Millä äänieristää seinät?

melusuoja

Kerrostalo on kai niin vanha, tai huonosti rakennettu, että toiselle puolella asuvien naapurien mekastus saa mut hulluuden partaalle (toisinaan se on "luvallista" mekastusta päiväsaikaan). Eikä se ole ainoa ongelma, vaan myös se, miten voin katsoa elokuvia tai tv:tä tai kutsua vieraita kylään, jos kaikki äänet kantautuvat niin hyvin naapuriin. "Naapurit"-palstalta ei mitään oikeaa apua löytynyt, joten olisiko täällä kellään tietoa, saako seinään asennettua jotain ääntäeristävää mattoa tms.?
Hyvin vähän tiedän mitään asiasta, ja googlettamalla löytyi aika vähän mitään, mitä voisi asentaa valmiin asunnon seinään. En tiedä kyllä mistä kaupoistakaan voisi käydä kyselemässä. Olisi sitä paitsi hyvä saada edes jotain tietoa ennen kuin lähden kauppoihin kyselemään.

Eli tarvitsisin jotain tietoa mitä voi asentaa, minkä hintaista tavaraa se olisi, ja millä tavalla sen voi asentaa? Esim. saako ne irrotettua seinästä ennen kuin joskus muuttaa asunnostaan pois, vai kuinka käy?

Olisin erittäin kiitollinen neuvoista tai arvioista.

5

688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HIRSINÖÖRI

      Onko kysymyksessä seinä vai ilmanvaihtohormi...??

      No kaukaa haettu mutta autoihin on saatavana äänieristysmattoa ja en muista hintaa mutta aika tyyristä on joka tapauksessa ... mutta oisko joku iso raanu seinälle ... ja matto lattiaan ..paksu . No nämä oli vain mun ajatuksia .

      • wertyuiopäölkjhg4567

        Lyijylevyllä ainoa ja oikea konsti


      • möly
        wertyuiopäölkjhg4567 kirjoitti:

        Lyijylevyllä ainoa ja oikea konsti

        Kerro tarkemmin, en ole alkuperäinen, mutta minuakin kiinnostaisi äänieristää asuntoni joitakin seiniä. Eristämisen pitäisi olla helppoa ja yksinkertaista, mutta kuitenkin toimivaa.


      • Eristystä ääneen
        möly kirjoitti:

        Kerro tarkemmin, en ole alkuperäinen, mutta minuakin kiinnostaisi äänieristää asuntoni joitakin seiniä. Eristämisen pitäisi olla helppoa ja yksinkertaista, mutta kuitenkin toimivaa.

        Googlettakaa Green Glue ja ostakaa niitä tuubeja netistä. Sen lisäksi tarvitsette toki kipsilevyä pari kerrosta.

        Eli huone menee remonttiin, mutta lopputulos pitäisi olla aika hyvä.


      • ap.

        Seinän takaa naapurien äänet kuuluu. Ilmanvaihtohornista kuuluu vain vähän ääniä. Ja yhdeltä puolelta seinääkin vaan, että kyseessä on yksi ainoa vaivainen seinä, jonka läpi tuntuu kaikki äänet kantautuvan.

        Ajattelin jo ettei kukaan vastaa, oon iloinen että näinkin hyödyllinen vastaus tuli, koska voisi tuota matto-systeemiä kokeilla. Kuitenkaan ei voi ruveta vuokra-asuntoa remontoimaan, siksi mikä tahansa ratkaisu yhdelle seinälle olisi hyvä. Kiitos vinkistä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe