Pata Kakkonen ja Kolmonen;)) Eilen tuli mieheni kanssa katsottua telkkarista näitä todella vanhoja joskus -70 luvulla tehtyjä ruoka-ohjelmia...Tämä toinen vanhempi mies siinä...on joskus Perhossa ollut vaimonsa kanssa opettajina...silloin kun tämä omani tässä kävi nuorena Ravintolakoulua;))
Nooh, miten herkullisilta yksinkertaiset kesäruuat syntyvätkään. Kaikki vaan käärittiin kätsästi folioon;))) voihan hitsi. Olikohan tuo folio juuri silloin tullut uutuutena kauppoihin ehkä...Moneen kertaan todettiin kuinka on hyvä ostaa molemmin puolin kirkasta folioita;)) Ei pala nuotion jälkihehkussa....Nyt tuon ohjelman innoittama....tänään meillä tehdään pinaattilettuja...Siis hyvästi jälleen järkevä dietti;))
Kokkailkaa nyt herkullisia kesäruokia siellä kotikesäkeittiöissänne...;)) Kesä on vain kerran vuodessa;))
tsau:Friidu
Ihana
32
315
Vastaukset
- Heikunkeikku
Joo, muistan kyseisen ohjelman. Aikanaan katselin sitä kovinkin mielenkiinnolla. Nyt ei tuota tv:tä ole, joten enpä pahemmin ole katsellut mitään, paitsi joskus kylässä silmät ajautuvat televisioruutuun.
Juhannuksena naulasin paksuja lautoja toisiinsa kiinni ja siihen pitkän malliseen levyyn naulasin pitemmän laudan, jonka alapään teroitin, että oli helpompi tökätä maahan.
Levyn päällystin foliolla ja siihen sitten naulasin oikein ison merilohen. Ensin kölli vaakatasossa, että mausteet imeytyisi ja sitten iskin tän hökötyksen nuotion loimuun.
Apua ja voi jee, miten tuli hyvää.
Sitten folioon käärin isoja herkkusieniä, sienien sisään tukin homejuustoa. Foliopallerot nuotion päällä olevaan ritilään ja taas tuli hyvää herkkua.- Sol57
teit siis kunnon luomulohta. Voi että, aivan varmasti hyvää...Tuossa oli sellainen kohta missä myös tekivät suolavedellä, tätä lohta ikään kuin valelivat tuon paiston aikana. Olen muutamia kertoja itsekin tehnyt. Siitä vaan todella eräs hauska muisto...Ehdotin että, tekimisemme merenrannalla kun asuimme kerrostalossa sitten eräänä iltana silloiselle miehelleni...että, mitä jos mentäsiin sinne rannalle kokeilemaan siellä kun vielä silloin sai nuotion tehdä hiekkakuoppaan...ja tehtäsiin sinne snadi nuotio...
Nooh, kuinka ollakaan...oli erittäin kuuma kesä...ja talo jossa asuimme oli sellainen että, naapuritalo aivan vieressä...tapanani oli jutella näin parvekkeen kautta monesti naapurin mukavan nuoren venäläisen rouvan kanssa...Hekin olivat parvakkeella koska, oli todella kuuma elokuun alku-ilta...En tullut yhtään ajatelleeksi..että, muitakin oli parvekkeilla kun me....Joten iloisesti kerroin että, lähdemme tuonne rannelle loimuttamaan lohta...sitä lohta oli vain snadi pala;)) Vitsi....seuraus sitten...kun tulimme sinne rannalle...koko lähes naapuristo oli kokoontunut paikalle....saavatko hekin maistaa;)))) eivät ole koskaan maistaneet loimutettua lohta?
Ex-miesystäväni muistaa ikänsä tämän reissun...hän joutui tekemään nuotion sitten kävyistä ja risuista kunnon puita ei oikein ollut:))) ja kypsentämään tämän lohen...mutta, ystävälliset naapurimme kyllä osallistuvat tähän syöntiin...;))) Muistutti minua moneen kertaan tuon jälkeen anna olla viimeinen kerta kun huutelet parvekkeelta;)))
Ilta päättyi kuitenkin mukavasti....muistaakseni taisimme lopulta pulkoida alku elokuun kuutamo-uinilla yksi sun toinen...sillä moni oli tuonnut sitten viiniä myös mukanaan...tähän ex-tempro rantajuhlaan;))) ja meidän kun oli vain tarkoitus loimuttaa tämä snadi lohi...
Folio on todella kätsä....itsekin sitä käytän nuotiossa samoin;))
tsau:Friidu - Heikunkeikku
Sol57 kirjoitti:
teit siis kunnon luomulohta. Voi että, aivan varmasti hyvää...Tuossa oli sellainen kohta missä myös tekivät suolavedellä, tätä lohta ikään kuin valelivat tuon paiston aikana. Olen muutamia kertoja itsekin tehnyt. Siitä vaan todella eräs hauska muisto...Ehdotin että, tekimisemme merenrannalla kun asuimme kerrostalossa sitten eräänä iltana silloiselle miehelleni...että, mitä jos mentäsiin sinne rannalle kokeilemaan siellä kun vielä silloin sai nuotion tehdä hiekkakuoppaan...ja tehtäsiin sinne snadi nuotio...
Nooh, kuinka ollakaan...oli erittäin kuuma kesä...ja talo jossa asuimme oli sellainen että, naapuritalo aivan vieressä...tapanani oli jutella näin parvekkeen kautta monesti naapurin mukavan nuoren venäläisen rouvan kanssa...Hekin olivat parvakkeella koska, oli todella kuuma elokuun alku-ilta...En tullut yhtään ajatelleeksi..että, muitakin oli parvekkeilla kun me....Joten iloisesti kerroin että, lähdemme tuonne rannelle loimuttamaan lohta...sitä lohta oli vain snadi pala;)) Vitsi....seuraus sitten...kun tulimme sinne rannalle...koko lähes naapuristo oli kokoontunut paikalle....saavatko hekin maistaa;)))) eivät ole koskaan maistaneet loimutettua lohta?
Ex-miesystäväni muistaa ikänsä tämän reissun...hän joutui tekemään nuotion sitten kävyistä ja risuista kunnon puita ei oikein ollut:))) ja kypsentämään tämän lohen...mutta, ystävälliset naapurimme kyllä osallistuvat tähän syöntiin...;))) Muistutti minua moneen kertaan tuon jälkeen anna olla viimeinen kerta kun huutelet parvekkeelta;)))
Ilta päättyi kuitenkin mukavasti....muistaakseni taisimme lopulta pulkoida alku elokuun kuutamo-uinilla yksi sun toinen...sillä moni oli tuonnut sitten viiniä myös mukanaan...tähän ex-tempro rantajuhlaan;))) ja meidän kun oli vain tarkoitus loimuttaa tämä snadi lohi...
Folio on todella kätsä....itsekin sitä käytän nuotiossa samoin;))
tsau:FriiduHeh, olipas kiva kertomus. Joo, ei passaa parvekkeella huudella mitä tahansa.:)
Nyt oon tästä lähdössä kaupungille. Kaverin kanssa treffit, ekana menemme pelaamaan minigolffia ja sen jälkeen syömään pizzaa. Folio liittyy tähänkin juttuun, nimittäin kyseisessä pizzeriassa tehdään NIIN isoja pizzoja, ettei niitä millään kykene syömään kaikkia. Syön vain puolet ja sitten pyydän Foliota ja sillä kääräsen puolikkaan pizzan ja illalla avaan folion uudestaan ja napsin poskeeni sen loppupizzan.
Kivaa päivää sulle. Täällä Mahtava ilma. Paitsi aika kova tuuli. Onneksi se on lämmintä tuulta. - Sol57
Heikunkeikku kirjoitti:
Heh, olipas kiva kertomus. Joo, ei passaa parvekkeella huudella mitä tahansa.:)
Nyt oon tästä lähdössä kaupungille. Kaverin kanssa treffit, ekana menemme pelaamaan minigolffia ja sen jälkeen syömään pizzaa. Folio liittyy tähänkin juttuun, nimittäin kyseisessä pizzeriassa tehdään NIIN isoja pizzoja, ettei niitä millään kykene syömään kaikkia. Syön vain puolet ja sitten pyydän Foliota ja sillä kääräsen puolikkaan pizzan ja illalla avaan folion uudestaan ja napsin poskeeni sen loppupizzan.
Kivaa päivää sulle. Täällä Mahtava ilma. Paitsi aika kova tuuli. Onneksi se on lämmintä tuulta.sinulle sinne kapungille;)) Tulehan sieltä takaisin;)))
Täällä myös todella ihana päivä ehkä illalla nuotiokahville venekerholle ....jospa nuo letut sitten käärisiin folioon;))) ja ottaisin sinne mukaan sinne nuotiolle...;))
Ei todella passaa huudella ihan kaikkea parvekkeelta;)) varsinkaan kesäisin...;)))
Tämä ei sitten ollutkaan korttipeliaiheinen avaus. No harvemmin patakakkosella ja -kolmosella loppupeleissä pärjää! :)
Kesäruuista puheenollen suosittelisin grillattua possunfilettä, salaattia ja uusia pottuja punkun kera! Vaihtoehtona possulle loimutettu lohi!- Sol57
hyvä kun muistit nehän on ehdoton juttu rannalle...;)) Siis tässä tulee väkisin nälkä;)) tuossa tekivät arinalla tai sen jälkilämmössä possunpaistia....ja tuota grillikylkyä nuotiossa siis foliossa tietysti;))) täytyy näitä marinadiohjeita etsiä netistä....Kerran sain sellaisen venäläistyyppisen hyvän ohjeen naudanlihalle...missä tämä liha sitten todella tummaa ja maukasta...Olen yrittänyt tätä ohjetta metsästää huonolla menestyksellä....löytämättä..Tietäisiköhän kukaan;)) siis liha oli todella mureaa ja tummaa tämän paistamisen jälkeen.. Lohi on todella kesäisin se herkku;)) Samoinkuin kaikki muutkin kalat menevät siis kätsästi foliossa;))
Hyvää Kesäistä Päivää sinullekin;))
pinaattilettuja!!!!!! yök.:-D))))))))))))))))) Sori, mutta niitä en syö kuin nälkäkuoleman partaalla.
- Sol57
kun tehdään oikein niihin lisätään hiukka valkopippuria ja muskottia;)) ja letuthan tehdään aina punaiseen maitoon ja paistetaan voissa;)) Voi Teo...et ole maistanut kunnollisia pinaattilettuja...Friidu ei tarkoita nyt niitä valmiiksi paistettuja. Ei ne nyt ole kunnon lettuja;)) Vaan aivan itse tehtyjä....Nokkosista saa myös maukkaita lettuja;))) Oletkos koskaan maistanut?
tsau:Friidu Sol57 kirjoitti:
kun tehdään oikein niihin lisätään hiukka valkopippuria ja muskottia;)) ja letuthan tehdään aina punaiseen maitoon ja paistetaan voissa;)) Voi Teo...et ole maistanut kunnollisia pinaattilettuja...Friidu ei tarkoita nyt niitä valmiiksi paistettuja. Ei ne nyt ole kunnon lettuja;)) Vaan aivan itse tehtyjä....Nokkosista saa myös maukkaita lettuja;))) Oletkos koskaan maistanut?
tsau:FriiduPirkka pinaattilettuja ja ei maistunut. Ehkä tolla reseptillä maistuiski.:-D)))))))))
- maiskissss
Teotwawki kirjoitti:
Pirkka pinaattilettuja ja ei maistunut. Ehkä tolla reseptillä maistuiski.:-D)))))))))
Ei kuapan letut olekaan tehty syötäviksi, luulen.
Kaikki asiat voi tehdä hyvin, tai hyvin huonosti. - Sol57
maiskissss kirjoitti:
Ei kuapan letut olekaan tehty syötäviksi, luulen.
Kaikki asiat voi tehdä hyvin, tai hyvin huonosti.ja pannukakut...ne täytyy tehdä itse;))) Ei suuri vaiva kuitenkaan...Ja sitä paitsi niissä ei sitten niitä turhia säilöntä-aineita myöskään...;)) Teo nyt vaan opettelemaan....jospa hän hurmaisi naisen vaikka itse tehdyillä letuilla;))) Tie naisen sydämeen käy vatsan kautta...vai miten se vanha sanonta kuului?
tsau:Friidu - Sol57
Sol57 kirjoitti:
ja pannukakut...ne täytyy tehdä itse;))) Ei suuri vaiva kuitenkaan...Ja sitä paitsi niissä ei sitten niitä turhia säilöntä-aineita myöskään...;)) Teo nyt vaan opettelemaan....jospa hän hurmaisi naisen vaikka itse tehdyillä letuilla;))) Tie naisen sydämeen käy vatsan kautta...vai miten se vanha sanonta kuului?
tsau:Friidukun on kiltti ...niin opettaa kuinka letut paistetaan...;))) Saa Teokin sitten herkutella kunnon letuilla..
- liisamarjut
Jotenkin ruokaohjelmiin kaipaa aina värejä. Kypsä ruoka ei näytä mustavalkoisena miltään.....onneksi tekniikka on kehittynyt.
Eilinen ohjelma oli kyllä tosi mielenkiintoinen, sillä ruokaohjeet oli helppoja ja mekin innostuttiin, että ongelle on päästävä pikimiten, viimeistään huomenna. Se iso kalasaalis saa sitten ympärilleen molemmilta puolelta kiiltävää folioo....
Kerään nokkosia ja käytän niitä lettuihin, niin ei tarvi mennä "pinaattikauppaan".
Eivät paistaneet kuitenkaan voissa, vaan öljyssä. Rypsiöljyä käytän itsekin, mutta miksiköhän olin varma, että silloin olisi ruskistettu kaikki voissa.
Tuollaisia ohjelmia kaipaisi lisää.- Sol57
on aina terveellisempi vaihto-ehto...Ehkä näissä ohjelmissa oli trendinä myöskin jo silloin ihan oikein valistaa ihmisiä syömään oikein;)) Meitä kovasti nauratti tämä miesten into kääriä kaikki folioon;)) mutta, se on totta. Eipä ole keksitty folion voittanutta vielä. Maut ja mehukkuus pysyvät siellä paketissa;)) eivätkä aromit karkaa..
Tuota kattila juttua mistä oli tehty tälläinen savutuspönttö ikään...vähän innostuin...minäkin..Nämä kaupasta ostetut savustulaatikot kun eivät siellä nuotiossa kyllä montaa kesää kestä...ja ovat turhan tyyritä..jospa kirpparilta löytöisi jos lähtisi katsomaan...Tuon katajalastujutun tiesinkin;)) että, hyvä maku tulee kaloihin jos savustaa...niin katajasta. Myöskin katajan marjoja jotkut laittavat joukkoon.. Meillä tosin on venekerholla oikein iso kunnon savustusuuni käytössämme...mutta, saareen tällainen oma tekoinen snadi juttu olisi kliffa....ottaa toisinaan mukaan;))
Näistä tuoreista pinaateista muuten saa myös hyvän salaatin ihan sellaisenaan...niitä ei tarvitse ryöpätä. Eräs ulkomaalainen nainen minua neuvoi...tässä...hekö siellä omassa maassaan käyttävät pinaattia ja paljon...nimeomaan salaattina....vähän vain öljyä, suolaa ja sitrunaa tai balsamicio kastikkeeksi..;))
Nokkosia kerään minäkin;)) keväisin...
Aurinkoista Päivää toivon sinullekin täältä;))
tsau:Friidu - liisamarjut
Sol57 kirjoitti:
on aina terveellisempi vaihto-ehto...Ehkä näissä ohjelmissa oli trendinä myöskin jo silloin ihan oikein valistaa ihmisiä syömään oikein;)) Meitä kovasti nauratti tämä miesten into kääriä kaikki folioon;)) mutta, se on totta. Eipä ole keksitty folion voittanutta vielä. Maut ja mehukkuus pysyvät siellä paketissa;)) eivätkä aromit karkaa..
Tuota kattila juttua mistä oli tehty tälläinen savutuspönttö ikään...vähän innostuin...minäkin..Nämä kaupasta ostetut savustulaatikot kun eivät siellä nuotiossa kyllä montaa kesää kestä...ja ovat turhan tyyritä..jospa kirpparilta löytöisi jos lähtisi katsomaan...Tuon katajalastujutun tiesinkin;)) että, hyvä maku tulee kaloihin jos savustaa...niin katajasta. Myöskin katajan marjoja jotkut laittavat joukkoon.. Meillä tosin on venekerholla oikein iso kunnon savustusuuni käytössämme...mutta, saareen tällainen oma tekoinen snadi juttu olisi kliffa....ottaa toisinaan mukaan;))
Näistä tuoreista pinaateista muuten saa myös hyvän salaatin ihan sellaisenaan...niitä ei tarvitse ryöpätä. Eräs ulkomaalainen nainen minua neuvoi...tässä...hekö siellä omassa maassaan käyttävät pinaattia ja paljon...nimeomaan salaattina....vähän vain öljyä, suolaa ja sitrunaa tai balsamicio kastikkeeksi..;))
Nokkosia kerään minäkin;)) keväisin...
Aurinkoista Päivää toivon sinullekin täältä;))
tsau:Friidumyös itsellesi!
Juu ja sekin vielä, että se miesten folio loppui kesken, ei saanut kaikki perunat päällistänsä... niin aitoa meininkiä että..
Öljyssä paistamisesta paljon vääntöä tuttujen kesken. Haudutan rypsiöljyssä pannulla kalankin kannen alla hiljakseen muhien. Ei ikinä! on monen kommentti, mutta kukin tehköön tavallaan ;)
Kattilasysteemi on kevyt viedä mukana, eikä veisi suurta tilaakaan. Katiskaverkkoa palanen ja sanomalehteä kasteltuna.... ei ole kummoinen juttu, mutta toimii.
Nyt pikaisesti kirpparille, sillä moni voi olla siellä jo kattiloita penkomassa, kuka saa parhaan ;)
Kasvisten syöntiä pitäisi lisätä, vaikka en kyllä hevillä lihaa jätä, eli ei mitään kasvisruokavalioo, mutta siinä ohessa hyvä syödä erilaisia salaatteja. Ei kyllästy kun vaihtaa ja tuo pinaattiresepti kuulostaa easylta, eikä kyllä monimutkaisiin jaksaisikaan keskittyä. - Sol57
liisamarjut kirjoitti:
myös itsellesi!
Juu ja sekin vielä, että se miesten folio loppui kesken, ei saanut kaikki perunat päällistänsä... niin aitoa meininkiä että..
Öljyssä paistamisesta paljon vääntöä tuttujen kesken. Haudutan rypsiöljyssä pannulla kalankin kannen alla hiljakseen muhien. Ei ikinä! on monen kommentti, mutta kukin tehköön tavallaan ;)
Kattilasysteemi on kevyt viedä mukana, eikä veisi suurta tilaakaan. Katiskaverkkoa palanen ja sanomalehteä kasteltuna.... ei ole kummoinen juttu, mutta toimii.
Nyt pikaisesti kirpparille, sillä moni voi olla siellä jo kattiloita penkomassa, kuka saa parhaan ;)
Kasvisten syöntiä pitäisi lisätä, vaikka en kyllä hevillä lihaa jätä, eli ei mitään kasvisruokavalioo, mutta siinä ohessa hyvä syödä erilaisia salaatteja. Ei kyllästy kun vaihtaa ja tuo pinaattiresepti kuulostaa easylta, eikä kyllä monimutkaisiin jaksaisikaan keskittyä.ohjelmassa oli parasta ja sellainen leppoinen fiilis millä tätä ruokaa laittoivat...ei niin nokonuukaa eikä mitään mittoja;))) Niinhän se tehdäänkin...tämä oma ammattilainen tässä...ei myöskään mittoja käytä;)) Hän nyt tuon taikinan teki...kun on hyvä näissä..vähän vichyvettä ja öljyä tuohon taikinaan...mutta, paistan kyllä voissa;)))
Tuota Hatsan viisasta ruokavalio osittain olen pyrkinyt itse nyt noudattamaan. Jättänyt kaiken peruna, riisin, ja pastan kokonaan. Tilalle sitten kasviksia ja salaatteja...Niihin vaan jää koukkuun...;)) En minäkään täysin kokonaan liha halua jättää...pois..mutta, sen ole huomanut jo että, kun kalaa meillä syödään paljonkin...niin lihaa ei sillee tee enää kovin mieli...ei varsinkaan punaista lihaa...aina vaan harvemmin tulee syötyä...joskus sitten tuo punainen liha maistuu todella;)) samoin vähän on possunlaita..mutta, pakko laittaa miehille;))) ja perunoita...
Jos, oikein terveellisesti haluaisi syödä...niin ehkä höyryssä kaiken kypsentäisi...mutta, ei minusta nyt ihan siihenkään...Öljyä minäkin suosin aina...mutta, nämä letut, pannukakut ja grepetit...niinhin on kyllä sen mauan takia pakko laittaa kunnon voita;)) Ennen vanhaan todella kaikki paistettiin voissa ja sitten vielä haudutettiin kunnon kermassa;)) a vot maukasta..mutta, ikävä kyllä myös vyötärössä;)))tämä näkyy...jos niin tekee...
tsau:Friidu - liisamarjut
Sol57 kirjoitti:
ohjelmassa oli parasta ja sellainen leppoinen fiilis millä tätä ruokaa laittoivat...ei niin nokonuukaa eikä mitään mittoja;))) Niinhän se tehdäänkin...tämä oma ammattilainen tässä...ei myöskään mittoja käytä;)) Hän nyt tuon taikinan teki...kun on hyvä näissä..vähän vichyvettä ja öljyä tuohon taikinaan...mutta, paistan kyllä voissa;)))
Tuota Hatsan viisasta ruokavalio osittain olen pyrkinyt itse nyt noudattamaan. Jättänyt kaiken peruna, riisin, ja pastan kokonaan. Tilalle sitten kasviksia ja salaatteja...Niihin vaan jää koukkuun...;)) En minäkään täysin kokonaan liha halua jättää...pois..mutta, sen ole huomanut jo että, kun kalaa meillä syödään paljonkin...niin lihaa ei sillee tee enää kovin mieli...ei varsinkaan punaista lihaa...aina vaan harvemmin tulee syötyä...joskus sitten tuo punainen liha maistuu todella;)) samoin vähän on possunlaita..mutta, pakko laittaa miehille;))) ja perunoita...
Jos, oikein terveellisesti haluaisi syödä...niin ehkä höyryssä kaiken kypsentäisi...mutta, ei minusta nyt ihan siihenkään...Öljyä minäkin suosin aina...mutta, nämä letut, pannukakut ja grepetit...niinhin on kyllä sen mauan takia pakko laittaa kunnon voita;)) Ennen vanhaan todella kaikki paistettiin voissa ja sitten vielä haudutettiin kunnon kermassa;)) a vot maukasta..mutta, ikävä kyllä myös vyötärössä;)))tämä näkyy...jos niin tekee...
tsau:Friiduperunat on höyrytetty jo monia vuosia ja siihen päälle muutama porkkanalohko, niin kypsyvät samalla ja sipulia.
Kaikkeen tietysti tottuisi, vaikka peruna ja riisi onkin niitä perusaineita. Varsinkin luopuminen perunasta ottaisi koville, sillä tulee päiviä, että on "pakko saada perunaa" , se on silloin kaikkein parasta.
Niinhän se menee, jos haluaa laihtua, on noudatettava terveellisempää vaihtoehtoa. Mutta sekin on totta, ettei sitä aina ole niin helppo pysyä itselleen tekemissään lupauksissa. Siis hirveetä lupausten pettämistä ; ( Ja miehetkin osaa oikeasti laittaa maukasta, hyvää ja terveellistä ruokaa. Me naiset voidaan sen aikaa vaikka viilata kynsiämme.
Tänään on syötövä makkaraa ja makkaraa ja ihan vähän salaatia ;)
Huomenissa ehkä jo terveellisemmät ruuat.... niin siis sitä itse ongittua fisua. - HTZA
Sol57 kirjoitti:
ohjelmassa oli parasta ja sellainen leppoinen fiilis millä tätä ruokaa laittoivat...ei niin nokonuukaa eikä mitään mittoja;))) Niinhän se tehdäänkin...tämä oma ammattilainen tässä...ei myöskään mittoja käytä;)) Hän nyt tuon taikinan teki...kun on hyvä näissä..vähän vichyvettä ja öljyä tuohon taikinaan...mutta, paistan kyllä voissa;)))
tsau:FriiduLetut, Pannarit ja Perunarieskat, niiden aika on sinulta ohi.
Paprikaa, Lanttua, Kaaleja, Katkarapuja, rapeaa Pekonia, niistä voit tehdä "letun" eli munakkaan.
H. - HTZA
HTZA kirjoitti:
Letut, Pannarit ja Perunarieskat, niiden aika on sinulta ohi.
Paprikaa, Lanttua, Kaaleja, Katkarapuja, rapeaa Pekonia, niistä voit tehdä "letun" eli munakkaan.
H.niin voit ottaa rippimekon esiin, se sopii sitten, ensikesän helteillä, päällesi ja istuu kuin nuorena.
H. - HTZA
HTZA kirjoitti:
niin voit ottaa rippimekon esiin, se sopii sitten, ensikesän helteillä, päällesi ja istuu kuin nuorena.
H.nuorempana...
:) - Sol57
HTZA kirjoitti:
nuorempana...
:)suinkaan itseälleni näitä herkkulettuja..(öhö..h..ö--yrittää epätoivosesti ja täysin viattomalla saada Hatsaa uskomaan...) miehille vain....tässä paistellu...
Pyyhkii salaa rasvaiset sormenpäänsä...paperiin...koska on ehtinyt jo muutaman ahmia;)))
Lupaan ei joka päivä;))) - liisamarjut
HTZA kirjoitti:
nuorempana...
:)hiilarit. Myös kasvikset sisältää.
Jos kyse pelkästä laihtumisesta.. olisihan se upeeta mahtua siihen rippikolttuun, mutta silloin olisi oltava melkein anorektikko, joten taidan ainakin luovuttaa, ei somaa.
Pekonissa on kyllä hurjasti rasvaa, eikös se ole kiellettyjen listoilla...
Lopulta jos liikoja miettii, ei voi syödä kuin nuorta voikukan lehteä ja porkkanaa itse kasvatettuna, ettei vaan ole saasteita.
Söin just makkarapötkön ja hyvää oli ;) - HTZA
liisamarjut kirjoitti:
hiilarit. Myös kasvikset sisältää.
Jos kyse pelkästä laihtumisesta.. olisihan se upeeta mahtua siihen rippikolttuun, mutta silloin olisi oltava melkein anorektikko, joten taidan ainakin luovuttaa, ei somaa.
Pekonissa on kyllä hurjasti rasvaa, eikös se ole kiellettyjen listoilla...
Lopulta jos liikoja miettii, ei voi syödä kuin nuorta voikukan lehteä ja porkkanaa itse kasvatettuna, ettei vaan ole saasteita.
Söin just makkarapötkön ja hyvää oli ;)hiilareita päivässä.
www.fineli.fi
Kaikki missä on alle 5 % hh, sopii.
Porkkanoillakin lihoo, pari kiloa päivässä riittää.
Pekoni ja muuta rasvaiset, käy hyvin.
Nälkä ei synny rasvasta, hiilareista se syntyy.
Syö rasvaa, niin nälkä pysyy poissa.
Eli, rasvainen pitää nälän poissa, jolloin tulee syötyä vähemmän.
Siihen perustuu koko homma. - HTZA
liisamarjut kirjoitti:
perunat on höyrytetty jo monia vuosia ja siihen päälle muutama porkkanalohko, niin kypsyvät samalla ja sipulia.
Kaikkeen tietysti tottuisi, vaikka peruna ja riisi onkin niitä perusaineita. Varsinkin luopuminen perunasta ottaisi koville, sillä tulee päiviä, että on "pakko saada perunaa" , se on silloin kaikkein parasta.
Niinhän se menee, jos haluaa laihtua, on noudatettava terveellisempää vaihtoehtoa. Mutta sekin on totta, ettei sitä aina ole niin helppo pysyä itselleen tekemissään lupauksissa. Siis hirveetä lupausten pettämistä ; ( Ja miehetkin osaa oikeasti laittaa maukasta, hyvää ja terveellistä ruokaa. Me naiset voidaan sen aikaa vaikka viilata kynsiämme.
Tänään on syötövä makkaraa ja makkaraa ja ihan vähän salaatia ;)
Huomenissa ehkä jo terveellisemmät ruuat.... niin siis sitä itse ongittua fisua.on, oikein hyvä valinta.
Kunhan katsot, että makkara on jauhotonta, a-luokan kamaa.
Porkkana, Herne, Papu ovat hyi,hyi...
H. - HTZA
Sol57 kirjoitti:
suinkaan itseälleni näitä herkkulettuja..(öhö..h..ö--yrittää epätoivosesti ja täysin viattomalla saada Hatsaa uskomaan...) miehille vain....tässä paistellu...
Pyyhkii salaa rasvaiset sormenpäänsä...paperiin...koska on ehtinyt jo muutaman ahmia;)))
Lupaan ei joka päivä;)))Että väsyneelle Haimalle, nuorehkollekin, on liika duuni liikaa.
Kaksi, Lakkalettua, hoitaa Maksa, alta aikayksikön, ja syöksee Sokerit vereen.
Haima sitten raahustaa, lurauttaa tipan Insuliinia, vaan ei riitä se isolle ruholle,
Loppusokeri tarttuu hermonpäihin, ja tekee niille hallaa, tulee tunnottomuutta jalkoihin, herkät silmähermot eivät kestä...
Vanhahko Haima hoitaa laihahkon tyttösen, mennen tullen.
Jos ei sitten, ylenmääräinen työnsä, saa elimistöä hylkimään omaa Insuliiniansa, ja alkaa vaatimaan keinotekoista, piikittelyllä.
H. - liisamarjut
HTZA kirjoitti:
on, oikein hyvä valinta.
Kunhan katsot, että makkara on jauhotonta, a-luokan kamaa.
Porkkana, Herne, Papu ovat hyi,hyi...
H.roskista, siis kotona, en kylillä ;)))
Syöty makkara oli parasta A- luokkaa ja se muuten sisälsi amerikan pekonia... mutta niinhän se sovittiin, että se on ihan ok. Harvinaisen suurta herkkua, myös kylmänä!
Vielä mitä! Porkkana, herne ja papu, ne on nami, nami...sillä kylvin niitä jokaista pienen pläntin. Itäminen onnistui ja nyt odottelen runsasta satoa.
Kai se on voipaketti sitten ostettava, että saa höyrytettyjen, niiden namien kasvisten päälle vähän voisulaa, sitten syssymmällä. - Sol57
HTZA kirjoitti:
Että väsyneelle Haimalle, nuorehkollekin, on liika duuni liikaa.
Kaksi, Lakkalettua, hoitaa Maksa, alta aikayksikön, ja syöksee Sokerit vereen.
Haima sitten raahustaa, lurauttaa tipan Insuliinia, vaan ei riitä se isolle ruholle,
Loppusokeri tarttuu hermonpäihin, ja tekee niille hallaa, tulee tunnottomuutta jalkoihin, herkät silmähermot eivät kestä...
Vanhahko Haima hoitaa laihahkon tyttösen, mennen tullen.
Jos ei sitten, ylenmääräinen työnsä, saa elimistöä hylkimään omaa Insuliiniansa, ja alkaa vaatimaan keinotekoista, piikittelyllä.
H.I know...ikävä kyllä. Ei saisi laittaa juuri MITÄÄN suuhunsa meikäläinen....vähän masentaa semmoinen;)) elo ja olo... Olen kyllä hyvin nyt muuten tarkkaillut ja pitänyt itsekuria nyt yllä...Kiitos tuon leivän mitä mainostit pitää todella verensokerit hyvin tasaisena.....Mieskin sitä nyt innolla syö...Vitsi joskus vaa;)) tekee mieli herkutella... Tietysti olet oikeassa ei olisi varaa lipsua koska näkyy heti.....elokuussa uudet lab.arvot. otettava ...joten oikeesti kyllä yritän päästä lääkkeistä eroon en lisää haluaisi... Kovin rasvaista ruokaa en voi myöskään syödä...kolestrorit vielä sitä luokkaa että, ilman tabletteja ei selviä... Lääkäri tuossa viimeksi sanoi että, minulle riittäisi hyvin tämä jos, se paastoverensokeri olisi 6;)) Ei ole yhtään mukava niitä mittailla päivittäin...saati sitten että, joutuisi piikittämään...
Vitsi...Mutta, olet oikeassa jälleen.. lämpöinen.. Hali...ystäväiseni.. Friidu lupaa ryhdistäyä..ja yrittää muistaa että, Hatsa on oikeessa...
tsau:Friidu - Anjaniina.
HTZA kirjoitti:
hiilareita päivässä.
www.fineli.fi
Kaikki missä on alle 5 % hh, sopii.
Porkkanoillakin lihoo, pari kiloa päivässä riittää.
Pekoni ja muuta rasvaiset, käy hyvin.
Nälkä ei synny rasvasta, hiilareista se syntyy.
Syö rasvaa, niin nälkä pysyy poissa.
Eli, rasvainen pitää nälän poissa, jolloin tulee syötyä vähemmän.
Siihen perustuu koko homma.mutta tuo on vaan ensimmäiselle kahdelle viikolle, että saa ketoosin liikkeelle.
Sit jokainen voi alkaa lisäileen pikkuhiljaa hiilareita.
Sen mukaan kuinka paljon haluaa painon putoavan.
Itse olen jo vuosia ollut vähähiilarisella, mutten sitten tiedä kuinka kauan se on terveellistä. Olossa ei kyllä ole valittamista
Niitäkin, jotka sanoo, että ei sekään pitkään harrastettuna ole terveellistä.
Ainakin sit pitäs hedelmien syöntiä lisätä, sieltä hedelmäsokerin muodossa hiilarit.
kyseistä ohjelmaa, mutta eihän sieltä julmetun savun seasta juuri mitään erottanut,
maiskutusta kuului kyllä :))
Hyvänen aika, en ole muistanut tänään syödä kuin kasvissalaattia ja raejuustoa, nyt on nälkä.
Mitähän meidän kesäkeittiöstä löytyykään ;((- Sol57
leppoinen maiskutus sieltä savun seasta...ja tämä loota joka seilasi siinä jossain joessa..vai oliko paikoillaan..Tuli mieleeni Mark Twain...joka kirjoitti tästä pojasta...nooh..nyt nimi..;)) Sellainen voisi olla oikeesti ihan kliffa juttu...Mitä alkeelsimpaa ja epämukaisempaa sen parempi...Voisi viihtyä jopa päivän..;)) tällaisella lootalla ehkä...siis ehkä...;)) En mene takuuseen koska siihen ei ollut ilmeisesti sisä-WC:tä rakennettu...siis vesiklosettia....
tsau:Friidu Sol57 kirjoitti:
leppoinen maiskutus sieltä savun seasta...ja tämä loota joka seilasi siinä jossain joessa..vai oliko paikoillaan..Tuli mieleeni Mark Twain...joka kirjoitti tästä pojasta...nooh..nyt nimi..;)) Sellainen voisi olla oikeesti ihan kliffa juttu...Mitä alkeelsimpaa ja epämukaisempaa sen parempi...Voisi viihtyä jopa päivän..;)) tällaisella lootalla ehkä...siis ehkä...;)) En mene takuuseen koska siihen ei ollut ilmeisesti sisä-WC:tä rakennettu...siis vesiklosettia....
tsau:Friiduoli Huckleberry Finn, olen vähän nuorempana lukenut Mark Twainin kirjan hänen seikkailuistaan.
Kyllähän me päivä viihdyttäisiin tuollaisella lautalla, käytäisiin rannalla pusikossa ;)))- Sol57
Anceli kirjoitti:
oli Huckleberry Finn, olen vähän nuorempana lukenut Mark Twainin kirjan hänen seikkailuistaan.
Kyllähän me päivä viihdyttäisiin tuollaisella lautalla, käytäisiin rannalla pusikossa ;)))viihdyttäisiin varmasti...mutta, meikäläiselle täytyisi jolla se jonkinlainen hotellin tapainen siinä lähellä..;)) Pirskatti sen verran kaupunkilainen kummajainen...Tuolla saaressa kun sellainen puinen Wc- niin meikäläinen ei kovin miellellään sinne edes ellei ihan PAKKO....Sitten monesti kun päästään rantaan ja lähellä tällainen huoltiska;)) juoksen sinne jalat ristissä äkkiä...että....jospa tuo hotelli olisi siinä lähettyvillä;)))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_232413Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.531673- 251952
Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu276941Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup11917- 146893
- 56824
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110739- 46725
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua8698