Jamo S 406 HCS - 199e

21

8107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jamo 909 on hyvä

      "Hyvää?" - ei mitään. "Huonoa?" - kaikki.

      Eli mietippäs nyt maalaisjärjellä, 5kpl kaiuttimia parilla sadalla. Esim peerlessin halvin bassoelementti on luokkaa 30-40 euroa, tässä sarjassa elementille tulee hinnaksi alle 5 euroa, koska koteloiden valmistamiseen menee eniten kuluja. Jakosuotimia tuskin on lainkaan noissa, hyvällä tuurilla yksi elko voi olla. Voihan nuo asiansa ajaa leffoissa ja satunnaisella tuuttaamisella, mutta musiikista nauttiminen noilla voi olla "hieman" nihkeää ;)

    • tietäjä.

      Kuten joku sanoikin, tuo on liian halpaa ollakseen hyvää. Mutta voi toki riittää sulle, mistä sen voisin tietää.

      Jos ostaisit vähän parempaa, vaikka osittain, stereopari ensin ja sitten muut myöhemmin (samanlaiset tietenkin). Sitä en tiedä saako kaikkia kaiuttimia yksittäiskappaleina(=keskikaiutin).

      Hifimaailma testasi halpoja jalustakaiuttimia: Voittaja oli PSB ja suosittelun saivat Q Acoustic, Tannoy ja Yamaha. Siinäpä olisi vaihtoehtoja 250€/pari hintaluokassa.

      HIFIMaailma 3/2010
      Jalustakaiuttimet 230–260 euroa
      Tarve halvoille mutta kunnolla soiville kaiuttimille on iso. Kaikilla ei ole halua tai mahdollisuuksia upottaa suuria summia äänentoistoon. Testasimme kaiuttimia sellaisessa hintaluokassa, josta voi jo odottaa asiallista toistoa.

      Boston Acoustics CS26, Dali Concept 1, Dynavoice Defnition Dm-5, Elac BS52, KEF C3, OR 306xi, PSB Alpha B1, Q Acoustics 2020, Tannoy mercury F1 Custom, Yamaha NS-333

      • jamomies87

        Voin suositella tota Jamon sarjaa!! :) Riittää ihan vallan peruskuuntelijalle ja leffan katselijalle!!!!!! Itsellä kyseinen sarja ja olen erittäin tyytyväinen!!!


      • 5+3
        jamomies87 kirjoitti:

        Voin suositella tota Jamon sarjaa!! :) Riittää ihan vallan peruskuuntelijalle ja leffan katselijalle!!!!!! Itsellä kyseinen sarja ja olen erittäin tyytyväinen!!!

        "Riittää ihan vallan peruskuuntelijalle ja leffan katselijalle!!!!!!"

        Tuollainen arviointi on pelkkää höpö-höpöä.


      • jamomies87
        5+3 kirjoitti:

        "Riittää ihan vallan peruskuuntelijalle ja leffan katselijalle!!!!!!"

        Tuollainen arviointi on pelkkää höpö-höpöä.

        ite oot höpöä koko mies!!!!!!!!!!!!


      • Hiffisti
        jamomies87 kirjoitti:

        ite oot höpöä koko mies!!!!!!!!!!!!

        "Riittää ihan vallan peruskuuntelijalle ja leffan katselijalle!!!!!!" Toivottavampaa olisi vielä, ettei noita kytkisi lainkaan vahvistimeen. Ovathan ne kuitenkin ihan söpön näköiset,


      • jamo.. not
        Hiffisti kirjoitti:

        "Riittää ihan vallan peruskuuntelijalle ja leffan katselijalle!!!!!!" Toivottavampaa olisi vielä, ettei noita kytkisi lainkaan vahvistimeen. Ovathan ne kuitenkin ihan söpön näköiset,

        joo nää jamomiehet sun muut pitää hifina sitä mihin itellä on varaa ja olettaa et se ois muillekin hifiä, valitettavasti tällaisilla jampoilla ei oo mitään käsitystä kunnollisesta äänentoistosta kun ovat vain jotain jamopaskaa käyttäny. valitettavaa mut tää taitaa olla normaalia nykyaikana kun levyt optimoidaan tällaisille low-end seteille ja sit ihmetellään miks ne soi niin paskasti


      • jamo.. not
        Hiffisti kirjoitti:

        "Riittää ihan vallan peruskuuntelijalle ja leffan katselijalle!!!!!!" Toivottavampaa olisi vielä, ettei noita kytkisi lainkaan vahvistimeen. Ovathan ne kuitenkin ihan söpön näköiset,

        joo nää jamomiehet sun muut pitää hifina sitä mihin itellä on varaa ja olettaa et se ois muillekin hifiä, valitettavasti tällaisilla jampoilla ei oo mitään käsitystä kunnollisesta äänentoistosta kun ovat vain jotain jamopaskaa käyttäny. valitettavaa mut tää taitaa olla normaalia nykyaikana kun levyt optimoidaan tällaisille low-end seteille ja sit ihmetellään miks ne soi niin paskasti


      • Jamomiessss
        jamo.. not kirjoitti:

        joo nää jamomiehet sun muut pitää hifina sitä mihin itellä on varaa ja olettaa et se ois muillekin hifiä, valitettavasti tällaisilla jampoilla ei oo mitään käsitystä kunnollisesta äänentoistosta kun ovat vain jotain jamopaskaa käyttäny. valitettavaa mut tää taitaa olla normaalia nykyaikana kun levyt optimoidaan tällaisille low-end seteille ja sit ihmetellään miks ne soi niin paskasti

        Jamot on parhaat PISTE!!!!!!!!!!!!!!!!! Ittelläs taitaa olla vanha pierevä kaiutin heheheeee!!!!!!!!!!!!


      • Hiffisti
        Jamomiessss kirjoitti:

        Jamot on parhaat PISTE!!!!!!!!!!!!!!!!! Ittelläs taitaa olla vanha pierevä kaiutin heheheeee!!!!!!!!!!!!

        Niinhän monet Venäläisetkin vielä luulevat Ladan olevan maailman paras auto. Kunnes ajavat jollain länsimaisella autolla.


      • Jamomies!!!!
        Hiffisti kirjoitti:

        Niinhän monet Venäläisetkin vielä luulevat Ladan olevan maailman paras auto. Kunnes ajavat jollain länsimaisella autolla.

        Jamot on parhaat!!!!!!!!!!!!! JA FOORTTI ON PARAS JEEEJEEEE!!!!!!!!!!!!! JA EI TEILLE OO TULLU MIELEEN ET EI KAIKKI OO MITÄÄN KULTAKORVIA!!!!!!!! DISSAATTE AINA KAÌKKEE HALPAA PELKÄSTÄÄN MERKIN TAKII!!!


      • Hiffisti
        Jamomies!!!! kirjoitti:

        Jamot on parhaat!!!!!!!!!!!!! JA FOORTTI ON PARAS JEEEJEEEE!!!!!!!!!!!!! JA EI TEILLE OO TULLU MIELEEN ET EI KAIKKI OO MITÄÄN KULTAKORVIA!!!!!!!! DISSAATTE AINA KAÌKKEE HALPAA PELKÄSTÄÄN MERKIN TAKII!!!

        Eiköhän tuosta yllä olevasta kirjoittelustakin pysty aika hyvin päättelemään, minkälaiset henkilöt noita Jamoja ostaa. Mitä jos järjestäisit viikonloppuna jonkin pienen mielenilmausmarssin Jamojen puolesta.


      • 10 ekin kelloradio
        jamo.. not kirjoitti:

        joo nää jamomiehet sun muut pitää hifina sitä mihin itellä on varaa ja olettaa et se ois muillekin hifiä, valitettavasti tällaisilla jampoilla ei oo mitään käsitystä kunnollisesta äänentoistosta kun ovat vain jotain jamopaskaa käyttäny. valitettavaa mut tää taitaa olla normaalia nykyaikana kun levyt optimoidaan tällaisille low-end seteille ja sit ihmetellään miks ne soi niin paskasti

        "optimoidaan" kylläkin anttilan muovileluille ja kelloradioille, Jamot on niihin verrattuna High-Endiä. Puhun siis pop- ja rock-musiikista.


      • 5+3
        Jamomies!!!! kirjoitti:

        Jamot on parhaat!!!!!!!!!!!!! JA FOORTTI ON PARAS JEEEJEEEE!!!!!!!!!!!!! JA EI TEILLE OO TULLU MIELEEN ET EI KAIKKI OO MITÄÄN KULTAKORVIA!!!!!!!! DISSAATTE AINA KAÌKKEE HALPAA PELKÄSTÄÄN MERKIN TAKII!!!

        Edellä on perusteltu, ettei sikahalvalla voi saada hyvää laatua. Ei siinä mitään merkin vuoksi dissattu. Tämän päivän tilannetta en tunne, mutta ainakin 90-lvulla Jamo valmisti MYÖS hyviä kaiuttimia, mutta ne eivät olleet halpoja. Oli tuhansien markkojen kaksitiejalustakaiutinpareja ja sitä rataa.


      • vanha jamo vs jamo
        5+3 kirjoitti:

        Edellä on perusteltu, ettei sikahalvalla voi saada hyvää laatua. Ei siinä mitään merkin vuoksi dissattu. Tämän päivän tilannetta en tunne, mutta ainakin 90-lvulla Jamo valmisti MYÖS hyviä kaiuttimia, mutta ne eivät olleet halpoja. Oli tuhansien markkojen kaksitiejalustakaiutinpareja ja sitä rataa.

        pirun kova sana hifipiireissä, valitettavaa vain että Jamo on nykyään pelkkä massavalmistaja joka toimii ainoastaan kysynnän lakien mukaisesti.


      • paras:hintalaatusuhd
        5+3 kirjoitti:

        "Riittää ihan vallan peruskuuntelijalle ja leffan katselijalle!!!!!!"

        Tuollainen arviointi on pelkkää höpö-höpöä.

        Hommasin juuri itselleni maaluuhuoneeseen tuon Jamo S 406 HCS setin. Ei ole mitään valittamista äänessä. Eipä juuri huomaa eroa olohuoneen kalliimpaan jammun settiin.


    • 1+5

      mitä jos menisit kuuntelemaan, miltä se kuulostaa, sillähän se selviää. vain siis jos et ole vielä ostanut.

      • Hiffisti

        Tuosta ideasta kannattaa lähteä liikkeelle


      • Jamomies!!!!!!!!
        Hiffisti kirjoitti:

        Tuosta ideasta kannattaa lähteä liikkeelle

        Jamot on parhaat ja muut merkit haukkaa paskaa ja syvältä!!!!!!!!


      • Hiffisti
        Jamomies!!!!!!!! kirjoitti:

        Jamot on parhaat ja muut merkit haukkaa paskaa ja syvältä!!!!!!!!

        Irtoaakohan noista Jamoista jotain aivoihin vaikuttavia ympäristömyrkkyjä?


      • Jamomies!!!
        Hiffisti kirjoitti:

        Irtoaakohan noista Jamoista jotain aivoihin vaikuttavia ympäristömyrkkyjä?

        Omista pölysistä kajareistas irtoo pölyt kurkkuhun :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe