Joten, ajateltiin ensikesälle häitä, koska tälle kesälle tuskin enää kerkeää.
Mistähän minä alottaisin??? En tiedä yhtään miten tämä homma menee, olen enemmänkin järjestänyt hautajaisia :D
Haluaisin kuulla omia kokemuksia häistänne, ja miten hintavia ne on ollut ja niin pois päin.
Mieheni kosi Juhannuksena, nyt häiden suunnittelua
16
400
Vastaukset
- aa
mitä on miettinyt, kun sellaisen aloitteen teki!
- onnellinen nainen
Just... taas kerran iditootteja paikalla. en kaipaa kuule sun kaltaisia kommentteja.
- jotain tässä
onnellinen nainen kirjoitti:
Just... taas kerran iditootteja paikalla. en kaipaa kuule sun kaltaisia kommentteja.
No, kyllä mullekin tuli vähän sellainen fiilis, että kuinka uusavuton sitä pitää olla... :) Ei millään pahalla. Mutta ihan ensimmäiseksi varmaan kannattaa kartoittaa omaa budjettia. Sitten kun on selvillä kuinka paljon haluaa/voi juhlaan rahaa käyttää niin voi alkaa varailla juhlapaikkaa ja mahdollista kirkkoa. Sitten on tietysti pitopalvelu, ehkä bändi ja puvut ja somistus esimerkiksi. Riippuu kuitenkin täysin siitä millaiset häät haluatte järjestää. Jos järjestää häät mökillä talkoovoimin niin valmisteluprosessi on aika erilainen verrattuna kaupunkihäihin kalliissa juhlapaikassa.
- hättärää
Kannattaa aloittaa siitä mikä on itselle tärkeintä. Jollekin se on tietty päivä, toiselle juhlatila tai kirkko jne.
Me aloitimme kirkon varaamisesta, meidän häitä kun vietetään talvella ei ollut mitään ongelmia päivämäärän kanssa, alustava vieraslista tehtiin ja vierasmäärän mukaan katsottiin juhlapaikka. Halusimme kaiken sujuvan mahdollisimman helpolla, joten päädyimme ravintolahäihin, n. 80 henkeä budjetti n. 8000€.- morsian2010
Voi itku...älä välitä...täällä liikkuu aina henkilöitä joille on tärkeää päästä jollakintavoin nälvimään. Minä en ainakaan lokeroi jotakuta edes uusavuttomaksi sen perusteella jos kysyy jotain asiaa.
Kai naimisiin on tarkoitus mennä vain kerran elämässä,joten saahan siitä kysyä!!! se on asia josta ei voi ollakaan kokemusta.
Minusta häävalmistelut kannattaa aloittaa vuosi aiemmin. Ja aivan ensimmäisenä kannattaa valita kirkko, kysyä sieltä varaustilanne ja varata oma päivä ja kellonaika. Sen jälkeen pitää löytää juhlapaikka ja varata se. Ravintola vaiko jokin muu tila johon tilataan pitopalvelu tai teette kökkätyönä ruuat,miten kukin haluaa jne.. Meille ravintolan tarjous oli huomattavasti edullisempi kuin mikään muu ja lisäksi heillä oli tarpeeksi tilaa. ( suuret häät) valinta oli melko helppo, koska entuudestaan tiedämme,että kyseisessä ravintolassa on mahtavat ruuat!
Seuraavaksi valitsemaan morsiuspukua. Jos ostat puvun,se yleensä tilataan ( joskus löytyy valmiina kaupasta) ja tilausaika voi olla jopa puoli vuotta!!! omani on 5kk. Miehen puvulla ei ole niin kiire mutta se kannattaa valita samaan syssyyn..
Sitten vaan kutsuvieraslistan tekoon ja miettimään millaiset häät haluatte...millaiset kutsut, tuleeko kirkko-ohjelmalappuja, mitä ohjelmaa häihin, mitä musiikkia vihkitilaisuuteen ( yleensä täytyy olla hengellistä koska vihkitilaisuus on jumalanpalvelustilaisuus), hääkarkkirasioita, kukat...
Kanttori ja vihkipappi ottavat teihin yhteyttä kun olette päivän varanneet ja heidän kanssaa käytte keskustelua siitä musiikista myös ja parisuhdejutuista jotta pappi osaa pitää hienon puheen vihkitilaisuudessa...
Esteiden tutkinta täytyy tehdä hyvissä ajoin ( lapun saa tulostaa netistä, lähetetään maistraattiin) se on voimassa 4kk muistaakseni. ja kestää 7 päivää saada. - maikkumors
morsian2010 kirjoitti:
Voi itku...älä välitä...täällä liikkuu aina henkilöitä joille on tärkeää päästä jollakintavoin nälvimään. Minä en ainakaan lokeroi jotakuta edes uusavuttomaksi sen perusteella jos kysyy jotain asiaa.
Kai naimisiin on tarkoitus mennä vain kerran elämässä,joten saahan siitä kysyä!!! se on asia josta ei voi ollakaan kokemusta.
Minusta häävalmistelut kannattaa aloittaa vuosi aiemmin. Ja aivan ensimmäisenä kannattaa valita kirkko, kysyä sieltä varaustilanne ja varata oma päivä ja kellonaika. Sen jälkeen pitää löytää juhlapaikka ja varata se. Ravintola vaiko jokin muu tila johon tilataan pitopalvelu tai teette kökkätyönä ruuat,miten kukin haluaa jne.. Meille ravintolan tarjous oli huomattavasti edullisempi kuin mikään muu ja lisäksi heillä oli tarpeeksi tilaa. ( suuret häät) valinta oli melko helppo, koska entuudestaan tiedämme,että kyseisessä ravintolassa on mahtavat ruuat!
Seuraavaksi valitsemaan morsiuspukua. Jos ostat puvun,se yleensä tilataan ( joskus löytyy valmiina kaupasta) ja tilausaika voi olla jopa puoli vuotta!!! omani on 5kk. Miehen puvulla ei ole niin kiire mutta se kannattaa valita samaan syssyyn..
Sitten vaan kutsuvieraslistan tekoon ja miettimään millaiset häät haluatte...millaiset kutsut, tuleeko kirkko-ohjelmalappuja, mitä ohjelmaa häihin, mitä musiikkia vihkitilaisuuteen ( yleensä täytyy olla hengellistä koska vihkitilaisuus on jumalanpalvelustilaisuus), hääkarkkirasioita, kukat...
Kanttori ja vihkipappi ottavat teihin yhteyttä kun olette päivän varanneet ja heidän kanssaa käytte keskustelua siitä musiikista myös ja parisuhdejutuista jotta pappi osaa pitää hienon puheen vihkitilaisuudessa...
Esteiden tutkinta täytyy tehdä hyvissä ajoin ( lapun saa tulostaa netistä, lähetetään maistraattiin) se on voimassa 4kk muistaakseni. ja kestää 7 päivää saada.Tämä riippuu siitä millaiset häät kukin haluaa, mutta muistutan vain että ravintolahäissä on se puoli ettei millään pysty tarjoamaan ihmisille juomia koko iltaa. Eli jos haluaa tarjota ihmisille sekä ruuan että juoman koko illaksi ilmaiseksi niin silloin on syytä valita paikka minne voi viedä omat juomat ja pitopalvelun. Ja häät muuten pystyy järjestämään helposti huomattavasti lyhyemmässä ajassa kuin vuodessa mikäli vain saa haluamansa juhlapaikan ja mahdollisen kirkon vielä varattua. Puolessa vuodessa ehtii ihan hyvin.
- morsian2010
maikkumors kirjoitti:
Tämä riippuu siitä millaiset häät kukin haluaa, mutta muistutan vain että ravintolahäissä on se puoli ettei millään pysty tarjoamaan ihmisille juomia koko iltaa. Eli jos haluaa tarjota ihmisille sekä ruuan että juoman koko illaksi ilmaiseksi niin silloin on syytä valita paikka minne voi viedä omat juomat ja pitopalvelun. Ja häät muuten pystyy järjestämään helposti huomattavasti lyhyemmässä ajassa kuin vuodessa mikäli vain saa haluamansa juhlapaikan ja mahdollisen kirkon vielä varattua. Puolessa vuodessa ehtii ihan hyvin.
Totta, ehtii kyllä puolessakin vuodessa mutta kannattaa se puku sitten hyökätä heti valitsemaan. itselle ainakin oli yllätys että sen saaminen voi viedä kuukausia.
Ja ravintolasta sen verran,että ei se alkoholipitoisen juoman tarjoaminen ole este. Meillä tarjotaan vieraille ruuan kanssa valkkaria/punaviiniä, kahvin päälle voi ottaa liköörin/konjakin jos haluaa ja sitten vielä myöhemmin tarjolle tulee boolia ja sitä varataan niin paljon että riittää.
Viiniä ja likööreitä en saa itse edullisemmin mistään ja booli nyt hieman maksaa mutta laskimme juuri tuon tulevan ukon kanssa että ero ei ole huikea verrattuna siihen että jos tekisi itse.
Hintaan vaikutti nyt sekin,että ravintolalla on työvoima ja keittiöt ja tilat ja liinat ja koristeet ja kaikki jo valmiina eli se on heidän työtään. Jos pitää häät esim jossakin kesäjuhlapaikassa voi hintaa tulla äkkiä paljon koska yhtä ja toista täytyy hankkia. Meillä hintaan sisältyy ruuat, (runsas menu),henkilökunta,pöytäliinat, oikeat ravintolan ruokaliinat,peruskoristeet. ja se hinta on 25e/hlö. ja alle 12v -50% ja alle 6v ilmaiseksi. Paikan koristeluun emme tarvitse muuta kuin kukat pöytiin,siellä on jo valmiiksi niin tunnelmallista ja hienoa.
Kannattaa tutkia kaikki vaihtoehdot, voi tulla yllätyksiä vastaan=) - maikkumors
morsian2010 kirjoitti:
Totta, ehtii kyllä puolessakin vuodessa mutta kannattaa se puku sitten hyökätä heti valitsemaan. itselle ainakin oli yllätys että sen saaminen voi viedä kuukausia.
Ja ravintolasta sen verran,että ei se alkoholipitoisen juoman tarjoaminen ole este. Meillä tarjotaan vieraille ruuan kanssa valkkaria/punaviiniä, kahvin päälle voi ottaa liköörin/konjakin jos haluaa ja sitten vielä myöhemmin tarjolle tulee boolia ja sitä varataan niin paljon että riittää.
Viiniä ja likööreitä en saa itse edullisemmin mistään ja booli nyt hieman maksaa mutta laskimme juuri tuon tulevan ukon kanssa että ero ei ole huikea verrattuna siihen että jos tekisi itse.
Hintaan vaikutti nyt sekin,että ravintolalla on työvoima ja keittiöt ja tilat ja liinat ja koristeet ja kaikki jo valmiina eli se on heidän työtään. Jos pitää häät esim jossakin kesäjuhlapaikassa voi hintaa tulla äkkiä paljon koska yhtä ja toista täytyy hankkia. Meillä hintaan sisältyy ruuat, (runsas menu),henkilökunta,pöytäliinat, oikeat ravintolan ruokaliinat,peruskoristeet. ja se hinta on 25e/hlö. ja alle 12v -50% ja alle 6v ilmaiseksi. Paikan koristeluun emme tarvitse muuta kuin kukat pöytiin,siellä on jo valmiiksi niin tunnelmallista ja hienoa.
Kannattaa tutkia kaikki vaihtoehdot, voi tulla yllätyksiä vastaan=)Oho, minkä verran sitten kyseisessä paikassa viini ja likööri maksavat? Itse haettuina kun Virosta maksavat meillä esim. punaviini ja valkoviini n. 6 euroa pullo. Jos vähän tietää viineistä niin sieltäkin voi löytää ihan ok vaihtoehtoja noinkin edullisesti, osa viineistä on kuitenkin samoja kuin Alkossakin. Ravintolahäissähän ei alkoholin tarjoaminen ole mikään este, niin en väittänytkään, mutta koko illan juomat kyllä suurimmassa osassa ravintoloita maksavat huimia summia. Me varaamme punaviiniä ja valkoviiniä siten, että viinit jäävät pöytään ja ne eivät lopu kesken. Meillä on ystäväpiirissä paljon ystäviä, jotka nauttivat nimen omaan sitä viiniä sitten koko illan. Toisaalta meillä on sadan hengen häät, joten uskon kyllä että esimerkiksi puolet pienemmissä häissä kannattaa jo ravintolaa hääpaikkana harkitakin. Sen sijaan näin suurissa häissä tulimme siihen tulokseen, että tulee kyllä edullisemmaksi tuoda omat alkoholijuomat, vertailua kyllä tein.
Ja noista puvuista, onneksi erittäin harvoissa puvuissa on se tilausaika puoli vuotta, suurimmassa osassa lienee 16-18 viikkoa. :) - morsian2010
maikkumors kirjoitti:
Oho, minkä verran sitten kyseisessä paikassa viini ja likööri maksavat? Itse haettuina kun Virosta maksavat meillä esim. punaviini ja valkoviini n. 6 euroa pullo. Jos vähän tietää viineistä niin sieltäkin voi löytää ihan ok vaihtoehtoja noinkin edullisesti, osa viineistä on kuitenkin samoja kuin Alkossakin. Ravintolahäissähän ei alkoholin tarjoaminen ole mikään este, niin en väittänytkään, mutta koko illan juomat kyllä suurimmassa osassa ravintoloita maksavat huimia summia. Me varaamme punaviiniä ja valkoviiniä siten, että viinit jäävät pöytään ja ne eivät lopu kesken. Meillä on ystäväpiirissä paljon ystäviä, jotka nauttivat nimen omaan sitä viiniä sitten koko illan. Toisaalta meillä on sadan hengen häät, joten uskon kyllä että esimerkiksi puolet pienemmissä häissä kannattaa jo ravintolaa hääpaikkana harkitakin. Sen sijaan näin suurissa häissä tulimme siihen tulokseen, että tulee kyllä edullisemmaksi tuoda omat alkoholijuomat, vertailua kyllä tein.
Ja noista puvuista, onneksi erittäin harvoissa puvuissa on se tilausaika puoli vuotta, suurimmassa osassa lienee 16-18 viikkoa. :)Joo, mietittiin sitä virosysteemiäkin mutta kyllä olis reissaamiselle tullut hintaa jo sen verran että viisaampi vaan kävellä sinne alkoon vaikkapa.=)
Meillä ei ollut tiettyä suosikkiviiniä tiedossa emmekä sitä lähteneet sitten etsimäänkään kun ravintolan talon viinit olivat aivan ihania. Niille tulee hintaa 13e/plo ja niitä sen verran että halukkaat saavat lasillisensa. Vieraita meillä on 250. Yritän tässä vain selostaa,että ravintola ei todellakaan ole yhtään hullumpi vaihtoehto. Se herättää usein vain kovasti ennakkoluuloja mutta kannattaa ottaa selvää kun katselee juhlapaikkaa. Plussana meillä vielä se,että ravintolahotelli on järven rannalla,siellä on aivan upea rantaterassi ja hienosti hoidettu puisto.
Kyllä mekin laskimme,että edullisempaa on hommata itse ne viinat mutta ei kuitenkaan niin huikean paljon edullisempaa että se ratkaisisi juhlapaikan. Loppuviimeksi kyse oli muutamasta sadasta eurosta ja se on niin vähän. Varsinkin kun miettii sitä,että kaikki muut pitopalvelujen tarjoukset olivat n 10e/hlö kalliimpia kuin tämän ravintolan tekemä tarjous. Tuolla rahalla saamme nyt sitten ne viinakset=)=)
Itse sovitin pukua 4 eri morsiuspukuliikkeessä ja kaikki ilmoittivat puvun toimitusajaksi 4-6 kuukautta. En usko asian olevan siis kovin harvinaista. Paisti jos on standardi suomineito,silloin saattaa puku löytyä heti. Mutta minullakin kun tuota pituutta on 184cm ja isopovinen niin auttamatta meni tilaukseen puku. - maikkumors
morsian2010 kirjoitti:
Joo, mietittiin sitä virosysteemiäkin mutta kyllä olis reissaamiselle tullut hintaa jo sen verran että viisaampi vaan kävellä sinne alkoon vaikkapa.=)
Meillä ei ollut tiettyä suosikkiviiniä tiedossa emmekä sitä lähteneet sitten etsimäänkään kun ravintolan talon viinit olivat aivan ihania. Niille tulee hintaa 13e/plo ja niitä sen verran että halukkaat saavat lasillisensa. Vieraita meillä on 250. Yritän tässä vain selostaa,että ravintola ei todellakaan ole yhtään hullumpi vaihtoehto. Se herättää usein vain kovasti ennakkoluuloja mutta kannattaa ottaa selvää kun katselee juhlapaikkaa. Plussana meillä vielä se,että ravintolahotelli on järven rannalla,siellä on aivan upea rantaterassi ja hienosti hoidettu puisto.
Kyllä mekin laskimme,että edullisempaa on hommata itse ne viinat mutta ei kuitenkaan niin huikean paljon edullisempaa että se ratkaisisi juhlapaikan. Loppuviimeksi kyse oli muutamasta sadasta eurosta ja se on niin vähän. Varsinkin kun miettii sitä,että kaikki muut pitopalvelujen tarjoukset olivat n 10e/hlö kalliimpia kuin tämän ravintolan tekemä tarjous. Tuolla rahalla saamme nyt sitten ne viinakset=)=)
Itse sovitin pukua 4 eri morsiuspukuliikkeessä ja kaikki ilmoittivat puvun toimitusajaksi 4-6 kuukautta. En usko asian olevan siis kovin harvinaista. Paisti jos on standardi suomineito,silloin saattaa puku löytyä heti. Mutta minullakin kun tuota pituutta on 184cm ja isopovinen niin auttamatta meni tilaukseen puku.No, morsiusliikkeet kyllä ilmoittavat usein vähän pidemmät tilausajat, jotta asiakas tekisi tilauksen mahdollisimman nopeasti eikä esimerkiksi alkaisi vertailemaan eri liikkeiden välillä hintoja. :) Se standardi on 16-18 viikkoa, mutta saattavat väittää tilausaikoja pidemmiksi silloin kun ne eivät ole. Tästä olen kuullut monta esimerkkiä. Minä kävin yhdeksässä morsiusliikkeessä, sovitin yhteensä n. 30 pukua ja yhdessä oli toimitusaika tuon puoli vuotta. Eli ei tässä tapauksessa kuulosta niin kovin tavalliselta. Voihan se olla, että olet onnistunut joka liikkeestä löytämään juuri sen puvun, jonka toimitus tosiaan saattaa ottaa niin kauan.
Ravintola on ilman muuta varteenotettava juhlapaikka jos ei niillä alkoholeilla ole niin väliä. Tuosta tekstistäsi kuitenkin käy ilmi, että tarjoatte joka tapauksessa alkoholia melko niukasti. Yksi kaato viiniä ruuan kanssa on yleensä aivan liian vähän, mutta monissa häissä tähän ratkaisuun on päädytty. Eikä siinä siis ole mitään pahaa, me vain haluamme tehdä eri lailla. Minä taas yritin tuoda esiin sitä, että jos haluaa tarjota juomisia niin, että ihmiset saavat nauttia esimerkiksiä viiniä mielensä mukaan niin silloin ravintola on huono/kallis vaihtoehto. Toki ilman muuta jos on löytänyt ravintolasta unelmiensa juhlapaikan niin se kannattaa silloin ottaa. :) Tässä on vain kyse eri painotuksista ja halusin painottaa, että JOS on tärkeää että kaikki saavat myös juomaa mielensä mukaan (ja tämä nyt ei tarkoita mitään känniörvellystä, pitkässä ruokailussa vain helposti menee ruuan kanssa se pari lasia viiniä, jopa kolme) niin sitten käy ravintola kalliiksi. - maikkumors
maikkumors kirjoitti:
No, morsiusliikkeet kyllä ilmoittavat usein vähän pidemmät tilausajat, jotta asiakas tekisi tilauksen mahdollisimman nopeasti eikä esimerkiksi alkaisi vertailemaan eri liikkeiden välillä hintoja. :) Se standardi on 16-18 viikkoa, mutta saattavat väittää tilausaikoja pidemmiksi silloin kun ne eivät ole. Tästä olen kuullut monta esimerkkiä. Minä kävin yhdeksässä morsiusliikkeessä, sovitin yhteensä n. 30 pukua ja yhdessä oli toimitusaika tuon puoli vuotta. Eli ei tässä tapauksessa kuulosta niin kovin tavalliselta. Voihan se olla, että olet onnistunut joka liikkeestä löytämään juuri sen puvun, jonka toimitus tosiaan saattaa ottaa niin kauan.
Ravintola on ilman muuta varteenotettava juhlapaikka jos ei niillä alkoholeilla ole niin väliä. Tuosta tekstistäsi kuitenkin käy ilmi, että tarjoatte joka tapauksessa alkoholia melko niukasti. Yksi kaato viiniä ruuan kanssa on yleensä aivan liian vähän, mutta monissa häissä tähän ratkaisuun on päädytty. Eikä siinä siis ole mitään pahaa, me vain haluamme tehdä eri lailla. Minä taas yritin tuoda esiin sitä, että jos haluaa tarjota juomisia niin, että ihmiset saavat nauttia esimerkiksiä viiniä mielensä mukaan niin silloin ravintola on huono/kallis vaihtoehto. Toki ilman muuta jos on löytänyt ravintolasta unelmiensa juhlapaikan niin se kannattaa silloin ottaa. :) Tässä on vain kyse eri painotuksista ja halusin painottaa, että JOS on tärkeää että kaikki saavat myös juomaa mielensä mukaan (ja tämä nyt ei tarkoita mitään känniörvellystä, pitkässä ruokailussa vain helposti menee ruuan kanssa se pari lasia viiniä, jopa kolme) niin sitten käy ravintola kalliiksi.Vielä muuten sellainen lisäys, että minä taas en suosittelisi kellekään ottamaan pukua suoraan liikkeestä vaikka oikea koko löytyisikin. Liikkeessä olevia pukuja on sovitettu ja jos maksaa sievoisen summan puvustaan niin toki kannattaa tilata itselle se aivan uusi ja sovittamaton puku. Tietysti tilanne on eri jos on häihin aikaa vain pari kuukautta ja on pakko saada puku nopeasti.
- morsian2010
maikkumors kirjoitti:
Vielä muuten sellainen lisäys, että minä taas en suosittelisi kellekään ottamaan pukua suoraan liikkeestä vaikka oikea koko löytyisikin. Liikkeessä olevia pukuja on sovitettu ja jos maksaa sievoisen summan puvustaan niin toki kannattaa tilata itselle se aivan uusi ja sovittamaton puku. Tietysti tilanne on eri jos on häihin aikaa vain pari kuukautta ja on pakko saada puku nopeasti.
No heissan taas!
Meillä on isot pohjalaiset häät.eli sitä viinaa ei ole alkuunkaan niukasti. Viiniä on lasillinen varattu per vieras,samoin likööriä mutta sitä boolia on sitten takuulla riittävästi=) Ja silti tulee syömiset ja juomiset yhteensä halvemmaksi kuin jos järjestäisimme jotenkin muutoin juhlat. Itse en pitänyt aluksi ravintolaa lainkaan mahdollisena juuri siksi että luulin maksavan maltaita kaikkinensa mutta olin niiiiin väärässä. Tohon sitten vedettiin sitä rajaa ettei nyt sentään juoteta vieraille aivan kaikkea mahdollista "mielin määrin" vaan rajoitetaan viinit ja liköörit ja boolia sitten riittävästi. Ja kun ruokajuomavaihtoehtoja on viinin lisäksi myös 4 muutakin niin...
Rahakysymys häät ei meille sinällään ole, vaikka mielellään etsimme vaihtoehdon jossa ruokailut voidaan järjestää edullisimmin laadusta kumminkaan tinkimättä. Kun on suuret häät niin melkoisesti nämä ravintolat tuntuvat "tulevan vastaan" hinnoissa. Ei kai tuollaista väkimäärää mielellään antaisi kenellekään muulle. Niin ja sitten vielä se, että minun ei kaason kanssa tarvitse mitään muuta kuin käydä katsomassa millaiselle valmis juhlasali näyttää. He koristelevat sen valmiiksi toiveitamme noudattaen/kuuluu hintaan.Tekevät myös ne kukkajutut,hakevat itse puutarhalta tilaamani kukat.Se tuntuu niin hienolta=)=) Askarrelta saan aivan tarpeeksi kutsujen yms kanssa ja sitten häitä edeltävänä ja hääpäivänä saa vain nauttia.
Mä varmaan olen halunnut sitten joka liikkeestä juuri sen puvun mikä kestää tilata. Vaikka mulle kyllä selostettiin,että standardipuvut pystyvät tekemään nopeastikin mutta heti kun lisätään pituutta ja povea niin se vie aikaa enemmän. Mutta hyvähän nää on tietää koska puvun kanssa voi näköjään tapahtua mitä tahansa...
No, mä halusin tietyn suunnittelihan tiettyä pukua....sinällään valinta oli helppo. - maikkumors
morsian2010 kirjoitti:
No heissan taas!
Meillä on isot pohjalaiset häät.eli sitä viinaa ei ole alkuunkaan niukasti. Viiniä on lasillinen varattu per vieras,samoin likööriä mutta sitä boolia on sitten takuulla riittävästi=) Ja silti tulee syömiset ja juomiset yhteensä halvemmaksi kuin jos järjestäisimme jotenkin muutoin juhlat. Itse en pitänyt aluksi ravintolaa lainkaan mahdollisena juuri siksi että luulin maksavan maltaita kaikkinensa mutta olin niiiiin väärässä. Tohon sitten vedettiin sitä rajaa ettei nyt sentään juoteta vieraille aivan kaikkea mahdollista "mielin määrin" vaan rajoitetaan viinit ja liköörit ja boolia sitten riittävästi. Ja kun ruokajuomavaihtoehtoja on viinin lisäksi myös 4 muutakin niin...
Rahakysymys häät ei meille sinällään ole, vaikka mielellään etsimme vaihtoehdon jossa ruokailut voidaan järjestää edullisimmin laadusta kumminkaan tinkimättä. Kun on suuret häät niin melkoisesti nämä ravintolat tuntuvat "tulevan vastaan" hinnoissa. Ei kai tuollaista väkimäärää mielellään antaisi kenellekään muulle. Niin ja sitten vielä se, että minun ei kaason kanssa tarvitse mitään muuta kuin käydä katsomassa millaiselle valmis juhlasali näyttää. He koristelevat sen valmiiksi toiveitamme noudattaen/kuuluu hintaan.Tekevät myös ne kukkajutut,hakevat itse puutarhalta tilaamani kukat.Se tuntuu niin hienolta=)=) Askarrelta saan aivan tarpeeksi kutsujen yms kanssa ja sitten häitä edeltävänä ja hääpäivänä saa vain nauttia.
Mä varmaan olen halunnut sitten joka liikkeestä juuri sen puvun mikä kestää tilata. Vaikka mulle kyllä selostettiin,että standardipuvut pystyvät tekemään nopeastikin mutta heti kun lisätään pituutta ja povea niin se vie aikaa enemmän. Mutta hyvähän nää on tietää koska puvun kanssa voi näköjään tapahtua mitä tahansa...
No, mä halusin tietyn suunnittelihan tiettyä pukua....sinällään valinta oli helppo.Juu, en minä ollenkaan epäile etteikö ravintolahäät ole juuri teille se paras vaihtoehto. :) Kuten sanoin jo, niin halusin vaan tuoda esiin sen, että jos haluaa tarjota esim. viinejä riittävästi niin se on kallista. Mutta jos tarjonta on painottunut booliin niin on varmasti järkevä ratkaisu. Meillä (ja tiedän että monissa muissa kaupunkilaishäissä) viini saattaa olla tärkeämmässä roolissa ja esim. meidän häihin sitä on varattu 90 pulloa. Eli tulisi ravintolasta melkoisen kalliiksi. :) Meillä on onneksi todella hyvä pitopalvelu joka huolehtii lähes kaikesta niin ettei munkaan tarvitse stressata mistään yksityiskohdista hääpäivänä. Ihania häitä teille, varmasti on mukavaa juhlia noin isolla joukolla!
- morsian2010
morsian2010 kirjoitti:
No heissan taas!
No, mä halusin tietyn suunnittelihan tiettyä pukua....sinällään valinta oli helppo.Niinhän se menee...aika paljon sanelee sekin millaisia vieraita on tulossa. Meidän porukalle olisi aivan turhaa varata kovin paljoa esim juuri viinejä. Tulossa on melko riehakkaat paripäiväiset juhlat,kuten tapana täällä on.
Tänään haimme juuri sormukset=)=)=) Hyviä juhlia myös teille ja kaikille muillekin!! - morsian2010
morsian2010 kirjoitti:
Niinhän se menee...aika paljon sanelee sekin millaisia vieraita on tulossa. Meidän porukalle olisi aivan turhaa varata kovin paljoa esim juuri viinejä. Tulossa on melko riehakkaat paripäiväiset juhlat,kuten tapana täällä on.
Tänään haimme juuri sormukset=)=)=) Hyviä juhlia myös teille ja kaikille muillekin!!oikeesti....jos esim ostaa 90 pulloa 6euron viiniä on summa 540e ja jos ostaa 90 pulloa ravintolan talonviiniä hinnalta 13/plo niin se olis 1170e eli eroa on630e.
sit jos koko häihin menee esim 8000e niin eihän toi ole paljoo hittojakaan päälle toi 630.
C'mon nuo on niin pieniä juttuja että ei kyl ratkaise hääpaikkaa. Kyselkää,pyytäkää tarjouksia jen... - maikkumors
morsian2010 kirjoitti:
oikeesti....jos esim ostaa 90 pulloa 6euron viiniä on summa 540e ja jos ostaa 90 pulloa ravintolan talonviiniä hinnalta 13/plo niin se olis 1170e eli eroa on630e.
sit jos koko häihin menee esim 8000e niin eihän toi ole paljoo hittojakaan päälle toi 630.
C'mon nuo on niin pieniä juttuja että ei kyl ratkaise hääpaikkaa. Kyselkää,pyytäkää tarjouksia jen...Niinhän minäkin tuossa aiemmin sanoin, että jos löytää mieluisan hääpaikan niin silloin ilman muuta ottaa sen! :D Eikä se nyt pelkästään nuo viinipullot ole, vaan myös olut ja siideri sekä konjakki ja likööri. Meillä on melko iso budjetti, mutta jollekin tuo 630 euroa saattaa kyllä olla melko isokin summa. Ei pidä unohtaa, että ihmisillä on erilaisia budjetteja.
Ps. Meille mieluinen hääpaikka sattui kaikin puolin olemaan nimen omaan se, jonne saa viedä myös ne omat juomat ja pitopalvelun. Jos jollain muulla se on ravintola niin ei siinä mitään. Luulisi että tämä on tullut jo selväksi muutamassa viestissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83336MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411556Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61972Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758