viisumi

turhau

ajattelinpa tässä purkaa turhautumistani, koska tuntuu että eläämme vaikeutetaan nyt ihan kamalasti. Eli hain kihlatulleni viisumi suomeen ja se evättiin sillä syyllä että ei ole takeita että hän palaa takaisin kotimaahaan. Haimme naimisiinmenoa varten viisumin ja tottakai kerroin että aioimme jatkaa elämää yhdessä täällä. Niin minut on neuvottu tekemään. Kerroin rehellisesti mitä suunnitelmia meillä on. Olin aika ihmeissä kuin tuollainen vastaus tuli. Noh, ei mitään nyt haimme työntekoa varten lupaa, koska sain hänelle kausityötä. Ja taas tuo nainen tuli pelottelemaan. kyseli ihan ihmeellisiä asioita, kuten tiedätkö että on väärin valehdella. Mieheni oli sillain " että en ole valehdellut missään vaiheessa. Anon nyt työlupaa, koska on kauhea ikävä ja emme ole nähneet toisia 3 kuukauteen." En oikeasti ymmärrä kun monet on saanut viisumin ihan samalla syyllä kun mekin. Missä mättää?? Tasapuolisuus?? Ihan kuin viisumin saanti on lottoarvontaa. Kauhea stressi ja "v" päällä. Nyt vaan odotellaan työluvan päätöstä. Onneksi se paperi tulee päätettäväksi suomessa eikä siellä edustossa. Niin muuten tuleekohan se viisumin hylky vastaan tässä lupa hekemuksessa??? Se pelottaa ja toiseksi jos se nainen siellä töissä sabotoi koko homman. En haluaisi kyllä miettiä. Pelottaa jo ihan kamalasti.

13

1053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mömömömöm

      Otan osaa ja tiedän todellakin tunteesi.

      Nyt et voi panikoida, se ei auta. Odota päätöstä ja valita siitä jos se on kielteinen.

      Kukaan ei voi tietää miksi joku muu on saanut viisumin tuosta vain tai miksi joku on saamatta. Katkeruus ei auta sinua. Useinhan tyypit leveilee saaneensa viisumin tai oleskeluluvan ihan tosta vaan vaikka sen saaminen oikeammin olisi ollut kiven takana.

      Jaksamista ja tsemppiä sinulle:)

    • valistus ja valaistu

      Mistä päin on puolisosi? Oletteko olleet kauan yhdessä? Oletko käynyt monesti miehesi kotimaassa? Miksi et mene miehesi kotimaahan ja avioidu siellä? Edustot seuraa tarkaan, jos onkin vain lomaromanssi ja puolisosi haluaa vain sinut luvan takia. Onko paljon ikäeroa? Paljon kysymyksiä, mutta antaa sinullekkin ajattelemisen aihetta. On paljon noita huijareita, ja hyvä onkin valaista teitä, vaikka tällä hetkellä olisikin rakkauden sokaistumana, ettekä näe asioita pitemmän päälle.

      • aat pilkuitta

        Olen ollut kahdesti naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa ja jalkimmaisen kanssa minulla on kolme lasta. Etukateen ei voi tietaa mitenka suhteessa kay vaikka olisi kuinka rakastunut. Ulkomaalaistapauksessa jos mielii olla yhdessa kunnolla on melkein pakko kiirehtia naimisiinmenoa juuri noista viisunisyista.

        Unohda nuo huojariepailyt ja viranomaisten pelottelut. Ensimmainen aviomieheni oli intialainen. Menimme naimisiin İntiassa ja kun kavimme Suomen lahetystössa minulle sanottiin etten saa hanelle lupaa tulla Suomeen (vaikka Yk:n sopimuksen mukaan perhetta ei saa erottaa). Olin kuitenkin asunut Ruotsissa ja sain hanet sitten sinne missa asuimmekin yhdessa.

        Viranomaiset katsovat jostain syysta asiakseen pelotella ja kommentoida aivan asiattomia kommentteja jotka voivat olla tunkeilevia ja loukkaavia.


      • no voih...
        aat pilkuitta kirjoitti:

        Olen ollut kahdesti naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa ja jalkimmaisen kanssa minulla on kolme lasta. Etukateen ei voi tietaa mitenka suhteessa kay vaikka olisi kuinka rakastunut. Ulkomaalaistapauksessa jos mielii olla yhdessa kunnolla on melkein pakko kiirehtia naimisiinmenoa juuri noista viisunisyista.

        Unohda nuo huojariepailyt ja viranomaisten pelottelut. Ensimmainen aviomieheni oli intialainen. Menimme naimisiin İntiassa ja kun kavimme Suomen lahetystössa minulle sanottiin etten saa hanelle lupaa tulla Suomeen (vaikka Yk:n sopimuksen mukaan perhetta ei saa erottaa). Olin kuitenkin asunut Ruotsissa ja sain hanet sitten sinne missa asuimmekin yhdessa.

        Viranomaiset katsovat jostain syysta asiakseen pelotella ja kommentoida aivan asiattomia kommentteja jotka voivat olla tunkeilevia ja loukkaavia.

        Oletkin vanha tekijä ja kuitenkin kyselet neuvoja. Ehkäpä epäilevät sinun roudaavan niitä miehiä rahasta jos jo kolmas menossa. Hoh hoijaa... Taidat olla pelkkä provo tai ne ukot kusettavat sinua kuusi nolla, olet ns. helppo nakki jolta saa helposti luvan. Kummajainen olet!


      • aat pilkuitta
        no voih... kirjoitti:

        Oletkin vanha tekijä ja kuitenkin kyselet neuvoja. Ehkäpä epäilevät sinun roudaavan niitä miehiä rahasta jos jo kolmas menossa. Hoh hoijaa... Taidat olla pelkkä provo tai ne ukot kusettavat sinua kuusi nolla, olet ns. helppo nakki jolta saa helposti luvan. Kummajainen olet!

        Ei ole kolmatta ja mita se sinullee kuuluu jos vaikka olisikin. Ja toisen aviomieheni kanssa olimme yhdessa kymmenen vuotta ja siina syntyi kolme lasta. En mina mitaan neuvoja kysele, mitas hourit? Sen sijaan voin kylla neuvoa toisia.

        Ja sitten, kylla todellakin voisin jollekin hankkia luvat jos olisi sellainen tilanne mutta en rahasta.


      • no jooh..
        aat pilkuitta kirjoitti:

        Ei ole kolmatta ja mita se sinullee kuuluu jos vaikka olisikin. Ja toisen aviomieheni kanssa olimme yhdessa kymmenen vuotta ja siina syntyi kolme lasta. En mina mitaan neuvoja kysele, mitas hourit? Sen sijaan voin kylla neuvoa toisia.

        Ja sitten, kylla todellakin voisin jollekin hankkia luvat jos olisi sellainen tilanne mutta en rahasta.

        Ei varmaan kuulu joo minulle, mutta itseppä kerroit, eli mitä mariset? Siis ap kysyi neuvoja, ja vastasin ap:lle. Sitten sinä vastaat vaikkei koko vastaus tietääkseni ollut edes sinulle. Onko sinulla monta persoona vai miksi vastailet, jos viesti ei edes ollut sinulle tarkoitettu.
        Just, oletkin aivoton joka hankkii lupia huijareille, vai saatko jotain vastinetta? Jos kerran raha ei kelpaa.


    • myönnetä

      Ikävä todeta, mutta periaatteessa toimittu ihan oikein. Eihän myöskään ole "takeita" että todellakin menisitte Suomessa naimisiin. Jos olette vakavaissanne yhteisestä tulevaisuudestanne, niin menkää naimisiin ulkomailla. Lähetystö myöntää tällöin viisumin ilmaiseksi puolisolle.

      Itse saimme viisumin näin, mentyämme ulkomailla naimisiin, ja vielä sanoimme lähetyössä ihan suoraan että "Suomeen muutetaan asumaan ja elämään, ja takaisin ei tulla". Viisumi irtosi yhdessä (!) päivässä. Suomessa tuli oleskelu- ja työluvat kuin manulle illallinen, kahden kuukauden odottelun jälkeen. (Kiirehtimispyynnöllä)

    • big_maame

      Odotan ensimmäistä lastani ulkomaalaisen kihlattuni kanssa. hän ei asu suomessa juuri syystä siitä ettei viisumia ole irronnut, joten olemme tapailleet lontoossa missä hän asuu tällähetkellä (hän on kotoisin Ghanasta). olemme seurustelleet jo yli 3 vuotta, ja kihloissakin mennään jo kohta toista vuotta. nyt yritetään saada oleskelulupaa yhteisen lapsen takia, mutta tuntuu olevan paljon hankalampaa kuin osasin odottaa. kukaan ei kertonut ennen hakemuksen jättämistä että tarvitaan isyyden tunnustaminen ja yhteis huoltajuus ennenkuin viisumi irtoaa. kumpikaan ei ole ongelma, aivan mielellään otettaisiin yhteishuoltajuus, mutta kunnan lastenvalvoja sanoi ettei yhteishuoltajuutta myönnetä jos siitä ei ole lapselle etua, ja tässä tapauksessa kuulemma ei ole lapselle hyötyä koska emme asu saman katon alla, emme edes samassa maassa. yritin selittää että hän muuttaa suomeen heti kun saadaan oleskelulupa, muutetaan samankaton alle, ja eletään perheenä, mutta kuulemma sillä ei ole merkitystä. eli siis lyhykäisyydessään vaikuttaa ettei kihlattuni saa oleskelulupaa suomeen koska ei asu suomessa... hyvin loogista.

      • ihmemaiju

        Miksi ette mene naimisiin? Silloin ei tarvita mitään isyyden tunnustamista. Vai onko miehesi jo naimisissa?


      • big_maame
        ihmemaiju kirjoitti:

        Miksi ette mene naimisiin? Silloin ei tarvita mitään isyyden tunnustamista. Vai onko miehesi jo naimisissa?

        voi, ei hän ole naimisissa, ei vielä ainakaan. :) ja tottakai naimisiin mennäänkin. ajateltiin vain naivisti että olisi ollut mahdollisuus päästä suomeen ilman sitäkin, että saataisiin järjestää oikeat kunnon häät. (joihin ei vielä ole vara) mutta nyt hän ei pääse suomeen jotta mentäiti naimisiin, ja minä en voi enää suuren mahani kanssa matkustaa, samoiten en uskalla aivan pienen vauvan kanssa matkustaa, joten odotella täytyy... :(


      • Taiah

        Itselläni oli samanlainen tilanne reilu vuosi sitten. Erona se, että mieheni oli tunisialainen ja asui siellä..odotin hänelle lasta ja konsulaatista sanottiin ensimmäisen viisumihakemuksen kohdalla, että ei voida myöntää, koska isyyttä ei todistettu. Noh, matkustin sitten syntyneen lapseni kanssa Tunisiaan, menimme naimisiin ja isyys todistettiin Tunisian Suomen konsulaatissa.
        ÄLÄ puhu lastenvalvojan kanssa mitään tai kuuntele häntä..en minäkään. Koska hän ei päätä näistä asioista, eikä tiedä mistään mitää. Onko hänellä oleskelulupa Lontoossa? Jos on, menet lapsesi kanssa sinne ja todistatte isyyden siellä ja haette samalla viisumia perhesiteen/lapsen perustella. Saatte aivan varmasti.
        Naimisiinmeno ei ole nykypäivänä enää tae Suomeen pääsemisestä..tai ainakin monesti he vaativat pidempää yhdessä oloa.
        Yhteishuoltajuuden hoidimme sitten jälkeenpäin täällä Suomessa. Mutta isällä on oikeus matkustaa katsomaan lastaan!

        Onnea sinulle ja perheellesi!


      • Taiah
        ihmemaiju kirjoitti:

        Miksi ette mene naimisiin? Silloin ei tarvita mitään isyyden tunnustamista. Vai onko miehesi jo naimisissa?

        ..saattaa haluta tunnustuksen (joissain tapauksissa testit) vaikka olisitte menneet naimisiin, koska jos lapsi on hedelmöitetty ennen naimisiinmenoa, sitä ei lasketa aviolapseksi. Näin ainakin oman mieheni kotimaassa. Ja siellä hyvin tarkkaan kyselivät kaiken viimesistä kuukautisista aina siihen asti mikä kuinka monesti harrastimme seksiä loman aikana jnejne...ja se paperi lähetettiin jonnekkin hyväksyttäväksi.
        Josta tuli sitten myönteinen päätös lapsen isyydestä. Että ei aina välttämättä riitä, että isä sanoo olevansa isä.


    • Taiah

      ..todella paljon näitä maahantulijoiden viisumeiden saamisia. Varsinkin niitä, jotka haetaan naimisiinmenon perusteella. Mielestäni helpoin olisi, jos menisitte naimisiin miehesi kotimaassa ja haette viisumia sieltä käsin.
      Viisumin saaminen riippuu niin paljon siitä käsittelijästä ja hänen hyvästä tai huonosta päivästä. Koska mitään poikaystävää ei tarvitse lain mukaan edes päästää Suomeen, nimenomaan sen takia että paluu kotimaahan ei ole taattu.
      Oletko matkustanut paljon miehesi kotimaahan? Yleensä he katsovat plussana sen, että olet useammin käynyt siellä, näkevät passista leimat ja ajankohdat.

      Onnea sinulle ja toivottavasti kaikki kääntyy hyvin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe