Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

MITÄ KUMMAA MÄKKÄRI?

tuplajättijuusto

Olen ihmetellyt erästä asiaa, Miksi McDonald'sin työntekijät saavat nähdä kaikkien sinne hakevien työhakemukset??

Itse hain töihin mäkkäriin aikaisemmin keväällä, ja tuttavani joka on töissä mäkkärissä tuli kertomaan minulle, että hei olit hakenut töihin meille. Olin hieman ihmeissäni asiasta, sillä en ollut kertonut asiasta kenellekkään, en tuttavalleni, en yhtään kenellekkään. Sitten ilmeni, että tuttuni oli lukenut työhakemuksia ja sieltä huomannut. Tuli siinä hieman outo olo, että ketkä kaikki tästä asiasta nyt tietää? Lopuksi tuttuni selitteli vaan, että heillä on tapana katsella hakemuksia, ja NAURAA ns. "huonoille" hakijoille.

Ei minusta ainakaan ihan oikeutettua toimintaa, vai kuinka?

2

507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

      Ei kuulosta kyllä mukavalta. Mutta olin itse kerran myös yhdessä lounaspaikassa, missä työntekijät tapasivat katsella työhakemuksia ja arvostella niitä sekä hakijoiden ulkoista olemusta. Ja ei ole kovin yllättävää, että se paras ja valittu hakija oli sitten heidän kaverinsa puoliso... Onneksi ei enää tarvitse olla siellä.

      Ehkäpä kun itse on päässyt töihin, niin joillakin tulee siitä sitten niin suuri ylemmyydentunto, että kokee olevansa pätevä arvostelemaan muita.

    • Tietoinen.

      Tietynlaisissa paikoissa, joissa tullaan ja mennään kuin saluunan ovissa matalapalkkahommissa eikä voi ikinä tietää millainen kukakin hakija on (usein kun hakijalla ei ole juurikaan kokemusta edes...), niin on ihan tyypillistä hakemusten näkyminen työntekijöiden kesken. Se on suoraan sanoen kulttuuria "hei tunteeko joku näistä hakijoista jotakuta, kiire saada työntekijä mutta edes vähän tietäisi puolesta tai vastaan". Tietysti sieltä tulee näitä "Hei tämä on mun vierusluokalla, se on ihan täysi luuseri" tai "Hei tämä on hyvä tyyppi ja varmaankin ahkera, se on mun kanssa samassa Zumba-ryhmässä, tunnen hyvin".

      Tapahtui nyt ns. oikeusmurhia tai ei, niin aika vakiintunut käytäntö monin paikoin. Etenkin jos rekrytoinnin hoitaa joku muu kuin yrittäjä itse tms. Jossainhan on, että esim. pisimpään ollut vuoropäällikkö hoitaa rekryt. En nyt kiistä, ettenkö itsekin vastaavassa tilanteessa haluaisi hieman kuulla hakijoiden taustoista.. jos mahdollista. Tietysti tietty suodatin hyvä pitää ja kuka kertoo sekä millä millä mahdollisella motiivilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe