steiner lukio

akido

Onko kenelläkään kokemusta siitä, että olisi käynyt ns. tavallisen peruskoulun ja vaihtais steineriin lukioon? Mietin että voisin mennä steineriin lukioon, mutta kun olin lukenut näitä keskusteluja niin tuli mieleen, että onko se sittenkin ihan elämän haaskausta ymym.

39

4758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Steinerfaija.

      Mene paikalliseen steinerlukioon kysymään. Täältä saat tasan kahdenlaisia vastauksia:
      A) Ihan paska - hihhulointia ja aivopesua - ei opi mitään.
      B) Lukio siinä missä muutkin - lisäksi vielä Steiner - joka on siis ihanaa.

      Itsellä ei ole kokemusta. Kaksi tosi fiksua ja varmasti elämässään pitkälle pääsevää steinerlukiolaista tunnen ja pari todellista luuseria...

      • onpa tietopankki

        olisi itse käynyt lukion. Tunnut - siis luulet - tietävän kaikesta kaiken. Alkaa kyllästyttää. Minä tiedän ainakin vaihtoehto c:n mukaisen lukiolaisen, mitäs siihen sanot!


      • Steinerfaija.
        onpa tietopankki kirjoitti:

        olisi itse käynyt lukion. Tunnut - siis luulet - tietävän kaikesta kaiken. Alkaa kyllästyttää. Minä tiedän ainakin vaihtoehto c:n mukaisen lukiolaisen, mitäs siihen sanot!

        Vastasin, ettei minulla ole itselläni kokemusta...

        Unohdin tosiaan C-vastauksen: "Steinerfaija kiihkoilee ja näkee pelkkää ihanuutta STEINER-vaahto suusta valuen" Ja sitten D-vastaus: "Varo ROUVAA!"

        Voe poijjaat teidän kanssanne...


      • rouvan poimuissa?
        Steinerfaija. kirjoitti:

        Vastasin, ettei minulla ole itselläni kokemusta...

        Unohdin tosiaan C-vastauksen: "Steinerfaija kiihkoilee ja näkee pelkkää ihanuutta STEINER-vaahto suusta valuen" Ja sitten D-vastaus: "Varo ROUVAA!"

        Voe poijjaat teidän kanssanne...

        voi olla Rouvia sekä heidän haaremeihinsa kuuluvia steinerfaijoja, jotka ovat täysin tossun alla eristäytyneinä - mitä nyt yön pimeinä tunteina käyvät päivittämässä joka ikisen Steiner - koulu keskusteluketjun - jos nyt ROUVA antaa luvan. Sitä faija joutuu kysymään...


      • Staikku
        rouvan poimuissa? kirjoitti:

        voi olla Rouvia sekä heidän haaremeihinsa kuuluvia steinerfaijoja, jotka ovat täysin tossun alla eristäytyneinä - mitä nyt yön pimeinä tunteina käyvät päivittämässä joka ikisen Steiner - koulu keskusteluketjun - jos nyt ROUVA antaa luvan. Sitä faija joutuu kysymään...

        Aika häiriintynyt yksilö tunnut olevan. Jos olet sama sekoilija, joka on aiemmin täällä narissut, ettei ROUVA ole päästänyt häntä koulun avoimiin tapahtumiin, niin en kyllä tippaakaan ihmettele.

        En minäkään päästäisi tuollaista vainoharhaista jankkaajaa lähelle kenenkään lapsia.


      • narsku narskuttaja
        Staikku kirjoitti:

        Aika häiriintynyt yksilö tunnut olevan. Jos olet sama sekoilija, joka on aiemmin täällä narissut, ettei ROUVA ole päästänyt häntä koulun avoimiin tapahtumiin, niin en kyllä tippaakaan ihmettele.

        En minäkään päästäisi tuollaista vainoharhaista jankkaajaa lähelle kenenkään lapsia.

        katsot ilmeisesti vieläpä edustavan jollain lailla steinerilaisten eliittiä, kun katsot oikeudeksesi inistä täällä aina ja haukkua jatkuvasti toisia. Antaa tulla vaan narsku, sinä pilaat entisestään steinerilaisten maineen.


      • reppana repukka
        narsku narskuttaja kirjoitti:

        katsot ilmeisesti vieläpä edustavan jollain lailla steinerilaisten eliittiä, kun katsot oikeudeksesi inistä täällä aina ja haukkua jatkuvasti toisia. Antaa tulla vaan narsku, sinä pilaat entisestään steinerilaisten maineen.

        - jolla ei ole muuta tekemistä, kuin haukkua täällä palstalla ihmisiä. Onkohan alkkis vaiko kalkkis - veikkaan, että kaljaa juopotteleva (ulkorakennuksesta) eristäytynyt ja kemistynt reppana.


      • oikeus on voittava
        Staikku kirjoitti:

        Aika häiriintynyt yksilö tunnut olevan. Jos olet sama sekoilija, joka on aiemmin täällä narissut, ettei ROUVA ole päästänyt häntä koulun avoimiin tapahtumiin, niin en kyllä tippaakaan ihmettele.

