Kristuksen ruumiillisen ylösnousemusksen kieltäminen

Balttis

Ja sen osallisuuden kiistäminen (ei ehtoolisen osallisuutta) on demoonisen Jehovantodistajien harhaopin oleellisinta ydintä. Saatanallinen Jeesuksen ruumiillisen ylösnousemuksen kiistäminen, ja oman "henkivaltaoppin" asiasta on kohdennettu nimeomaan, sitä ilmoitettua tosiasiaa vastaan että:

Tim.1:8-11; >> Älä siis häpeä todistusta Herrastamme äläkä minua, hänen vankiaan, vaan kärsi yhdessä minun kanssani vaivaa evankeliumin tähden, sen mukaan kun Jumala antaa voimaa, Hän, joka ON PELASTANUT MEIDÄT PYHÄLLÄ KUTSUMUKSELLA, ei meidän tekojemme mukaan, vaan OMAN AIVOITUKSENSA JA ARMONSA MUKAAN, JOKA MEILLE ON ANNETTU Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja, MUTTA NYT ILMISAATETTU MEIDÄN VAPAHTAJAMME Kristuksen Jeesuksen ILMESTYMISEN KAUTTA, JOKA KUKISTI KUOLEMAN JA TOI VALOON ELÄMÄN JA KATOAMATTOMUUDEN evankeliumin kautta, jonka julistajaksi ja apostoliksi ja opettajaksi minä olen asetettu. >>

Juuri tämän kuoleman kukistamisen, Vartiotorniseura tahtoo mitätöidä epäraamatullisilla opeillaan kuten; Vartiotornilehti väittäessään: "Jehova Jumala hävitti Poikansa uhratun ruukiin"; vaikka Raamattu nimenomaan väärentämättömän evankeljuminsa mukaisesti opettaa: Jeesuksen Kristuksen nousseen kuollleista RUUMIILLISESTI, JA JULISTAA HÄNEN RUUMIINSA YLÖSNOUSUMUSTA. Apt.4:2.

Tämän kiistäminen on saatanan päästrategia ja väärennettyjen evankeliumien ydinväittämä. Koska tästä seurasi:

>> Jos Kristusta ei ole herätetty (Vaan uudestaanluotu henkiolentona, kuten WT seura väitää), niin teidän uskonne on turha, niin teidän uskonne on turha, ja olette vielä synneissänne... Sillä jos kuolleita ei herätetä, ei Kristustakaan ole herätetty. >> 1 Kor. 15:18,17.

Tämä on itseasiassa Vartiotorniseuran saatanalllinen perusväittämä, sen "toisenlaisen evankeliumisaarnan mukaisesti". Tämä mitätöisi koko voiton merkistysen, ja tekisi turhaksi kaikki väiteet siitä että: Jeesus Kristus on lunastanut ihmiset ianikakkisesta elämästä osalliseiksi, - ruumiinsa ylösnousemuksensa myötä ja sen osallisuudessa. Siipä onneksi tämän ryhmän väittämät on osoitettavissa Raamatulle vieraiksi valheiksi, sillä sana sanoo:

>> Jos me panneet toivomme Kristukseen vain tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat. Mutta NYTPÄ KRISTUS ON NOUSSUT KUOLLEISTA, ESIKOISENA KUOLOON NUKKUNEISTA. Sillä koska kuolema on tullet ihmisen kautta, niin on myöskin kullleitten ylösnousemus tullet ihmisen kautta. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, mutta jokainen vuorollaan; esikoisena Kristus, sitten omat Hänen tulemuksessaan. >> 1 Kor.15:19-23.

18

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johanneksen_poika

Sinä siis väität, että Kristus ei antanutkaan uhria (hänen ihmisruumistaan ja oikeutta elää ihmisenä) syntisen ihmiskunnan puolesta. Sinä väität, että Kristus otti liharuumiin uudelleen kuolleista herättämisen jälkeen. Sehän tarkoittaisi sitä, että Kristus otti lunastusuhrin pois.

Sinun kanssasi ei kannata tästä asiasta vääntää, koska hylkäät Kristuksen uhrikuoleman. Mikä uhri se on, joka otetaan takaisin? Ei sillä olisi mitään arvoa.

Tämä olkoon tässä minun puolestani, koska et arvosta lunastusta. Sehän on yksi Raamatun pääoppeja ja osoitus Jumalan rakkaudesta ihmiskuntaa kohtaan.

Hyvää jatkoa sinulle kuitenkin, vaikka tässä kysymyksessä emme enää kohtaa.

• Balttis

Oman taustasi, ja Jehovan todistajana saamasi opetuksen mukaisesti kieroon, ilmeisesti ymmärtämättä lainkaan mitä tarkoitaa "sovitusuhrina" Jumalan Karitsa, Jeesus Kristus: lue Jes.53. Et ymmärrä lainkaan sovituksen perusteita, maahan vuodatettussa: "Karitsan veressä" - 3 Moos.17:11; etkä sitä että Jeesuksen ruumis oli todellakin patologisesti kertakaikkiaan kuollut: Room.6:8-11; ennenkuin Hänet herätettiin kuolleista ilman syntiä, elämään Jumalalle, meidän yhteiselle Isällemme. Joh.20:17.

Hebr.10:27,28; >> Samoin kuin ihmiselle on MÄÄRÄTTY, ETTÄ HEIDÄN KERRAN ON KUOLEMINEN, MUTTA SEN JÄLKEEN TULEE TUOMIO, SAMOIN, KRISTUSKIN, KERRAN UHRATTUNA OTTAAKSEEN POIS MONIEN SYNNIT ON ILMAN SYNTIÄ ILMESTYVÄ PELASTUKSEKSI, NIILLE JOTKA HÄNTÄ ODOTTAVAT. >>

Tämä koskee kaikkia niitä, jotka ovat tulleet tähän johtopäätökseen:

>> Sillä Kristuksen RAKKAUS VAATII MEITÄ, JOTKA OLEMME TULLEET TÄHÄN PÄÄTÖKSEEN: YKSI ON KUOLLUT KAIKKIEN EDESTÄ, SIIS KAIKKI OVAT KUOLLEET; ja Hän on kullut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan Hänelle, JOKA HEIDÄN EDESTÄÄN ON KUOLLUT JA YLÖSNOUSSUT. >> 2 Kor.5:14,15.

... >> toimitettuaan puhdistuksen synneistä, (Poika) on istuutunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljon korkeammaksi, kuin Hänen perimänsä (Isän nimi) on jalompi kuin heidän. >> Hebr.1:3,4.

• väkevä Jumala
        Balttis kirjoitti:

Oman taustasi, ja Jehovan todistajana saamasi opetuksen mukaisesti kieroon, ilmeisesti ymmärtämättä lainkaan mitä tarkoitaa "sovitusuhrina" Jumalan Karitsa, Jeesus Kristus: lue Jes.53. Et ymmärrä lainkaan sovituksen perusteita, maahan vuodatettussa: "Karitsan veressä" - 3 Moos.17:11; etkä sitä että Jeesuksen ruumis oli todellakin patologisesti kertakaikkiaan kuollut: Room.6:8-11; ennenkuin Hänet herätettiin kuolleista ilman syntiä, elämään Jumalalle, meidän yhteiselle Isällemme. Joh.20:17.

Hebr.10:27,28; >> Samoin kuin ihmiselle on MÄÄRÄTTY, ETTÄ HEIDÄN KERRAN ON KUOLEMINEN, MUTTA SEN JÄLKEEN TULEE TUOMIO, SAMOIN, KRISTUSKIN, KERRAN UHRATTUNA OTTAAKSEEN POIS MONIEN SYNNIT ON ILMAN SYNTIÄ ILMESTYVÄ PELASTUKSEKSI, NIILLE JOTKA HÄNTÄ ODOTTAVAT. >>

Tämä koskee kaikkia niitä, jotka ovat tulleet tähän johtopäätökseen:

>> Sillä Kristuksen RAKKAUS VAATII MEITÄ, JOTKA OLEMME TULLEET TÄHÄN PÄÄTÖKSEEN: YKSI ON KUOLLUT KAIKKIEN EDESTÄ, SIIS KAIKKI OVAT KUOLLEET; ja Hän on kullut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan Hänelle, JOKA HEIDÄN EDESTÄÄN ON KUOLLUT JA YLÖSNOUSSUT. >> 2 Kor.5:14,15.

... >> toimitettuaan puhdistuksen synneistä, (Poika) on istuutunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljon korkeammaksi, kuin Hänen perimänsä (Isän nimi) on jalompi kuin heidän. >> Hebr.1:3,4.

1:4 Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä,
        1:5 ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
        1:6 ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen.
        1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
        1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.

• B.

...piti kirjoittaa: oman henkivaltaopin esittäminen asiasta... sekä tietysti: "Jehova Jumalan hävitti Poikansa uhratun ruumiin... jne.

• kirjoitukset

Niin kyllä olet täysin oikeassa siinä.Siksi jehovat päätyvätkin helvettiin.Ei niin,että minä sen sanoisin,vaan koska Jeesus Kristus on noussut kuolleista.Siitä huolimatta Häntä voi kosketella,koska hebgellä ei ole ruumista.Jehovat ja adventistit,jotka olivat aikoinaan yhdessä,kunnes riita tuli ja erotti.Russel ja Rutterdof olivat lahkon perustajia.Russel väärensi raamatun.Ruttedof perusti adventistit.Siis lahonneesta kannosta ei voi syntyä uutta,muuta kuin väärennösten kautta.Heidän paikkansa on juuri se,mistä Jeesus tuli palastamaan.

• Pii on 3.0

..johanneksen Poika,...-
      ei tuolla tavalla keskustella, , sallinet sen sanoa, Pitää kantti kestää vastata, vaikka huomaisikin asian olevan toisinkuin on ajatellut,
      Tunnen monta, joilla on tapana ensin kiihtyä ,kuin porilainen maamoottori,; ja sen jälkeen lakata käynnistymästä. ..Pitää tutkia miten asia on milloinkin ; se oll alkuseurakunnan "Dialegomai,", - Lattian tasolta- malli. Jokaisella on oikeus kuulla vastaus asialliseen kysymykseen .
      tuossa asiassa Balttis on kiistattomasti oikeassa ; Jos Nasaretilaista ei olisi herätetty kuolemasta Sanan mukaan; "
      "; ::Hän ei salli rakkaansa näkevän Turmeltumista, ( -Maatumista, ) , Olisi Kristuksn kuolema käynyt toteen.
      Kiistakysymys ei koskenut mitään "Syntien edestä uhraamista, kosks juuri _ Sakaria 3; 1- 8 kertoo, miten Jeesus kantoi "saastaisia " ihmisyyden vaatteita kuoleman yli, ja miten "Korkein, jerusalemin Herra käski ne pois riisumaan;.
      Kiistakysymys koski sitä saatanan väitettä, että Jumala on luonut kelvottoman ihmislajin, Job 2 ; Siis että saatana tiesi homman paremmin, ja halusi nousta " Pilvien kukkuloille, " - Tehdä itsensä Korkeimman veroiseksi;
      Väärä väite väite kohdistui Korkeimpaan, ja jeesus hänen poikanaan tuli Häntä puolustamaan ,"; ..Kirjakääröön on minusta kirjoitettu; Sinun tahtosi minä teen mielelläni ," .
      Tämä ei sulje sitä, että tässä on muitakin jatko- ongelmia, ; eli Jeesus EI ole jumala, mikä tässä kirjattakoon,

• Pii on 3.0

"...Ihmisiä, vaan " Refaim,"
        "; .. Psalmi 88 ; 11 ; " Engl; käännös ;, " ..Teetkö Sinä IHMEEN kuooleille jättiläisille, ( Refaim,) ,-ja herätätkö Sinä heidät Sinua kiittämään? "
        Siis sovittamattomat synnit puhuvat tässä Refaimien, jätttiläisten, synneistä , joita ei sovitettu.

• Johanneksen_poika

>>..johanneksen Poika,...-
        ei tuolla tavalla keskustella, , sallinet sen sanoa, Pitää kantti kestää vastata, vaikka huomaisikin asian olevan toisinkuin on ajatellut,
        Tunnen monta, joilla on tapana ensin kiihtyä ,kuin porilainen maamoottori,; ja sen jälkeen lakata käynnistymästä. ..Pitää tutkia miten asia on milloinkin ; se oll alkuseurakunnan "Dialegomai,", - Lattian tasolta- malli. Jokaisella on oikeus kuulla vastaus asialliseen kysymykseen .

Olet oikeassa, ei tuolla tavalla keskustella. Anteeksi. Pitäisi pystyä aina vastaamaan asiallisesti....

Mutta minun on välillä mahdotonta noudattaa tuota yksinkertaista ja asiallista mallia. Kun minä kysyn ihmisiltä jotain ja kun siihen ei saa vastausta vaan nämä palaavat aina omiin väitteisiinä ... siis minä puhun aidasta ja he aidan seipäistä ... ei siitä mitään keskustelua tule.

Otan yhden esimerkin.

Olen väitellyt usein "helvetin kannattajien" kanssa siitä, mikä oli helvetin alkuperä jne. mutta he väistävät koko kysymyksen ja alkavat puhua ... erossa Jumalasta olemisesta ja muusta hölynpölystä, kun on kyse siitä kuoleeko ihminen kun tämä kuolee. En minä jaksa sellaista näennäistä keskustelua.

Siksi tässä ketjussa luovutin suosiolla, koska näin, että taas on menossa se sama formaatti vaikka nyt on kyseessä eri aihe, lunastus, ja miten se toimii: blaa blaa ja vielä kerran blaa, ja se mitä minä sanon, ei ole edes miettimisen arvoista. Ja pohjanoteeraus oli se, kun keskustellessamme toisessa Suomi24-ketjussa Raamatusta, pari tyyppiä alkoi repiä Raamatun kirjoja pois Raamatusta vain sen perusteella että Raamatun kirjoittaja oli luopunut myöhemmin Jumalan palvelemisesta. Tarkoitan Saarnaajan kirjaa, Salomo toki luopui, mutta ei hän ollut sen perusteella kykynemätön kirjoittamaan Jumalan sanaa. Vai pitäisikö Pietarin kirjeetkin ottaa pois Raamatusta vain siksi, että tämä kielsi Jeesuksen kolme kertaa. Paavali taas raivostui kerran palvojatoveriinsa jne. Ohut olisi Raamattu, jos kirjat tuolla perusteella rankattaisiin pois.

Hohhoijaa... tällaista se on. Minulta vaaditaan aina asiallista keskustelua ja perustelua, mutta ne perustelut eivät kelpaa ja ....

Antaa olla, mutta kiitos kun huomautit ystävällisesti asiasta. Yritän joskus parantaa tapani, mutta nyt helteellä en jaksa. :)

• muuttumaton sama

>>>>Tämä ei sulje sitä, että tässä on muitakin jatko- ongelmia, ; eli Jeesus EI ole jumala, mikä tässä kirjattakoon>>>>

1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        1:6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        1:7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        1:8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
        1:9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        1:10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        1:15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
        1:16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
        1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
        1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

Alussa oli Sana
        Sana oli Jumala
        Sana tuli lihaksi

• Pii on 3.0
        Johanneksen_poika kirjoitti:

>>..johanneksen Poika,...-

Olet oikeassa, ei tuolla tavalla keskustella. Anteeksi. Pitäisi pystyä aina vastaamaan asiallisesti....

Mutta minun on välillä mahdotonta noudattaa tuota yksinkertaista ja asiallista mallia. Kun minä kysyn ihmisiltä jotain ja kun siihen ei saa vastausta vaan nämä palaavat aina omiin väitteisiinä ... siis minä puhun aidasta ja he aidan seipäistä ... ei siitä mitään keskustelua tule.

Otan yhden esimerkin.

