ostaa. Haluan, että vaatteet kestävät myös joskus tulevalle pikkukakkoselle (ei toivoakaan, että alan tätä ostorumbaa käymään uudestaan!). Myös hyvät kenkämerkit ovat tervetulleita! Lapsi menee tarhaan taas syksyllä ja olisi kiva, jos ei olisi samanlaiset kengät kuin kolmella muulla pojalla (jonkun pojan mummo tuli jo kerran vihjailemaan, että olemme vieneet hänen lapsenlapsensa kengät...).
Alan olla jo niin epätoivoinen, että olen alkanut tehdä lapselleni vaatteet itse. Tähän asti olen tyytynyt villapuserot, sukat ja pipot neulomaan, mutta nyt on ostettu kangasta ja itkulla väännetään jotain, mikä pysyisi kasassa. Valitettavasti en ole niin taitava, että pystyisin koko arsenaalia tekemään :)
Kiitoksia paljon, jos joku osaa antaa ajatuksia.
Mistä pojalle laadukkaita ja kestäviä vaatteita?
8
861
Vastaukset
- ,,,
olisi Polarn&Pyretin vaatteet. Oletko niitä kokeilut? Onhan ne aika hintavia, mutta mielestäni kuitenkin selvästi halvempia kuin Me&I. Itse ostan usein niitä, ne ovat kivan värisiä ja ovat ainakin meidän vajaa 2v pojalla kestäneet hyvin.
- onnimanni*
Polar&pyretin vaatteet todettu laadukkaiksi. Sekä itse ostan paljon fix merkkiä lindeksiltä. Meillä erikseen piha sekä vieras/pyhä vaatteet.
- mösseli
Meillä on kengistä sellaisia kokemuksia, että esim. merkit Bisgaard ja Primigi on ollut hyviä. Bisgaardilla on tosi kestäviä ja sellaisia vähän sporttisia nahkakenkiä, jotka on kyllä arvokkaampia, mutta tosiaan kestävyydessä olleet omaa luokkaansa. Ja monet mallit on tosi Unisex mallisia, eli sellaisten kohdalla helpottaa kierrätystä perheen sisällä...
Kun valitsee kengät joissa on se kumipohja kärjen suojana niin ne kyllä pysyy hyvänä ja kestää futikset ym. Ja kun muotoilu on niin kivaa ja mainiota, ei jokaisella tule vastaan ;)
Niitä myy Suomessa verkkokauppa www.pikkujalat.fi Niin ja Bisgaardilla on aivan mielettömiä villavuorisia nahkatalvikenkiä, joissa vielä tex-käsittely useissa.
Sitten Primigejä on tilattu samasta kaupasta. Niissä on usein vähän leveämpi lesti kuin Bisgaardeilla. Ovat vähän kevyempiä ja heppoisemman oloisia, mutta esim.heidän välikausikengät on ollut hyviä, Gore texit vähän kevyemmällä lämminvuorella.
Kesäkenkiä on myös molemmilla kivoja =) - Muutama kommentti.
Olen samaa mieltä siitä, että tarjonta on aika synkkää ja rajua;minäkin puen täällä 2 vuotista 104 numeron vaatteisiin eikä niitä enää "pikku poikien" osastolta löydy.
Polarn O. Pyret -vaatteet olen todennut sekä kestäviksi pestää ja käyttää että kivan näköisiksi, niissä on iloisia ja pirteitä kuoseja. Rinnalla olen käyttänyt Lindexin perusmallistoja esim. college ja velour-housuja (ota kolme maksa kaksi), jotka ovat kestäneet päiväkotimeininkin mahtavasti. Ja sitten ostan nettikaupoista Småfolkia yms. jotka oletkin jo bongannut.
Kengistä meillä on siirrytty suosimaan Reima- merkkisiä kenkiä (ainakin meillä niitä myydään Sokoksella ja Jesper&Juniorissa). Niissä on hinta kohdallaan, kestävät rajun menon ja pohjamateriaali on "kumisempaa" talvikengissäkin eli eivät pakkasella kopsahada liukkaiksi. SuperFit - kenkiä olemme myös suosineet, muutoin kuin talvikenkinä, niissä talvitoppakengissä oli liukas pohjamateriaali. - rämäpään äiti, yhä
Näyttääpä tutulta tämä vuoden takainen vuodatus!
Polarn O. Pyretin vaatteita meillä on nyt jokunen ja niihin olen kyllä ollut tyytyväinen! Hintaahan niillä on, mutta olen ostanut koon liian isoja ja edelleen ovat loistokunnossa. Samoin sukkahousut (joita muuten myös on pojalle vaikea löytää) olen ostanut enää vain PO.P:sta.
Sen verran on vuoden aikana meno muuttunut, etten enää edes viitsi marketeissa katsella vaatteita. Lindexiltä olen muutamia luomupuuvillapaitoja ostanut, ne ovat olleet pirteitä ja hauskoja (eläinkuvioisia) ja kestäneet kovassakin käytössä. Henkkamaukan alushousut ovat tällä hetkellä olleet kestävimmät. Muuten kestävimmät vaatteet ovat olleet MeandI:lla (tosin osa heidänkin vaatteistaan on ollut pettymys), Småfolkilla ja jotkin Henkkamaukan ja Lindexin yksiväriset perusvaatteet.
Bisgaard-vinkki oli hyvä, kiitos siitä! Ei nuo hinnat mitenkään järkyttäviä ole, kun tähänkin asti on saanut pojan talvikengistä maksaa 60 - 70 euroa. Tosin kyllä on kannattanutkin, koska meille syntyy nyt kesällä se paljon puhuttu pikkukakkonen ja hänelle onkin kengät valmiina :) (jos on tyttö, niin iloisesti mustia kenkiä on kaapit pullollaan...). Reimaa meillä taitaa ainakin osa kengistä olla. Ovat yhä todella hyvässä kunnossa, joten pikkukakkoselle jäävät :)
Nyt kun olen kakkoselle alkanut laitella vaatteita valmiiksi, huomaa, että suurin osa tarjonnasta on minun vanhoja vaatteitani (siis lähes 30 v vanhoja), muutama Lindex ja henkkamaukka, jotka ovat nyppyisiä ja kulahtaneita, sitten on vähän kalliimpia merkkivaatteita muutamia, jotka ovat todella hyvässä kunnossa. En tiedä, jääkö tämä vauva kuopukseksi, mutta kannattaa selvästi satsata niihin kalliimpiin, niin ei tarvitse montaa kertaa ostaa samaa vaatetta.
Vaatteita on jonkin verran tullut tässä tehtyäkin ja ihanasti poika kertoo kaikista uusista ostetuistakin vaatteista, että "äiti on tehnyt tämän ihan itse" ;) - kahdenäitikkä
En lukenut aikaisempia, mutta kahden lapsen äitinä suosittelen tämmösiä.
Timberland kengät laadukkaita ja hyviä jalalle.
Polarn pyret laadukasta.
Ihania vaatteita (värikkäitä ja MUKAVIA kuvia) next, george, cherokee, mini boden.
Lindexillä hyviä college ja velour housuja (ota 3 maksa 2), ainakin meidän hoikalle pojalle hyviä! Värit vaan aina loppuu eli pitää pitää kiirettä kun niitä tulee ;) - Kauneus ja laatu
Burberry , Timberland ja Gant. Tarjonta Suomessa on aika niukkaa. Hesassa Laurette , stokka , Don ja Daisy , Kamppi ok ostospaikkoja.
- Iloisia ja pirteitä?
Näissä merkeissä kuosit vain eivät ole iloisia eivätkä kirkkaita.
Tyylikkäitä, juhlaan ainakin, ehkä. Mutta muuten kovin pönäköitä ja tylsän värisiä. Timberlandin värit harmaata, sinisiä ja murrettuja. Burberryn ruutukuosi sitten asia erikseen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292228
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261868Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121429Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121297Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701221- 931048
- 17937
- 88903
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741