Hei! Onko kokemuksia 9. kaupunginosasta? Olen ymmärtänyt sen olevan suht lähellä nähtävyyksiä... Osaatteko suositella hyviä ruokaravintoloita lähellä? Kiitos asiallisista vastauksista!
9. kaupunginosa
7
2120
Vastaukset
- Pariisin matkaaja
On aivan keskustaa, joten lyhyet kävelymatkat kaikkialle. Toisaalta aika pitkälti tylsää turisti-Pariisia joidenkin mielestä. Kaikella on puolensa. Itse suosin nykyään muita alueita.
Parisissa on ravintoloita joka puolella. Michelinin punainen Pariisin opas ei ole enää pelkkä Ranskan oppaan erillispainos. Siinä on tähtiravintoloiden lisäksi paljon edullisia vaihtoehtoja.
Muutama vinkki kuitenkin:
- ketjuja kannattaa välttää,
- Louvren ravintola on yksi huonoimpia koko kaupungissa ja
Chartier kannattaa kokea ilmapiirin takia.- Siis tämä
http://www.amazon.com/Michelin-Guide-Paris-2010-English/dp/2067146920
Saa Suomessa mm. Akateemisesta, mutta kannattanee ostaa Pariisista tai netistä.
Sen kumppaniksi paras ollee saman firman taskukokoinen karttakirja. Ovat muuttuneet sen vrran, että arvaisin sen olevan tämän:
http://www.amazon.com/Michelin-Pocket-Atlas-Map-Paris/dp/0785901302 - Pompelipim-10
Siis tämä kirjoitti:
http://www.amazon.com/Michelin-Guide-Paris-2010-English/dp/2067146920
Saa Suomessa mm. Akateemisesta, mutta kannattanee ostaa Pariisista tai netistä.
Sen kumppaniksi paras ollee saman firman taskukokoinen karttakirja. Ovat muuttuneet sen vrran, että arvaisin sen olevan tämän:
http://www.amazon.com/Michelin-Pocket-Atlas-Map-Paris/dp/0785901302Kiitos paljon vastauksistasi ja mukavaa kesän jatkoa!!!
- Lomalla Suomessa
Kuten Pariisin matkaaja totesi: keskustassa ollaan, mutta tylsällä turistialueella. :) Itse en alueella viihtyisi, mutta viehättäväähän siellä on ja turvallista liikkua. Ruokailu ja kahvittelu on huomattavasti edullisempaa ja tunnelmallisempaakin muualla.
- pian taas Pariisiin
Olen ollut kahdesti Pariisissa ja molemmilla kerroilla ko. kaupunginosassa. Eikä ole kyllä mitään valittamista. Osa nähtävyyksistä on kävelymatkan päässä, mutta alueella risteilee myös useita metrolinjoja eikä mihinkään Pariisin aluelle metrolla mennessä tarvitse vaihtaa metroa kuin kerran. Olen menossa Pariisiin jälleen elokuussa ja edelleen haluan ehdottomasti tähän kaupunginosaan.
Alueella on kyllä paljon turisteja (sillä siellä on paljon keskihintaisia ** - *** -hotelleja), mutta itse en koe sitä rasitteeksi lainkaan. Päinvastoin 9. arrondissementin väki on turistiystävällistä. Alueella on niin hyviä brasserioita, Creppikioskeja kuin kohtuuhintaisia ravintoloitakin ja myös useita hyviä etnisiä ravintoloita, jos ranskalainen cuisine alkaa tökkiä. Alueen suurilla Bulevardeilla drinkit voivat olla suht hintavia 9. kaupunginosassakin, mutta pari kolme katua laidempaa saa jo halvempaa.
Ranskalaisista ravintoloista alueella suosittelin Chartieria (7 Rue du Faubourg Montmartre). Se on kohtuullisen edullinen ja ruoka on hyvää. Kannattaa syödä muuten päivän pääateria lounaalla, sillä lounastarjoukset ovat usein kymmenisen euroa illallisia halvempia, mikäli budjetti on rajallinen. Mikäli pidätte intialaisesta ruoasta, suosittelen 9. kaupunginosasta Saranquita (4 place Gustave Toudouze).
Antoisaa matkaa!- jgkjdsrhguiherui
Olemme myös menossa elokuussa Pariisiin, ja ensimmäistä kertaa kuten arvata saattaa :)
- Pian taas Pariisiin
jgkjdsrhguiherui kirjoitti:
Olemme myös menossa elokuussa Pariisiin, ja ensimmäistä kertaa kuten arvata saattaa :)
Jos olette ensimmäistä kertaa Pariisiin menossa, huomannette pian että sinne pitää päästä toistekin, on siellä meinaan niin paljon nähtävää! :) Ensimmäinen kerta menee usein niiden "pakollisten" nähtävyyksien katseluun. Muistakaa ottaa selvää museoiden aukioloista, usein museot ovat kiinni jonkin arkipäivän. Louvre on muistaakseni maanantaisin kokonaan kiinni ja Musée D'Orsay tiistaisin.
Elokuu on sekä hyvä että huono aika mennä Pariisiin, paikallisilla on nimittäin kesälomat usein juuri elokuussa ja toisaalta Pariisissa on silloin vähemmän pariisilaisia ja esim. liikenne on hiljaisempaa (tosin muualta Ranskasta tulee paljon turisteja Pariisiin). Toisaalta esim. useat ruokaravintolat ovat kiinni kolme viikkoa elokuusta, eivät tosin läheskään kaikki eikä Pariisissa ole juuri mitään massatapahtumia, vaan kaupunki on hiljentynyt lomanviettoon. Ai niin, elokuu on usein Pariisissa erittäin kuuma ja elohopea kipuaa usein tuonne 30 asteen tietämiin. Tämä voi toisille olla tervetullutta, toisille ei.
Suositelenpa vielä leppoisaksi illanviettopaikaksi vielä Pranzoa (35 Boulevard de Bonne Nouvelle), vaikka se ei ole ihan 9. alueella, vaan lipeää hieman kakkosalueen puolelle. On silti ihan 9. alueen tuntumassa ja lähellä, riippuen vähän siitä missäpäin 9. arrondissementtia hotellinne sijaitsee. Hyvää naposteltavaa (sekä ranskalaista että muuta), kohtuuhintaista juotavaa niinkin keskeiselle sijainnille ja mukavaa elävää musiikkiakin tarjolla.
Meidän lomamme suuntautuu elokuun ensimmäiselle ja osin toiselle viikolle. Tässä jo kovasti odotellaan, odottavan aika on pitkä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1125825Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323927- 823332
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182946Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2501997Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871963- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui391685Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881529