        En minäkään päästäisi tuollaista vainoharhaista jankkaajaa lähelle kenenkään lapsia.

        niin kauan, kunnes ne muuttuvat paremmiksi aja oikeudenmukaisemmiksi. Kuuluu periksiantamattomaan sisuuni. Tulet näkemään!


      • reppana repukka kirjoitti:

        - jolla ei ole muuta tekemistä, kuin haukkua täällä palstalla ihmisiä. Onkohan alkkis vaiko kalkkis - veikkaan, että kaljaa juopotteleva (ulkorakennuksesta) eristäytynyt ja kemistynt reppana.

        Kun ei itse osaa mitään, pitää toisia kadehtia. Olen oikeasti pahoillani sinun puolestasi, reppana.

        Heitätkö muuten vaikkapa pari, kolme esimerkkiä siitä miten olen haukkunut ihmisiä tällä palstalla? Olen kyllä perin kärkevästi joitakin mielipiteitä vastaan kommentoinut, kuten myös joittenkin nimimerkkien tapaan sössöttää asian vierestä.

        Yhtään ihmistä en ole haukkunut. Jos sinulla on vaikeuksia erottaa henkilökohtainen solvaus ja eri mieltä oleminen, en suosittele nettipalstoille kirjoittelua. Se voipi käydä hiukan liian rankaksi henkisesti.


      • Mirka123456
        oikeus on voittava kirjoitti:

        niin kauan, kunnes ne muuttuvat paremmiksi aja oikeudenmukaisemmiksi. Kuuluu periksiantamattomaan sisuuni. Tulet näkemään!

        Moi!

        Itse kävn normi peruskoulun ja siirryin sitten steinerlukioon. Jos et ole kova tyyppi lukemaan/ pänttäämään suosittelen steinerlukiota, koska siellä ei ole koeviikkoja ja muutenkin lukio on nelivuotinen. Kolmessa vuodessa saat lukion oppimäärän suoritettua ja jos haluat ylioppilaaksi niin sitten neljäntenä vuotena luet ja opiskelet vain niitä aineita jotka kirjoitat.

        En itse ole kovin hyvä lukemaan ja pänttäämään sen vuoksi steinerlukio oli ainakin miulle se sopiva ja oikea lukio josta valmistuin ihan hyvin arvosanoin.

        Steiner kehittää ja kasvattaa nuorta elämään - ei pelkkään opiskeluun :)


      • kade faija
        Steinerfaija kirjoitti:

        Kun ei itse osaa mitään, pitää toisia kadehtia. Olen oikeasti pahoillani sinun puolestasi, reppana.

        Heitätkö muuten vaikkapa pari, kolme esimerkkiä siitä miten olen haukkunut ihmisiä tällä palstalla? Olen kyllä perin kärkevästi joitakin mielipiteitä vastaan kommentoinut, kuten myös joittenkin nimimerkkien tapaan sössöttää asian vierestä.

        Yhtään ihmistä en ole haukkunut. Jos sinulla on vaikeuksia erottaa henkilökohtainen solvaus ja eri mieltä oleminen, en suosittele nettipalstoille kirjoittelua. Se voipi käydä hiukan liian rankaksi henkisesti.

        Mitä sellaista en osaa, mitä sinä osaat, paitsi ihmisten haukkumisen. Steinerfaija osaa hyvin toisten haukkumisen taidon! En ole siitä kade. Sitäkö tarkoitit?


      • kade faija kirjoitti:

        Mitä sellaista en osaa, mitä sinä osaat, paitsi ihmisten haukkumisen. Steinerfaija osaa hyvin toisten haukkumisen taidon! En ole siitä kade. Sitäkö tarkoitit?

        Sinulla ei ole mitään mielipiteitä, et käsitä edes sitä, mitä keskustelu tarkoittaa. Otat nokkiisi, kun joku on eri mieltä ja yrität ad-hominemilla hyökätä jotain kuvittelemaasi henkilöä kohtaan.

        Onko sinulla jotain sanottavaa steinerlukiosta? Tuskinpa ;o)

        Steinerlukion opetussuunnitelma kannattaa vaikka lukaista, niin sitten voisi ottaa osaa keskusteluun.

        Aloittajalle sanoisin, etä ota tosiaan yhteyttä paikalliseen steinerkouluun ja käy vaikka kokeilemassa. Sillä tavalla se selviää.


      • haukku hau hau hau
        Steinerfaija kirjoitti:

        Sinulla ei ole mitään mielipiteitä, et käsitä edes sitä, mitä keskustelu tarkoittaa. Otat nokkiisi, kun joku on eri mieltä ja yrität ad-hominemilla hyökätä jotain kuvittelemaasi henkilöä kohtaan.

        Onko sinulla jotain sanottavaa steinerlukiosta? Tuskinpa ;o)

        Steinerlukion opetussuunnitelma kannattaa vaikka lukaista, niin sitten voisi ottaa osaa keskusteluun.

        Aloittajalle sanoisin, etä ota tosiaan yhteyttä paikalliseen steinerkouluun ja käy vaikka kokeilemassa. Sillä tavalla se selviää.

        olet ainut, jolla täällä saa olla jotakin mielipiteitä. Jos niitä joku kyseenalaistaa, kuten nimimerkki "onpa tietopankki", niin heti steinerfaija - alias Raija Koo alkaa haukkua. Katsokaapas ketuja!


      • Steinerfaija.
        haukku hau hau hau kirjoitti:

        olet ainut, jolla täällä saa olla jotakin mielipiteitä. Jos niitä joku kyseenalaistaa, kuten nimimerkki "onpa tietopankki", niin heti steinerfaija - alias Raija Koo alkaa haukkua. Katsokaapas ketuja!

        Aika vainoharhaista höpötystä...

        Oliko sinulla tähän itse asiaan, eli steinerlukioon, jotain sanottavaa?


    • Pedagokiikka

      vaihtoi juuri em tavalla Steineriin, kylläkin jo ennen lukiota. Hän ei pärjännyt ns normaalissa koulujärjestelmässä ja vanhempani saivat hänet sisälle Steineriin. Koulutus oli vähemmän vaativaa mutta siltikään mopo ei ottanut käynnistyäkseen. Tai otti niin, että hänestä tuli narkomaani luokkatoverinsa kanssa. Siihenaikaan oli ko koulussa paljon päihderiippuvaisia. Voi olla toisin nykyään.

      • Steinerfaija.

        Tosi kiva kun kaikki ongelmalapset tungetaan steinerkouluihin, ettei tarvitsisi vaan itselleen myöntää, että on vanhemmuus hukassa. Mitä jos hoitaisitte moniongelmaiset kakaranne itse, ettekä tunkisi niitä steinerkoulun vaivoiksi. Olisi paljon parempi sille lapsellekin.

        Steinerkoulu ei todellakaan ole mikään erityiskoulu!


      • ptruuuu
        Steinerfaija. kirjoitti:

        Tosi kiva kun kaikki ongelmalapset tungetaan steinerkouluihin, ettei tarvitsisi vaan itselleen myöntää, että on vanhemmuus hukassa. Mitä jos hoitaisitte moniongelmaiset kakaranne itse, ettekä tunkisi niitä steinerkoulun vaivoiksi. Olisi paljon parempi sille lapsellekin.

        Steinerkoulu ei todellakaan ole mikään erityiskoulu!

        sekä hänen lahjakkaille lapsilleen. Millaisiahan nuo lapset ovat? Yhtä nenäkkäitä?


      • Vaihdanko koulua
        Steinerfaija. kirjoitti:

        Tosi kiva kun kaikki ongelmalapset tungetaan steinerkouluihin, ettei tarvitsisi vaan itselleen myöntää, että on vanhemmuus hukassa. Mitä jos hoitaisitte moniongelmaiset kakaranne itse, ettekä tunkisi niitä steinerkoulun vaivoiksi. Olisi paljon parempi sille lapsellekin.

        Steinerkoulu ei todellakaan ole mikään erityiskoulu!

        Kyllä se on steinerkoulun vika ja vastuu. Steinerkoulu ottaa oppilaspulan takia sisään KAIKKI jotka sinne ovat tulossa. Sitten ollaankin pulassa kun opettajien pätevyys ei riitä millään muotoa opettamaan, hoitamaan ja kasvattamaan moniongelmaisia oppilaita. Milloin koittaa se hetki kun Steinerkoulu ottaa VASTUUN!!??? Steinerkoulun täytyy sanoa vanhemmille että valitettavasti emme voi ottaa koululaistanne kouluumme koska koulumme ei täytä hänen tarpeitaan. Mutta ei - Steinerkoulu suorastaan ahnehtii kaikki häiriköt ja ADHDt ja aspergerit ja kaikki muut ns erityislahjakkuudet jotka eivät millään sopeudu tavisten luokkaan. Sitten nämä erityislevottomat lahjakkuudet pahoinpitelevät kehitysvammaisia ja opettajia ja tavisoppilaita eikä kellään ole työrauhaa. Ja joku steinerfaija kehtaa täällä peräänkuuluttaa vanhemman vastuuta!!! Mitähän jos vastuuttaisit meidän steinerkoujen johtokuntia ja kieltäisit ottamasta erityislapsia kouluun!!!!


      • opettajat kouluun
        Vaihdanko koulua kirjoitti:

        Kyllä se on steinerkoulun vika ja vastuu. Steinerkoulu ottaa oppilaspulan takia sisään KAIKKI jotka sinne ovat tulossa. Sitten ollaankin pulassa kun opettajien pätevyys ei riitä millään muotoa opettamaan, hoitamaan ja kasvattamaan moniongelmaisia oppilaita. Milloin koittaa se hetki kun Steinerkoulu ottaa VASTUUN!!??? Steinerkoulun täytyy sanoa vanhemmille että valitettavasti emme voi ottaa koululaistanne kouluumme koska koulumme ei täytä hänen tarpeitaan. Mutta ei - Steinerkoulu suorastaan ahnehtii kaikki häiriköt ja ADHDt ja aspergerit ja kaikki muut ns erityislahjakkuudet jotka eivät millään sopeudu tavisten luokkaan. Sitten nämä erityislevottomat lahjakkuudet pahoinpitelevät kehitysvammaisia ja opettajia ja tavisoppilaita eikä kellään ole työrauhaa. Ja joku steinerfaija kehtaa täällä peräänkuuluttaa vanhemman vastuuta!!! Mitähän jos vastuuttaisit meidän steinerkoujen johtokuntia ja kieltäisit ottamasta erityislapsia kouluun!!!!

        että ympäristön ja opetusmenetelmien tulee muuttua lasten mukaan. Siellä näytetään arvostavan vanhakantaista ajattelua, että koulu on olemassa vain tietynlaisille oppilaille. Ei muuta, kun opettajat täydennyskoulutukseen. Inkluusio on päivän sana. Niin ja lapsia ei tarvitse ahnehtia niin paljoa, että heitä on 24 - 28 luokissaan. Jospa siellä steinerkoulussa ymmärrettäisiin pitää luokkakoot pieninä - vaikkapa 18 oppilaan kokoisina. Miten on?

        Jos kouluun huolitaan vain tietynlaisia oppilaita, on se merkki epätasa-arvoisuuden lisääntymisestä yhteiskunnassamme.


      • Steinerfaija.
        Vaihdanko koulua kirjoitti:

        Kyllä se on steinerkoulun vika ja vastuu. Steinerkoulu ottaa oppilaspulan takia sisään KAIKKI jotka sinne ovat tulossa. Sitten ollaankin pulassa kun opettajien pätevyys ei riitä millään muotoa opettamaan, hoitamaan ja kasvattamaan moniongelmaisia oppilaita. Milloin koittaa se hetki kun Steinerkoulu ottaa VASTUUN!!??? Steinerkoulun täytyy sanoa vanhemmille että valitettavasti emme voi ottaa koululaistanne kouluumme koska koulumme ei täytä hänen tarpeitaan. Mutta ei - Steinerkoulu suorastaan ahnehtii kaikki häiriköt ja ADHDt ja aspergerit ja kaikki muut ns erityislahjakkuudet jotka eivät millään sopeudu tavisten luokkaan. Sitten nämä erityislevottomat lahjakkuudet pahoinpitelevät kehitysvammaisia ja opettajia ja tavisoppilaita eikä kellään ole työrauhaa. Ja joku steinerfaija kehtaa täällä peräänkuuluttaa vanhemman vastuuta!!! Mitähän jos vastuuttaisit meidän steinerkoujen johtokuntia ja kieltäisit ottamasta erityislapsia kouluun!!!!

        Koulun vika taas. Steinerkoulu ei ole mikään erityiskoulu. Ei sinne oteta kehitysvammaisia tai psyykkisesti häiriintyneitä oppilaita tarkoituksenmukaisesti. Vanhemmat piilottelevat totuutta, koska eivät halua sitä itse myöntää. Eikä mitään diagnoosia ole, koska sellaista ei ole haluttu leimautumisen pelossa hankkia.

        Sitten kun tilanne äityy riittävän pahaksi ja vanhemmat saadaan vihdoin tajuamaan, että lapsi tarvitsee erityisopetusta, saadaan lapselle siirto erityisopetukseen ja hänet tarvitsemaansa hoitoon. Tästä on vastuussa lapsen asuinkunta. Ei steinerkoulu.

        Ajattelepa itse vähän omia fiksuja kommenttejasi tämän pohjalta ja mieti missä on vika? Tottakai on kova paikka myöntää, että oma lapsi ei ole normien mukainen, mutta kun lasta ei saateta ansaitsemansa hoidon pariin sen vuoksi, että yritetään itselleen uskotella kaiken olevan hyvin, kärsii lapsi itse, luokkatoverit ja koko kouluyhteisö, kuten täälläkin näkyy. Nämä vanhemmat ja väärään kouluun laitetut lapset aikuisina sitten tulevat tänne vaahtoamaan steinerkoulua vastaan.

        Ja sinä vaan kiven kovan väität, että kaikki on steinerkoulun vikaa?

        Sitäpä ei taida muuttaa mikään määrä todistelua. Toivottavasti kumminkin jotkut muut tämän lukevat näkevät mistä oikeasti on kyse.

        En väitä nyt, enkä ole koskaan väittänyt, ettei steinerkoulussa olisi paljon epäkohtia. Tuo yllä kuvamaani tilanne on kuitenkin pääsääntöisesti vanhempien aiheuttama ongelma. Toki steinerkoulujen pitäisi tiukemmin seuloa uudet oppilaat, mutta ei oikein lain puitteissa ole mahdollisuuksia, sitten vaahdottaisiin rodunpuhtaudesta ja syrjinnästä, eli suo siellä vetelä täällä :o(


      • mister gay
        Steinerfaija. kirjoitti:

        Koulun vika taas. Steinerkoulu ei ole mikään erityiskoulu. Ei sinne oteta kehitysvammaisia tai psyykkisesti häiriintyneitä oppilaita tarkoituksenmukaisesti. Vanhemmat piilottelevat totuutta, koska eivät halua sitä itse myöntää. Eikä mitään diagnoosia ole, koska sellaista ei ole haluttu leimautumisen pelossa hankkia.

        Sitten kun tilanne äityy riittävän pahaksi ja vanhemmat saadaan vihdoin tajuamaan, että lapsi tarvitsee erityisopetusta, saadaan lapselle siirto erityisopetukseen ja hänet tarvitsemaansa hoitoon. Tästä on vastuussa lapsen asuinkunta. Ei steinerkoulu.

        Ajattelepa itse vähän omia fiksuja kommenttejasi tämän pohjalta ja mieti missä on vika? Tottakai on kova paikka myöntää, että oma lapsi ei ole normien mukainen, mutta kun lasta ei saateta ansaitsemansa hoidon pariin sen vuoksi, että yritetään itselleen uskotella kaiken olevan hyvin, kärsii lapsi itse, luokkatoverit ja koko kouluyhteisö, kuten täälläkin näkyy. Nämä vanhemmat ja väärään kouluun laitetut lapset aikuisina sitten tulevat tänne vaahtoamaan steinerkoulua vastaan.

        Ja sinä vaan kiven kovan väität, että kaikki on steinerkoulun vikaa?

        Sitäpä ei taida muuttaa mikään määrä todistelua. Toivottavasti kumminkin jotkut muut tämän lukevat näkevät mistä oikeasti on kyse.

        En väitä nyt, enkä ole koskaan väittänyt, ettei steinerkoulussa olisi paljon epäkohtia. Tuo yllä kuvamaani tilanne on kuitenkin pääsääntöisesti vanhempien aiheuttama ongelma. Toki steinerkoulujen pitäisi tiukemmin seuloa uudet oppilaat, mutta ei oikein lain puitteissa ole mahdollisuuksia, sitten vaahdottaisiin rodunpuhtaudesta ja syrjinnästä, eli suo siellä vetelä täällä :o(

        että steinerkoulu on aika vanhakantainen ja että opettajien koulutus ei ole mitään huippuluokkaa. Kyllä perus luokanopettaja / opettaja selviää ammattitaidollaan erilaisista oppilaista.


      • Vaihdanko koulua
        Steinerfaija. kirjoitti:

        Koulun vika taas. Steinerkoulu ei ole mikään erityiskoulu. Ei sinne oteta kehitysvammaisia tai psyykkisesti häiriintyneitä oppilaita tarkoituksenmukaisesti. Vanhemmat piilottelevat totuutta, koska eivät halua sitä itse myöntää. Eikä mitään diagnoosia ole, koska sellaista ei ole haluttu leimautumisen pelossa hankkia.

        Sitten kun tilanne äityy riittävän pahaksi ja vanhemmat saadaan vihdoin tajuamaan, että lapsi tarvitsee erityisopetusta, saadaan lapselle siirto erityisopetukseen ja hänet tarvitsemaansa hoitoon. Tästä on vastuussa lapsen asuinkunta. Ei steinerkoulu.

        Ajattelepa itse vähän omia fiksuja kommenttejasi tämän pohjalta ja mieti missä on vika? Tottakai on kova paikka myöntää, että oma lapsi ei ole normien mukainen, mutta kun lasta ei saateta ansaitsemansa hoidon pariin sen vuoksi, että yritetään itselleen uskotella kaiken olevan hyvin, kärsii lapsi itse, luokkatoverit ja koko kouluyhteisö, kuten täälläkin näkyy. Nämä vanhemmat ja väärään kouluun laitetut lapset aikuisina sitten tulevat tänne vaahtoamaan steinerkoulua vastaan.

        Ja sinä vaan kiven kovan väität, että kaikki on steinerkoulun vikaa?

        Sitäpä ei taida muuttaa mikään määrä todistelua. Toivottavasti kumminkin jotkut muut tämän lukevat näkevät mistä oikeasti on kyse.

        En väitä nyt, enkä ole koskaan väittänyt, ettei steinerkoulussa olisi paljon epäkohtia. Tuo yllä kuvamaani tilanne on kuitenkin pääsääntöisesti vanhempien aiheuttama ongelma. Toki steinerkoulujen pitäisi tiukemmin seuloa uudet oppilaat, mutta ei oikein lain puitteissa ole mahdollisuuksia, sitten vaahdottaisiin rodunpuhtaudesta ja syrjinnästä, eli suo siellä vetelä täällä :o(

