MacBook ja telkkari

Epätekninen

Ennen kuin menen ostamaan paremman DVD-masiinan (tai löydän sen jo omistamani paremman masiinan kaukosäätimen, joka katosi viime muutossa!):

Onko olemassa piuhaa, adapteria tai niiden yhdistelmää, jolla MacBookin (vm. 2008) saisi toimimaan television (SCART, RCA) kanssa? Itse asiassa, tämä olisi se ihanteellinen ratkaisu, koska DVD Player on n. 20 kertaa mukavampi käyttää kuin joku palikkapulikka ja erillinen masiina. Ja hoitelee "damaged sections" todella hyvin.

Niitä kun näyttää (!!!!) olevan aika monella DVDlläni.

8

740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mac-telkkari

      Jossei siinä telkkarissa ole muuta kuin nuo kaksi tapaa liittää ulkoisia laitteita, taitaa jäädä tekemättä.

      • Epätekninen

        Niin kai sitten.


    • 1stMacFinn

      Sopivan videoadapterin tarvitset ja sellaisia löytyy kyllä.

      • Epätekninen

        Tai sitten en vain tiedä, mitä etsin, mutta "DVI RCA adapter" ei ainakaan löydä. Luulisin.

        Mutta kiitos kuitenkin, ainakin tuli yritettyä.


      • 1stMacFinn
        Epätekninen kirjoitti:

        Tai sitten en vain tiedä, mitä etsin, mutta "DVI RCA adapter" ei ainakaan löydä. Luulisin.

        Mutta kiitos kuitenkin, ainakin tuli yritettyä.

        http://store.apple.com/fi/product/M9319G/A?mco=MTQxOTMwODQ

        Tuo näyttäis olevan DVI-S-video tai Composite adapteri. Eiköhän tolla kuva telkkuusi ilmesty.


      • Epätekninen
        1stMacFinn kirjoitti:

        http://store.apple.com/fi/product/M9319G/A?mco=MTQxOTMwODQ

        Tuo näyttäis olevan DVI-S-video tai Composite adapteri. Eiköhän tolla kuva telkkuusi ilmesty.

        Kun on perus-RCA eli kolme liitintä tuossa n. 15 v vanhassa Loewessa - jota en vaihda ennen kuin hajoaa! Siinä on nimittäin ihan hyvä ääni, jota littulättytelkkareista ei saa. (Juu, olet oikeassa, mutta en aina jaksa laittaa hifisysteemiä päälle.)

        Lisäksi netistä löytyi useita marinoita siitä, että tuo ei toimi yleensäkään; oli jopa kvasiteknisiä selityksiä miksi, mutta ne eivät kertoneet minulle mitään. Eihän se paljon maksa, mutta minulla on laatikollinen toimimattomia adaptereita muihin tarkoituksiin ennestäänkin.

        Kävin esim. aikanaan läpi 5 tai 6 RCA/SCART -adapteria, koska muussa maassa asuessani ostamassa Yamahan DVD-koneessa on vain RCA ja makuuhuoneen Suomesta ostetussa televisiossa vain SCART. No dice, niinkuin ne sanovat. No bedroom movies for you, kuten myös voi sanoa.

        En minä tätä ihmettele, koska onhan se jotensakin selvää, että adapteri on joskus muutakin kuin piuha, jossa karvat menevät hiukan toiseen järjestykseen.

        Kiitos taas uudelleen, hienoa, että olet jaksanut yrittää jeesiä!


      • 1stMacFinn
        Epätekninen kirjoitti:

        Kun on perus-RCA eli kolme liitintä tuossa n. 15 v vanhassa Loewessa - jota en vaihda ennen kuin hajoaa! Siinä on nimittäin ihan hyvä ääni, jota littulättytelkkareista ei saa. (Juu, olet oikeassa, mutta en aina jaksa laittaa hifisysteemiä päälle.)

        Lisäksi netistä löytyi useita marinoita siitä, että tuo ei toimi yleensäkään; oli jopa kvasiteknisiä selityksiä miksi, mutta ne eivät kertoneet minulle mitään. Eihän se paljon maksa, mutta minulla on laatikollinen toimimattomia adaptereita muihin tarkoituksiin ennestäänkin.

        Kävin esim. aikanaan läpi 5 tai 6 RCA/SCART -adapteria, koska muussa maassa asuessani ostamassa Yamahan DVD-koneessa on vain RCA ja makuuhuoneen Suomesta ostetussa televisiossa vain SCART. No dice, niinkuin ne sanovat. No bedroom movies for you, kuten myös voi sanoa.

        En minä tätä ihmettele, koska onhan se jotensakin selvää, että adapteri on joskus muutakin kuin piuha, jossa karvat menevät hiukan toiseen järjestykseen.

        Kiitos taas uudelleen, hienoa, että olet jaksanut yrittää jeesiä!

        Pojalla on/oli tuollainen liitin muistaakseni MacBookissa ja Mac minissä, jolla sai kuvan meidän suht vanhaan Nokian telkkuun. Joku Scart siinä oli, oliko vain toisessa Scartissa se S-video/Composite.

        Mulla on olkkarissa Mac mini, siinä näyttö ja äänet stereoista. Tyytyväisiä olemme olleet.


      • Epätekninen
        1stMacFinn kirjoitti:

        Pojalla on/oli tuollainen liitin muistaakseni MacBookissa ja Mac minissä, jolla sai kuvan meidän suht vanhaan Nokian telkkuun. Joku Scart siinä oli, oliko vain toisessa Scartissa se S-video/Composite.

        Mulla on olkkarissa Mac mini, siinä näyttö ja äänet stereoista. Tyytyväisiä olemme olleet.

        Kysyinkin, miten MacBookin saa televisioon RCA-liittimillä, enkä miten S-videona tms.

        Luulin olleeni varsin selkeä, vaikka olenkin epätekninen. Niin olet näköjään Sinäkin.

        Mutta hyvä yritys, en ole epäkiitollinen! Tuli ainakin todistettua, että MacBookia ei voi käyttää DVD-soittimena kuin joissain tilanteissa. Mikään universaali mediakeskus se ei ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2860
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2135
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1003
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe