Suunnitelmissa..

rottistottisfani

terveppä terve!

Olen tässä mietiskellyt koiran hankintaa parin vuoden päähän ja roduksi olen päättänyt rottweilerin. Minulla on ennestään 12vuotias sakemannimix ja kohta 4 vuotias pyreneittenkoira.
olen alkanut ottaa yhteyttä eri kasvattajiin ja aion "tutustua" huolella koiriin joiden jälkeläisen olen hankkimassa ja muutenkin kasvattajan toimintaan jne. hinta ei ole minulle mikään ongelma, tiedän että koira on kallis "sijoitus", mutta koira antaa kaiken moninkertaisena takaisin. En ole vielä päättänyt hankinko uroksen vai nartun, toisaalta uros olisi kivempi mielestäni ja joidenkin mielestä jopa helpompi kuin narttu?! koska ei ole juoksuja jne..mutta sen näkee vasta sitten kun on pennun aika et kumpi tulee. :)
Asun rivitalokaksiossa kaupungin laidalla ja koirillani on mahdollisuus olla täysin vapaana 3x viikossa 2-5h jokapäiväiset 1-2h lenkit riippumatta säästä ja tietenkin muut yhdessä olemiset jne. kesäisin vaellukset ja talvella hiihto/lumikenkäily

Näyttelyyn en koiraani halua viedä, mutta muuta haluaisin harrastaa, millaisia harrastuksia sinulla ja rotikallasi on? mitä koirasi tykkää? minkä ikäisenä aloitte harrastamaan?

Olisin kiinnostunut BARF-ruokinnasta, ja meinasin sit kokeilla sitä? millaisia kokemuksia?

Olen kiinnostunut hirveen paljon kaikesta positiivisesta ja negatiivisestä mitä voitte minulle rotkuista kertoa, tahdon olla varma onko minusta omistamaan rotikan. kertokaa omia kokemuksia/neuvoja jne.. olisin tosi kiitollinen :) -KIITOS-

3

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eläin ekspertti

Ne ihmeen rottwellerit on hirveen helposti karkaavia!Mäkin asun kerros talossa ja sieltä se mun koira karkas!En suosittele!

• Ex-Pertti.

Ei ne mukavasta kodista mihinkään karkaa, päinvastoin.

• RotikanOmistavaLikka

Onnea että päädyit tähän ihanaan ja uskolliseen rotuun :) Elä annan lehti hömpötysten antaa väärää kuvaa rodusta, mitä et ilmeisesti oel saanut. Rotikasta saat mitä ihanimman, luottavaisimman, urheimman ja parhaimman kaverin hyvällä koulutuksella ja kasvatuksella.

Itse harrastan rotikkani kanssa agia kotona ja nauttiikin siitä. Sopii pk-lajeiijin ja vähän kaikkiin, toki koirakin niistä nauttii kun pääsee tekemään kaikkea kivaa jne!

BARF-ruokinnasta en oikein voi kertoa, kun ei ole kokemusta.

Rotikka voisi sopia sinulle, kun on muistakin isommista koirista kokemusta. Sinulta näyttäisi innostustakin riittävän, joten kyllä sinulle voisin ehkä rotikan luovuttaa tuolla kertomuksella!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      22
      2614
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      100
      2511
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      202
      1364
    4. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      94
      1261
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      121
      1238
    6. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      293
      1193
    7. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      19
      988
    8. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      959
    9. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      12
      957
    10. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      60
      887
    Aihe