Vuokra- asunnon rikki mennyt uuni

Uuniton

Jos vuokra- asunnon uuni menee rikki, onko uuden uunin ostaminen vuokralaisen vai vuokranantajan vastuulla? Siis kun uunin rikki menemiselle ei ole mitään kummempaa syytä, vaan se vain yhtäkkiä lakkaa toimimasta ilmeisesti vain ikänsä vuoksi. Mikään laitehan ei kestä ikuisuuksia.

8

8835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bhjgb

      vuokranantaja ostaa uuden. tarkista nyt kuitenkin ensin että sulakkeet ovat kunnossa..

    • Ensin

      Kyllä se kuulu vuokranantajalle hommata uusi uuni sinulle,samoin suihkuletkut ym, kiinteisiin kalustoon kuuluva,mutta aina ei viitsi jostain kolmeneuron loisteputkesta vinkua kylpyhuoneeseen,vaan ostan itse,ettei tule mitään ronkelin mainetta.

      • maineenvartija

        Vuokranantajan kuuluu tosiaan hommata kiinteät jutut. Mutta "aina ei viitsi jostain kolmeneuron loisteputkesta vinkua kylpyhuoneeseen,vaan ostan itse" maksoi se loisteputki ihan mitä tahansa, niin sen hommaaminen kuuluu vuokralaiselle. Se kun on sen kylppärinlampun kuluva osa, ihan niin kuin nyttemmin pannaanjulistettu hehkulamppu on toisenlaisen valaisimen kuluva osa. Eli osta vastaisuudessakin itse vaan ne loistelamput kylppäriin, niin säästyt paitsi ennakoimaltasi ronkelin maineelta, niin hiukan hassun maineelta.


    • Vuokranantaja ittekk

      Vuokranantajahan saa noi tommoset kuten uunin verovähennyksiin. Joten ei siinä kukkaro silläkään paljon kulu.

      • i säntä

        "Vuokranantajahan saa noi tommoset kuten uunin verovähennyksiin. Joten ei siinä kukkaro silläkään paljon kulu."

        Kyllä se kuluu sen uunin hinnan verran. Se ei vaan joudu uunin hinnan LISÄKSI maksamaan siitä veroa.

        Verovähennyshän ei ole sellainen että hankinnat saa vähentää veron määrästä - ne vähennetään tuotosta, josta lasketaan veron määrä! Ei verotoimisto niitä uunirahoja maksa.


      • i säntä kirjoitti:

        "Vuokranantajahan saa noi tommoset kuten uunin verovähennyksiin. Joten ei siinä kukkaro silläkään paljon kulu."

        Kyllä se kuluu sen uunin hinnan verran. Se ei vaan joudu uunin hinnan LISÄKSI maksamaan siitä veroa.

        Verovähennyshän ei ole sellainen että hankinnat saa vähentää veron määrästä - ne vähennetään tuotosta, josta lasketaan veron määrä! Ei verotoimisto niitä uunirahoja maksa.

        Jos vuokranantaja ostaa uuden lieden jonka hinta on 1.000 €, niin hän saa 280 € verohyötyä, ei se sen vaikeampaa ole.


      • minun mielestäni
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Jos vuokranantaja ostaa uuden lieden jonka hinta on 1.000 €, niin hän saa 280 € verohyötyä, ei se sen vaikeampaa ole.

        No en nyt sanoisi sitä hyödyksi.

        Jos uuni ei tarvitsisi ostaa, niin vuokranataja tienasi tonnin, josta maksaisi 280€ veroa, omaan taskuun tulisi 720€ ja sillä voisi ostaa vaikka perheelleen ruokaa koko kuukaudeksi.

        Jos tuo tonni menee uunin ostoon, niin ei tarvi maksaa 280€:n veroa, mutta vastaavasti menee tonni Gigantin kassakoneeseen ja 720€ puuttuu ruokakassasta.

        Että semmonen "verohyöty".


      • mik699

        Kauankohan sen uuden uunin hankkimiseen saa mennä?meinaan et 3vkoA mull Jo ottanut ja monta viestiä pistänyt..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5238
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2386
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1907
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1598
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1202
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe