mitäpä kehtaisi pyytää pienpaaleista n.12 kg hevosmiehiltä, missä liikkuu paalien hinnat tänäpäivänä
heinäpaalun hinta
5
1476
Vastaukset
tuota 10-20c välillä kilo on ollut kuivaheinä. tai n 2€ paali. http://www.keltainenporssi.fi/haku/search;jsessionid=490C93D15A7BAB7865F002115C88433B?text=heinää&useFacets=true
Kallista on tuo hevosten heinä ja se takapäästä tuleva tuotekin on monesti kalliimpaa, kuin lehmille ja lampaille syötetty heinä. Rahaväkeähän nuo hevosharrastajat ovat ja osa ihan laatutietoisiakin, eli maksavat hyvin mutta heinän tosiaan täytyy olla hyvää. Luulen, että suurin syy pienpaalien menekkiin hevosille on niiden helppo käsiteltävyys pikkutyttöjen käsissä. Talkoissa ei niitä tyttöjä yleensä kyllä näy, kun kesällä heinäpaaleja pitäisi kärryyn mättää pellola ja purkaa sitten talvisäilytystiloihin.- vittuuntunut,.
Hah, perseaukisinta porukkaa saa etsiä, kovasti maksaa lupaavat heiniä hakiessaan mutta rahat jää saamatta, ei ikinä enää hevoshuijareille ainoatakaan paalia myydä.
- cfghd
vittuuntunut,. kirjoitti:
Hah, perseaukisinta porukkaa saa etsiä, kovasti maksaa lupaavat heiniä hakiessaan mutta rahat jää saamatta, ei ikinä enää hevoshuijareille ainoatakaan paalia myydä.
Eihän ollut vain mustalaiset kyseessä:) Nimimerkillä kokemusta on! Mut ei myydä enää!
- mv
on ainoa kauppatapa hevosmiesten keskuudessa. Eräs tapaus oli kun hevosmies tuli ostamaan heinää ja hinta sovittiin etukäteen ja maksukin käteisellä. Kun pakettiauto oli lastattu täyteen ja mkasun aika tuli, niin koko kuorman maksuun ei kuulemma rahat riittänyt. Kysyttiin että paljoko sitä käteistä oli, muutama kymppi jäi puuttumaan. No siihen sanottiin että puretaan ylimääräiset pois ja jätetään jäljelle mihin rahat riittivät. Kummasti löytyi jostain lompakon sivutaskusta puuttuva summa. Että tarkkana saa olla ja vain käteiskaupalla.
- joku toinen
cfghd kirjoitti:
Eihän ollut vain mustalaiset kyseessä:) Nimimerkillä kokemusta on! Mut ei myydä enää!
On kokemusta ihan "tavallisista" suomalaisista, jotka ovat jättäneet mm. juuri hevosten heinät maksamatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251228
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 88800
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20759- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet117517