Sama ihminen, sama numero, eri kieli

mipsy

Itselläni alkaa olla jo keinot vähissä, että en tiedä mitä tässä tehdä.
Sain viime kuussa soiton ihme numerosta ja vastasin suomeksi. Ja samassa minulle alkaa selvästi iäkäs ihminen puhumaan ruotsia. Olen hieman hämmentynyt ja sanon ruotsiksi, etten puhu ruotsia ja yritän aina uudelleen ja uudelleen selittää. Varmaan kesti 30minuuttia selittää, etten ymmärrä, kunnes suljin puhelimen. (en osaa enää kunnolla puhua ruotsia, kun käytän enemmänkin englantia.)

Arvelin, että se oli vain virhe numerossa ja annoin olla, mutta nyt alkaa olla mitta täysi. Olen saannut jo yli 20 puhelua kyseiseltä ihmiseltä, ja viimeksi kun vastasin, vastasin kylmästi englannisti, mutta kyseinen rouva alkaa puhua ruotsia ja en voi olla kuin huokaista ja sulkea puhelin. En mielellään tekisi sitä, mutta se alkaa rasittaan, että puhelin on soinut parin viikon aikana liiankin monta kertaa ja samainen ihminen soittanut.

Ongelmana on tässä:
- En tunne kyseistä ihmistä, joka asuu Närpiössä (jouduin soittamaan 0100100 palveluun ja kysyin kuka on kyseessä)
- Minulla ei ole enää isovanhempia elossa, saatika kukaan heistä ei edes osaisi kunnolla ruotsia, jos he olisivat.
- Numeroni on salainen.

Haluan oikeasti, että tämä loppuisi ja jos Mummo todellakin yrittää soittaa jollekin lapsenlapselle tai suukulaiselle, mutta ei saa kiinni, jos hänellä on vain yksi väärä numero. Tai sitten hän on dementikko.
Joten mitä joudun jo tekemään?

3

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lue ohjekirja

      ...numeroon 017 203 111...siellä osaavat auttaa...tai laita se Närpiön numero estolistalle...

    • Lukihärö

      Kurja juttu, soittajalla kun voi olla väärä numero ja tosiaan tärkeääkin asiaa jollekulle.
      Entä jos ottaisi yhteyttä Närpiön kaupungin johonkin sosiaali- tai terveystoimen yksikköön, jonne sitten ilmoittaisi että tälläisestä närpiöläisestä numerosta tämän niminen ikäihminen soittelee nyt sinulle jatkuvasti eikä asiastaan saa mitään selvää ja että voisiko joku käydä ihan tarkistamassa mummon luona, mikä on homman nimi. Kysyä voisi myös, josko kaupungin papereista löytyisi vaikka omaisia tai sukulaisia, joille sitten voisivat asiasta tarvittaessa ilmoittaa.

    • nx.echelon.nsa.gov

      Itse kaikki puhelinmyyjät & häiriköt olen ilmoittanut http://whocallsme.com/ palveluun. Tapauksestasi joku dementikko soittelee sinulle jolla väärä numero sekä ymmärrys & tajunta mennyt aikapäivät sitten.
      Tiedän että suomenruotsalaiset/ruotsalaiset/Affet ovat oman arvon tuntevia eivätkä alennu puhumaan alempiarvoista suomea tai hyi olkoon englantia mutta Saksaa voivat puhua. Ilmoitus Poliisille puhelinhäiriköinissä auttaa helpoiten.
      *************

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2703
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2290
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2040
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      14
      1775
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe