Pystyykö muualta kuin Suomesta ostetun esim. iPhone 4-puhelimen saada toimimaan Suomessa? Esimerkiksi Usa:ssa sama puhelin maksaa reilusti yli puolet vähemmän kuin Suomessa, ja Suomessa mukana tulee vielä pakostakin Soneran liittymä. Joten jos ostan puheimen muualta, onko mahdollista saada se toimimaan eri sim-kortin kanssa taas Suomessa? Laturihan pitää tietenkin vaihtaa, mutta onko muuten mahdollista?
iPhone 4 ulkomailta?
10
2984
Vastaukset
- ❋☆
USA:ssa puhelimet ovat halpoja, koska ovat kytkyluureja. Jailbreak/unlocked voi olla joskuis mahdollista, vaan hyvin epävarmaa. Osta lukitsematon puhelin, silloin käy joka operaattorin kortit. Tosin nämä maksavat 750-1100 euroa.
Tilaa soneralta tai TeleFinlandilta..... halvin ja paras vaihtoehto....- Hatullinen kakkaa
"Paras" vaihtoehto on siis ostaa puhelin joka on liimattu verkkoon joka ei toimi, yritykseltä, jonka asiakaspalvelu ei toimi? Juu, mutta ei. Mieluummin syön kourallisen pikkukiviä.
Olin reilut 10 vuotta Soneran tyytyväinen asiakas, mutta lopulta kyllästyin ensin jatkuvaan nilkoille kusemiseen, asiakaspalvelun täydelliseen puuttumiseen sekä tietysti siihen (minulle) olennaisimpaan: Verkko ei kata edes Helsingin ydinkeskustaa. Sen paremmin Pasilaa etelämmässä olevan toimistomme lähistöllä, kuin esim. Ravintola Kaisaniemen terassilla ei Soneran 3G-kenttää ollut saatavilla. Elisa toimii sen sijaan kuin junan vessa.
Ei ole Elisakaan mikään lahja Suomen kansalle, mutta minkään matolaatikon takia en lähde vaihtamaan vielä huonompaan.
(ja nussuttajille tiedoksi: asiakaspalvelua on viimeeksi testattu alle kuukausi sitten, niin yksityis- kuin yrityspuolella. Yhtä heikosti toimii molemmissa) - ❋☆
Hatullinen kakkaa kirjoitti:
"Paras" vaihtoehto on siis ostaa puhelin joka on liimattu verkkoon joka ei toimi, yritykseltä, jonka asiakaspalvelu ei toimi? Juu, mutta ei. Mieluummin syön kourallisen pikkukiviä.
Olin reilut 10 vuotta Soneran tyytyväinen asiakas, mutta lopulta kyllästyin ensin jatkuvaan nilkoille kusemiseen, asiakaspalvelun täydelliseen puuttumiseen sekä tietysti siihen (minulle) olennaisimpaan: Verkko ei kata edes Helsingin ydinkeskustaa. Sen paremmin Pasilaa etelämmässä olevan toimistomme lähistöllä, kuin esim. Ravintola Kaisaniemen terassilla ei Soneran 3G-kenttää ollut saatavilla. Elisa toimii sen sijaan kuin junan vessa.
Ei ole Elisakaan mikään lahja Suomen kansalle, mutta minkään matolaatikon takia en lähde vaihtamaan vielä huonompaan.
(ja nussuttajille tiedoksi: asiakaspalvelua on viimeeksi testattu alle kuukausi sitten, niin yksityis- kuin yrityspuolella. Yhtä heikosti toimii molemmissa)Minulla on TeleFinlandin kortti ja sehän käyttää Soneran verkkoa. Myönnetään, 3G:n kattavuus ei ole niin hyvä, kuin Elisan verkossa. Puheominaisuudet sanoisin kuitenkin olevan paremmat kuin Elisa/DNA verkoilla. Meneppäs tuonne Lapin kairaan, siellä et tee juuri mitään Elisan ja DNA:n verkoilla, Sonera pelittää lähes aukottomasti koko Lapin alueella.
TeleFinlandin asiakaspalvelu on ihan yes, hinnoittelu ihan samanlaista, kuin Elisa/Saunalahti/DNA. Kannattaa ottaa jokin TF:n puhepaketti/dataliittymä, maksat samanlaista taksaa kuin elisallakin ja kortti käy suoraan ilman JB:tä iPhoneen...
Soneralta voi ottaa halvimman mahdollisen liittymän (1.99€/kk) ja heittää kortti pöytälaatikkoon. Vuoden kytkyllä maksat siis 24€ puhelimen hinnan lisäksi...
Muuta puhelinta en ota MISSÄÄN TAPAUKSESSA totuttuani iPhoneen. - usa iphone4
❋☆ kirjoitti:
Minulla on TeleFinlandin kortti ja sehän käyttää Soneran verkkoa. Myönnetään, 3G:n kattavuus ei ole niin hyvä, kuin Elisan verkossa. Puheominaisuudet sanoisin kuitenkin olevan paremmat kuin Elisa/DNA verkoilla. Meneppäs tuonne Lapin kairaan, siellä et tee juuri mitään Elisan ja DNA:n verkoilla, Sonera pelittää lähes aukottomasti koko Lapin alueella.
TeleFinlandin asiakaspalvelu on ihan yes, hinnoittelu ihan samanlaista, kuin Elisa/Saunalahti/DNA. Kannattaa ottaa jokin TF:n puhepaketti/dataliittymä, maksat samanlaista taksaa kuin elisallakin ja kortti käy suoraan ilman JB:tä iPhoneen...
Soneralta voi ottaa halvimman mahdollisen liittymän (1.99€/kk) ja heittää kortti pöytälaatikkoon. Vuoden kytkyllä maksat siis 24€ puhelimen hinnan lisäksi...
Muuta puhelinta en ota MISSÄÄN TAPAUKSESSA totuttuani iPhoneen.Elikkäs onko mahdollista ostaa Usa:sta (matkustan itse paikalle) jostakin liikkeestä tämä unlock eli johon saa vaihdettua sim-kortin. Ja onko kellään kokemusta moisesta? Toimivatko ulkomailta ostetut puhelimet Suomessa? Takuuta tuskin tälläisessä puhelimessa on tai on jos haluaa joka vikan takia matkustaa, mutta sen verta halpoja näyttäisi nuo Iphone 4 esimerkiksi olevan, että se ei mailmanloppu ole jos sattuu hajoamaan.
- Kokeiltu on
usa iphone4 kirjoitti:
Elikkäs onko mahdollista ostaa Usa:sta (matkustan itse paikalle) jostakin liikkeestä tämä unlock eli johon saa vaihdettua sim-kortin. Ja onko kellään kokemusta moisesta? Toimivatko ulkomailta ostetut puhelimet Suomessa? Takuuta tuskin tälläisessä puhelimessa on tai on jos haluaa joka vikan takia matkustaa, mutta sen verta halpoja näyttäisi nuo Iphone 4 esimerkiksi olevan, että se ei mailmanloppu ole jos sattuu hajoamaan.
Breikkasin yhden i pohne ulkomaan tuonnin ei toiminut kaikki toiminnot kunnolla eikä virhettä ole breikatessa tehty päivitykset ei toimi.En kehota sellaista iphone ostamaan mikä pitää murtaa kaikki kortit toimisi.Telefinlandilta sopimus i pohne toimii on halvempi kuin sonera.
- Nokia-5800XM
Kokeiltu on kirjoitti:
Breikkasin yhden i pohne ulkomaan tuonnin ei toiminut kaikki toiminnot kunnolla eikä virhettä ole breikatessa tehty päivitykset ei toimi.En kehota sellaista iphone ostamaan mikä pitää murtaa kaikki kortit toimisi.Telefinlandilta sopimus i pohne toimii on halvempi kuin sonera.
Olipas se kaunista Suomea...
- K
usa iphone4 kirjoitti:
Elikkäs onko mahdollista ostaa Usa:sta (matkustan itse paikalle) jostakin liikkeestä tämä unlock eli johon saa vaihdettua sim-kortin. Ja onko kellään kokemusta moisesta? Toimivatko ulkomailta ostetut puhelimet Suomessa? Takuuta tuskin tälläisessä puhelimessa on tai on jos haluaa joka vikan takia matkustaa, mutta sen verta halpoja näyttäisi nuo Iphone 4 esimerkiksi olevan, että se ei mailmanloppu ole jos sattuu hajoamaan.
Jos et asu vakinaisesti Usassa, sulle ei myydä kytkyluuria. Halpoja ocat todellakin, vaan Usalassa hinta perustuukin käyttöö ja huippukalliisiin puhelu ja perusmaksuihin.
Ni!
- scorpio_70
Ei niissä ole pienintäkään eroa. Hong Kongista ostettu iPhone on suomalainen heti kun se aktivoidaan, kieli, toiminnot, kaikki.
Josko joky by the way haluaa kytkyttömän, SIM-lukitsemattoman iPhone nelosen suht edullisesti, niin laittakaa viestiä. Pystyn hommaamaan, Suomessa toimivalla takuulla ja täysin laillisesti.- jannejooo
miten halvalla ? ja mistä muka?
- nh1131
Kui halvalla saat hommattua iPhone4 ?
[email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313994- 412679
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut412667Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82425- 302393
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3122230- 381969
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461643Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t481592- 1411497