Onko joku palstalaisista saanut Finnairilta takaisin lentokenttäverot osittain käyttämättä jääneestä lentovarauksesta paluumatkan osalta. Euroopan kuluttajakeskuksen mukaan näin pitäisi yksiselitteisesti olla (http://www.ecc.fi/fi-FI/usein-kysyttya/peruutusoikeus/). Finnair kuitenkin vetoaa 50€ toimitusmaksuun, jolloin palautettavaa ei jäisi. Lyhyen googlauksen perusteella muut Eurooppalaiset lentoyhtiöt näyttäisivät mukisematta korvaavan lentokenttäverot riippumatta lipun kokonaishinnasta tai luokasta.
Lentokenttäverojen palautus
11
1935
Vastaukset
- toimitusmaksu ok
tietenkin palautetaan, eihän Finnairkaan ole siitä kieltäytynyt, mutta kyse on toimitusmaksusta. On selvää, että yritys ei ilmaiseksi ala laskemaan palautuksia vaan tarvitsee siitä kohtuullisen korvauksen. Nyt vaan käy niin, että veron osuus jää pienemmäksi kuin toimitusmaksu, joten varaudu siihen että joudut maksamaan niistä verojen laskennoista.
- ei yllätä enää
Kuulostaa aivan finnairilta. Näinkös ne EU-neuvottelut meni. Laskuttakaa asiakkailta mitä tää
touhu vaatii. - vali vali vali
ei yllätä enää kirjoitti:
Kuulostaa aivan finnairilta. Näinkös ne EU-neuvottelut meni. Laskuttakaa asiakkailta mitä tää
touhu vaatii.kaikki maksaa tänä päivänä, työvoima ja pakin kulut jne jne, on itsestään selvää, että yhtiö siirtää asiakkaasta aiheutuvat kulut tämän maksettavaksi, tuskin sinäkään haluat maksaa muiden asiakkaiden kuluja.
Näiden verojen osuus on usein valitettavasti niin pieni, että kun kulut /toimitusmaksut on vähennetty , siitä useimmiten ei jää palautettavaa. Lippua varattessa ei kauheesti itketä sitä 10-30 euron toimitusmaksu vastaan, se ymmärretään, mutta nyt kyllä on niiiiin väääriin niiin väärin kun puhutaan samantapaisesta toimitusmaksusta. - Eikös vaan?
Ja minä kun teen itse nettivarauksen lennoista niin yhdenkään toimistotyttösen ei tarvitse tehdä rikkaaristiin lipun kirjoituksen suhteen. Sehän pamahtaa e-lippuna sähköpostiin, johon ei voi edes vastata. Voin varmaan veloittaa tästä lentolipun tilauksesta Finnairilta kohtuullisen 50 euron toimitusmaksun kun joudun sen itse näpyttelemään?
Yhtiöt ovat siirtäneet enenevissä määrin itsepalveluksi lähes kaiken mitkä ovat ennen tehneet yrityksen työntekijät. Turha mussuttaa että näinhän se pitääkin olla. Palvelua pe...eke. - haeppasossusta
Eikös vaan? kirjoitti:
Ja minä kun teen itse nettivarauksen lennoista niin yhdenkään toimistotyttösen ei tarvitse tehdä rikkaaristiin lipun kirjoituksen suhteen. Sehän pamahtaa e-lippuna sähköpostiin, johon ei voi edes vastata. Voin varmaan veloittaa tästä lentolipun tilauksesta Finnairilta kohtuullisen 50 euron toimitusmaksun kun joudun sen itse näpyttelemään?
Yhtiöt ovat siirtäneet enenevissä määrin itsepalveluksi lähes kaiken mitkä ovat ennen tehneet yrityksen työntekijät. Turha mussuttaa että näinhän se pitääkin olla. Palvelua pe...eke.jos et ole huomannut niin sinä maksat joka kerta Finnairille 20 € kun varaat netistä liput. Et siis voi veloittaa vaan olet kiltisti maksanut sen koska se on kuitenkin halvin tapa varata. Eikä pelkästään yhtöt ole siirtäneet vaan myös asiakkat olavt halunneet näitä palveluita koska silloin voi vertailla jne jne. Joten rutinat on ihan turhia, koska aina on olemassa vaihtoehto mennä matkatoimistoon ja tiskille jos ei halua maksaa nettitilauksista.
