Mulla on tilanne että mun poikaystävä asuu kanadassa (on siis kanadalainen) ja nyt olemme puhuneet sinne muuttamisesta.
Miten se onnistuisi helpoiten? Kävin helsingissä kanadan lähetystössä, eikä siellä oikein kerrottu mitään. annettiin vaan kasa nettisivuja mistä pitäisi etsiä vastaukset. Tarviisin nyt kipeästi vinkkejä miten muutto sinne käytännössä onnistuu? Ilmeisesti työviisumi on suhteellisen vaikea ja pitkä prosessi. Onnistuuko sen hakeminen kanadasta käsin? Olen myös käsittänyt ett suomen kansalainen voi oleskella maassa ilman viisumia 6kk, mutta rajalla passiin voidaan kuitenkin lyödä vähemmän oleskeluaikaa (????) eli siis mistä saan varmuuden että pystyisin olemaan sen puoli vuotta ainakin.. Jos joku voi auttaa, niin ihanaa!
Muuttamassa Kanadaan!?!
6
1418
Vastaukset
- Vielä lisäystä..
Vielä lisäys edelliseen.. Mitä sitten sen 6kk jälkeen? Saako uudelleen sen puoli vuotta oleskeluaikaa ja kauan pitää olla pois maasta että voi palata ilman viisumia???
- 14+2
Kovin helppoa ei taida olla. Tyttö/poikaystävyys ei yleensä riitä perusteeksi sille, että saisi turistiviisumia kummempaa maassaololupaa, tai sille jatkoaikaa. Pitäisi mennä naimisiin tai jotain vastaavaa.
Suomalaisilla on joskus aikoinaan ollut mahdollisuus hankkia ns. Working Holiday -viisumi Kanadaan, jolla on saanut olla maassa vuoden, mutta sekään ei taida enää onnistua (ainkaan en löytänyt Suomea enää maiden listalta). Mikä lie syynä.
Jos olet opiskelija, niin voit yrittää tietysti hakea johonkin vaihto-opiskeluohjelmaan ja päästä maahan sitä kautta, tai jos rahkeet riittää, niin pyri suoraan johonkin sikäläiseen korkeakouluun, jolloin voit saada opiskelijaviisumin. Toki varsinaista työviisumiakin voit hakea mikäli edellytykset täyttyy ja löydät sieltä työpaikan (Kanadaa en tunne, mutta useimmiten työpaikka pitää olla hankittuna ennen kuin viisumia voi hakea (ns. viisumisponsori)). Myös CIMO:n harjoitelupaikkoja voi yrittää (http://www.maailmalle.net).
Kannattaa ehkä kysellä pallontallaajien foorumeilta, siellä on paljon asiantuntevaa ja kokenutta porukkaa.
http://www.pallontallaajat.net/
Kanadan viisumiasioihinkin vielä muuutama linkki.
http://www.cic.gc.ca/english/index.asp
http://www.migrationexpert.com/canada/visa/work_temporary_visa_canada.asp
http://www.visabureau.com/canada/immigration.aspx - Kiitos!
14+2 kirjoitti:
Kovin helppoa ei taida olla. Tyttö/poikaystävyys ei yleensä riitä perusteeksi sille, että saisi turistiviisumia kummempaa maassaololupaa, tai sille jatkoaikaa. Pitäisi mennä naimisiin tai jotain vastaavaa.
Suomalaisilla on joskus aikoinaan ollut mahdollisuus hankkia ns. Working Holiday -viisumi Kanadaan, jolla on saanut olla maassa vuoden, mutta sekään ei taida enää onnistua (ainkaan en löytänyt Suomea enää maiden listalta). Mikä lie syynä.
Jos olet opiskelija, niin voit yrittää tietysti hakea johonkin vaihto-opiskeluohjelmaan ja päästä maahan sitä kautta, tai jos rahkeet riittää, niin pyri suoraan johonkin sikäläiseen korkeakouluun, jolloin voit saada opiskelijaviisumin. Toki varsinaista työviisumiakin voit hakea mikäli edellytykset täyttyy ja löydät sieltä työpaikan (Kanadaa en tunne, mutta useimmiten työpaikka pitää olla hankittuna ennen kuin viisumia voi hakea (ns. viisumisponsori)). Myös CIMO:n harjoitelupaikkoja voi yrittää (http://www.maailmalle.net).
Kannattaa ehkä kysellä pallontallaajien foorumeilta, siellä on paljon asiantuntevaa ja kokenutta porukkaa.
http://www.pallontallaajat.net/
Kanadan viisumiasioihinkin vielä muuutama linkki.
http://www.cic.gc.ca/english/index.asp
http://www.migrationexpert.com/canada/visa/work_temporary_visa_canada.asp
http://www.visabureau.com/canada/immigration.aspxKiitos vastauksesta! Mutta tiedätkö mistä voin selvittää sitten olenko edes kelvollinen hakemaan työviisumia???
- 7+14
Kiitos! kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Mutta tiedätkö mistä voin selvittää sitten olenko edes kelvollinen hakemaan työviisumia???
Yhdessä noista linkeistä oli online-testi, jolla voi testata onko mahiksia saada työviisumia. Tosin se on kaupallisen firman tuote (vaikkakin ilmainen), että tuloksiin voinee suhtautua pienellä varauksella. Antaa se ehkä kuitenkin jotain osviittaa:
https://www.migrationexpert.com/canada/register.asp?type=18&year=2011
Muuten ei auta muuta kuin tutustua noihin eri viisumikategorioihin ja niiden vaatimuksiin. Siinä on paljon luettavaa ja ei varmasti aina kovin yksiselitteistä tekstiä, mutta eipä siinä muitakaan vaihtoehtoja ole. Sitten kun olet löytänyt sen viisumityypin minkä katsot itsellesi parhaitsen sopivaksi, niin sen jälkeen varmasti Kanadan suurlähetystöstä saa tarvittavat lomakkeet sen anomista varten.
Mutta jos yhtään helpottaa... niin sama ruljanssi se on kaikkien muiden kuin EU-maiden kohdalla, ja kaikki muille maille lähteneet ovat sen joutuneet käymään läpi. Ota se haasteena: jos viisumihakemukseen liittyvien asioiden selvitys vaikuttaa ylivoimaiselta, niin miten sitten pärjäisit siellä kohdemaassa? Nimittäin ei se byrokratia lopu siihen kun viisumi on passissa... sitten kun pääset viisumilla sinne Kanadaan, niin siitä se vasta alkaakin. - ????
7+14 kirjoitti:
Yhdessä noista linkeistä oli online-testi, jolla voi testata onko mahiksia saada työviisumia. Tosin se on kaupallisen firman tuote (vaikkakin ilmainen), että tuloksiin voinee suhtautua pienellä varauksella. Antaa se ehkä kuitenkin jotain osviittaa:
https://www.migrationexpert.com/canada/register.asp?type=18&year=2011
Muuten ei auta muuta kuin tutustua noihin eri viisumikategorioihin ja niiden vaatimuksiin. Siinä on paljon luettavaa ja ei varmasti aina kovin yksiselitteistä tekstiä, mutta eipä siinä muitakaan vaihtoehtoja ole. Sitten kun olet löytänyt sen viisumityypin minkä katsot itsellesi parhaitsen sopivaksi, niin sen jälkeen varmasti Kanadan suurlähetystöstä saa tarvittavat lomakkeet sen anomista varten.
Mutta jos yhtään helpottaa... niin sama ruljanssi se on kaikkien muiden kuin EU-maiden kohdalla, ja kaikki muille maille lähteneet ovat sen joutuneet käymään läpi. Ota se haasteena: jos viisumihakemukseen liittyvien asioiden selvitys vaikuttaa ylivoimaiselta, niin miten sitten pärjäisit siellä kohdemaassa? Nimittäin ei se byrokratia lopu siihen kun viisumi on passissa... sitten kun pääset viisumilla sinne Kanadaan, niin siitä se vasta alkaakin.Osaisiko joku kertoa sitten, että miten se maassaolo ilman viisumia. Nettisivuilla on lukenut, että suomen kansalainen voi oleilla maassa 6kk ilman viisumia, mutta rajalla voidaan lyödä passiin lyhempikin aika. (????) Miten tämän voi sitten varmistaa, että todellisuudessa voi oleilla sen 6kk?? Onko jollain kokemusta kanadassa reissaamisesta??? Ja tarvitaanko siihen jotain selvitystä rajalla???
- 7+5
???? kirjoitti:
Osaisiko joku kertoa sitten, että miten se maassaolo ilman viisumia. Nettisivuilla on lukenut, että suomen kansalainen voi oleilla maassa 6kk ilman viisumia, mutta rajalla voidaan lyödä passiin lyhempikin aika. (????) Miten tämän voi sitten varmistaa, että todellisuudessa voi oleilla sen 6kk?? Onko jollain kokemusta kanadassa reissaamisesta??? Ja tarvitaanko siihen jotain selvitystä rajalla???
Nuo ovat varmaan tapauskohtaisia asioita. Jos Kanadan maahantuloviranomaisilla on jostain syystä aihetta epäillä (esim. heidän mielestään riittämättömät rahavarat jne.), että et pysty elättämään itseäsi sitä 6 kk:n jaksoa, niin voinevat silloin lyhentää sallittua maassaoloaikaa. Saattavat myöskin kysellä, miten voit olla pois töistä puoli vuotta ja niin pois päin.
Tuosta kannattaisi todellakin kysellä tuolta Pallontallaajien foorumilta lisää, sillä siellä on varmasti joku, jolla on omakohtaista kokemusta ja osaa antaa huomattavasti tarkempia neuvoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792392Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421538- 1331462
- 1581234
- 1091033
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten386965Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683