Olen ihmetellyt erästä asiaa, Miksi McDonald'sin työntekijät saavat nähdä kaikkien sinne hakevien työhakemukset??
Itse hain töihin mäkkäriin aikaisemmin keväällä, ja tuttavani joka on töissä mäkkärissä tuli kertomaan minulle, että hei olit hakenut töihin meille. Olin hieman ihmeissäni asiasta, sillä en ollut kertonut asiasta kenellekkään, en tuttavalleni, en yhtään kenellekkään. Sitten ilmeni, että tuttuni oli lukenut työhakemuksia ja sieltä huomannut. Tuli siinä hieman outo olo, että ketkä kaikki tästä asiasta nyt tietää? Lopuksi tuttuni selitteli vaan, että heillä on tapana katsella hakemuksia, ja NAURAA ns. "huonoille" hakijoille.
Ei minusta ainakaan ihan oikeutettua toimintaa, vai kuinka?
MITÄ KUMMAA MÄKKÄRI?
2
522
Vastaukset
- .......
Ei kuulosta kyllä mukavalta. Mutta olin itse kerran myös yhdessä lounaspaikassa, missä työntekijät tapasivat katsella työhakemuksia ja arvostella niitä sekä hakijoiden ulkoista olemusta. Ja ei ole kovin yllättävää, että se paras ja valittu hakija oli sitten heidän kaverinsa puoliso... Onneksi ei enää tarvitse olla siellä.
Ehkäpä kun itse on päässyt töihin, niin joillakin tulee siitä sitten niin suuri ylemmyydentunto, että kokee olevansa pätevä arvostelemaan muita. - Tietoinen.
Tietynlaisissa paikoissa, joissa tullaan ja mennään kuin saluunan ovissa matalapalkkahommissa eikä voi ikinä tietää millainen kukakin hakija on (usein kun hakijalla ei ole juurikaan kokemusta edes...), niin on ihan tyypillistä hakemusten näkyminen työntekijöiden kesken. Se on suoraan sanoen kulttuuria "hei tunteeko joku näistä hakijoista jotakuta, kiire saada työntekijä mutta edes vähän tietäisi puolesta tai vastaan". Tietysti sieltä tulee näitä "Hei tämä on mun vierusluokalla, se on ihan täysi luuseri" tai "Hei tämä on hyvä tyyppi ja varmaankin ahkera, se on mun kanssa samassa Zumba-ryhmässä, tunnen hyvin".
Tapahtui nyt ns. oikeusmurhia tai ei, niin aika vakiintunut käytäntö monin paikoin. Etenkin jos rekrytoinnin hoitaa joku muu kuin yrittäjä itse tms. Jossainhan on, että esim. pisimpään ollut vuoropäällikkö hoitaa rekryt. En nyt kiistä, ettenkö itsekin vastaavassa tilanteessa haluaisi hieman kuulla hakijoiden taustoista.. jos mahdollista. Tietysti tietty suodatin hyvä pitää ja kuka kertoo sekä millä millä mahdollisella motiivilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 433232
Miksi sinusta tykkää kaikki
Olet kyllä ihana, mutta ihmeellistä että niin moni voi tykätä samasta. 🤔251929- 941704
Suomen huutokauppakeisari Aki Palsanmäki jätti alkoholin - Tältä hän näyttää nyt - Katso uusi kuva!
Aki Palsamäki on suomalaisten rakastama tv-hahmo ja itseoikeutettu Suomen huutokauppakeisari. Onkos Aki muuttunut ulkon461593- 571533
ja taas marssimaan oulussa-puukotus jälleen
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/7821497 Alaikäistä puukotettiin Oulussa maanantaina, kertoi Oulun poliisilaitos.1111372Nato- ja EU-vastaisia mielipidekirjoituksia
HBL: Tekaistuilla nimillä kirjoitettuja Venäjä-mielisiä tekstejä tyrkytetään Suomenkin medioihin Nato- ja EU-vastaisia m3091341- 1051316
- 1311214
Martinan juoksutapahtuma
Miten se on mennyt? En jaksa selata kaikkia viestejä että löytyykö vastaus. Kiinnostaisi menikö tapahtuma paremmin kuin2221137