Vehnäterrierin koko turkin trimmauksesta

Sissi-vehnä

Nyt ois sillee, et oltais pian lähdössä matkalle, ja aateltiin et tulee varmaan aika kuuma kesä, niin jos vehnämme turkin voisi leikata aivan vaikka sentin pituiseksi. Niin tarttis ihan TODELLA ammattimaista tietoa että voisiko koiraa sitten viedä vielä näyttelyyn, vaikka turkki olisikin leikattu aivan lyhyeksi? Tarkoitan kuitenkin niin että turkin tietenkin annettaisiin kasvaa tarpeeksi pitkäksi ja sitten vaikka trimmata näyttely kuntoon, mutta muuttuisiko turkin laatu rotumääritelmän vastaiseksi?

6

802

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gordon-

En usko sen viilentävän koiran tilaa, että siltä leikataan peitinkarva lyhyeksi. Juomavettä mukaan reissujen ajaksi koiralle sekä uimassa sitä väiin käytätte, niin se pysyy riittävän vilpoisana.

Ystävällöni on vehnäterrierinarttu, eikä sen turkki enää kasva normaalin laatuiseksi, koska se joka vuosi pistetään kerran lyhyeksi. Hänen koira läähättää siitä huolimatta, että turkki on lyhyt, mutta koira hikoileekin kielensä kautta.

Minusta vehnäterrieri on yksi kauneimmista koiraroduista (ainakin terriereistä kaunein), joten jos itse joskus hankin vehniksen (kuten olen haaveillut), niin pidän sen aina mahdollisimman kauniina. Kurastamaan se kyllä pääsisi väliin itsensä metsiin ja pelloille, mutta pitäisin sen aina puhtaana maastoretkien jälkeen, samaten kuin nykyisen gordoninsetterinikin.

Ehkä en ole rodun turkinhoidon TODELLINEN asiantuntija, mutta olen rodun TODELLINEN ihailija. Vehnikset ovat myös luonteiltaan ihania :-)

• trimmattukoira

En suosittele koneella ajaamista, varsinkaan jos pitää näyttelykoira olla, vaan nyppimistä mahdollisimman lyhyeksi. Samalla turkki harvenee ja ilma pääsee iholle asti.Turkki myös suojaa koiran ihoa kuumuudelta.

• tjuu EI
        trimmattukoira kirjoitti:

En suosittele koneella ajaamista, varsinkaan jos pitää näyttelykoira olla, vaan nyppimistä mahdollisimman lyhyeksi. Samalla turkki harvenee ja ilma pääsee iholle asti.Turkki myös suojaa koiran ihoa kuumuudelta.

vehnän turkin trimmaukseen ei todellakaan kuulu nyppiminen, sittenhän se vasta rotu määritelmän vastaiseksi vasta meneekin.. Ja muutenkin vehnästä ei lähde karvaa jonka takia nyppiminen vasta sattuukin enemmän kuin Norm. Trimmatuilla koirilla esim airiksella.
        Ja jos koira on tarkoitus viedä näyttelyyn niin nyppimisellä turkki menee kuin meneekin 'pilalle'. Ja koirankin puolesta sanon ettei kannata..

• kaapo3

Pitääkö vehnäterrieri nyppiä.Minun pitäisi tietää,koska aion hankkia vehnäterrierin.

• kaapo3

No Moro assholet-persereijät.

• htyuyuttyuygu

Vehnäterrierin turkki leikataan ei nypitä :)

Tee aloittaja normaali turkin hoitoleikkaus.

Ei mitään tarvetta kyniä ja jos viilennystä koirasi tarvii niin kastele välillä ja katso ettei ole kuumassa ja on vettä.

Omani on puolestaan nypittävä karkkari kettis ja se puolestaan nauttii aurinkosta. Yleensä vehniksetkin menee suomen kesässä hyvin toisin kuin monikerroksinen paimenkoiramme :( Jolla talvi on se ihana ja kesä kaamea.

Katselin lehdessä olevan joku mantteli joka suojasi auringolta eli viilennysmantteli. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5299
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3460
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2870
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      58
      2686
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      173
      2365
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2157
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1899
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1865
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1401
    Aihe