Olen väitellyt usein "helvetin kannattajien" kanssa siitä, mikä oli helvetin alkuperä jne. mutta he väistävät koko kysymyksen ja alkavat puhua ... erossa Jumalasta olemisesta ja muusta hölynpölystä, kun on kyse siitä kuoleeko ihminen kun tämä kuolee. En minä jaksa sellaista näennäistä keskustelua.

Siksi tässä ketjussa luovutin suosiolla, koska näin, että taas on menossa se sama formaatti vaikka nyt on kyseessä eri aihe, lunastus, ja miten se toimii: blaa blaa ja vielä kerran blaa, ja se mitä minä sanon, ei ole edes miettimisen arvoista. Ja pohjanoteeraus oli se, kun keskustellessamme toisessa Suomi24-ketjussa Raamatusta, pari tyyppiä alkoi repiä Raamatun kirjoja pois Raamatusta vain sen perusteella että Raamatun kirjoittaja oli luopunut myöhemmin Jumalan palvelemisesta. Tarkoitan Saarnaajan kirjaa, Salomo toki luopui, mutta ei hän ollut sen perusteella kykynemätön kirjoittamaan Jumalan sanaa. Vai pitäisikö Pietarin kirjeetkin ottaa pois Raamatusta vain siksi, että tämä kielsi Jeesuksen kolme kertaa. Paavali taas raivostui kerran palvojatoveriinsa jne. Ohut olisi Raamattu, jos kirjat tuolla perusteella rankattaisiin pois.

Hohhoijaa... tällaista se on. Minulta vaaditaan aina asiallista keskustelua ja perustelua, mutta ne perustelut eivät kelpaa ja ....

Antaa olla, mutta kiitos kun huomautit ystävällisesti asiasta. Yritän joskus parantaa tapani, mutta nyt helteellä en jaksa. :)

..Olet ihan oikeassa,, joka aatteella on oma kehittynyt peitekeskustelunsa , ja varmaan tunnet osan niistä . ainoa olennainen asia on juuri tuo, mtä sanot,
        ..-Kuoleeko ihminen, kun kuolee;. OIkea vastaus on se , että sen näkee sitten; voisin lyödä dollarin , tai Kroonan vetoa, että se asia on jotenkin, ja jos ei ole, niin maksan sen taalan sitten maailmanlopun Suuressa Gaalaillassa, jonka Yle varmasti järjestää.
        Ei kannata ottaa liikaa murheita: Minun oppini mukaan jokainen ihminen herätetään Kirjoitusten mukaan olemassaoloon, koska Korkein niin käskee, ";.. Hän kutsuu eteensä kadonneet ja olemattomat, ja katso, siinä he ovat; ja hän on herättänyt Poikansa sen todisteeksi.".
        Siis Poikansa,

• Pii on 3.0
        muuttumaton sama kirjoitti:

>>>>Tämä ei sulje sitä, että tässä on muitakin jatko- ongelmia, ; eli Jeesus EI ole jumala, mikä tässä kirjattakoon>>>>

1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        1:6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
        1:7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
        1:8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
        1:9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
        1:10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
        1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
        1:15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
        1:16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
        1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
        1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.

Alussa oli Sana
        Sana oli Jumala
        Sana tuli lihaksi

Pliis,
        jos halunnet vastata, niin eritteletkö - Sakaria 3 ; 1- 8 ; Kun kukaan ei ole sitä tehnyt. Siinä Jeesus seisoo Enkelien, Lain tuomarien edessä ylösnousseena ihmisenä; ja Korkein käskee Liiton enkelin riisua hänen yltään Ihmiskunnan " saastaiset vaatteet," teot,
        Kirjoituksen Sanan mukaan ;"
        ;.. Minä olen armollinen sille, jolle olen armollinen, ja armahdan sitä, ketä armahdan;."

• Pii on 3.0 kirjoitti:

Pliis,
        jos halunnet vastata, niin eritteletkö - Sakaria 3 ; 1- 8 ; Kun kukaan ei ole sitä tehnyt. Siinä Jeesus seisoo Enkelien, Lain tuomarien edessä ylösnousseena ihmisenä; ja Korkein käskee Liiton enkelin riisua hänen yltään Ihmiskunnan " saastaiset vaatteet," teot,
        Kirjoituksen Sanan mukaan ;"
        ;.. Minä olen armollinen sille, jolle olen armollinen, ja armahdan sitä, ketä armahdan;."

ymmärrän nimim.Johanneksen Pojan vaikeutta ymmärtää asiaa.
        Niin se oli minullekin siihen asti kunnes "synnyin uudesti ylhäältä."
        Jehovan todistajien ja niidenkin jotka ovat sieltä pois lähteneet ,jotka edelleen uskovat vain maanpäälliseen paratiisitoivoon (paitsi noin 10.000)on täysin mahdotonta ymmärtää joitain raamatun perustotuuksia.Ymmärrystä esim.Jeesuksen hengenruumiista ei voi ymmärtää,ilman Jumalan ihmettä.Ja se ihme on uudestisyntyminen.
        Rukoilkaamme Johanneksen Pojan puolesta että hän saisi sen herätyksen joka on tarjolla Jeesuksen seuraajille.
        Muutoin voin sanoa häntä jonkin verran tuntevana:"Hieno mies ja ryhdikäs".

Kuitenkin meidän kakkien on muistettava se että emme tiedä tarkalleen millaisia meistä tulee.Emme tiedä millaisia olemme sen jälkeen kun Herramme Jeesus Kristus saapuu kaikkien enkeliensä kanssa noutamaan meidät.
        1 Joh.3:2."Rakkaat ystävät,jo nyt olemme Jumalan lapsia (kaikki uudestisyntyneet),mutta vielä ei ole käynyt ilmi,mitä meistä tulee.Sen me tiedämme,että kun se käy ilmi,meistä tulee Hänen kaltaisiaan,sillä me saamme nähdä Hänet sellaisena kun Hän on."

Hengen ruummiissa,ei aaveena.

• Pii on 3.0
        m.naat kirjoitti:

ymmärrän nimim.Johanneksen Pojan vaikeutta ymmärtää asiaa.
        Niin se oli minullekin siihen asti kunnes "synnyin uudesti ylhäältä."
        Jehovan todistajien ja niidenkin jotka ovat sieltä pois lähteneet ,jotka edelleen uskovat vain maanpäälliseen paratiisitoivoon (paitsi noin 10.000)on täysin mahdotonta ymmärtää joitain raamatun perustotuuksia.Ymmärrystä esim.Jeesuksen hengenruumiista ei voi ymmärtää,ilman Jumalan ihmettä.Ja se ihme on uudestisyntyminen.
        Rukoilkaamme Johanneksen Pojan puolesta että hän saisi sen herätyksen joka on tarjolla Jeesuksen seuraajille.
        Muutoin voin sanoa häntä jonkin verran tuntevana:"Hieno mies ja ryhdikäs".

Kuitenkin meidän kakkien on muistettava se että emme tiedä tarkalleen millaisia meistä tulee.Emme tiedä millaisia olemme sen jälkeen kun Herramme Jeesus Kristus saapuu kaikkien enkeliensä kanssa noutamaan meidät.
        1 Joh.3:2."Rakkaat ystävät,jo nyt olemme Jumalan lapsia (kaikki uudestisyntyneet),mutta vielä ei ole käynyt ilmi,mitä meistä tulee.Sen me tiedämme,että kun se käy ilmi,meistä tulee Hänen kaltaisiaan,sillä me saamme nähdä Hänet sellaisena kun Hän on."

Hengen ruummiissa,ei aaveena.

..Etttä olet "Uudestisyntynyt, " , niin varmaan ymmärrät yuon mitä kysyin tuossa Sakariasta. Jeesushan käski kuulla Profeetoita,

• Pii on 3.0 kirjoitti:

..Etttä olet "Uudestisyntynyt, " , niin varmaan ymmärrät yuon mitä kysyin tuossa Sakariasta. Jeesushan käski kuulla Profeetoita,

Viittaat liiton enkeleihin kyseisessä Sakariaan kohdassa. Kuitenkaan et usko "henkimaailman" olemassaoloon.
        Enkelit ovat kuitenkin "henkiolentoja".
        Siis..?

• Pii on 3.0
        MarkkuP kirjoitti:

Viittaat liiton enkeleihin kyseisessä Sakariaan kohdassa. Kuitenkaan et usko "henkimaailman" olemassaoloon.
        Enkelit ovat kuitenkin "henkiolentoja".
        Siis..?

" henkiolentoja"
        ..Eivät ole ;. siis missä sanotaan , sis Kirjoituksissa, sana " henkiolento" ?
        Itse asiassa sana Enkeli on Kreikkaa, ja kyseessä on silloin enempi Homerosta, kuin raamatun kirjoituksia.
        ..ja myöhemmät "Historian Isät" ovat sanoneet, ettei Homerosta ole ollu henkilönä olemassakaan.oo, miten "beni Alhim, "Jumalain Pojat ", -Melekh, laskeutuivat taivaalta, - huomasivat ihmisten tyttäret ihaniksi;- Jne... varmalla olleet henkiolentoja; Vanha Arameank. teksti sanoo, 2 2 ; "Nuo olivat ne miehet, jotka nousivat tulipatsaan päällä avaruuden pimeyteen."
        Kr 38 On, kun ei ole ymmärtänyt koko asiaa. siis mistä muinaiset kirj; tiesivät että avaruus on pimeä? kun se alkaa vasta 104 km;rkeudella.
        Sitten; se " Aineellistuminen," - ei sellaista ole teksteissä. Uurim ja Tummim olivat " Jumalanvastausten rintakilpi," , siis tekninen laite. samaten lause "Enkelipojat," etsipä niitä raamatusta.
        Et sinä hyväksy varmaan sitäkään, jos alan väittämään, , tosissani, että tv ; lähetys on henkimaailmaa.
        Ihan sen tekniikka on meikäläiselle Hepreaa ja on siinä Taivaskin mukana, mutta ..

• pii on 3.0
        Pii on 3.0 kirjoitti:

" henkiolentoja"
        ..Eivät ole ;. siis missä sanotaan , sis Kirjoituksissa, sana " henkiolento" ?
        Itse asiassa sana Enkeli on Kreikkaa, ja kyseessä on silloin enempi Homerosta, kuin raamatun kirjoituksia.
        ..ja myöhemmät "Historian Isät" ovat sanoneet, ettei Homerosta ole ollu henkilönä olemassakaan.oo, miten "beni Alhim, "Jumalain Pojat ", -Melekh, laskeutuivat taivaalta, - huomasivat ihmisten tyttäret ihaniksi;- Jne... varmalla olleet henkiolentoja; Vanha Arameank. teksti sanoo, 2 2 ; "Nuo olivat ne miehet, jotka nousivat tulipatsaan päällä avaruuden pimeyteen."
        Kr 38 On, kun ei ole ymmärtänyt koko asiaa. siis mistä muinaiset kirj; tiesivät että avaruus on pimeä? kun se alkaa vasta 104 km;rkeudella.
        Sitten; se " Aineellistuminen," - ei sellaista ole teksteissä. Uurim ja Tummim olivat " Jumalanvastausten rintakilpi," , siis tekninen laite. samaten lause "Enkelipojat," etsipä niitä raamatusta.
        Et sinä hyväksy varmaan sitäkään, jos alan väittämään, , tosissani, että tv ; lähetys on henkimaailmaa.
        Ihan sen tekniikka on meikäläiselle Hepreaa ja on siinä Taivaskin mukana, mutta ..

