vesipumppu

tiedonhaluinen

onko kellään myynnissä tai yleensä kokemusta polttomoottori vesipumpusta?
siis järvestä saunaan pitäisi saada vesi.
minulla on semmoinen idea että ostan pumpun ja rakennan pienen vesitornin (tynnyri noin 1-1,5m korkeuteen) jonka voisi pumpata täyteen vettä, olisi helpppo sitten ottaa vettä siitä tynnyristä.
tynnyriin tulisi kolme hanaa: yksi tulisi noin 30cm tynnyrin pohjasta ylöspäin (jäisi sakka pohjalle), toinen tulisi pohjaan mistä voisi valuttaa sakan pois, kolmas tulisi tynnyrin yläosaan ylijuoksevaa vettä varten, tynnyrin päälle tulisi joku kansi ettei roskat pääse veden sekaan.
siis kysynkin onko kellään vastaavaa systeemiä käytössä, jos on niin kokemuksia, tai jos on vastaavan laisia muita toteutus ideoita/kokemuksia.

17

19393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PA ULI

Just eilen eksyin hongkongiin ja siellä oli ainakin sellainen myynnissä.

• tiedonhaluinen

minkä hintainen oli?

• tiedonhaluinen

ostin pumpun tampereelta hong kongista maksoi 159 euroa, sama pumppu maksoi toijalassa rakennustarvike myymälässä 260 euroa.
      huomenna pitäisi mennä rakentamaan pienimuotoinen vesitorni.
      tuleekohan tästä mitään?

• Onnistuu

Olen monta vuotta hoitanut mökkivedet kuvaamallasi tavalla. Tynnyristä vedät sitten letkun saunaan ja päähän hana , vesi lämpiää tynnyrissä mukavasti. Yksi asia kannattaa muistaa ettei jätä esim. viikoksi vettä seisomaan tynnyriin vaan tyhjentää sen välillä. Hyvä homma !

• tiedonhaluinen
        Onnistuu kirjoitti:

Olen monta vuotta hoitanut mökkivedet kuvaamallasi tavalla. Tynnyristä vedät sitten letkun saunaan ja päähän hana , vesi lämpiää tynnyrissä mukavasti. Yksi asia kannattaa muistaa ettei jätä esim. viikoksi vettä seisomaan tynnyriin vaan tyhjentää sen välillä. Hyvä homma !

kuinka korkealla pidät tynnyriä, tuleeko hyvä paine? tossa pumpussa on max nostokorkeus 6m pystysuoraan, se on kakstahtinen pumppu.
        niin, uskaltaako pumppua laittaa jo?
        onko paljon pakkasöitä vielä (siis yleensä tähän aikaan vuodesta)?

• Onnistuu
        tiedonhaluinen kirjoitti:

kuinka korkealla pidät tynnyriä, tuleeko hyvä paine? tossa pumpussa on max nostokorkeus 6m pystysuoraan, se on kakstahtinen pumppu.
        niin, uskaltaako pumppua laittaa jo?
        onko paljon pakkasöitä vielä (siis yleensä tähän aikaan vuodesta)?

Tynnyrille olen rakentanut telineen rinteeseen saunan yläpuolelle pudotusta saunan hanan ja tynnyrin ulostulon välillä noin 60 cm saa toki olla enemmänkin niin saa kunnon paineen mutta tämä on meille riittänyt . Pumpulle olen rakentanut eristetytn kopin jossa on käytön ajaksi avattava kansi ettei pumppu tukehdu. Pakkasten kanssa kannattaa olla tosiaan varovainen ettei pumppu halkea varsinkin jos on muovinen vesipesä. Kannattaa muuten huomioida että letkutkin voi olla aamuisin jäässä , itse olen keväisin ja syksyisin pumppaillut vedet iltapäivisin että kaikki toimii. Pumpunhan voi aina tyhjentää niinse ei halkea ja kun laitat vielä sulun heti pumpun jälkeen ninn letku ei valu tyhjäksi joka kerta. Hyvä siitä tulee kun rauhassa teet !

• asia
        Onnistuu kirjoitti:

Puutuit juuri tärkeään seikkaan. Vettä ei kannata seisottaa tynnyrissä pitkiä aikoja. Alkaa kasvaa levää ym. pöpöjä. Lämpimässä vedessä bakteerikasvu kiihtyy räjähdysmäisesti. Säiliö pitäisi olla helposti huuhdeltavissa sekä reunat ja pohja harjattavissa.

• kuinka pitkään.
        asia kirjoitti:

Puutuit juuri tärkeään seikkaan. Vettä ei kannata seisottaa tynnyrissä pitkiä aikoja. Alkaa kasvaa levää ym. pöpöjä. Lämpimässä vedessä bakteerikasvu kiihtyy räjähdysmäisesti. Säiliö pitäisi olla helposti huuhdeltavissa sekä reunat ja pohja harjattavissa.

niin miten pitkään uskaltaa pitää samaa vettä? jos yön yli pitää vettä säiliössä niin voiko sitä käyttää pesuvetenä seuraavana päivänä?

• pesärikki
        Onnistuu kirjoitti:

Tynnyrille olen rakentanut telineen rinteeseen saunan yläpuolelle pudotusta saunan hanan ja tynnyrin ulostulon välillä noin 60 cm saa toki olla enemmänkin niin saa kunnon paineen mutta tämä on meille riittänyt . Pumpulle olen rakentanut eristetytn kopin jossa on käytön ajaksi avattava kansi ettei pumppu tukehdu. Pakkasten kanssa kannattaa olla tosiaan varovainen ettei pumppu halkea varsinkin jos on muovinen vesipesä. Kannattaa muuten huomioida että letkutkin voi olla aamuisin jäässä , itse olen keväisin ja syksyisin pumppaillut vedet iltapäivisin että kaikki toimii. Pumpunhan voi aina tyhjentää niinse ei halkea ja kun laitat vielä sulun heti pumpun jälkeen ninn letku ei valu tyhjäksi joka kerta. Hyvä siitä tulee kun rauhassa teet !

Onko kellään tietoa saako Foras vesiautomaatteihin mistään varaosia. Kas kun pakkanen yllätti.

• vasphi
        pesärikki kirjoitti:

Onko kellään tietoa saako Foras vesiautomaatteihin mistään varaosia. Kas kun pakkanen yllätti.

moi
        MInulla sama ongelma. Saitko vastausta kyselyysi?
        terv
        Pekka

• viestimies1
        vasphi kirjoitti:

moi
        MInulla sama ongelma. Saitko vastausta kyselyysi?
        terv
        Pekka

Joo mulla sama ogelma pussi hajonnu.Mistä saan uuden sisällön? tyyppi:Foras JK-105 ja säiliö 110-ultra pro.

• 33Sinbad
        viestimies1 kirjoitti:

Joo mulla sama ogelma pussi hajonnu.Mistä saan uuden sisällön? tyyppi:Foras JK-105 ja säiliö 110-ultra pro.

JK-huolto, Espoo hankkivat varaosia.

• tiedonhaluinen

no nyt on pumppu laitettu ja pinois vesitorni pystyssä, torni on noin 2,5m korkea.
      yksi letku menee suoraan saunaan ja toinen letku menee mökin pihalle kastelu letkuksi.
      hyvin tulee pienellä paineella vesi saunaan ja pihalle. koko hoito maksoi noin 240 euroa ( pumppu 159, letkut 25 euroa, puutavara 40 euroa, kakstahti öljy bensa 18 euroa.)

• tiedonhaluinen

toi homma on taas kehittynyt eteen päin, nyt vesi tulee saunaan asti ja siellä on oma hana, ja tiskialtaaseen kanssa tulee vesi.
        tosin noi putkiosat ja kupariputki on törkeen hintaisia....

• tiedonhaluinen!
        tiedonhaluinen kirjoitti:

toi homma on taas kehittynyt eteen päin, nyt vesi tulee saunaan asti ja siellä on oma hana, ja tiskialtaaseen kanssa tulee vesi.
        tosin noi putkiosat ja kupariputki on törkeen hintaisia....

joo...piti taas kun suomalainen olen niin muutaman kaljan jälkeen ruveta korjaamaan pumppua, kun se muka vuoti... noo...kaikki meni niin kauan hyvin kun piti kasata pumppu, perskeles...eihän sitä mäntää takas pyttyyn saanut...siinä meni sekä mäntä että männän renkaat...ei mitään, uutta pumppua hakemaan sitten...kyllä taas kannatti korjata....

• Kaik on jo keksitty

"Vähän" myöhässä tulee, mutta jos vaikka joku näin kesän kynnyksellä eksyy näinkin vanhoille keskusteluille.

Eli mites olis halpis agregaatti ja halpisvesiautomaatti? (ehkä joku 200e 100e)

Vai liekkö jo joku myisi polttomoottori käyttöistä vesiautomaattia, joka hyrskähtää itse tulille kun säiliön paine putoaa tarpeeksi..

• Stadilainenääliö

No aika myöhässä kirjoittelit tosiaan. Elätkö jollain eri vuosikymmenellä?

Tiedätkö, että vuonna 2018 on jo keksitty ihan kaikki. Nyt ei enää tarvitse mitään vesipumppuja, kun kukaan täysijärkinen ei asu paikassa, jossa pitäisi olla vesipumppu. Nyt asutaan stadin keskustassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      107
      7716
    2. 108
      5901
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5157
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4526
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3210
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      55
      2957
    7. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      58
      2908
    8. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2434
    9. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2427
    10. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2036
    Aihe