Negombo

Samsonite-10

Kertokaa käyneet, että onko hotellin lähellä ravintoloita, kauppoja, Baareja tai muuta toimintaa. Meitä lähdössä isompi porukka, joten jotain etukäteistietoa ois kiva saada. Lähes kaikki muut Aasian maat koluttu, mutta Sri lanka vielä käymättä.

12

3064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samsonite-10

      Kyseessä on Paradise beach hotel.

      • £££

        Ja kertokaa mitä tahansa Negombosta. Haaveena olisi joulukuussa Lanka ja Negombo ainakin yhtenä useamman päivän paikkana. Ehdotuksia miten viettäisitte pari viikkoa saarella.


      • surfaaja
        £££ kirjoitti:

        Ja kertokaa mitä tahansa Negombosta. Haaveena olisi joulukuussa Lanka ja Negombo ainakin yhtenä useamman päivän paikkana. Ehdotuksia miten viettäisitte pari viikkoa saarella.

        NEGOMBO TYLSÄ PAIKKA. LÄHELLA LENTO KENTÄ.


      • £££
        surfaaja kirjoitti:

        NEGOMBO TYLSÄ PAIKKA. LÄHELLA LENTO KENTÄ.

        Negombo on tylsä ja mitä paikkaa suosittelet ja miksi.


      • sääsääs
        £££ kirjoitti:

        Ja kertokaa mitä tahansa Negombosta. Haaveena olisi joulukuussa Lanka ja Negombo ainakin yhtenä useamman päivän paikkana. Ehdotuksia miten viettäisitte pari viikkoa saarella.

        Jos Sri Lankaan menet niin suuntaa kohteesi Nuwara Eliaan (keskellä saarta).
        Siihen on kolme tärkeää syytä.
        1. Paras ilmasto
        2. Paras kalja (Lion beer, tehdään siellä)
        3.

        Niin se kolmas.... se on....
        juu siis näin. En keksi edes kolmea syytä miksi kyseinen paikka on Lankan paras... Noi kaksikin syytä on aika syvältä eli jos noiden syiden takia pitää lomakohde valita, niin aika tylsää on elämä.
        Kierrä Sri Lanka ja Intia korkealta ja kaukaa ohi. Suuntaa lomasi johonkin ihan muuhun paikkaan


      • SURFAJA
        £££ kirjoitti:

        Negombo on tylsä ja mitä paikkaa suosittelet ja miksi.

        SRILANKA MUUTTUNUT AIKA PALJON. ESIMERKKI HOTELLI HINTA NOUSSUT RAJUSTI. DENGU KUUME JOKA PAIKASSA. YLI 200 KUOLLUT 3KUUKAUDEN AIKANA .SRILANKASTA TULLUT POLIISI VALTIO.


      • Eläkemimmit
        £££ kirjoitti:

        Ja kertokaa mitä tahansa Negombosta. Haaveena olisi joulukuussa Lanka ja Negombo ainakin yhtenä useamman päivän paikkana. Ehdotuksia miten viettäisitte pari viikkoa saarella.

        Olimme 3 viikkoa Lankassa maaliskuussa - 87. Negombon kentältä ilmainen bussi keskustaan josta jatkomme kalastajarannikolle. Asuimme pari päivää Ihanassa pikku hostellissa ja teimme päiväretkiä sieltä.
        Matkustimme busseilla keski- ja etelä osassa saarta. Väillä bussi bysäytti ja päästi rahastajan tienvarren temppeliin rukoilemaan, toisinaan sotilaat ja poliisit tyhjensivät autot. Maisemat huikaisevan kauniita, mutta kaupungeissa ei juuri mitään ja usein illaksi tuli sade. Paikallisten ruokia maistelimme ja usein servetit olivat sanomalehdestä taiteltuja. Hotelleista ei kokemusta. Kiipesimme pyhiinvaeltajien matkassa
        yli 2000 m korkealle Adams vuorelle aamuyön tunteina. Aamulla auringon nousua ihailimme ja samalla näimme mihin oli tultu. Etäisyydet pieniä, mutta ajassa tunteja. Suosittelen vuokraamaan auton ja kuljettajan, voi valita kohteensa. Palasimme etelästä junalla Negomboon jossa olisi viihtynyt pitempäänkin. Venematkojen tarjoajat turistikohteissa huijareita. Menen uudelleenkin.


    • säääkkk

      Ihmettelen aina näitä Lankaan haluavia... Olen asunut siellä vajaa pari vuotta, mutta ehkä siinä tuli sille niin sokeaksi ja alkoi vituttamaan koko paikka...

      Vastaan aina kyselijöille: "Miksi haluat mennä viettämään lomaasi kaatopaikalle, huorien, narkkarien ja kerjäläisten keskelle?"

      En tiedä missä päin Negomboa kyseinen hotelli on, mutta se on niin pieni paikka, että kaikki löytyy kävelymatkan sisään. Välttäkää lihan syömistä ja nauttikaa merenantimista. Liha tulee pakastimesta joka sulaa sähkökatkosten johdosta pari kertaa päivässä :-)
      Välttäkää matkustelua... Liikenne tappaa siinä maassa enemmän kuin jo loppunut sisällissota.
      Jos nyt halautte ehdottomasti Negombosta johonkin lähteä, niin menkään keskimaahan vuoristoon. Siellä on paras ilmasto, sopivan viileää :-) Välttäkää Täydenkuun juhlia (Poyas Days) Lankalaisia menee sinne 10 000 - 50 000. Siellä haisee hiki ja Arrack

      Hyvää matkaa! Itse en enään Lankaan menisi vaihka joku matkan maksaisi... Tai no... Colombon Hiltoniin voisin mennä asustelemaan pariksi viikoksi jonkun piikkiin

      • samsoniitti

        Onko Hikkaduva parempi paikka kun Negombo?


      • sharonki vilauttaja
        samsoniitti kirjoitti:

        Onko Hikkaduva parempi paikka kun Negombo?

        Minun mielestäni se on selkeästi parempi paikka. Jotenkin selkeämpi ja kaikki paikat sijoittuvat vain yhden kadun varrelle... Sivu poluille en suosittele menemistä ellei halua nähdä sitä oikeaa ja aitoa Sri Lankaa :-)
        Hikkaduwasta pääsee paremmin saaren etelä/ kaakkoisosiin. no etelässä ei ole mitään nähtävää... No, Mataran heldelmätori :-) mutta kaakossa Yalan kansallispuisto, mutta senkin vierellä on parempi kansallispuisto paikallisille eli olikohan sen nimi Bundala. Jos reppumatkailijan rohkeutta piisaa, niin kuski ja auto alle ja paikalliseen puistoon. Auton toki pitää olla neliveto, jotta siellä voi ajella.
        Ero Yalaan on se, että Yalassa mennään turistiletkassa tietty kierros ja maksaa (hatusta) esim 30 euroa.
        Bundalassa ajellaan ristiin rastiin itse ja lopuksi pyytää opasta ohjaamaan auton pois puistosta. Maksaa Yalaan verrattuna pikku osan eli jos Yalaan maksaa kymmenen euroa, niin Bundalaan maksaa 0,5 senttiä.
        Yöpyminen vaihka Hambantotan Peacock hotellissa.
        Jos laitesukellus kiinnostaa, niin kamat mukaan ja Yalaan ja sieltä vuokraa kalastajien veneen päiväksi ja käy dyykkaamassa. Kalastajat jättää sen päivän kalareissun väliin kun maksaa niille vaihka 5 euroa. Ne saa viikon kalastaa tohon rahaan ;-)
        Yalan sukellusreissu on muuten aika harvinainen tapaus ja paikka. Siellä ei ole lähellä sukelluskoulua eli sinne on vain mahdollisuus päästä harvoilla ja valituilla. Jos mailmassa olisi vain 1000 sukeltajaan niin yhdellä olisi mahdollisuus dyykata siellä. Onko se nyt sitten promille? Itse kuulun tähän harvinaiseen porukkaan... Toisaalta olin siellä -90 luvun lopussa eli onko tilanne muuttunut en tiedä


      • Srilankalainen
        sharonki vilauttaja kirjoitti:

        Minun mielestäni se on selkeästi parempi paikka. Jotenkin selkeämpi ja kaikki paikat sijoittuvat vain yhden kadun varrelle... Sivu poluille en suosittele menemistä ellei halua nähdä sitä oikeaa ja aitoa Sri Lankaa :-)
        Hikkaduwasta pääsee paremmin saaren etelä/ kaakkoisosiin. no etelässä ei ole mitään nähtävää... No, Mataran heldelmätori :-) mutta kaakossa Yalan kansallispuisto, mutta senkin vierellä on parempi kansallispuisto paikallisille eli olikohan sen nimi Bundala. Jos reppumatkailijan rohkeutta piisaa, niin kuski ja auto alle ja paikalliseen puistoon. Auton toki pitää olla neliveto, jotta siellä voi ajella.
        Ero Yalaan on se, että Yalassa mennään turistiletkassa tietty kierros ja maksaa (hatusta) esim 30 euroa.
        Bundalassa ajellaan ristiin rastiin itse ja lopuksi pyytää opasta ohjaamaan auton pois puistosta. Maksaa Yalaan verrattuna pikku osan eli jos Yalaan maksaa kymmenen euroa, niin Bundalaan maksaa 0,5 senttiä.
        Yöpyminen vaihka Hambantotan Peacock hotellissa.
        Jos laitesukellus kiinnostaa, niin kamat mukaan ja Yalaan ja sieltä vuokraa kalastajien veneen päiväksi ja käy dyykkaamassa. Kalastajat jättää sen päivän kalareissun väliin kun maksaa niille vaihka 5 euroa. Ne saa viikon kalastaa tohon rahaan ;-)
        Yalan sukellusreissu on muuten aika harvinainen tapaus ja paikka. Siellä ei ole lähellä sukelluskoulua eli sinne on vain mahdollisuus päästä harvoilla ja valituilla. Jos mailmassa olisi vain 1000 sukeltajaan niin yhdellä olisi mahdollisuus dyykata siellä. Onko se nyt sitten promille? Itse kuulun tähän harvinaiseen porukkaan... Toisaalta olin siellä -90 luvun lopussa eli onko tilanne muuttunut en tiedä

        vai 5e saa viikon raha elaamiseen. ehka 30vuotta sitten. varoitan meri virtoja . negombo on tylsa paikka turistille. pieni kaupunki. liika vakea. meri on arvamaton. voimakas.Liian kuuma paikka. Hikkaduwa Unawatuna Tangalla on paras rannikko seudut in lankassa.ne ovat etela rannikolla. jos haluat nautti ranta elama. kysy lisaa tietoa . Asun suomessa. [email protected]


    • loku kolla

      Negombo on hyvä paikka. On kaikkea lähellä ja siistiä ainakin siinä, ettei eläinten ym. siivottoman haisevaa paskaa ole pitkin katuja kuten Colombosta rannikkoa etelään, jossa budismi sallii eläinten tehdä mitä tahtovat ja mihin tahtovat. Negombossa eläimet pidetään kiinni. Niin ja Colombo on lähellä, rannat myös käypäsiä, riippuen mitä rannalta edellyttää, eihän ne Maledivien rannoille vertoja vedä, ei myöskään mikään ranta muualla maailmassa. Jos rannoista puhutaan niiin sinne pitää mennä - on kokemusta ja se on todella toista olla laguunien rannoilla siellä, sillä niitähän ne siellä pääosin on turistirannat ovat samoin kuin hotellitkin. Se onkin toisen tarinan paikka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe