ero raskausaikana

yksin ja raskaana

Mies jätti minut toisen naisen takia puolessavälissä raskautta. Sitä ennen oli jo pahoinpidellyt ja oli ollut paljon riitaa, ja juoksi ulkona ja baareissa kuin eläen teini-ikää vaikka on kolmekymppinen.
Olemme naimissisa, ja avioero tulee lopulliseksi noin kuukausi vauvan syntymän jälkeen, olen siis vielä raskaana mutta ero on vireillä.
Osaako joku neuvoa miten saan yksinhuoltajuuden?
Mies oli väkivaltainen myös isommalle lapselleni jonka biologinen isä eio le.
Olen nyt tehnyt rikosilmoitukset omasta ja lapseen kohdistuneesta pahoinpitelystä.
Kun lapsi syntyy avioliittoon, olemme molemmat huoltajia automaattisesti, tässä tilanteessa en kuitenkaan halua enkä voi ajatella että on lapsen paras että isä on huoltaja ja minun pitäisi antaa häntä tapaamisiin isälle ja tälle uudelle naiselle tai ehkä vaihtuville naisille jo vauvaikäisenä.
Kyse ei ole siitä että haluan kiusata isää, hän ei todellakaan ollut kiinnostunut raskaudestani, ja hän jätti minut puolessavälissä raskautta, mitään ei ole vauvalle ostanut eikä kysynyt vointiamme lähtönsä jälkeen.
Osaako joku neuvoa miten toimia viisaasti ?

5

1533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs äiti

avuksi, ja sellainen, joka on erikoistunut perheoikeuteen. Ja hurjan tärkeää, että kun haet avioeron kakkosvaihetta, niin haet samalla lapsen yksinhuoltajuutta! Et voi sitä saada ellet edes vaadi.

• yksin ja raskaana

mulla on jo lakimies, kun hain lähestymiskieltoa, että sain miehen ulos koska tilanne oli paha ja ero oli vireillä mies ilmoitti ettei lähde yhtään mihinkään.
        Maksoin kaikki lomarahani jo lakimiehelle, tosi kivaa kun on sen verran palkkaa ettei saa oikeusapua ja nyt on rahatkin jo loppu ja pitäisi vauvalle kaikkea ostaa.
        Kyselen etukäteen, koska tuntuu että kaikki vaan odottaa että vauva ensin syntyy, sitä ennen häntä ei ole virallisesti olemassa. Paitsi minulle, joka häntä kannan sydämeni alla ja rakastan ja haluan suojella :)
        Käytännössä saanko yksinhuoltajuuden, onko kukaan saanut, kun lapsi syntyy avioliittoon?
        Pahoinpitelystä ei ole mitään tuomiota, asia menee oikeuteen ehkä noin 6 kk.n kuluttua, silloin vauva on jo syntynyt.

• qetiå
        yksin ja raskaana kirjoitti:

mulla on jo lakimies, kun hain lähestymiskieltoa, että sain miehen ulos koska tilanne oli paha ja ero oli vireillä mies ilmoitti ettei lähde yhtään mihinkään.
        Maksoin kaikki lomarahani jo lakimiehelle, tosi kivaa kun on sen verran palkkaa ettei saa oikeusapua ja nyt on rahatkin jo loppu ja pitäisi vauvalle kaikkea ostaa.
        Kyselen etukäteen, koska tuntuu että kaikki vaan odottaa että vauva ensin syntyy, sitä ennen häntä ei ole virallisesti olemassa. Paitsi minulle, joka häntä kannan sydämeni alla ja rakastan ja haluan suojella :)
        Käytännössä saanko yksinhuoltajuuden, onko kukaan saanut, kun lapsi syntyy avioliittoon?
        Pahoinpitelystä ei ole mitään tuomiota, asia menee oikeuteen ehkä noin 6 kk.n kuluttua, silloin vauva on jo syntynyt.

siis tehän asutte jo erillänne. Sun ei tartte lasta antaa isällensä. Jos isä haluu tavata lastaan sanot vaan, että asiasta jutellaan vain lastenvalvojan kanssa samassa huoneessa. Ja vauvaikäisen tapaamiset voi muutenkin olla melko vähäisiä. Tuskin mies välittää tapella lapsestaan. Yksinhuoltajan määrää lastenvalvoja, jos voi näyttää toteen, että äiti yksin hoitaa lapsen ja ero on valmis. Sitä en tiedä mitä se lastenvalvoja tekee, ilmeisesti täyttelee jotain asiakirjoja. Lastenvalvojaan voit siis luottaa. Oikeutta ja Lakimiestä et tarvi, ellei mies rupee tappeleen. Mutta jos mies rupee tappeleen, uhkaile sinä häntä sillä ettei saa enää tavata lastaan jos ei käyttäydy kunnolla.

Sinähän olet jo nyt yksinhuoltaja. Synnytät myös lapsesi yksin. Tarvitset jonkun, joka hakee sinut kotiin synnäriltä. Yksin ne eivät päästä. Sisään kyllä ottavat taksistakin, mutta en usko, että taksi riittää enää takaisinpäin mentäessä. Miten isompi lapsesi, kun meet synnärille ?

Sitä en voi taata, että ilman käräjöintiä saisit lapsen yksinhuoltajuuden. Mutta aina parempi, että isä ei saapuis edes käräjille. Lasten valvoja voi siis tehdä paperit sun huoltajuudesta, kun ero on selvä. ilmeisesti siis pian syntymän jälkeen.

Voit hakea molemmille myös yksinhuoltaja lisää kelasta. Ota ainakin selvää asiasta. Lastenvalvojalla sovitaan myös lapsen elatusasiat.

Toivottavasti saat asiat rullaamaan hyvin lastenvalvojan kanssa, eiku yhteyttä vaan sossuun.

• eräs äiti
        qetiå kirjoitti:

siis tehän asutte jo erillänne. Sun ei tartte lasta antaa isällensä. Jos isä haluu tavata lastaan sanot vaan, että asiasta jutellaan vain lastenvalvojan kanssa samassa huoneessa. Ja vauvaikäisen tapaamiset voi muutenkin olla melko vähäisiä. Tuskin mies välittää tapella lapsestaan. Yksinhuoltajan määrää lastenvalvoja, jos voi näyttää toteen, että äiti yksin hoitaa lapsen ja ero on valmis. Sitä en tiedä mitä se lastenvalvoja tekee, ilmeisesti täyttelee jotain asiakirjoja. Lastenvalvojaan voit siis luottaa. Oikeutta ja Lakimiestä et tarvi, ellei mies rupee tappeleen. Mutta jos mies rupee tappeleen, uhkaile sinä häntä sillä ettei saa enää tavata lastaan jos ei käyttäydy kunnolla.

Sinähän olet jo nyt yksinhuoltaja. Synnytät myös lapsesi yksin. Tarvitset jonkun, joka hakee sinut kotiin synnäriltä. Yksin ne eivät päästä. Sisään kyllä ottavat taksistakin, mutta en usko, että taksi riittää enää takaisinpäin mentäessä. Miten isompi lapsesi, kun meet synnärille ?

Sitä en voi taata, että ilman käräjöintiä saisit lapsen yksinhuoltajuuden. Mutta aina parempi, että isä ei saapuis edes käräjille. Lasten valvoja voi siis tehdä paperit sun huoltajuudesta, kun ero on selvä. ilmeisesti siis pian syntymän jälkeen.

Voit hakea molemmille myös yksinhuoltaja lisää kelasta. Ota ainakin selvää asiasta. Lastenvalvojalla sovitaan myös lapsen elatusasiat.

Toivottavasti saat asiat rullaamaan hyvin lastenvalvojan kanssa, eiku yhteyttä vaan sossuun.

nimisissa, niin käräjäoikeuteen on lähetettävä avioerohakemus ja käräjäoikeus päättää avioerosta ja SIINÄ samalla täytyy lapsista myös päättää. Ja jos mies ei vastusta avioeron yhteydessä olevaan yksinhuoltajuutta, niin silloin myös saat sen yksnhuoltajuuden! Avioeron yhteydessä voit myös hakea elatusmaksun vahvistusta jollekin tietylle summalle.

Lastenvalvoja ei päätä yhtään mitään, avoliitot ovat asia erikseen ja silloinhan ne paperit voi tehdä koska vaan, mutta avioero on ihan toinen juttu!

• yksin ja raskaana
        eräs äiti kirjoitti:

nimisissa, niin käräjäoikeuteen on lähetettävä avioerohakemus ja käräjäoikeus päättää avioerosta ja SIINÄ samalla täytyy lapsista myös päättää. Ja jos mies ei vastusta avioeron yhteydessä olevaan yksinhuoltajuutta, niin silloin myös saat sen yksnhuoltajuuden! Avioeron yhteydessä voit myös hakea elatusmaksun vahvistusta jollekin tietylle summalle.

Lastenvalvoja ei päätä yhtään mitään, avoliitot ovat asia erikseen ja silloinhan ne paperit voi tehdä koska vaan, mutta avioero on ihan toinen juttu!

toivoisinkin että mies olisi täysin välinpitämätön lasta kohtaa, niinhän hän onkin,
        mutta koska hän on ulkomaalainen tämä painaa niin paljon hänen oleskeluluvan jatkossaan että lapsi on se paras side Suomeen vaikka ei siitä välittäisikään.
        Minua on jo käytetty hyväkseen, teeskennelty rakkautta, ja en halua että tekee saman tälle lapselle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2216
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1654
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1318
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      123
      1303
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1236
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      60
      1068
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      60
      1044
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1017
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      952
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      824
    Aihe