Tämävero keskustelu on enemmän selaista katkeran ihmisen rutinaa. Lento Lontooseen 650, verot ja kulut 119, ja verot 13,50. Joten aivan naurettava summa palauttevaksi kun kuitenkin joku 20-50 on aivan kohtuullinen toimitusmaksu jolla katetaan palkka/ATK/pankki kulut.
Parempi lopettaa lapsellinen rutina, tietenkin jos on todella köyhä ja liuta lapsia jää ilman ruokaa kun ei saa 13 takaisin, tässä tapauksessa kyllä ymmärrän ja varmaan sossukin ymmärtää. - on vielä asiallista
vali vali vali kirjoitti:
kaikki maksaa tänä päivänä, työvoima ja pakin kulut jne jne, on itsestään selvää, että yhtiö siirtää asiakkaasta aiheutuvat kulut tämän maksettavaksi, tuskin sinäkään haluat maksaa muiden asiakkaiden kuluja.
Näiden verojen osuus on usein valitettavasti niin pieni, että kun kulut /toimitusmaksut on vähennetty , siitä useimmiten ei jää palautettavaa. Lippua varattessa ei kauheesti itketä sitä 10-30 euron toimitusmaksu vastaan, se ymmärretään, mutta nyt kyllä on niiiiin väääriin niiin väärin kun puhutaan samantapaisesta toimitusmaksusta.Näin vastasi Finnairin työtön lentoemo.
Eurooppalainen yhtiö korvasi tuhkahomman johtosta ryhmällemme kuittien pohjalta majoitusta
ja matkaa. Ilman eri mainintaa oli huomioitu tämä pikku vero. Kait siellä joku teki ilmaiseksi
töitä. Ei meinaan laskutettu tietsikan näpyttelystä 50 e. Ehkä finskin kannattaisi palkata
herkäsormisempia ihmisiä, tuskin nuo pari riviä tuntia vie. - on vielä asiallista
haeppasossusta kirjoitti:
jos et ole huomannut niin sinä maksat joka kerta Finnairille 20 € kun varaat netistä liput. Et siis voi veloittaa vaan olet kiltisti maksanut sen koska se on kuitenkin halvin tapa varata. Eikä pelkästään yhtöt ole siirtäneet vaan myös asiakkat olavt halunneet näitä palveluita koska silloin voi vertailla jne jne. Joten rutinat on ihan turhia, koska aina on olemassa vaihtoehto mennä matkatoimistoon ja tiskille jos ei halua maksaa nettitilauksista.
Tämävero keskustelu on enemmän selaista katkeran ihmisen rutinaa. Lento Lontooseen 650, verot ja kulut 119, ja verot 13,50. Joten aivan naurettava summa palauttevaksi kun kuitenkin joku 20-50 on aivan kohtuullinen toimitusmaksu jolla katetaan palkka/ATK/pankki kulut.
Parempi lopettaa lapsellinen rutina, tietenkin jos on todella köyhä ja liuta lapsia jää ilman ruokaa kun ei saa 13 takaisin, tässä tapauksessa kyllä ymmärrän ja varmaan sossukin ymmärtää.Ja näin jatkoi finnairin työtön lentoemo.
Kun katselee yhtiön touhuja ja typeriä kommenteja palstoilla, niin on ilmeistä että joku
muu on sossun tarpeessa. Mikä tarkoittaa veronmaksajien piikkiin. - eläitkeenään
on vielä asiallista kirjoitti:
Ja näin jatkoi finnairin työtön lentoemo.
Kun katselee yhtiön touhuja ja typeriä kommenteja palstoilla, niin on ilmeistä että joku
muu on sossun tarpeessa. Mikä tarkoittaa veronmaksajien piikkiin.keskimääräinen vero lienee 10-20 €, valitettavasti siin ei juuri jää palautettavaa. Tietenkin olis mukavaa kun kaiken saisi ilmaiseksi. mutta kaikista mahdollisista kuluista itketään, kun ostetaan ryanairilta 10 lippu niin sitten itketän kun nimenvaihto on 50.
