Jamo S 406 HCS - 199e

21

8107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jamo 909 on hyvä

      "Hyvää?" - ei mitään. "Huonoa?" - kaikki.

      Eli mietippäs nyt maalaisjärjellä, 5kpl kaiuttimia parilla sadalla. Esim peerlessin halvin bassoelementti on luokkaa 30-40 euroa, tässä sarjassa elementille tulee hinnaksi alle 5 euroa, koska koteloiden valmistamiseen menee eniten kuluja. Jakosuotimia tuskin on lainkaan noissa, hyvällä tuurilla yksi elko voi olla. Voihan nuo asiansa ajaa leffoissa ja satunnaisella tuuttaamisella, mutta musiikista nauttiminen noilla voi olla "hieman" nihkeää ;)

    • tietäjä.

      Kuten joku sanoikin, tuo on liian halpaa ollakseen hyvää. Mutta voi toki riittää sulle, mistä sen voisin tietää.

      Jos ostaisit vähän parempaa, vaikka osittain, stereopari ensin ja sitten muut myöhemmin (samanlaiset tietenkin). Sitä en tiedä saako kaikkia kaiuttimia yksittäiskappaleina(=keskikaiutin).

      Hifimaailma testasi halpoja jalustakaiuttimia: Voittaja oli PSB ja suosittelun saivat Q Acoustic, Tannoy ja Yamaha. Siinäpä olisi vaihtoehtoja 250€/pari hintaluokassa.

      HIFIMaailma 3/2010
      Jalustakaiuttimet 230–260 euroa
      Tarve halvoille mutta kunnolla soiville kaiuttimille on iso. Kaikilla ei ole halua tai mahdollisuuksia upottaa suuria summia äänentoistoon. Testasimme kaiuttimia sellaisessa hintaluokassa, josta voi jo odottaa asiallista toistoa.

      Boston Acoustics CS26, Dali Concept 1, Dynavoice Defnition Dm-5, Elac BS52, KEF C3, OR 306xi, PSB Alpha B1, Q Acoustics 2020, Tannoy mercury F1 Custom, Yamaha NS-333

      • jamomies87

        Voin suositella tota Jamon sarjaa!! :) Riittää ihan vallan peruskuuntelijalle ja leffan katselijalle!!!!!! Itsellä kyseinen sarja ja olen erittäin tyytyväinen!!!


      • 5+3
        jamomies87 kirjoitti:

        Voin suositella tota Jamon sarjaa!! :) Riittää ihan vallan peruskuuntelijalle ja leffan katselijalle!!!!!! Itsellä kyseinen sarja ja olen erittäin tyytyväinen!!!

        "Riittää ihan vallan peruskuuntelijalle ja leffan katselijalle!!!!!!"

        Tuollainen arviointi on pelkkää höpö-höpöä.


      • jamomies87
        5+3 kirjoitti:

        "Riittää ihan vallan peruskuuntelijalle ja leffan katselijalle!!!!!!"

        Tuollainen arviointi on pelkkää höpö-höpöä.

        ite oot höpöä koko mies!!!!!!!!!!!!


      • Hiffisti
        jamomies87 kirjoitti:

        ite oot höpöä koko mies!!!!!!!!!!!!

        "Riittää ihan vallan peruskuuntelijalle ja leffan katselijalle!!!!!!" Toivottavampaa olisi vielä, ettei noita kytkisi lainkaan vahvistimeen. Ovathan ne kuitenkin ihan söpön näköiset,


      • jamo.. not
        Hiffisti kirjoitti:

        "Riittää ihan vallan peruskuuntelijalle ja leffan katselijalle!!!!!!" Toivottavampaa olisi vielä, ettei noita kytkisi lainkaan vahvistimeen. Ovathan ne kuitenkin ihan söpön näköiset,

        joo nää jamomiehet sun muut pitää hifina sitä mihin itellä on varaa ja olettaa et se ois muillekin hifiä, valitettavasti tällaisilla jampoilla ei oo mitään käsitystä kunnollisesta äänentoistosta kun ovat vain jotain jamopaskaa käyttäny. valitettavaa mut tää taitaa olla normaalia nykyaikana kun levyt optimoidaan tällaisille low-end seteille ja sit ihmetellään miks ne soi niin paskasti


      • jamo.. not
        Hiffisti kirjoitti:

        "Riittää ihan vallan peruskuuntelijalle ja leffan katselijalle!!!!!!" Toivottavampaa olisi vielä, ettei noita kytkisi lainkaan vahvistimeen. Ovathan ne kuitenkin ihan söpön näköiset,

        joo nää jamomiehet sun muut pitää hifina sitä mihin itellä on varaa ja olettaa et se ois muillekin hifiä, valitettavasti tällaisilla jampoilla ei oo mitään käsitystä kunnollisesta äänentoistosta kun ovat vain jotain jamopaskaa käyttäny. valitettavaa mut tää taitaa olla normaalia nykyaikana kun levyt optimoidaan tällaisille low-end seteille ja sit ihmetellään miks ne soi niin paskasti


      • Jamomiessss
        jamo.. not kirjoitti:

        joo nää jamomiehet sun muut pitää hifina sitä mihin itellä on varaa ja olettaa et se ois muillekin hifiä, valitettavasti tällaisilla jampoilla ei oo mitään käsitystä kunnollisesta äänentoistosta kun ovat vain jotain jamopaskaa käyttäny. valitettavaa mut tää taitaa olla normaalia nykyaikana kun levyt optimoidaan tällaisille low-end seteille ja sit ihmetellään miks ne soi niin paskasti

        Jamot on parhaat PISTE!!!!!!!!!!!!!!!!! Ittelläs taitaa olla vanha pierevä kaiutin heheheeee!!!!!!!!!!!!


      • Hiffisti
        Jamomiessss kirjoitti:

        Jamot on parhaat PISTE!!!!!!!!!!!!!!!!! Ittelläs taitaa olla vanha pierevä kaiutin heheheeee!!!!!!!!!!!!

        Niinhän monet Venäläisetkin vielä luulevat Ladan olevan maailman paras auto. Kunnes ajavat jollain länsimaisella autolla.


      • Jamomies!!!!
        Hiffisti kirjoitti:

        Niinhän monet Venäläisetkin vielä luulevat Ladan olevan maailman paras auto. Kunnes ajavat jollain länsimaisella autolla.

        Jamot on parhaat!!!!!!!!!!!!! JA FOORTTI ON PARAS JEEEJEEEE!!!!!!!!!!!!! JA EI TEILLE OO TULLU MIELEEN ET EI KAIKKI OO MITÄÄN KULTAKORVIA!!!!!!!! DISSAATTE AINA KAÌKKEE HALPAA PELKÄSTÄÄN MERKIN TAKII!!!


      • Hiffisti
        Jamomies!!!! kirjoitti:

        Jamot on parhaat!!!!!!!!!!!!! JA FOORTTI ON PARAS JEEEJEEEE!!!!!!!!!!!!! JA EI TEILLE OO TULLU MIELEEN ET EI KAIKKI OO MITÄÄN KULTAKORVIA!!!!!!!! DISSAATTE AINA KAÌKKEE HALPAA PELKÄSTÄÄN MERKIN TAKII!!!

        Eiköhän tuosta yllä olevasta kirjoittelustakin pysty aika hyvin päättelemään, minkälaiset henkilöt noita Jamoja ostaa. Mitä jos järjestäisit viikonloppuna jonkin pienen mielenilmausmarssin Jamojen puolesta.


      • 10 ekin kelloradio
        jamo.. not kirjoitti:

        joo nää jamomiehet sun muut pitää hifina sitä mihin itellä on varaa ja olettaa et se ois muillekin hifiä, valitettavasti tällaisilla jampoilla ei oo mitään käsitystä kunnollisesta äänentoistosta kun ovat vain jotain jamopaskaa käyttäny. valitettavaa mut tää taitaa olla normaalia nykyaikana kun levyt optimoidaan tällaisille low-end seteille ja sit ihmetellään miks ne soi niin paskasti

        "optimoidaan" kylläkin anttilan muovileluille ja kelloradioille, Jamot on niihin verrattuna High-Endiä. Puhun siis pop- ja rock-musiikista.


      • 5+3
        Jamomies!!!! kirjoitti:

        Jamot on parhaat!!!!!!!!!!!!! JA FOORTTI ON PARAS JEEEJEEEE!!!!!!!!!!!!! JA EI TEILLE OO TULLU MIELEEN ET EI KAIKKI OO MITÄÄN KULTAKORVIA!!!!!!!! DISSAATTE AINA KAÌKKEE HALPAA PELKÄSTÄÄN MERKIN TAKII!!!

        Edellä on perusteltu, ettei sikahalvalla voi saada hyvää laatua. Ei siinä mitään merkin vuoksi dissattu. Tämän päivän tilannetta en tunne, mutta ainakin 90-lvulla Jamo valmisti MYÖS hyviä kaiuttimia, mutta ne eivät olleet halpoja. Oli tuhansien markkojen kaksitiejalustakaiutinpareja ja sitä rataa.


      • vanha jamo vs jamo
        5+3 kirjoitti:

        Edellä on perusteltu, ettei sikahalvalla voi saada hyvää laatua. Ei siinä mitään merkin vuoksi dissattu. Tämän päivän tilannetta en tunne, mutta ainakin 90-lvulla Jamo valmisti MYÖS hyviä kaiuttimia, mutta ne eivät olleet halpoja. Oli tuhansien markkojen kaksitiejalustakaiutinpareja ja sitä rataa.

        pirun kova sana hifipiireissä, valitettavaa vain että Jamo on nykyään pelkkä massavalmistaja joka toimii ainoastaan kysynnän lakien mukaisesti.


      • paras:hintalaatusuhd
        5+3 kirjoitti:

        "Riittää ihan vallan peruskuuntelijalle ja leffan katselijalle!!!!!!"

        Tuollainen arviointi on pelkkää höpö-höpöä.

        Hommasin juuri itselleni maaluuhuoneeseen tuon Jamo S 406 HCS setin. Ei ole mitään valittamista äänessä. Eipä juuri huomaa eroa olohuoneen kalliimpaan jammun settiin.


    • 1+5

      mitä jos menisit kuuntelemaan, miltä se kuulostaa, sillähän se selviää. vain siis jos et ole vielä ostanut.

      • Hiffisti

        Tuosta ideasta kannattaa lähteä liikkeelle


      • Jamomies!!!!!!!!
        Hiffisti kirjoitti:

        Tuosta ideasta kannattaa lähteä liikkeelle

        Jamot on parhaat ja muut merkit haukkaa paskaa ja syvältä!!!!!!!!


      • Hiffisti
        Jamomies!!!!!!!! kirjoitti:

        Jamot on parhaat ja muut merkit haukkaa paskaa ja syvältä!!!!!!!!

        Irtoaakohan noista Jamoista jotain aivoihin vaikuttavia ympäristömyrkkyjä?


      • Jamomies!!!
        Hiffisti kirjoitti:

        Irtoaakohan noista Jamoista jotain aivoihin vaikuttavia ympäristömyrkkyjä?

        Omista pölysistä kajareistas irtoo pölyt kurkkuhun :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe