Muutin nykyiseen asuntooni viimevuoden lopulla, edellinen asukas kuoli. En ole muistanut tähän päivään saakka tehdä sähkösopimusta, ja huomasin vuokrasopimuksessa kohdan, jossa määrätään vuokralaisen tekemään sähkösopimus energiantoimittajan kanssa sillä huoneistokohtainen sähkö ei sisälly vuokraan.
Olen siis ollut reilun puoli vuotta pummisähköllä, sitä en tiedä kenen kanssa tämä kuollut asukas oli tehnyt sähkösopimuksen, eikä häneltä ole tullut asuntoon sähkölaskuja (puhelinlaskuja kylläkin), vai onko sähkösopimusta ollut hänelläkään.
Jos tekee sopimuksen, niin mistä energiantoimittajat näkevät laskuttaa aikaisemman sähkön kulutuksen? Varsinkaan kun en tiedä mille yhtiölle edellisellä asukkaalla oli sopimus, jos oli ollenkaan. En haluaisi ottaa riskiä että sähköt menee poikki sekunniksikaan.
Voiko tuosta sähkön pummaamisesta tullla mitään sakkoja/lisämaksuja, ylipäätään sellaista, että laskutettaisiin enemmän kuin on sähköä käyttänyt?
Sähkösopimuksen puuttuminen..
2
864
Vastaukset
- Otapa yhteys
Mitäpä jos soittaisit vuokranantajallesi ja selvittäisit asian.
Luultavasti se sähkölasku menee vuokranantajallesi, koska jos sitä laskua ei ole kukaan maksanut, niin eläisit pimeydessä, eli sähkösi olisivat jo katkaistu.
"Voiko tuosta sähkön pummaamisesta tullla mitään sakkoja/lisämaksuja"
Ei mitään muuta kuin, että vuokranantajasi perii sinulta ne puolen vuoden maksut. Tai sitten ei, riippuen, miten sovitte.
Mutta puhelin käteen ja soitto sille vuokraisännälle. - Maksajan osa
Sähköntoimittaja sopimukset mitä on laskuttanut ja kuka ketä jne.Tottakai sähkö laskutetaan jälkikäteen jos sitä on kulutettu ja sopimusta ei ole ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898603
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504238
- 593792
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.412218Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382203