Kuluja on ja itkut pois. On miusta ianakin mukavanpaa että en joudu maksamaat muiden kuluja. - Typerykset
haeppasossusta kirjoitti:
jos et ole huomannut niin sinä maksat joka kerta Finnairille 20 € kun varaat netistä liput. Et siis voi veloittaa vaan olet kiltisti maksanut sen koska se on kuitenkin halvin tapa varata. Eikä pelkästään yhtöt ole siirtäneet vaan myös asiakkat olavt halunneet näitä palveluita koska silloin voi vertailla jne jne. Joten rutinat on ihan turhia, koska aina on olemassa vaihtoehto mennä matkatoimistoon ja tiskille jos ei halua maksaa nettitilauksista.
Parempi lopettaa lapsellinen rutina, tietenkin jos on todella köyhä ja liuta lapsia jää ilman ruokaa kun ei saa 13 takaisin, tässä tapauksessa kyllä ymmärrän ja varmaan sossukin ymmärtää.Tämän järjettömän 20 euron toimusmaksun takia kannattaa varata Finnairin lennot jostain muualta kuin Finnairin omilta sivuilta. Niin hullulta kuin se kuulostaakin niin Finnairin lentoja saa muualta kuin heidän nettisivuiltaan edullisemmin.
- saat ihan vapaasti
Typerykset kirjoitti:
Tämän järjettömän 20 euron toimusmaksun takia kannattaa varata Finnairin lennot jostain muualta kuin Finnairin omilta sivuilta. Niin hullulta kuin se kuulostaakin niin Finnairin lentoja saa muualta kuin heidän nettisivuiltaan edullisemmin.
tee se, se on ihan vapaasti valittavissa.
- xyz xyz
Ideahan on selvä, "toimitusmaksu" on laitettu niin korkeaksi, että juuri koskaan asiakkaan ei kannata vaatia "lentokenttäveroja" takaisin. Kyllä muutkin yhtiöt ottavat toimitusmaksuja mutta tuo 50 euroa, siis noin 300 markkaa, on omaa luokkaansa. Enemmän kuin monen halvan lennon koko hinta.
Sitä en kyllä tiedä mistä joku kuluttajakeskus on repäissyt vaatimuksensa. Saahan sitä vaatia mutta miksi yrityksen pitäisi palauttaa rahoja vain siksi, että joku keskus niin sanoo, vaikka keskus ei ole mikään virasto eikä perustele vaatimustaan.
"Lentokenttäverot" lipun hinnan erittelyssä ovat lähinnä huuhaata. Lentoyhtiön on maksettava jokaisesta matkustajasta lentokenttäyhtiölle tai -viranomaisille (Suomessa Finavia on yhtiö, Oyj, tosin valtion omistama, mutta sillä ei siis ole mitään oikeutta eikä tarvettakaan kantaa VEROJA, sen sijaan se voi kyllä vaatia maksuja palveluistaan). Rahat otetaan tietysti viime kädessä matkustajilta, mutta se että ne näytetään "tax breakdownissa" on ihan politiikkaa. Jotkin yhtiöt jopa näyttävät ensin hinnan ilman "veroja", mikä on selvää kusetusta. Sama kuin leivän hinnaksi mainostettaisiin 2 euroa ja sitten kun yrität ostaa, hinta onkin 3 euroa ja eteesi lyötäisiin rätinki, jossa on eritelty esimerkiksi leivontamaksu 1 euro.
Jos matkustaja jää pois, ei lentoyhtiö joudu maksamaan matkustajamaksuja lentokenttäyhtiölle, voi joku tietysti sanoa, että olisi "oikein" maksaa niiden osuus takaisin matkustajalle. Mutta se on vain mielipide, mitään lakiin perustuvaa velvollisuutta ei ole. Reilu lentoyhtiö sanoisi suoraan, että lipun hinta on se mikä on, ainoa todellinen VERO siinä on kotimaan matkoista maksettava alv, nykyisin 9 %, ja se pitää tietysti eritellä, mutta kaikki muu on asiakkaan kannalta vain yhtä hintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307