Minulla on nykyisin vanha metallinen -60 luvun mallin (niitä vihreitä) Husqvarna Zig Zag. Heja sverige.
Onko teillä tietoa/kokemusta näistä malleista. Kysyisin: koneessa on oikealla alhaalla pieni säädin joka pyörähtää vain puolikierrosta ja jossa ei ole asteikkoa, mikä se on? En ole vielä saanut selville mitä namiskalla tehdään. Ajattelin kysyä viisaammilta ennen kuin alan purkaa pohjalevyä. Ei kai näin vanhassa koneessa ole peruutus vaihdetta?
Husqvarna zig zag?
8
3990
Vastaukset
- tainka
Tarkoitatko sitä langanohjainta puolausta varten?Ja pakki löytyy ainakin mun zigzagista ompeleen pituussäädön nappulan keskeltä, siinä on painonappi.On vahva ja hyvä kone, ikinä en luovu vaikka uusikin kone löytyy viereltä.
- T.J.R.
Kiitos
En ollut huomannut koko pituussäätimen painonappia. Kokeilen huomenna toimiiko.
En tiedä onko se pieni potikka oikealla alhaalla edessä jotenkin langanohjainta varten, ei varmaan?
Oletko ommellut nahkaa riittääkö 85w Husqvarnassa puhti 4 kertaiseen ompeleeseen?
Terveisin Timo - tainka
T.J.R. kirjoitti:
Kiitos
En ollut huomannut koko pituussäätimen painonappia. Kokeilen huomenna toimiiko.
En tiedä onko se pieni potikka oikealla alhaalla edessä jotenkin langanohjainta varten, ei varmaan?
Oletko ommellut nahkaa riittääkö 85w Husqvarnassa puhti 4 kertaiseen ompeleeseen?
Terveisin TimoMoro!En oo ommellut nahkaa, mutta kaikkea muuta vaativaa kyllä.Uskon, että oikeanlaisella neulalla onnistuu melkein mikä vaan.Oman koneen ostin aikanaan käytettynä ompelukoneliikkeestä ja siihen ei tainnut ohjekirjaa mukana tulla.Kone on luultavasti vanhempi kuin minä itte, mutta koulussa surruteltiin samanlaisilla ja silloin jo totesin hyväksi ja vahvaksi perusmasiinaksi.Sen verran oon netistä zigzagia nyt katsellut, että niitä vihreärunkoisia pirulaisiakin tais olla montaa mallia, mulla on tyyppiä 49 E.
- T.J.R.
tainka kirjoitti:
Moro!En oo ommellut nahkaa, mutta kaikkea muuta vaativaa kyllä.Uskon, että oikeanlaisella neulalla onnistuu melkein mikä vaan.Oman koneen ostin aikanaan käytettynä ompelukoneliikkeestä ja siihen ei tainnut ohjekirjaa mukana tulla.Kone on luultavasti vanhempi kuin minä itte, mutta koulussa surruteltiin samanlaisilla ja silloin jo totesin hyväksi ja vahvaksi perusmasiinaksi.Sen verran oon netistä zigzagia nyt katsellut, että niitä vihreärunkoisia pirulaisiakin tais olla montaa mallia, mulla on tyyppiä 49 E.
Kattelin oman koneen mallia CL19 on tuo ZigZag. Miten ne on ennen tehny noin vahvoja koneita? Muistan kun Sirkku ompeli -60 luvulla miulle kouluhousut ja pelastusliivit samalla koneella. Heja swerige.
- sipe1972
MOIKKA, Itse ostin tässä kesällä saman mallisen koneen, kun oma bernina ei toimi vaikka käytin huollossa. Tää husqvarna toimii ja on ihanan luja kone enkä luovu tästä koskaan, nyt löysin sellaisen koneen joka kestää...
- Sattumaompelija
Väitetään Husqvarnan olevan ompelukoneitten Rolls Royce.
Olisin aika lailla samaa mieltä. - Anonyymi
Se namiska säätää neulan asentoa. Minulla olisi kaksikin käyttöohjetta. Tuollahan saa vaikka mitkä koruompeleet aikaiseksi niiden kaavioiden avulla.
- Anonyymi
Pieni valkoinen piste namiskassa? Se laskee alas kuljettimet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.33080141 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit02490Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill672230- 1771896
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161462- 1121307
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91301Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181741264RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601240Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421127