jäkätti, kai tämä kuumuus tekee ne ihan ,..
        ..Sakarian kirjan 3 ; 1- 8 oli ennäkkönäky, , tai näytelmä, jossa kerrottiin lunastajan tulosta. kun se tepahtui temppelillä kaikkeinpyhimmän verhon edessä, ja ylipappi ennusmiehenä, se oli temppelin pyhin näky. Sama asia, kun Daniel kysyi neuvoa, niin ei Gabriel siihen tullut ..-Puuh !! - jostain Henkimaailmasta, vaan hän "liiteli ," paikalle.
        Intalaisilla on kertomuksia veda- kirjoissa, jossa "taivaaltatulleet" " liitelivät Vimana - nimisillä lentoaluksilla. Tulipa vain mieleeni,
        on suuri joukko Kirjoitusten tekstejä, jotka kertovat näiden -Melekhien olleen aineellisia. Fyysikko Hawking muuten sanoi joku viikko sitten, etteivät yritykset ottaa yhteyttä "avaruuden mahd, eläjiin" ole viisasta, koska he eivät ole "Ystävällisiä,." Näin maallinen tiede kertoo mahd, aineellisista olennoista.

• pii on 3.0
        pii on 3.0 kirjoitti:

..Sakarian kirjan 3 ; 1- 8 oli ennäkkönäky, , tai näytelmä, jossa kerrottiin lunastajan tulosta. kun se tepahtui temppelillä kaikkeinpyhimmän verhon edessä, ja ylipappi ennusmiehenä, se oli temppelin pyhin näky. Sama asia, kun Daniel kysyi neuvoa, niin ei Gabriel siihen tullut ..-Puuh !! - jostain Henkimaailmasta, vaan hän "liiteli ," paikalle.
        Intalaisilla on kertomuksia veda- kirjoissa, jossa "taivaaltatulleet" " liitelivät Vimana - nimisillä lentoaluksilla. Tulipa vain mieleeni,
        on suuri joukko Kirjoitusten tekstejä, jotka kertovat näiden -Melekhien olleen aineellisia. Fyysikko Hawking muuten sanoi joku viikko sitten, etteivät yritykset ottaa yhteyttä "avaruuden mahd, eläjiin" ole viisasta, koska he eivät ole "Ystävällisiä,." Näin maallinen tiede kertoo mahd, aineellisista olennoista.

..Se hän oli kaupunkifilosofien pilkkanimi maalaistolloista, sotkeutuivat itse oman oppinsa, ja uuden kristus-uskonnon kanssa. -100 luvulla palvottiin syyriassa Roomalaistn syyrialaista mithraa, Sol invictusta, josta tehtiin Mikael; Se herra oli nimenomaan "Kristos, eli Voittaja.Uusi kolminaisuusoppi nieli sisäänsä kaikki Wanhat jumalat, ja enkelit, lukekaa ihmeessä Homeroksen Ilias, ja Odysseia, joissa Herra, ja rouvajumalat-ttaret ja muut ilmestyvät jostain - Puuh.
        kaiksta hauskinta on, että Herodotoksen mukaan Homerosta ei henkilönä ollut olemassakaan. Ei ihme, että Uusi Testamenttikin sisältää Diakonien aiempia uskomuskäsitteitä, kuten sen henkimaailman.
        Raamattu sanoo, että Korkein on Voima , ei ihenki, niinkuin on käännetty, van Sanan mukaan Voima. Niin on mm,Luukkaassa mainittukin.
        Se on täysin sopus , nykytieteen kanssa, jota etsivät kaikkeuden puuttuvaa rakennusenergiaa, luomisen välinettä.

• Pii on .3.0
        pii on 3.0 kirjoitti:

..Palstalla , joten ;
        :.Se enkelioppi tekee sen että -Oppi ja Islaminoppi käytännössä ovat aika läheisiä; iettei Allahilla voi olla lihallista lasta;.
        Samateen Jt-Opin Orjuusvaatimus, (Vaatimus johdon antamien sanojen ,ehd, Totuudeksi vaatiminen, on sama kuin Islamin vastaavat -, ja eroamisuhka, ne ovat käytännössä samat kummallakin.
        Alkuperä näille löytyy Platonin ja Aristoteleen kirjoista,- Ei raamatusta. )
        Mutta tässä lienee se ongelma, että osallistujilla ei liene pätkänkään halua avata Platonin kirjoja, vaikka niita on kirjasto väärällään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      11
      2199
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      118
      1216
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1185
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      239
      995
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      993
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      904
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      796
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      786
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      709
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      43
      691
    Aihe