Monipuolinen tv-taso

the hifisti

Olen etsinyt monipuolista TV-tasoa Tampereen seudulta ja olen havainnut ettei sellaista tunnu löytyvän.

Kodistani löytyy melkoisesti laitteita ja ne kaikki pitäisi saada mahtumaan samaan pöytään, eli huonekalussa pitäisi olla paikka 4-8 laitteelle. Lisäksi laitteet pitäisi saada lasiovien taakse piiloon, koska olen menettänyt hermoni niiden ainaisessa puhdistuksessa, kun koko kämppä on siivottu katosta lattiaan ja PlayStation 3:n kiiltävän mustan pinnan pyyhkii niin se on kahden tunnin päästä samanlainen kuin ennen siivousta, eli todella rohkaisevaa.

Lyhyesti hyllyn pitäisi olla
-Hinta alle 500e
-päällinen massiivi puuta
-paljon tilaa
-Lasia (ei sinulle aukeavia ovia, eikä maitolasia)
-Pyörät

Löysin yhden melko hienon tv-tason iskusta, mutta sen ongelmana on että se pitää avata kokonaan jos sitä haluaa käyttää, lisäksi se oli melko hintava ja se ei ollut puuta.
http://www.iskukoti.fi/koti/actions/customer_base/product/ProductView.action?productId=2494271

Minulta löytyy tarvittavat taidot haluamani tason rakennukseen, mutta ei paikkaa tai välineitä sen tekoon. Löytyykö Tampereelta mitään yritystä, josta saisi sahattua puutavaraa siedettävään hintaan, niin ne voisi kasata kotona?

Olen miettinyt jos saisin puutavaran sahattuna siedettävän hintaisena niin voisin hankkia Ikeasta lasi paneelit ja laatikoiden mekanismit, mutta en ole varma myykö Ikea pelkkiä saranoita Bestå Tombo lasiin?

Tuosta löytyy kuva pöydästä jollaista olen hakemassa tai tekemässä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6380134.png

9

2921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • the hifisti

      Kävin kysymässä K-Raudasta heidän hinnoittelustaan kyseiselle tv-tasolle ja sieltä tuli vastausta 8e 10min sahaus ja 10 minuutissa pitäisi keritä sahaamaan tarvittava puu määrä ja puulle tulisi hintaa noin 120 euroa ja lasioville yhteensä noin 60 euroa samoin laatikoille ja lisäksi muutama kiinnike. Eli yhteensä tasolle tulisi hintaa noin 290 euroa. Yllätyin että itsetehty massiivipuinen taso tulee huomattavasti halvemmksi, kuin vastaavan osto Ikeasta ja lisäksi itse tehtyä ja Ikean laatua ei voi edes verrata keskenään, kun Ikean tasot täytyy pultata seinään, että ne tuntuvat edes vähän tukevammilta ja itse tehty on valmistettu laadukkaista materiaaleista. K-Raudassa oli kuitenkin yksi huonopuoli nimittäin puu, joka oli mäntyä, eikä sen varastossa ollut muuta massiivi puuta. Tämän hetkinen tv-taso on mäntyä ja se on aivan liian pehmeää puuta ja se on täynnä naarmuja, kolhuja ja muuta vastaavaa.

      Huomasin että Bauhausissa myydään massiivi tammea ja koivua, mutta maksaako Bauhausissa yksi sahaus oikeasti hinnaston mukaan noin 15euroa ja tuossa sahauksia tarvitsisi tehdä noin 10kpl eli pelkälle sahaukselle tulisi siellä hintaa 150e? Vai tuleeko sahatulle tavaralle yhteensä hintaa 15 euroa?

    • ity

      Hei!

      Meillä on ollut tammikuusta alkaen käytössä Nurmelan Arena-sarjan tv-taso, ja olemme olleet todella tyytyväisiä! Tv-taso on tyylikäs sekä käytännöllinen, vetolaatikon taakse mahtuu digiboksi, pleikkari ja dvd-soitin. Vetolaatikkoon mahtuu esimerkiksi leffoja, pelejä, jne. Meillä niissä säilytetään guitar heron kitarat.

      Taso on hyvälaatuinen, mikä näkyy myös hinnassa. Mielestämme taso on kuitenkin hintansa väärti, sillä se kestää ja vastaa odotuksia. Arena on myös perussarja, jolla myyjän mukaan on saatavuustakuu useiksi vuosiksi eteenpäin. Sarjassa on paljon osia tason lisäksi, ostimme kotiimme juuri saman sarjan senkin, joten olohuoneen voi sisustaa osilla mieleisekseen.

      Toivottavasti viesti tavoittaa vielä alkuperäisen kirjoittajan. :)

      • the hifisti

        Viesti tavoitti alkuperäisen kirjoittajan. Nurmelan areena tuotteperhe on uusi tuttavuus ja ne vaikuttivat laadukkaan oloisille huonekaluille. Ne kuuluvat jopa ulkonäöltään parhaimpiin, jota olen nähnyt. Niissä on vain yksi pieni seikka, joka vähän epäilyttää nimittäin se että ne tarvitsee avata kokonaan, kun käyttää laitteita, tämä ei olisi normaalisti kovinkaan suuri ongelma, mutta hyllystäni löytyvät laitteet vaativat melkoisesti ilmankiertoa. Tästä taas seuraisi se koko laatikkon pitäisi pitää auki lähes kokoajan ja kaikki laatikoissa oleva tavara ja laitteet pitäisi pyyhkiä pölyistä säännöllisin ajoin.

        Jos joku vertailee hintoja niin tässä on vähän bauhausin hinnastoa:
        Tein vähän lisää tutkimusta tampereen sahatavaran hinnasta ja havaitsin ettei se maksa omaisuutta Bauhausissakaan. Puulevylle tulisi siellä hintaa noin 100 30 euroa ja lisäksi sahaus jonka hinta vaihtelee 20-40 euron välillä. Yksi suora tavallinen sahaus maksaa siis 3 euroa. Bauhausin hyvänä puolena taas on että siellä myydään monia eri puulaatuja, kuten koivua, mahonikia ja niin edelleen.

        Ainoa asia joka mietityttää itse tehdyssä hyllyssä on sen ulkomitat. Toisaalta sen pitäsi olla iso ja massiivinen, mutta toisaalta tilaa ei ole äärettömästi ja paljonko ilmankiertoa laitteet tarvitsevat? Tason leveydeksi on mietinnässä 155-180cm ja syvyydeksi taas 40-45cm?


    • Me törmäsimme samaan ongelmaan - ja päädyimme tekemään itse.

      Tosin
      - männystä
      - ilman laseja.

      Taso:
      leveys 150x40 4cm paksua
      korkeus 75 4 cm paksu jalat
      tasot 2cm paksua

      4cm puut sahattuna mittoihin ja 2cm pariin osaan Starkista ruuvit lakat = 243,74 euroa.

      Bauhausissa katsoimme että olisi oikein tyylikästä pinnoitettua puuta, mutta teimme nyt edullisesti männystä. Ehkä sitten ensi kerralla...

      • Neiti xyz

        Olen aloitteleva neiti näpertäjä näissä nikkarointihommisssa, niin miten sä teit noiden tasojen ja päätylevyjen kiinnitykset toisiinsa? Onko ne silleen puutapeilla vai jollakin jämerämmällä systeemillä kiinnitetty toisiinsa. Heh, aloitin vasta puutyökurssin, niin sen takia näitä yksinkertaisia juttuja kyselen.


      • Neiti xyz kirjoitti:

        Olen aloitteleva neiti näpertäjä näissä nikkarointihommisssa, niin miten sä teit noiden tasojen ja päätylevyjen kiinnitykset toisiinsa? Onko ne silleen puutapeilla vai jollakin jämerämmällä systeemillä kiinnitetty toisiinsa. Heh, aloitin vasta puutyökurssin, niin sen takia näitä yksinkertaisia juttuja kyselen.

        Neiti xyz:lle:

        Ruuveilla laitettiin kiinni, menee ihan siististi, kun tekee ruuvien kannoille pienet syvennökset, niin kannat uppoaa niihin, eivätkä jää törröttämään päälle.

        Tsemppiä vain puutyö projekteihin!


    • ARGH!

      no niin no niin.

      aina sama valitus pitäisi olla sitä ja pitäisi olla tätä
      mulla on hienoja laitteita yms
      sellainen ja sellainen ominaisuus pitäisi saada tv tasoon......

      MUTTA SE TASO EI SAA MAKSAA MITÄÄN!

      ihme ruikutusta!

      itselläni ei koko asunnossa ole ainuttakaan mööbeliö jonka saisi alle 500€!
      Eihän 1000€ saa edes eteisen pöytää!

      tekisin itse jos olis tilat ja koneet ...... siinäpä se mutta kun sulla EI OLE! ET VOI TEHDÄ!

      tilaat sellaisen kun haluat ja maksat mitä laskussa lukee sillä siitä pääsee!

      tai tee sitten sellainen pistosahalla sahattu ja pensselillä maalattu super taso jota voit ihailla sitten.

      omaan olohuoneeseeni en sellaista huolisi.

    • olohuone ja pc

      www.olohuone.fi on keskittynyt elektroniikan, netin ja tietokoneen yhdistämiseen sisustuksessa.

    • oleqtv

      TV on elektronin kalu joka ei sovi tyyliltään minkäänlaiseen piironkiin mitä lähes kaikki tv-tasot ovat. Yksi ja ainut löytyy Muuramelta mutta on kallis.
      Valmistuta moderni laatikko mustasta levystä leveys 200-250 cm. korkeus 22 cm (tai keskikaiuttimen sopiva), syvyys n. 40 cm. Keskikaiuttimen leveydelle pystypalat, eli aukko on juuri sen kokoinen, että kaiutin sopii. (Mulla 19x 46 cm). Taso molemmille puolille tummat lasiovet joiden taakse hifilaitteita. Kiinnitys seinään tai jos jalat niin hyvin ohutta , näkymätöntä materiaalia.
      Testaa korkeutta ensin ja sitten siihen vaikka 75" Cuved TV jos et käytä seinätelinettä.
      Piuhat jalkalistojen alle ja niihin kaiutinpistorasiat. Tämä on luokkaa oikeata designeä nykytelvisiolle.
      Voit ostaa palikat ja kasata itse. Osta n. 16 mm valkoista vesivaneria, käytä kasausruuveja tai liimatappeja ja maalaa valkoiseksi tai mustaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe