Cancun vs Playa Del Carmen

vs

Eli mielipiteitä siitä, kumpi on parempi paikka. Millaiset mahdollisuudet tehdä ostoksia, entä yöelämä?

13

2332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vs

      Niin ja jos joku tietää kuinka pitkä matka on saarelta mantereelle...

      • inkaliina

        Playa del Carmen ja Cancun sijaitsevat mantereella. Cosumelin saari on aika lyhyen lauttamatkan takana


    • inkaliina

      Molemmissa käyneenä ehdottomasti suosittelen Playa del Carmenia, Cancun on paremminkin vain hotellia hotellin perästä. Playasta pääsee lautalla Cosumelin saarelle, jossa kannattaa vierailla varsinkin jos tykkää snorklaamisesta. Myös initaaniraunioille on lyhempi matka ja jos vuokraa auton, voi tehdä mielenkiintoisia retkiä lähistön elämyspuistoon, uimaan genoteissa (osittain maan alla kulkevia jokia) tai pyramideja katsomaan. Ostosmahdollisuudet myös paremat mielestäni Playassa.

      Yhdysvaltojen rajan tuntumaan ei kannata mennä, siellä meneillään melkoinen "villin lännen touhu", huumesodissa kuolee sivullisia vaikka kuinka paljon.

      Mexico cityssa kävimme myös ja oli paljon nähtävää, suosittelen.

      • käynyt

        Cancunissa asuu noin puolimiljoonaa asukasta, joten on siellä muutakin kuin hotelleja. Mutta niin kuin Carmenissa playa doradan alueella, kuin Cancunin hotellialueella niitä hotelleja tosiaan on.
        Cancunista taas pääsee näppäräsi lautalla Isla mujeresin saarelle, joka mielestä oli paljon kivempi paikka viettää päivä, kuin tuolla risteilymatkustajien kansoittamalla Cozumelilla.
        Kaikki suuret ostoskeskukset on tuolla Cancunin hotellialueella, joten en ymmärrä mihin perustuu mielipiteesi että Carmenissa ne olisivat paremmat?
        Mutta jos tätä turistirihkamaa tarkoitit, niin onhan se 5 av. mainio paikka niitä ostella jos sellaista haluaa.

        Lopuksi totean, että meneepä kumpaan vaan niin varsin mukavan loman voi viettää.


    • ehdottomasti

      ne molemmat "jenkkien tallinnat" väliin ja matkusta Brasiliaan.

      • ??=

        Braziliasta en tiedä, mut matkusta Mäntsälään. Sinne on avattu uus Hirvihaaran golfkenttäkin ja siellä on käsittääkseni myös joku huvipuisto - olisko vielä niin et ton kentän yhteydessä. Tai sit mä sotken asioita, mut jossain on. Itse en tosta kotimaan matkailusta silleen perusta niin en osaa sanoa tarkemmin. Itse oon ajatellu ensisijaisesti mennä Cancuniin . kunhan kerkeää. Mut kyl PDCkin käy.


      • onhan siellä
        ??= kirjoitti:

        Braziliasta en tiedä, mut matkusta Mäntsälään. Sinne on avattu uus Hirvihaaran golfkenttäkin ja siellä on käsittääkseni myös joku huvipuisto - olisko vielä niin et ton kentän yhteydessä. Tai sit mä sotken asioita, mut jossain on. Itse en tosta kotimaan matkailusta silleen perusta niin en osaa sanoa tarkemmin. Itse oon ajatellu ensisijaisesti mennä Cancuniin . kunhan kerkeää. Mut kyl PDCkin käy.

        molemmissa sekä Cancunissa että PDC:ssä McDonals, Starbucks, Wal Mart ja KFC ja vielä vierekkäin.

        Niin, ja miljoona jenkki-idioottia...


    • Yukatan mielessäin

      Playa del Carmen (ja hotelli alue Dorada) muodostavat yhtenäisen kokonaisuuden, jossa voi liikkua jalkaisin jos on tottunut kävelemään noin tunnin lenkkejä. Toinen vaihtoehto on taksi.

      Cancunin hotellialue on yksi nauha, jonka pituus on vähän yli 20 km. Hotellien osoitteet kertovat suoraan etäisyyden kaupungista. Yleensä liikkuminen tehdään tuota päätietä kulkevilla busseilla, joilla siis pääsee kaupunkiin ja voi kulkea ostoskeskuksesta toiseen. (Meillä hotelli oli juuri tuon km 20 kohdalla. Suurin yökerho ja ostoskeskus keskittymä oli muistaakseni noin kilometrien 5-12 välillä).

      Kumpikaan paikka toimii hyvänä tukikohtana, mutta Yukatanille matkustettaessa on ehdottomasti käytävä myös Maya raunioilla, tutustuttavat Cenoteihin ja koralliriuttaan sukeltamalla tai snorklaamalla. Mikään noista ei onnistu pysyttelemällä vain Playassa tai Cancunissa. Molemmista järjestetään retkiä varsin ihaniin kohteisiin. Useimpiin kohteisiin (esim. Tulum, Akumal, Xel-Ha, Xscaret) voi toki matkustaa itsekin paikallisbusseilla tai taksilla.

      • s

        Mihin vuodenaikaan olette matkustaneet tuolla suunnalla?


      • hfhfhfhf
        s kirjoitti:

        Mihin vuodenaikaan olette matkustaneet tuolla suunnalla?

        Tammi-helmikuu on parasta aikaa. Omasta mielestä se pdc on parempi paikka. Mutta riippuu paljon siitä mitä haet rannat ja yöelämä on molemmissa kohdallaan. Cancunissa tietysti yöelämä on vielä vilkkaampaa. Cancunissa on enemmän shoppailtavaa. Cancun on ehkä hieman kalliimpi.


      • Matkustajar
        s kirjoitti:

        Mihin vuodenaikaan olette matkustaneet tuolla suunnalla?

        Itse olin Cancunissa ja PDC:ssä loka-marraskuussa, oli loistavat säät! Ei liian kuuma vaan juuri sopiva. Eikä ollut pahin turistikausi menossa.

        Cancun oli valitettvasti pettymys. Hotelleja hotellejen perään, jenkkien pintaliito-meininkiä, yökerhojen sisäänpääsyhinnat olivat huimia, itse en lämmennyt edes Cancunin rannoille. Shoppailumahdollisuudet oli kyllä plussaa. Hinnat eivät olleet kyllä paljoa alemmat kuin Suomessa.

        PDC on paljon pienempi kuin Cancun, mutta tunnelma oli mukavempi. Hyviä pieniä ravintoloita, jossa oli suht halvat ruuat. Yövyimme hostelleissa, jotka olivat melko edullisia ja hyviä. Yöelämä lepposempaa ja mukavia rantabaareja yms. Ehdottomasti suosittelen käyntiä juuri esimerkiksi Tulumissa tai Cozumelilla.

        Meksikossa on helppo matkustaa muihin kaupunkeihin hyvien bussireittejen takia, joten kannattaa miettiä jaksaako näissä yllämainituissa paikoissa viettää koko lomaansa. Meksikosta pääsee kulkemaan myös esimerkiksi Kuubaan tai Belizeen. Mukavia reissuja kumminkin kaikille Meksikoon menijöille! :)


      • lomalle Joulukuussa
        Matkustajar kirjoitti:

        Itse olin Cancunissa ja PDC:ssä loka-marraskuussa, oli loistavat säät! Ei liian kuuma vaan juuri sopiva. Eikä ollut pahin turistikausi menossa.

        Cancun oli valitettvasti pettymys. Hotelleja hotellejen perään, jenkkien pintaliito-meininkiä, yökerhojen sisäänpääsyhinnat olivat huimia, itse en lämmennyt edes Cancunin rannoille. Shoppailumahdollisuudet oli kyllä plussaa. Hinnat eivät olleet kyllä paljoa alemmat kuin Suomessa.

        PDC on paljon pienempi kuin Cancun, mutta tunnelma oli mukavempi. Hyviä pieniä ravintoloita, jossa oli suht halvat ruuat. Yövyimme hostelleissa, jotka olivat melko edullisia ja hyviä. Yöelämä lepposempaa ja mukavia rantabaareja yms. Ehdottomasti suosittelen käyntiä juuri esimerkiksi Tulumissa tai Cozumelilla.

        Meksikossa on helppo matkustaa muihin kaupunkeihin hyvien bussireittejen takia, joten kannattaa miettiä jaksaako näissä yllämainituissa paikoissa viettää koko lomaansa. Meksikosta pääsee kulkemaan myös esimerkiksi Kuubaan tai Belizeen. Mukavia reissuja kumminkin kaikille Meksikoon menijöille! :)

        kun kävit cancunissa , käykö siellä kansainvälinen pankki kortti voiko siis nostaa depit puolella omalta

        tililtä vai ainoastaan luottopuolelta tiedosta kiitollinen


      • lomalle Joulukuussa kirjoitti:

        kun kävit cancunissa , käykö siellä kansainvälinen pankki kortti voiko siis nostaa depit puolella omalta

        tililtä vai ainoastaan luottopuolelta tiedosta kiitollinen

        Kortit toimivat periaatteessa, mutta meillä ainakin Mastercard Gold korttiin tuli jokin neljän päivän sulku jostakin kummallisesta syystä. Kaupassa selittivät, että kannattaa selvittää oman pankin kanssa asiaa, voi johtua joistakin tietynlaisista maiden välisistä sopimuksista. Ei ole vielä ehditty kysymään asiasta, kun juuri palattiin reissusta. Master Goldin kanssa on ennenkin ollut muualla jotain ongelmaa. Visa toimi ihan hyvin reissulla. Debit puolta ei käytetty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe