Online Check In

eka lentokerta

Mikä tuo online check in siis käytännössä oikein on? Eli varasimme matkat ryanairilta Kaunasiin ja matkat on maksettu ja muuta. Eli mitä pitäisi vielä tehdä (/minkälaisia tietoja tuossa online check inissä vielä kysytään)? Ennen en sitä vielä viitsi tehdä, koska haluaisin nyt tietää vielä että mikä tämä käytännössä on. Sitten kun tämä on tehty, täytyykö tehdä vielä muutakin, vai onko se sillä selvä lentoon asti?

Tämä saattaa kuullostaa tyhmältä kysymykseltä, mutta koska ensimmäistä kertaa olen lentämässä, niin minulle todella tärkeä tieto. Eli asiallisia vastauksia toivoisin. :)

26

4664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luethan vanhoja

Tästä samasta aiheesta on tehty jo miljoona ketjua, niistä löydät vastaukset.

• vastauksia

miksi helvetissä pitäisi lukea vanhoja, kyllähän tähän uuteen ketjuun voisi vastata, eikä vain ruikuttaa ketjuista. Jos ei ole muuta sanottavaa niin paree on kun on ihan hiljaa.

• uusavuttomille
        vastauksia kirjoitti:

miksi helvetissä pitäisi lukea vanhoja, kyllähän tähän uuteen ketjuun voisi vastata, eikä vain ruikuttaa ketjuista. Jos ei ole muuta sanottavaa niin paree on kun on ihan hiljaa.

Jääkööt kotiin, jos eivät osaa etsiä vastausta.

• suut suppuun
        uusavuttomille kirjoitti:

Jääkööt kotiin, jos eivät osaa etsiä vastausta.

äläs rupee urputtamaan, on pyydetty tietoa ja siinä ei pikkupoikien kannata paljon suutansa soitella, jos ei osaa vastata niin kannattaa olla hiljaa ja antaa niiden vastatat jotka osaa

• luethan vanhoja
        suut suppuun kirjoitti:

äläs rupee urputtamaan, on pyydetty tietoa ja siinä ei pikkupoikien kannata paljon suutansa soitella, jos ei osaa vastata niin kannattaa olla hiljaa ja antaa niiden vastatat jotka osaa

Itse en ainakaan ole pikkupoika, enkä edes miespuolinenkaan.

Jos ei osaa etsiä tietoa aiheesta ketjuista, jotka näkyvät tämänkin palstan ensimmäisellä sivulla, niin täytyy olla aika uusavuton. Miksi ei vaivauduta etismään tietoa, vaan ollaan niin itsekkäitä, että avataan aina jokaiselle omalle kysymykselle uusi ketju, vaikka vastaukset kysymyksiin ovat tässä nenän alla?

• asiallisuutta tänne
        luethan vanhoja kirjoitti:

Jos ei osaa etsiä tietoa aiheesta ketjuista, jotka näkyvät tämänkin palstan ensimmäisellä sivulla, niin täytyy olla aika uusavuton. Miksi ei vaivauduta etismään tietoa, vaan ollaan niin itsekkäitä, että avataan aina jokaiselle omalle kysymykselle uusi ketju, vaikka vastaukset kysymyksiin ovat tässä nenän alla?

ilmoitus koska se pitää tehdä. Siis lähtöselvitys tehdään netissä. Jos olet maksanut euron, niin ilmoitus tulee kännykkään. Ei ole vaikea tehdä. Muista vain tulostaa liput, sillä niillä noustaan koneeseen.

• 11+13

Ei mikään ihme että palsta on hiljainen kun sunlaiset ihmiset käy "vastailemassa" jos joku kysyy jotain.

• eka lentokerta
        11+13 kirjoitti:

Ei mikään ihme että palsta on hiljainen kun sunlaiset ihmiset käy "vastailemassa" jos joku kysyy jotain.

Luin kyllä edellisiä palstoja, mutta en saanut tarpeeksi kattavaa vastausta niiden kautta. Suurimmasta osasta löytyi erikseen yksittäisiä tietoja, joista voi tietysti vetää johtopäätöksiä. Mutta koska olen lähdössä ensimmäistä kertaa lentämällä matkaan, olen tietysti hieman huolissani, jonka vuoksi halusin kokonaisen selvän vastauksen, ei vain tietoja sieltä täältä. Kiitoksia kaikille jotka asiallisia vastauksia ovat antaneet ja ensimmäiselle vastaajalle: en ymmärrä mitä se sinua haittaa jos joku kysyy sellaista asiaa, mikä on mahdollisesti kysytty jo aikaisemmin. Silloin ei tarvitse tulla tekemään tyhmiä huomautuksia, vaan ohittaa aiheen kokonaan..

Pääasiassa nyt siis haluaisin tietää, kysytääkö tuossa online check inissä passin numeroa tms? Koska yhdelle henkilölle seurueestamme passia olemme vasta hankkimassa ja mietimme, kuinka kiireellä se pitää saada (eli täytyykö tiedot olla jo online check iniä tehdessä)?

• luethan vanhoja
        eka lentokerta kirjoitti:

Luin kyllä edellisiä palstoja, mutta en saanut tarpeeksi kattavaa vastausta niiden kautta. Suurimmasta osasta löytyi erikseen yksittäisiä tietoja, joista voi tietysti vetää johtopäätöksiä. Mutta koska olen lähdössä ensimmäistä kertaa lentämällä matkaan, olen tietysti hieman huolissani, jonka vuoksi halusin kokonaisen selvän vastauksen, ei vain tietoja sieltä täältä. Kiitoksia kaikille jotka asiallisia vastauksia ovat antaneet ja ensimmäiselle vastaajalle: en ymmärrä mitä se sinua haittaa jos joku kysyy sellaista asiaa, mikä on mahdollisesti kysytty jo aikaisemmin. Silloin ei tarvitse tulla tekemään tyhmiä huomautuksia, vaan ohittaa aiheen kokonaan..

Pääasiassa nyt siis haluaisin tietää, kysytääkö tuossa online check inissä passin numeroa tms? Koska yhdelle henkilölle seurueestamme passia olemme vasta hankkimassa ja mietimme, kuinka kiireellä se pitää saada (eli täytyykö tiedot olla jo online check iniä tehdessä)?

Kyllä online check-inissä kysytään passin numeroa, eli passi tulee olla hankittuna silloin.

(Samojen asioiden jatkuva kysely ärsyttää siksi, koska se antaa kysyjistä laiskan ja itsekkään kuvan jos ei viitsitä lukea aikaisempia viestejä.)

• '''''''''

Kyllä online check-inissä kysytään passin numeroa, eli passi tulee olla hankittuna silloin.

(Samojen asioiden jatkuva kysely ärsyttää siksi, koska se antaa kysyjistä laiskan ja itsekkään kuvan jos ei viitsitä lukea aikaisempia viestejä.)

ei kysytä...ainakaan finnairin online check-in palvelussa

• hohojojojooojooo
        ''''''''' kirjoitti:

mut nyt keskustellaan ryanairin netti chekist.Ja kyl ryynärin nettisivuilta saa enklanniks hyvät ohjeet.Jos lontoo ei yhtään taivu ota sitä osaava kaveriks,kun teette chek-innin.

• luethan vanhoja
        ''''''''' kirjoitti:

Jos et ole sattunut huomaamaan, olet Ryanair-palstalla.

• Ekaa kertaa tehnyt

Kysytään passin numero sekä mihin asti se on voimassa

• Tsekkaus

Tässä hyvä ohje tuolta vähän aiempaa. Lisäilin vielä jotain, joka meitä mietitytti. Pitäis onnistua tällä, hauskaa matkaa!

Jos varauksella on useita henkilöitä, voitte tehdä jokainen lähtöselvityksen joko vain omalta osaltanne tai samalla koko porukalle ja joko pelkkä meno(outboard) TAI sekä meno- että paluu (mikäli myös paluuseen on tuo alle 15 vuorokautta). Jos samalla varauksella eli varaustunnuksella on monta matkustajaa, järjestelmä tietää matkustajien määrät ja nimet ja tarjoaa niitä matkustajatietosivulla. ELI voitte tehdä tsekkauksen kaikille joko samalla tai yhden nyt, toisen huomenna ja kolmennen ylihuomenna.

ELI SIIS Menette www.ryanair.com sivulle ja sieltä linkki online check-in. Kirjaudutte järjestelmään varaustunnuksen ja esim sähköpostiosoitteen (option2) kera. Vastaatte turvakysymyksiin kaikkiin kyllä ja etenette linkistä check-in. Seuraavalla sivulla järjestelmä tarjoaa kaikkien samalla varauksella olevien nimet, jolloin laitatte ruksin kaikkien nimien kohdalle, jos teette tsekkauksen kaikille kerralla tai sitten sen nimen kohdalle, jonka osalta lähtöselvityksen teette. Outboard-meno, return-paluu.
      Järjestelmä kysyy syntymäajan, matkustusdokumetin mallin (eli passi/henkilökortti), passin numeron, voimassaoloajan ja kansalaisuuden/passin myöntämismaan (issue-juttu, siihen siis Finland). Kun tiedot on täytetty OIKEIN, painat check in, jonka jälkeen järjestelmä ilmoittaa, että kun nyt lähtöselvität, annettuja tietoja ei voi enää muuttaa. Painat ok ja saat ruudulle koneeseennousukortit, jotka tulostat. Jos olet tehnyt tsekkauksen usean matkustajan osalta, jokaiselle tulee OMA A4 tuloste, ja jos olet halunnut tsekata jo sekä meno- että paluu lennon, tulee jokaiselle matkustajalle KAKSI eri koneeseennousukorttia.
      Jos kauan jappasee, yhteys katkeaa, mutta siihenastiset tiedot säilyvät.

Jos tulostimesi ei satu juuri silloin toimimaan, kirjaudu myöhemmin samalla tavalla samaan järjestelmään kun tsekkauksessakin ja valitse sieltä matkustajatietosivulta linkki REPRINT, jolloin saat jälleen ruudullesi nuo kortit ja tulostat ne.

Tsekkausta voit "kuivaharjoitella" siihen asti, missä kysytään matkustajien passi jne. tietoja. Kun painat tietojen täyttämisen jälkeen oikealla alareunassa olevaa linkkiä check-in, rekisteröityy lähtöselvitys ja tietoja ei voi enää muuttaa.

Jos käy niin huonosti että laitat väärät tiedot soita Ryanairille numeroon 0600 16010 (english) tai Airprolle 0200 39000 (suomi) ja ilmoita virheestä niin ne korjaa tiedot oikeiksi. Ja sit vaan printtaat korttis uudestaan

• matkaaja81

Tässäpä vihdoin asiallinen vastaus pitkän riitelyn jälkeen. Olen itsekin lähdössä reissuun Ryanairilla ja varasin lennot perjantaina. Vaikka olen lukenut ohjeita sieltä täältä ja Ryanairin sivuilta jne, niin tässä tuli ensimmäinen sellainen vastaus, josta ilmeni minulle kaikki mitä pitää tehdä check in -jutussa. En nimittäin ollut mistään aiemmin lukenut esimerkiksi tietoa, että passin tiedot pitää olla siinä vaiheessa.

Kiitos siis paljon vastaajalle, ihanaa että täällä joku osaa ottaa vakavasti kokemattomien matkaajien kysymykset!

• luethan vanhoja
        matkaaja81 kirjoitti:

Tässäpä vihdoin asiallinen vastaus pitkän riitelyn jälkeen. Olen itsekin lähdössä reissuun Ryanairilla ja varasin lennot perjantaina. Vaikka olen lukenut ohjeita sieltä täältä ja Ryanairin sivuilta jne, niin tässä tuli ensimmäinen sellainen vastaus, josta ilmeni minulle kaikki mitä pitää tehdä check in -jutussa. En nimittäin ollut mistään aiemmin lukenut esimerkiksi tietoa, että passin tiedot pitää olla siinä vaiheessa.

Kiitos siis paljon vastaajalle, ihanaa että täällä joku osaa ottaa vakavasti kokemattomien matkaajien kysymykset!

Juurihan aikaisemmassa viestissä itsekin kerroin, että passin tietoja kysytään online check-inissä. Vai etkö viitsinyt lukea sitä? Mitä sitten luulit, että online check-inissä kysytään muuta kuin henkilö- ja passitietoja - kengännumeroako vai anopin tyttönimeä? Järkeäkin saa käyttää.

• eka lentokerta

Juurihan aikaisemmassa viestissä itsekin kerroin, että passin tietoja kysytään online check-inissä. Vai etkö viitsinyt lukea sitä? Mitä sitten luulit, että online check-inissä kysytään muuta kuin henkilö- ja passitietoja - kengännumeroako vai anopin tyttönimeä? Järkeäkin saa käyttää.

Kiitos myös minunkin puolestani kaikille, jotka vastasivat _asiallisesti_! :)

"Juurihan aikaisemmassa viestissä itsekin kerroin, että passin tietoja kysytään online check-inissä. Vai etkö viitsinyt lukea sitä? Mitä sitten luulit, että online check-inissä kysytään muuta kuin henkilö- ja passitietoja - kengännumeroako vai anopin tyttönimeä? Järkeäkin saa käyttää."

jep, minä olenkin aina luullut että kengännumeroa kysytään ja mitataan sitten lentokentällä. tämähän on erittäin tärkeä tieto! järkeä saa kyllä käyttää, toivottavasti sinäkin, luethan vanhoja, käyttäisit myös. Tai opettelisit edes tapoja. :)

• vali vali

"Juurihan aikaisemmassa viestissä itsekin kerroin, että passin tietoja kysytään online check-inissä. Vai etkö viitsinyt lukea sitä? Mitä sitten luulit, että online check-inissä kysytään muuta kuin henkilö- ja passitietoja - kengännumeroako vai anopin tyttönimeä? Järkeäkin saa käyttää."

jep, minä olenkin aina luullut että kengännumeroa kysytään ja mitataan sitten lentokentällä. tämähän on erittäin tärkeä tieto! järkeä saa kyllä käyttää, toivottavasti sinäkin, luethan vanhoja, käyttäisit myös. Tai opettelisit edes tapoja. :)

tätä samaa asiaa kysytään vähän väliä. näm uusavuttomat ovat todella avuttomia kun ei osata edes lukea vanhempia vietejä.
        Kerta kerran jälkeen tänne laitetaan viesti:
        Olen pöljä, enkä ymmärrä mitää, mitä teen?

• kesä yksillä
        vali vali kirjoitti:

tätä samaa asiaa kysytään vähän väliä. näm uusavuttomat ovat todella avuttomia kun ei osata edes lukea vanhempia vietejä.
        Kerta kerran jälkeen tänne laitetaan viesti:
        Olen pöljä, enkä ymmärrä mitää, mitä teen?

Tämän valivali tyypin löytää paikkaauringossa sivustolta.
        Sikäli kuin tuo höperö ketään kiinnostaa. Ainoat nautinnot on olla viimeinen joka
        ketjussa,ja ärsyttää muita, on näet rantaruottalaisia vähän paremmasta laumasta.

• luethan vanhoja

Sinun ei tarvitse olla huolissasi, osaan kyllä käyttää järkeäni ja lukea vanhempia ketjuja minua mietityttävistä aiheista Ryanairilla lentämisen suhteen, enkä kysele tyhmiä kuten sinä. "En nimittäin ollut mistään aiemmin lukenut esimerkiksi tietoa, että passin tiedot pitää olla siinä vaiheessa."

Niin, olin juuri edellisessä viestissäni sanonut, että passin numeroa (ja viimeistä voimassaolopäivää) kysytään online check-iniä tehtäessä.

No, se siitä :)

• kysymysyks

Yks kysymys! Kun tuo ei antanut tehdä kuin pelkän outbound flight- kohdan, niin pitääkö paluumatkakin jotenkin bookata vai riittääkö tolla kun on viikon matka? jos se nyt pitää bookata sekin, niin mistä sen teen, kun online check inissä on enää vaihtoehtona reprint, kun kirjautuu? :D

• 6+5

Jokaiselle lennolle pitää tehdä oma check-in (=jokaiselle lennolle pitää olla oma boarding pass).
        Kyllä järjestelmän pitäisi antaa sinun tehdä check-in myös paluulennollesi, jos siihen on vain viikko aikaa.

• kysymys....
        6+5 kirjoitti:

Jokaiselle lennolle pitää tehdä oma check-in (=jokaiselle lennolle pitää olla oma boarding pass).
        Kyllä järjestelmän pitäisi antaa sinun tehdä check-in myös paluulennollesi, jos siihen on vain viikko aikaa.

Eipä näy sitä vaihtoehtoa, vaikka meno-paluu viikon matkalle on varattu.. :( kauankos tässä on aikaa tuo online check in tehdä, ennen kuin on lähtö? Luin kyllä sieltä kys. kohdan, mutta varmistan nyt vielä, että ymmärsin varmasti oikein..

• no onpa kummallista
        kysymys.... kirjoitti:

Eipä näy sitä vaihtoehtoa, vaikka meno-paluu viikon matkalle on varattu.. :( kauankos tässä on aikaa tuo online check in tehdä, ennen kuin on lähtö? Luin kyllä sieltä kys. kohdan, mutta varmistan nyt vielä, että ymmärsin varmasti oikein..

Online check-inin voi tehdä vielä 4 tuntia ennen koneen lähtöä, samoin boarding passin uudelleenprinttauksen.
        Jos sinulla on sekä meno-että paluulento samalla varauksella, niin kyllä check-in pitäisi pystyä tekemään molemmille lennoille samalla.

• kysymys....
        no onpa kummallista kirjoitti:

Online check-inin voi tehdä vielä 4 tuntia ennen koneen lähtöä, samoin boarding passin uudelleenprinttauksen.
        Jos sinulla on sekä meno-että paluulento samalla varauksella, niin kyllä check-in pitäisi pystyä tekemään molemmille lennoille samalla.

Ahaa okei. :) ongelmani taitaa vain johtua siitä, että tein tän menolennon bookkauksen liian aikaisin nähden tuloon. Elikkäs mitään ongelmaa ei enää pitäisi enää olla, nyt voi rauhallisin mielin odottaa matkaa. Kiitos sinulle!

• no onpa kummallista
        kysymys.... kirjoitti:

Ahaa okei. :) ongelmani taitaa vain johtua siitä, että tein tän menolennon bookkauksen liian aikaisin nähden tuloon. Elikkäs mitään ongelmaa ei enää pitäisi enää olla, nyt voi rauhallisin mielin odottaa matkaa. Kiitos sinulle!

Ahaa, olet siis ajoissa liikkeellä. :)
        Hyvä, että ongelma ratkesi.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos

Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks
      Maailman menoa
      6
      3767
    2. Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat

En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?
      Maailman menoa
      87
      2726
    3. Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset

Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U
      Maailman menoa
      107
      2561
    4. Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?

Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut
      Maailman menoa
      24
      2235
    5. Demareissa jo paniikki päällä

Talouspoliittinen kykenemättömyys repii puolueen kahtia.
      Maailman menoa
      52
      2033
    6. Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan

kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai
      Maailman menoa
      105
      1926
    7. Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia

joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin
      Maailman menoa
      125
      1799
    8. Haluat nainen torjua minut

Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si
      Ikävä
      11
      1518
    9. Mitä koululla tapahtui?

Onks kellää mitää vinkkilöit miks helikopteria tarvittii vuoksenniskan koulul https://www.is.fi/kotimaa/art-200001193287
      Imatra
      34
      1194
    10. Persuilla kannatusromahdus - enää 13,5%.

Ylen tuorein puolueiden kannatusmittaus kertoo, että persujen kannatus on enää 13,5 prosenttiyksikköä. Kepu on mennyt he
      Perussuomalaiset
      345
      1123
    Aihe