Hei. Olen ajatellut hankkia oman digikameran. Käyttöä olisi myös videokameralle, mutta samaan syssyyn en raaski molempia ostaa näin opiskelijan budjetilla. Luonnollisestihan en kameroista mitään ymmärrä, minulle ei sano kennot ja resoluutiot juurikaan yhtään mitään...
Kameran pitäisi olla tosi halpa, korkeintaan 150e (mielellään vaikka alle 100e!) ja siinä pitäisi olla suht hyvä videokuvaustoiminto. Tarkoitus on siis hankkia kamera lähinnä harrastusta, eli telinevoimisteluvalmennuksen tueksi (kuvaisin valmentamiani tyttöjä treeneissä ja laittaisin videopätkiä ryhmän omaan blogiin, jotta tytöt voivat nähdä suorituksiaan ja oppia virheistään). Videokuvan pitäisi siis olla aika hyvänlaatuista. Helppokäyttöisyys ja selkeät käyttöohjeet olisi tietysti myös plussaa, sillä kameralla kuvaisivat luultavasti myös tytöt itse (alle 10-vuotiaita...). Eli kovin arvokasta kameraa en siitäkään syystä halua ostaa.
Olisiko täällä joku, jolla sattuisi olemaan mielessä joku mukavanoloinen kamera, jota suositella? Kaikenlaiset vinkit myös tervetulleita, mitä kannattaa huomioda kameraa valitessa.
Suurkiitokset jo etukäteen :)
Halpa digikamera hyvällä videokuvalla harrastusta varten
3
632
Vastaukset
- 15
Sori mutta tuolla hankitahinnalla ei löydy muuta kuin käytettyä tavaraa.
- 8698454333
nykyään kyllä kameralla kuin kameralla, niillä satasenkin kameroilla, saa aivan kelvollista videota vähintään 640x480 res. etsipä vaikka youtubesta kameran valmistajan nimellä ja tyyppinumerolla. siellä kyllä on esimerkki ja testivideoita (ovat tietenkin käyneet läpi "juutubeprosessoinnin", joten originaalivideot voi olla parempiakin laadultaan).
ilmeisesti aiot kuvata sisätiloissa. kuvaamisen kannalta voi olla ongelmallista. - HD on Kaikkialla
Samsungilta löytyy parhaimmat digikamerat videokuvaus tarkoitukseen. Eli voit pausettaa kuvatessa videoo ns "oikean" videokameran tapaan :).
Esim PL150 taitaa saada jo tuohon hintaan ja video on HD laatua. Mutta jos ei tarvi pause toimintoa kuvatessa videoo, nii alle 150 euron hintaan löytyy vaikka kuinka paljon digikameroita joilla kuvaa HD tason videoo. Videoitten laatu on lähes poikkeuksetta parempi kuin tavallisessa videokamerassa (eli ei siis hd videokamera). :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917485- 373977
- 453520
- 2362814
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402662- 452492
- 1322401
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292289Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202248- 451972