Tälläkin palstalla on ollut mainintoja siitä, että työterveyslaitos tekisi yksityishenkilölle asbestikartoituksia. Jotkut ovat puhuneet esim. ympäristöhygienian laitoksen tekevän ko. mittauksia. Kyse on siis mahdollisesti remontoitavien kylpyhuonekaakelien laastien, muovimaton liiman yms. asbestimittauksesta. Kaikkea ei viitsisi asbestipurkaa jos ei ole tarve.
Mikä julkinen taho noita mittauksia tekee? Onko kellään kokemusta tai vinkkiä, mihin ottaa yhteyttä tai miten toimia? Toki kaupallisia toimijoitakin on mutta kalliilta ne näyttävät ja tekevät näemmä enemmänkin isompia kohteita (kokonaisia taloyhtiöitä) jne. Ja johonkin labraanhan ne firmatkin ne näytteet toimittavat.
Asbestikartoitus, kuka tekee?
2
458
Vastaukset
- ak
Työterveyslaitos tekee asbestimäärityksiä heille lähetetyistä näytteistä. www.ttl.fi
Myös yksityiset labrat tekevät, mutta luune, että työtis on halvempi ja nopeampi, tosin nykyään laskuttavat jo aika hyvin kustannusperusteisesti.- A-word
Hei, ja kiitos,
nyt tarkemmalla surffailulla löysin tosiaan TTL:n sivuilta ihan ohjeitakin asiaan:
http://www.ttl.fi/fi/asiantuntijapalvelut/tyoymparisto/kemikaalit_ja_polyt/polyanalyysipalvelut/Sivut/default.aspx
Tosin ohjeista pitänee kysyä lisää, koska ei vissiin kannata raapia kylppärin kaakelin alta "tulitikkuaskin kokoista palaa"... Ja katsoa vielä noita yksityisten hintoja & tilausaikoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908647
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482479Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382243