ensiksi, on tää netti hieno paikka ku tänne voi "reuhkata" minkä kerkee, enpäs nyt kehtaa tonne ulos lähtee huutamaan!
1) olen ikäni ollut heppamaailmassa mukana, ja toki sieltä löytyy myös välineratsastajia, ratsuihmisiä (joilla ei loppupeleissä ole hevosen luonteesta/käyttäytymisestä mitään käsitystä, kunhan vaan maneesissa mennään hienosti peräänannossa, hyviä ja huonoja ravi-ja ratsuihmisiä.. Mutta siellä pätee tämä: hevonen ei taluta ihmistä, ihminen hevosta. Kun kengitän hevosta, sille myöskin laitetaan kengät vaikka vähän vastustaisikin. Jos hevonen pelkää jotain, se totutetaan uuteen asiaan niin monta kertaa, ettei sitä tarvitse enää pelätä.
2) ratsastamme 400 kilosilla otuksilla ja se toimii.. Mikä mättää tässä koiramaailmassa? Tämä on asia, mikä minua kiinnostaa aika hemmetin paljon! Minne on ihmisillä kadonnut terve järki?? Lehdistä ja täältä netistä saahaan lukea, kuinka koira kävi ihmisen kimppuun ym.. Yleistetään rodut, ennenkuin niihin ehkä edes perehdytään niin täysin. Kyllä uskon, jos 18-vuotias jäppinen ottaa esim.dogon itselleen (koska siitä saa äkäsen ja mun ego kasvaa ku talutan "vihaista" koiraa) kyllä varmasti koira ilman koulutusta, kuria ja ennenkaikkea ilman rodun mukaista virikettä/tekemistä saa tuhoja aikaan.
Tai pienet koirat (elkääkä nyt suivaantuko siellä, en tarkoita kaikkia) ei opeteta kulkemaan edes hihnassa. Pienikin koira kun saa ikävää jälkeä aikaan jos käy lapseen kiinni.
Sitten on nämä rotukiihkoilijat, oma rotu=paras rotu! Kuljetaan joko kaikissa näyttelyissä, harrastetaan hienoja lajeja (tottakai koiran kanssa täytyy harrastaa, älkää vieläkään suuttuko) mutta monesti näissä törmää siihen, että katsotaan nenänvartta pitkin, kun omani on ylikasvanut sakupoika. Tokoharkoissa päästettiin koirat irti (katsottiin tuleeko ne omistajiensa luokse) ja kun koirani juoksi kauheata päätä luokseni ja rouva x:n koira päätti ettei tulekkaan enää naisen luo, alko vieläkin vihaisemmat mulkoilut. Tähän meidän ohjaaja päättikin reenit ja kehotti pitämään koiria irti, jotta ne saa olla vapaana välillä. Joten tunnustan, minä pidän ukkoani irti AINA kun se on mahdollista. Myös paikoissa, joissa ei välttämättä saisi. Nykyään kun tuntuu että metsäpoluillakin on joku huutaja.
Olen näinä kahtena vuotena mitä tämä koirani ollut minulla, nähnyt aika värikästä sakkia. En minä mene arvostelemaan toisten koiria, kuten minulle on tultu sanomaan "hyi mikä peto" tai "miksi juuri saksanpaimenkoira, parempiakin olisi ollut" Puistoissa jotku lähtevät suoraan pois kun näkevät meidät. Entinen naapuri (rivarissa) jolla kaksi lasta, koirani oli pentu ja lähti lasten luo nuolemaan ja leikkimään. Menin pyytämään anteeksi ja nainen oli että ihanaa kun lapseni saavat tutustua koiraan. Seuraavana päivänä olikin soittanut ohjaajallemme, että olen vastuuton ja koirani vaarallinen! Että just!
Samantapaista shittiä on tullut matkan varrelta kuultua. On niitä ihaniakin, jotka taivastelee tuossa pihalla kun kuljemme, että "noin hienosti se kävelee tuossa vierellä, ei kisko vaikka koirassa kokoa on niin paljon" tai on meidät pysäytettykkin muutamaan otteeseen ihastelemaan, kuinka iso koira voi olla hallinnassa. Tää on vaan aika huvittavaa =)
Äh, liikaa tekstiä tulee.. mutta ehkä se pointti on siis se, että me rakastetaan noita karvapalloja. Miksei siis annettais niiden olla koiria, kouluteta ne niinkuin pitääkin, tervehtiä mielummin tuolla lenkkipolulla, kuin mitä katsoa vihaisesti. Puistoissa antaa rauhassa koiriemme tutustua ja lopettaa se turha hössötys. Tulkaa pienten koirien kanssa joskus meijän "isojen" kanssa leikkimään, ei ne teitä syö. Lopettaa ennakkoluulot ja uskaltaa tutustua.
Kukaan meistä ei ole täydellinen koirankouluttaja, turha yrittää väittää. Jokaisella on jotakin opittavaa! Ku löytys jonkunnäkönen tasapaino tähän älyttömään taistoon mitä täällä käydään ja otettais oikeesti ne aivot käyttöön. Koira ei ole esine, sitä ei inhimillistetä kuin ihmistä (toki itsekkin lellin ja hoivaan "pikkuistani") se ei säry, jos välillä joudut laittamaan kovan kovaa vasten. Sillä ei ole hyvä olla talon pomona, johon sitä ei ole tarkoitettu. Oikeasti ne vaan nauttii kun saa juosta metsässä/pellolla vapaana, kieriä jossain hel**tin mädäntyneessä kalassa ja olla koiria!
millon se valitus loppuu?
11
245
Vastaukset
- SuSki81
Hyvää tekstiä kirjotit. :D oon ihan samaa mieltä.
Itselläni 4 kk ikäinen pienikokoinen pentu, oi kuinka se rakastaa juoksennella vapaana, touhuta ja temmeltää. Tietty välillä pitää olla tiukkana sille, mut annan silti sen olla koira. Ihan höhlä välillä, syö jäniksen papanoita, ruohoa, oksia - syököön.. Ei se niihin kuole..
Koirani rakastaa isoja koiria, pienistä ei kauhesti välitä - tottunu et ne räksyttää, sitä se inhoaa vaikka onkin itsekin ns räksyttäjärotujen miksaus. Pussailee kauheasti koiria ja ihmisiä, rakastaa lapsia. Vaikka joka paikassa sanotaa nuista roduista että ei sovi lapsiperheeseen, kovia haukkumaan yms. No ei ainakaan mun koira.. Jokainen koira on yksilö. Joka hommassa on monenlaisia.Välttämättä aina ei niihin kannata ihmeempää huomiota aina kiinnittää.Mutta riippuu mistä roikkuu,ja aina kannattaa miettiä omaa tekemistään myöskin.
Monesti tosin sanomisissakyse on kokemuksiin perustuvasta,joskus ihan muustakin.Moni asia vaan ihan mielipidettä.
Semmoinen sananlasku on myös,"metsä vastaa niin kun sinne huudetaan".Eli omilla toiminnoilla saa myös aikaan niin huonoa,kun hyvää sanomista.Ja niin on ollut aina,ja se kannattaa muistaa.Se miten meihin koiraihmisiin suhtaudutaan,tai joskus myös toinen toisiin,sopii usein tuon sananlaskun sisään.
Vahinkoja tapahtuu aina,ja kun ne tapahtuu,ne pitää hoitaa fiksusti.Näin ei aina tehdä,josta sitten tulee sanomisia,huhuja ym.Mutta liian paljon on silkkaa välinpitämättömyyttä ja muitten huomioon jättämättömyyttä.
Koiraihmiset on monia asioita itse pilanneet,kuten esim,koirien irrallaan olo taajamissa,jota kiristettiin.
Eli tuo lyhyest sivuten vapaanapitoa.
Se sitten miten toimii koiransa kanssa suhteessa toisiin,on jokaisen oma asia,eikä välttämättä voi sanoa,mikä on oikein mikä väärin,kunhan muut huomioidaan.Jokaisella voi olla oma mielipiteensä ja tapansa toimia.Ei siinä sen ihmeempää.
En minäkään ole täydellinen koirankouluttaja,ja sitä ei ole kukaan.Aina on opittavaa,jos vain haluaa.
Mutta ei meillä ole esim. mitään tarvetta leikkiä tai tutustua vieraisiin koiriin..
Ei siinä tarvi olla muuta kuin periaatekysymys,tai tapa toimia.Tosin en huonona näe,jos joku ei halua turhaan koittaa,miten käy...
Joku koirapuistotilanne pienen ja ison kanssa,vielä tuntemattoman,on sitä elementtiä,jotka jotkut katsoo melkoisen riskiksi,enkä ihmettele lainkaan.
Noh,itse taas en ylipäätään harrasta mitään puistoilua.Se sitten jos niissä haluaa käydä,on jokaisen oma asia ja riskinsäkin.Tai miten sen haluaa hoitaa.
Näitä pieni koira vs.iso,on pilvin pimein nykyään.Minusta ne on naurettavia jo.Jokainen ottaa ja toimii,niinkuin toimii,sen kanssa.Kunhan sille moppella on hyvä olla,ja taas kerran ,huomioisi muut.
Minusta suurin ongelma on nykymaailmassa nimenomaan siinä,ja monessa näkyy,että on liian paljon "minäminä" mentaliteettiä,ja siitä usein tulee sanomisia ja "pahaa verta".kiitos :) ihanaa että sun pikkunen tietää rajansa.. ja tosiaan, eipä ne niihi kuole mitä välillä suuhunsa laittavat =) Minunki kaveriporukkaan kuuluu myös pienten koirien omistajia ja ai että niitä on ihana katsoa kun temmeltävät koirani jalkojen alla. Nämä ovat tottuneet isoihin ja osaavat leikkiä, puolin ja toisin! kivoja pentuhetkiä sinne :)
hmm.. minusta "metsä ei vastaa aina niin kuin sinne huudetaan" =) tai mitenpä tuon nyt ilmaisisin. Esimerkkinä tämä: menimme treenien jälkeen puistoon kun koirani oli n.1v ikäinen. Harjoitusten jälkeen oli siis tarkoitus päästää koira vaan leikkimään. Paikalla oli kaksi naista kultasten noutajiensa kanssa. Koirat tulivat samantien juttuun ja siitä alkoi juoksuralli. Naisetpa ei tätä hyväksyneet, vaan käskivät omat koiransa aina pois PAHAN sakemannin luota. Eipä jäänyt kuulematta, kuinka ihmettelivät koirani kokoa ja "tuo ei varmaan passaa näyttelyihin, tuostahan tulee ihan vasikan kokoinen kun nyt jo tommonen jätti" joten tässä yksikin tapaus mihin välillä törmää. Ja olen satavarma, että jos koirani olisi ollut esim. labbis tai vaikka pysykorva, niin se olisi kelpuutettu leikkeihin! Sairasta, sanon minä!! Mutta on monesti luu laitettu niiden kurkkuun, ketkä luulee poitsua pahaksi tms.. ja positiivista palautetta on tullut monelta taholta. Aina on vaan näitä inhottavia tapauksia, mistä jää sitten vaan paskan maku suuhun!- piiripienipyörii
Mullakin saku :) ajattelit mielestäni oikein...Itseäni inhottaa koirien roturasismi,ja yleistäminen... Esim.saksanmpaimenkoira yksi yleisimmistä roduista,ellei yleisin ei ihme että se on ykkönen purutilastoissa, mutta se ei tee minun koirastani purijaa.Rassaa kun lähes päivittäin ainakin viikottain törmää ihmisiin, jotka retuuttavat lapsensa,tai koiransa tien toiselle puolelle kun kävelemme rauhassa vastaan.Ikävä kyllä on paljon niitä k*sipäitä,jotka ottavat vahvan rodun edustajan vain elimen jatkeeksi.Pilaavat ne kouluttamattomuudella,tai vääränlaisella koulutuksella tehden ne epä-tasapainoiseksi.Minusta koiran ottaessaan voi olla 18,25,40jne. kunhan on rehellinen omista tiedoistaan,taidoistaan,vastuuntuntoinen,ja ottaa koiran oikeista syistä.Sekä ottaa koiran vasta kun on 100%varma että voi antaa sille kaiken sen tarvitsevan,ja mieluiten enemmän(liikunta,eläinlääkäri,ruuat,tarvikkeet,koulutus.).Ei tarvi olla mikään guru,että pärjää koiran kanssa terve maalaisjärki,aktiivisuus,johdonmukaisuus, tasapainoisuus,ja elämäntilanteen pysyvyys ovat kuitenkin vähittäisiä ominaisuuksia koiranomistajalle rodusta riippumatta.
piiripienipyörii kirjoitti:
Mullakin saku :) ajattelit mielestäni oikein...Itseäni inhottaa koirien roturasismi,ja yleistäminen... Esim.saksanmpaimenkoira yksi yleisimmistä roduista,ellei yleisin ei ihme että se on ykkönen purutilastoissa, mutta se ei tee minun koirastani purijaa.Rassaa kun lähes päivittäin ainakin viikottain törmää ihmisiin, jotka retuuttavat lapsensa,tai koiransa tien toiselle puolelle kun kävelemme rauhassa vastaan.Ikävä kyllä on paljon niitä k*sipäitä,jotka ottavat vahvan rodun edustajan vain elimen jatkeeksi.Pilaavat ne kouluttamattomuudella,tai vääränlaisella koulutuksella tehden ne epä-tasapainoiseksi.Minusta koiran ottaessaan voi olla 18,25,40jne. kunhan on rehellinen omista tiedoistaan,taidoistaan,vastuuntuntoinen,ja ottaa koiran oikeista syistä.Sekä ottaa koiran vasta kun on 100%varma että voi antaa sille kaiken sen tarvitsevan,ja mieluiten enemmän(liikunta,eläinlääkäri,ruuat,tarvikkeet,koulutus.).Ei tarvi olla mikään guru,että pärjää koiran kanssa terve maalaisjärki,aktiivisuus,johdonmukaisuus, tasapainoisuus,ja elämäntilanteen pysyvyys ovat kuitenkin vähittäisiä ominaisuuksia koiranomistajalle rodusta riippumatta.
Totta joka sana! silloin kun on rehellinen itselleen, niin saa kaikista parhaimman lopputuloksen eläimen kuin eläimen kanssa. Mutta onkos ihmekkään kun otetaan munanjatkeeksi sakemanni, eikä sitä kouluteta oikein (mikä on kyllä erittäin helppoa vielä tämän rodun kanssa) päivittäiset kusireissut ja thats it! Hulluksihan sitä tulis itekki.
Entä laskekaapa ihan rehellisesti paljonko vietätte aikaanne päivästä koiranne kanssa? tottahan töissä ollaan ym.. mutta valitettavan usein koiralle jää aikaa ulkoiluttamiseen 2h. päivässä. Muuten koira voi viettää päivänsä kerrostalo asunnossa. Miksi sitten itketään kun koira vähän repii remmissä, tai louskuttaa leukojaan. Kirjotellaan tänne ja kysellään mikä on hätänä, kun koira on ad/hd!
Pistää miettiimään...!- SuSki81
m_aria86 kirjoitti:
Totta joka sana! silloin kun on rehellinen itselleen, niin saa kaikista parhaimman lopputuloksen eläimen kuin eläimen kanssa. Mutta onkos ihmekkään kun otetaan munanjatkeeksi sakemanni, eikä sitä kouluteta oikein (mikä on kyllä erittäin helppoa vielä tämän rodun kanssa) päivittäiset kusireissut ja thats it! Hulluksihan sitä tulis itekki.
Entä laskekaapa ihan rehellisesti paljonko vietätte aikaanne päivästä koiranne kanssa? tottahan töissä ollaan ym.. mutta valitettavan usein koiralle jää aikaa ulkoiluttamiseen 2h. päivässä. Muuten koira voi viettää päivänsä kerrostalo asunnossa. Miksi sitten itketään kun koira vähän repii remmissä, tai louskuttaa leukojaan. Kirjotellaan tänne ja kysellään mikä on hätänä, kun koira on ad/hd!
Pistää miettiimään...!En tiä kuuluuko tää ny tähän, mut kerronpa silti. Otti vaan ni päähän.
Menin kamun kanssa koirapuistoon pentuni kanssa, joka on siis pienikokoinen. Kysyin siinä portilla et käyhän kaikille et pentu tulee, vastauksena oli et joo tietty. Siel oli 3 ihmistä ja 5 koiraa. Yhdellä naisella oli 2 mäyräkoiraa, yhdellä kultainen noutaja ja yhdellä chihuahua ja joku pieni vinttikoira tms. Noh. Toinen mäyräkoirista ja tuo vinttikoira tuli hyppiin koirani nurin, se juoksi kauhuissaan pakoon (vaikka yleensä ei tod juokse ketään karkuun muuta ku leikkiessään..), meni aitauksen nurkkaan tärisemään, ja nää 2 koiraa hyppi sen niskaan. Sen mäyräkoiran omistaja tuli hakeen omansa samalla ku kävin hakemassa omani syliin. Vinttikoiran omistaja ei tehnyt elettäkään.. Mäyräkoirat omistaja lähtivät. Koirani meni kultaisen noutajan luo pussaileen sitä, ja ne vähä touhuilivat siinä. Siitä meni pari minuuttia ni kultainen noutaja omistaja lähtivät. Eli sinne jäi meidän lisäksi ainoastaan se chihu vinttikoira omistaja. Noh, se vinttikoira vaan jahtas koiraani joka juoksi ja huusi sen edellä, kaatuili välillä, ja sit tää koira kävi turkkiin kiinni useasti. Siinä vaiheessa me päätettiin lähteä.
Ja koko tämän ajan tää koirien omistaja istu tuolilla mp3:set päässä kädet puuskassa ja katto syliinsä. jeih. kunnon kasvattaja taas..
- be
Hyvän tekstin kirjoitit!
Annetaan koirien olla myös koiria, vapaana olemista jokainen koira tarvii todellakin.
Ja meidän sakemanni uros ainakin tykkää leikkiä muiden koirien kanssa, kokoon tai rotuun katsomatta.
Ja tuolla lenkkipoluilla ei tarvis aina sakemanneja kytätä pahalla silmällä. Ei minkään rodun edustaja ole automaattisesti vihainen. Saksanpaimenkoirat ovat usein mitä lempeimpiä. Meillä ainakin sellainen nallekarhu sakemanni on. Hieman arka, mutta ei missään nimessä vihainen.
Uteliaisuuttani kysyn, että kai sille naapurillesi jotain sanoit? kuinka jotkut ihmiset voivat olla noin tyhmiä, ja kaksnaamasia...- Sakuneitonen
Omani kaukana rotumääritelmän sakusta...todella arka ja epävarma.Vihainen ei ole,ei todellakaan.Eikä käy koirien päälle,jotka ovat kotiin tulleet leikkimään pihalle.Todellakin koirat yleistetään liiaksi asti.Pahimpia ovat juuri näiden fifien omistajat,jotka juoksevat ne näyttelyt ja mätsärit läpi.Omani kanssa harrastetaan omaksi ja koiran iloksi kevyesti.Reppanalla on lonkat risat.Huvittavaa varmasti sinunkin tilanteesi...ei ole vielä ollut kehumista omassakaan.Musta tollanen naapurin käytös on todella ala-arvosta,eikä kaipaa selittelyjäkään...kaksnaamasuus se maan perii näköjään,sekin tullut tämän sakun myötä huomattua.Onnea teille ja nosta nokkaa,sillä siitä selvii ja saa muut katsella kateellisena näitä meidän ihania lutusia kainaloisia,kun ovat koulutettuja.Toisin on niiden puudeleiden ja fifien laita,jotka juoksevat tuomarin edessä.
Sakuneitonen kirjoitti:
Omani kaukana rotumääritelmän sakusta...todella arka ja epävarma.Vihainen ei ole,ei todellakaan.Eikä käy koirien päälle,jotka ovat kotiin tulleet leikkimään pihalle.Todellakin koirat yleistetään liiaksi asti.Pahimpia ovat juuri näiden fifien omistajat,jotka juoksevat ne näyttelyt ja mätsärit läpi.Omani kanssa harrastetaan omaksi ja koiran iloksi kevyesti.Reppanalla on lonkat risat.Huvittavaa varmasti sinunkin tilanteesi...ei ole vielä ollut kehumista omassakaan.Musta tollanen naapurin käytös on todella ala-arvosta,eikä kaipaa selittelyjäkään...kaksnaamasuus se maan perii näköjään,sekin tullut tämän sakun myötä huomattua.Onnea teille ja nosta nokkaa,sillä siitä selvii ja saa muut katsella kateellisena näitä meidän ihania lutusia kainaloisia,kun ovat koulutettuja.Toisin on niiden puudeleiden ja fifien laita,jotka juoksevat tuomarin edessä.
ihanaa, en ole siis ainoa :) Korostan kyllä siis vielä, että on niitä järkeviäkin ihmisiä, joko rodun harrastajia tai muuten vaan fiksuja. Niitä on myös tullut paljon, jotka arkailevat ja ovat olleet ennakkoluuloisia koiraani kohtaan, mutta sen kanssa ollessaan huomaavatkin "eihän kaikki olekkaan samanlaisia"
Jooh, en jäänyt hiljaiseksi tämän naapurin kanssa. Periaatteessa se ei ollut ns. meidän naapuri, asui paritaloissa, eikä kuulunut siis meidän pihapiiriin. Akka sai toisetkin raivarit kun olimme koiran (joka oli siis pentu vielä) ja kaverini kanssa pihalla illalla. Hänen poikansa tuli rajalle ja kutsui koiraani luokeen, en antanut poitsulle lupaa mennä, omassa pihassa pysytään. Poika juoksi sisälle, että "äiti, se koira on taas tuolla" ja eukko tuli huutamaan, että saadaan muuttaa helvettiin täältä ja tuo susi ei enää saa pelotella hänen lapsiaan. Koko tämän ajan koirani oli kylläkin irti, mutta ei lähelläkään heitä. Meillä oli taloyhtiön kanssa sopimus, että koiruus saa olla irti, tietenkin meidän ollessa pihalla ja tämä rivari oli maalla. Kaverinikin puuttu jo asiaan ja semmonen kiva huutorallihan siinä oli. Paloi tosiaan käämit ja sitten tämä tulee puhelimen kanssa ja oli siis mollannut meidät ja koirani vihaiseksi! Joten meidän osalta jäi pentutoko siihen!! Aloitettiin sitten vähän myöhemmin kun ohjaajakin oli vaihtunut, en yksinkertaisesti enää kehdannut mennä sinne leima otsassa "vihaisen pennun omistaja"
kylläpä on tullut huomattua monen sakun omistajien kanssa, kuinka tasapainoinen tämä rotu oikeasti on. Loppus jo vaan tämä hel**tin kinaaminen roduista!! ja pienet koirat vs. isot!
- ei sama asia
Hevonen ja koira ei ole samanlaisia eläimiä. Koira on pedon sukua ja hevonen saaliseläin. Siitä voi jo jotain päätellä...
no tuon nyt tietää kaikki.. :) Mutta kyseessä on eläin kuin eläin.. Ja se, miten me ihmiset toimitaan niiden kanssa. Monilla on varmasti eri käsityksiä ja mieltymyksiä ja saa ollakkin. Itse olen huomannut, että ei hevosen ja koiran kouluttamisessa juuri eroa ole! Pennut koulutan pienestä pitäen KAIKKEEN mahdolliseen, niillä on rajat ja tietävät pomonsa. Sama pätee hevosilla, varsana opetellaan kaikki, jalkojen nostelut, traktoreiden ohi meneminen, tiellä kävelyttämistä.. kaikkea mahdollista, ettei isompana näissä tarvi tapella. Ja hevosillekkin me olemma johtajia. Itse olen sitä mieltä, että näitä kahta voi verrata toisiinsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591204Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11870Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75805Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83643- 53634
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46564Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33547Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501