Elikkäs kaikki pyrre ihmiset mitäs kaikkee harrastatte koirienne kanssa?! :)
HELOUP!
3
493
Vastaukset
- martiskaiska
Joka siis on pystiffi, 2 v narttu.
Ensinnäkin perus toko-juttuja. Koska koira on isokokoinen niin perusasiat pitää olla hallinnassa.
Näitä treenataan ihan päivittäin ja joka ikisellä lenkillä. Eli siis lenkkeilyä !
Istu-seuraa-paikka-sivu-odottaa-yli-eteen-oikea-vasen-nätti-viereen...
Muuten ei tarvitse kovin hirveästi erikseen harrastaa, näitä ei oikeastaan ole luotu mihinkään
agilityyn vaan lauman vartioimiseen
Pallon /kepinheitosta tai leikkimisestä se ei ole kovin innostunut, ehkä muutaman kerran emännän
mieliksi hakee mutta se siitä sitten.
Normaalipäivänä herätään (pystiffiä ei muuten saa herättää, se heräilee omia aikojaan) ja etsitään
valjaat, hihna ja lähdetään ulos. Aamulenkki saa olla pidempi ja leppoisa, riittävästi aikaa lukea
muiden "sähköpostit" ja ohi kulkeneet siilit, jänikset, oravat. Pystiffi siinä virkoaa ja lenkki alkaa
kulkea. Noin tunnin verran. Kotona ruoka ja mahdolliset lääkket, silmä-korvatipat tai jos on muuta.
Sitten sillä alkaa työpäivä, elikkä vartiointi. Se asettautuu jonnekkin missä voi seurata perheen liikkeitä,
kommentoi mahdollisiin vieraisiin ääniin ja tsiigailee ympärilleen poistaen mahdolliset häiriötekijät, kuten
kärpäset :o) Jos lapset pyörii kimpussa niin se on sitten kunniatehtävä ilmeellä katso- taas minä hoidan
nämä sinun kakarat !
Päiväunet sitten kun pystyy, ja päivälenkki puolen päivän jälkeen. Iltapäivästä yleensä harjaus ja osallistuminen ruoanlaittoon... vahvistaa reisiä kun sen yli hyppii keittiössä. Tottakai se linnoittautuu
siihen hella->jääkaappi akselille mahdollisten makupalojen toivossa.
Illasta toinen pidempi lenkki, soiaalistumista toisiin koiriin, taas vähän tokoa, iltaruoka ja sitten
unille. Lenkin pituus riippu vähän siitä onko se ollut päivän sisällä vai ulkona.
Nämä ei tosiaan hirveämmin harrasta muuta kun laumamvartiointia, joka on samalla se työ.
Toki voi koettaa viedä jonnekkin ryhmään mutta voi olla että se sitten jää siihen ....
Uiminen tekisi hyvää, mutta eläinlääkäri oli sitä mieltä että ei kannata näin kesähelteillä
koska tuo 3-kerroksinen turkki ei kuiva ihan hetkessä, voi tulla iho- ongelmia. Talvella lumihangessa möyriminen on JESSSS !!
Mites te muut, ootteko saaneet innostumaan jostain erityisestä jutusta ?- pyrstiffinen
-Taakkojen vetämistä
-Uimista
-Koirapuistossakäyntejä
-Tottelevaisuutta (kurssilla)
-Agilitya (myös samalla kurssilla)
-Hakua (myös samalla kurssilla)
-Näyttelyitä
Asumme kerrostalossa.
- laiskimukset
Me ei harrasteta mitään. Koirat loikoilee pihalla ja vartiovat ja hyvin vartioivatkin, vähän liiankin (iso piha aidattu). Metsässä ja pelloilla juoksevat kerran päivässä tunnin verran. Asutaan maalla, joten sosiaalisia asioita ei olla pahemmin harjoiteltu, koska koirat pitäisi viedä autolla kaupunkiin ja se olisi turhan isotöistä. Pentuna ja vähän nuorempana perustottelevaisuutta, eli seuraamista ja paikalla olemista, istumista ja hihnassa kulkemista. Odottavat nätisti ruokaa, ovista ryntäilevät edelleen, eivät kyllä sisällä pahemmin ole, kovilla pakkasilla korkeintaan. Kynnet leikataan tarvittaessa ja turkkia harjaillaan miten sattuu. Karvanlähtöaikana enemmän. Ihan kelpokoiria ovat ja näyttävät tyytyväisiltä ja muutenkin hyvävointisilta. Ai niin, makupalojen etsimisestä tykkäävät, piilotellaan niitä päivittäin pihalla milloin mihinkin ja niitä innolla etsivät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211128
- 116994
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap97832- 87758
- 48665
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi17637Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa218601- 49559
- 40559
- 25525