        Ammattinsa taitava opettaja ja rehtori osaavat kyllä siinä tilanteessa, kun vanhemmat hakevat Steinerkouluun oppilaspaikkaa koululaiselleen, päätellä, onko kyseessä erityistä opetusta tarvitseva oppilas vai tavalliseen opetukseen tuleva oppilas, vaikka vanhemmat eivät niitä diagnooseja olisivatkaan hennoneet omalle lapselleen myöntää. Olen nähnyt tällaista vammaisen lapsen heitteillejättöä Steinerkoulun kohdalla valitettevan usein. Siksi peräänkuulutan koulun vastuuta oppilasvalinnoissa. Oman koulun kohdalla asiasta puhuminen aiheutti riidan. Oppilaspula on ollut vuosia suuri ja meille otetaan kaikki. Ns. tavisoppilaat siirtyvät vuosi toisensa jälkeen normikouluun. Tavisoppilaat eivät pääse etenemään opiskelussaan kun erityisoppilaat ovat hitaita ja levottomia, kiusaavat, ovat väkivaltaisia, pelottavia - varmaankin hyvää kaikki tarkoittavat, mutta homma ei vaan toimi näin.

        Steinerfaija! Auta puhumaan tästä asiasta äläkä lakaise tätä isoa ongelmaa maton alle!!! Mitä tehdä niille tavisoppilaille joita koulunkäynti luokassa kiinnostaa, jotka pelkäävät kiusaajia joita on useita??? Meillä ei vanhempaintoimikunta auttanut, ei rehtori, ei opettajat. Koulu tarvitsee vähäiset oppilaansa ja ne rahat joita juuri näiden oppilaiden vanhemmat runsaskätisesti antavat, ymmärrämme sen ja haluamme että Steinerkoulu tällä paikkakunnalla jatkuu.


      • koulu erityisille
        Vaihdanko koulua kirjoitti:

        Ammattinsa taitava opettaja ja rehtori osaavat kyllä siinä tilanteessa, kun vanhemmat hakevat Steinerkouluun oppilaspaikkaa koululaiselleen, päätellä, onko kyseessä erityistä opetusta tarvitseva oppilas vai tavalliseen opetukseen tuleva oppilas, vaikka vanhemmat eivät niitä diagnooseja olisivatkaan hennoneet omalle lapselleen myöntää. Olen nähnyt tällaista vammaisen lapsen heitteillejättöä Steinerkoulun kohdalla valitettevan usein. Siksi peräänkuulutan koulun vastuuta oppilasvalinnoissa. Oman koulun kohdalla asiasta puhuminen aiheutti riidan. Oppilaspula on ollut vuosia suuri ja meille otetaan kaikki. Ns. tavisoppilaat siirtyvät vuosi toisensa jälkeen normikouluun. Tavisoppilaat eivät pääse etenemään opiskelussaan kun erityisoppilaat ovat hitaita ja levottomia, kiusaavat, ovat väkivaltaisia, pelottavia - varmaankin hyvää kaikki tarkoittavat, mutta homma ei vaan toimi näin.

        Steinerfaija! Auta puhumaan tästä asiasta äläkä lakaise tätä isoa ongelmaa maton alle!!! Mitä tehdä niille tavisoppilaille joita koulunkäynti luokassa kiinnostaa, jotka pelkäävät kiusaajia joita on useita??? Meillä ei vanhempaintoimikunta auttanut, ei rehtori, ei opettajat. Koulu tarvitsee vähäiset oppilaansa ja ne rahat joita juuri näiden oppilaiden vanhemmat runsaskätisesti antavat, ymmärrämme sen ja haluamme että Steinerkoulu tällä paikkakunnalla jatkuu.

        tavisoppilaille, vaan erityisille oppilaille.


      • minä määrään täällä
        koulu erityisille kirjoitti:

        tavisoppilaille, vaan erityisille oppilaille.

        tulee olla tasapuolisia kaikille kouluvalinnoissa sekä muissakin asioissa. Muuten koulu syyllistyy syrjintään. Tällaisten keskustelujen olisi hyvä mennä opetusministeriön tietoisuuteen. Steinerkouluihin vlitaan johtokuntiin ja erityisesti niiden puheenjohtajuuksiin henkilöitä, jotka kuvittelevat omaavansa muita ihmisiä enemmän päätösvaltaa ja olevansa muita parempia. vaarana on siis, että jotkut voimakkaat itseään parempina pitävät henkilöt alkavat sanella ketkä kouluun pääsevät ja ketkä ei. Tällaisia merkkejä on jo ilmassa. Tällaiset henkilöt ajattelevat omistavansa steinerkoulut kuten muunkin maailman!


      • Steinerfaija.
        minä määrään täällä kirjoitti:

        tulee olla tasapuolisia kaikille kouluvalinnoissa sekä muissakin asioissa. Muuten koulu syyllistyy syrjintään. Tällaisten keskustelujen olisi hyvä mennä opetusministeriön tietoisuuteen. Steinerkouluihin vlitaan johtokuntiin ja erityisesti niiden puheenjohtajuuksiin henkilöitä, jotka kuvittelevat omaavansa muita ihmisiä enemmän päätösvaltaa ja olevansa muita parempia. vaarana on siis, että jotkut voimakkaat itseään parempina pitävät henkilöt alkavat sanella ketkä kouluun pääsevät ja ketkä ei. Tällaisia merkkejä on jo ilmassa. Tällaiset henkilöt ajattelevat omistavansa steinerkoulut kuten muunkin maailman!

        Tuolta jostain rivien välistä on luettavissa se varsinainen syy, miksi steinerkoulu ei voi kovin tiukalla seulalla valita oppilaitaan. Lapset otetaan oppilaiksi ilmoittautumisjärjestyksessä, eikä ketään voi syrjiä. Ainoastaan sisarustapauksissa on mahdollista päästä ns. jonon ohi kohtuullisuusperusteella. Eli että kaikki perheen lapset olisivat samassa koulussa.


      • Steinerfaija.
        Vaihdanko koulua kirjoitti:

        Ammattinsa taitava opettaja ja rehtori osaavat kyllä siinä tilanteessa, kun vanhemmat hakevat Steinerkouluun oppilaspaikkaa koululaiselleen, päätellä, onko kyseessä erityistä opetusta tarvitseva oppilas vai tavalliseen opetukseen tuleva oppilas, vaikka vanhemmat eivät niitä diagnooseja olisivatkaan hennoneet omalle lapselleen myöntää. Olen nähnyt tällaista vammaisen lapsen heitteillejättöä Steinerkoulun kohdalla valitettevan usein. Siksi peräänkuulutan koulun vastuuta oppilasvalinnoissa. Oman koulun kohdalla asiasta puhuminen aiheutti riidan. Oppilaspula on ollut vuosia suuri ja meille otetaan kaikki. Ns. tavisoppilaat siirtyvät vuosi toisensa jälkeen normikouluun. Tavisoppilaat eivät pääse etenemään opiskelussaan kun erityisoppilaat ovat hitaita ja levottomia, kiusaavat, ovat väkivaltaisia, pelottavia - varmaankin hyvää kaikki tarkoittavat, mutta homma ei vaan toimi näin.

        Steinerfaija! Auta puhumaan tästä asiasta äläkä lakaise tätä isoa ongelmaa maton alle!!! Mitä tehdä niille tavisoppilaille joita koulunkäynti luokassa kiinnostaa, jotka pelkäävät kiusaajia joita on useita??? Meillä ei vanhempaintoimikunta auttanut, ei rehtori, ei opettajat. Koulu tarvitsee vähäiset oppilaansa ja ne rahat joita juuri näiden oppilaiden vanhemmat runsaskätisesti antavat, ymmärrämme sen ja haluamme että Steinerkoulu tällä paikkakunnalla jatkuu.

        Ilmeisesti kuvittelet minun olevan jollakin tavalla tekemisissä jonkun pienen steinerkoulun kanssa?

        Näin ei ole asian laita. Tämä oppilasvalinta on asia, joka on varmasti jokaisen steinerkoulun johtokunnan käsittelyssä jatkuvasti. Ainakin meillä se on. Kovin paljon mahdollisuuksia ei nykylainsäädännön tulkinta anna...


    • Jora

      Voi ristuksen milli munat! Tulin tänne lukemaan stainer kouluista en pikkupoikien
      iltasatuja!

    • leijonaemo3

      On kovin lapsellista uskoa oppilaiden valintaan ilmoittautumisjärjestyksessä.

      Mietipä seuraavia:
      -Miksi taitavien ja haluttujen opettajien luokat ovat erittäin elitistisiä, varakkaiden ja julkkiksien lapsista koostuvia?
      -Miksi kaikille vuosiluokille on sattunut ilmoittautumaan ajoissa täsmälleen yksi etninen lapsi?
      -Miksi ilmoittautumislistaa päivämäärineen ei julkaista (vaikka äidin tai lapsen etunimellä)?

      Käytännössä opettaja valitsee lapset haluamallaan/koulun haluamalla tavalla. Rotu/vanhempien käytös/yhteiskunnallinen asema/lapsen erityisyys... valintakriteeri voi olla mikä vain. Koulun noudattamat arvot ovat erittäin kyseenalaisia!

      • onpa kiintoisaa

        Ketkä on niitä haluttuja opettajia?


      • näinkö?
        onpa kiintoisaa kirjoitti:

        Ketkä on niitä haluttuja opettajia?

        Onko etninen lapsi mielestäsi sitten ikään kuin antamassa "kulttuurilista elitismiä", mutta ei liian kanssa?


      • Sinusta, kun on olemassa ihmis"rotuja", kuulut itse varmaankin johonkin ylvääseen sellaiseen, oletan?

        Viittaat varmaan nyt johonkin eliittikouluun jollain syrjäisellä rannikkopaikkakunnalla? Ei kannata yleistää yhden koulun toimintaa kaikkien steinerkoulujen toimintaan ;o)


    • tutkikaa ihmeessä

      Jos joku ihminen on tehnyt tuollaisen havainnon lasten valinnoista, pitäisi asia mielestäni tutkia. Ihan sama, mikä / mitkä koulut ovat kyseessä.

    • leijonaemo3

      En viittaa kouluun syrjäisellä rannikkopaikkakunnalla, vaan Helsingin Rudolf Steiner-kouluun.

      Asian tutkiminen on vaikeaa, koska koulun kulttuuriin ei kuulu käydä minkäänlaista keskustelua heidän toimintaansa arvostelevien ulkopuolisten kanssa.
      Asioista keskustellaan ja niistä päätetään vain sisäpiirin (jäsenet eivät ole julkisesti tiedossa) kesken.

      • Steinerfaija.

        Pitää siis alleviivata: "Syrjäinen rannikkopaikkakunta" = Helsingfors...


    • leijonaemo3

      Pelkän lukion käyminen Steinerissa lienee melko ok, jos hyväksyy hieman matalamman tason opetuksessa kuin muissa lukioissa.
      Missään tapauksessa en suosittele kenellekään koulun aloittamista siellä.

      • Itse taas suosittelen steinerkoulua nimenomaan ekalta ysille. Ja jos haluaa steinerin tyylisen, luokkamuotoisen erikoislukion, jossa on aika kirjava lauma nuoria, joita kaikkia ei lukuaineet juurikaan kiinnosta, tervemenoa lukioonkin.

        Arvosanat lukiossa riippuvat opiskelijasta itsestään ja älliä voi kirjoittaa myös steinerissa. Se vaatii yhtä lailla työtä kuin missä tahansa muuallakin.

        Jos taas steinerkoulun aikana huomaa, että haluaa keskittyä johonkin muuhun kuin siihen, mitä steinerkoulu tarjoaa, kannattaa lukioon vaihtaa johonkin sellaiseen kouluun, jossa sitä muuta osataan tukea ja opettaa paremmin.

        Lasteni koulusta on siirtynyt hyvillä keskiarvoilla oppilaita muihin lukioihin, joissa ovat pärjänneet, uskokaa tai älkää, oikein hyvin. Lisäksi on monia, jotka jäivät steinerkouluun, kirjoittivat ylioppilaiksi vaihtelevalla menestyksellä ja ovat nyt joko jatko-opiskelemassa tai työelämässä.

        Ei mikään lukio itsessään saa ketään kuuden ällän ylioppilaaksi. Siihen tarvitaan otsahikeä ja lukuhaluja. Steinerlukioiden esittelyjä löytyy täältä:
        http://www.steinerkoulu.fi/index.php?page=lukiosivut


      • Steinerfaija kirjoitti:

        Itse taas suosittelen steinerkoulua nimenomaan ekalta ysille. Ja jos haluaa steinerin tyylisen, luokkamuotoisen erikoislukion, jossa on aika kirjava lauma nuoria, joita kaikkia ei lukuaineet juurikaan kiinnosta, tervemenoa lukioonkin.

        Arvosanat lukiossa riippuvat opiskelijasta itsestään ja älliä voi kirjoittaa myös steinerissa. Se vaatii yhtä lailla työtä kuin missä tahansa muuallakin.

        Jos taas steinerkoulun aikana huomaa, että haluaa keskittyä johonkin muuhun kuin siihen, mitä steinerkoulu tarjoaa, kannattaa lukioon vaihtaa johonkin sellaiseen kouluun, jossa sitä muuta osataan tukea ja opettaa paremmin.

        Lasteni koulusta on siirtynyt hyvillä keskiarvoilla oppilaita muihin lukioihin, joissa ovat pärjänneet, uskokaa tai älkää, oikein hyvin. Lisäksi on monia, jotka jäivät steinerkouluun, kirjoittivat ylioppilaiksi vaihtelevalla menestyksellä ja ovat nyt joko jatko-opiskelemassa tai työelämässä.

        Ei mikään lukio itsessään saa ketään kuuden ällän ylioppilaaksi. Siihen tarvitaan otsahikeä ja lukuhaluja. Steinerlukioiden esittelyjä löytyy täältä:
        http://www.steinerkoulu.fi/index.php?page=lukiosivut

        Lisään vielä, että iso osa noista lapsista, jotka steinerista kirjoittivat ylioppilaiksi, ei välttämättä olisi jaksanut kahlata opintojaan läpi tavallisessa lukiossa tai olisi edes ajatellut sinne hakevansa. Näille oppilaille saatiin siis ylioppilastutkintotodistus käteen ja hiukan enemmän vaihtoehtoja jatkoa ajatellen. Ja se on sitten ihan se sama kansallinen ylioppilastutkinto ja sama YTL, joka ne suoritukset arvostelee.


    • huldis1

      Minäkään en laittaisi lapsiani ekalle. Syynä on lähinnä koulun henkinen ilmapiiri, joka ei ole mielestäni terve. Lukioikäisen muotoileminen tiettyyn muottiin lienee jo mahdotonta.

      • Ruudolfin takapiru

        Steinerlukio on todella kehno tasoltaan, kuten koko steinerkoulu. No hihhuleille pitää olla omat koulunsa. Antroille oikea valinta on steineri.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe