Piekkari mökkipyssyksi

Miten toimin

Tarkoitus olisi pienoiskivääri hommata mökillä ammuskeluun. Äänenvaimennin vaikka ei kovin lähellä naapureita ole. Pitääkö alkaa keksimään satuja ja tarinoita vakavasta ampumaurheilusta vai riittääkö totuus, pilkkaa ja tuhoelämiä kesämökillä ammutaan. Saako muuten lupaa puoliautomaattiin, ei varmaankaan, sellainen hysteria on päällä.

Mitä hyviä ja halpoja pulttilukkoisia suosittelette jos/kun puoliautomaattia ei saa. Jos saa niin mikä olisi hyvä puoliautomaatti?

7

735

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pulttilukko bois?

Eipä tuo lupa-asia taida ratketa muuten kuin itse kokeilemalla. Metsästyskortti jos on hankittu niin se auttanee asiaa aika paljon. Metsästyskortinhan pystyy kyllä normikansalainen suorittamaan helpostikin, sehän on vain virallinen lupa opiskella metsästystä käytännössä, eikä mikään suuren valkoisen tiikerinmetsästäjän kunniakirja.

Kotimainen pulttilukkoinen vaihtoehto eli Sako on mielestäni suositeltava. Pulttilukko ei tuhlaa ruudin energiaa ja on mielestäni ongelmattomampi vaiennettava. Pulttilukkoinen voi tuntua tylsältä ja mielenkiinnottomalta aseelta, mutta se on pitkälti tottumuskysymys. Ampumisharjoittelu tuskin sujuu erikoisen hyvin itselataavalla.

• OrginalCheyenne

Tietysti Sako olisi hyvä... Mutta jos ja kun tuskin on tarkoitus vakavammin harrastaa, niin (huomattavasti) halvemmillakin pärjää. Esim. Toz on kohtuullisen tarkka ja hyvinkin kestävä... Myös monia amerikkalaisia pienoiskivääreitä myydään halvalla, ja nekin hyvin riittävät "kaljatölkkien ammuskeluun"....
        Ja useimmilla paikkakunnilla ei enää nykyään riitä luvan saantiin perusteluksi >mökillä ammuskelu

• pulttilukko bois?
        OrginalCheyenne kirjoitti:

Tietysti Sako olisi hyvä... Mutta jos ja kun tuskin on tarkoitus vakavammin harrastaa, niin (huomattavasti) halvemmillakin pärjää. Esim. Toz on kohtuullisen tarkka ja hyvinkin kestävä... Myös monia amerikkalaisia pienoiskivääreitä myydään halvalla, ja nekin hyvin riittävät "kaljatölkkien ammuskeluun"....
        Ja useimmilla paikkakunnilla ei enää nykyään riitä luvan saantiin perusteluksi >mökillä ammuskelu

"Tuota alinta riviä en ole kirjoittanut, mutta voit kuvitella itse keksineesi sen ;)
        (en suosittele, mutta eiköhän helpoin olisi luvaton vaimentajalla oleva hankkia)"

Tämän lausahduksen merkitys jää epäselväksi. Tulevaisuuden arkeologit tulevat raapimaan harmaita päitään pitkään ja hartaasti yrittäessään tajuta sen koko merkityksen löydettyään sen hautautuneena paksujen Internet-kerrostumien alle. Se tulee päätymään omituisten otusten museoon Erich von Dänikenin kirjojen ja Voynichin käsikirjoituksen kanssa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Voynichin_käsikirjoitus

• kirjautumaton Orgina
        pulttilukko bois? kirjoitti:

"Tuota alinta riviä en ole kirjoittanut, mutta voit kuvitella itse keksineesi sen ;)
        (en suosittele, mutta eiköhän helpoin olisi luvaton vaimentajalla oleva hankkia)"

Tämän lausahduksen merkitys jää epäselväksi. Tulevaisuuden arkeologit tulevat raapimaan harmaita päitään pitkään ja hartaasti yrittäessään tajuta sen koko merkityksen löydettyään sen hautautuneena paksujen Internet-kerrostumien alle. Se tulee päätymään omituisten otusten museoon Erich von Dänikenin kirjojen ja Voynichin käsikirjoituksen kanssa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Voynichin_käsikirjoitus

Eli en nyt kirjautunut, mutta edelleen olen OrginalCheyenne, ja tuo tarkoitti suomeksi että en yllyttänyt rikokseen mutta jokainen osaa itse päätellä että helpointa/ halvinta on hankkia luvaton kuin luvallinen mikäli käyttö on sellaista että siitä tuskin kukaan tietää tai on kiinnostunut(ilmoittamaan viranomaisille) vaikka tietää.
        Olihan itsellenikin ensimmäinen oma ruutiaseeni luvaton pienoiskivääri koska en lailliseen saanut lupaa 15 vuotiaana. Tosin sekin takavarikoitiin muutaman vuoden päästä samalla kun luvallisetkin vietiin.

• höllää elukan elämää

Oma toz ampuu lapuan center x paukulla 75m alle 2e kokoista kasaa makuulta. Rata tukki ja enemmän painoa niin tulokset varmaan paranisi. mutta toi lapualainen on aliääni paukku eli vaimennin vaimentaa sen erittäin hyvin ja tozissa käynti on hyvä! olen ampunut omallani kohta 10 000 kaukkua ja mikään ei ole väljiää tai rikki tosin hiki ja sormien kosketus on aikeuttanut sen että lukon klammesta on tullut kiiltävä vaikka uutena oli sinistetty. Toz on ase jota suosittelen sinulle ja malli 76-08 erityisesti koska se on raskaampi varmit->vakaa ampua. Ja mukana tulevista lippaista( 2kpl 5ptr ja 2kpl 10ptr) niin niistä kummenen paukun lippaista tekee helposti 21paukkua vetävän lippaan tarvikkeea jesari. lisäksi lippaan voi ladata kummasta päästä vaan täyteen tai molemmille puolille vaikka 1 paukku niin onnistuu harjoittelemaan taktista lippaan vaihtoa tai toiseen teho paukku ja toiseenpäähän hiljainen tactikal paukku metsällä. tämä tehään näin: otat lippaat ja purat ne, laitat molempiin paukun nostimen paikalleen ja laitat jouset molempiin oikein päin ja sitten siihen jousien väliin se pohjassa oleva nuolen näkönen juttu oikein päin ja sitten painat lippaat yhteen sillai et molempien pyöreä etureuna on saman suuntasesti ja pistät jesarilla kii. sitten laitat pari 3cm rautalangan palaa molemmille puolille jasit jesaria päälle kireesti niin tulee tukeva 21 paukun lipas!!!

• lannenhunttari

---Olihan itsellenikin ensimmäinen oma ruutiaseeni luvaton pienoiskivääri koska en lailliseen saanut lupaa 15 vuotiaana. Tosin sekin takavarikoitiin muutaman vuoden päästä samalla kun luvallisetkin vietiin.---

jo vain ainakin armon vuonna -64 sai piekkariluvat 15vuotias jos vanhemmat ja pari uskottua kirjoitti nimensa lupahakemukseen..
        ite olin pari paivaa yli 15 kun hain raskaan tozin tampereen otrasta.. ja siita se 'ura' aukeni...
        sama toz jauhaa 45v jalkeenkin pyita kenttaan taalla kanadassa.. ja on erinomaisen tarkka edelleen.

• OrginalCheyenne
        lannenhunttari kirjoitti:

---Olihan itsellenikin ensimmäinen oma ruutiaseeni luvaton pienoiskivääri koska en lailliseen saanut lupaa 15 vuotiaana. Tosin sekin takavarikoitiin muutaman vuoden päästä samalla kun luvallisetkin vietiin.---

jo vain ainakin armon vuonna -64 sai piekkariluvat 15vuotias jos vanhemmat ja pari uskottua kirjoitti nimensa lupahakemukseen..
        ite olin pari paivaa yli 15 kun hain raskaan tozin tampereen otrasta.. ja siita se 'ura' aukeni...
        sama toz jauhaa 45v jalkeenkin pyita kenttaan taalla kanadassa.. ja on erinomaisen tarkka edelleen.

Itse hain tota lupaa vuonna -84.
        Silloinkin olisin ehkä saanut luvan jos olisin ollut joku muu (erään lähisukulaisen ja nimismiehen välit ei olleet hyvät). Rinnakkaislupaa olisi voinut ehkä harkita, mutta kun ei kellään tutulla ollut laillista pienoiskivääriä johon olisin rinnakkaisluvan hakea...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4906
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3496
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2737
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      38
      1763
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1690
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16