Ei mene pyörä kaupaks..

hellettä luvassa

Mitäs on vikana kun mulla on siisti kolme vuotta vanha pyörä myynnis ja hintaa olen tiputtan alhaseks,
(ei samanlaista luulis halvemmalla saavan) niin meno kaupaks? eikä edes kyselijöitä?

paitsi joku paska ulkomaalainen huijari nettimotossa yritti kyl viedä rahat,
olis kyl varmaan ottan pyöränkin kaupan päälle.

12

1106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei se aina helppoa

      miksi pyörä ei mene kaupaksi:
      -liikaa hintaa(oikean keskiarvon etsiminen)
      -huono kunto(liian halpa vaikuttaa olevan tälläinen)
      -väärä myynti-ilmoituskanava (ei tavoita asiakkaita)
      -huono myyntiajankohta(ihmiset lomalla, hankkineet jo kesäksi menopelin)
      ----malttia myyntiin, ellei ole kiire saada myydyksi---

      noin perusperiaatteessa

    • ratkaisee

      Nyt on ostajan markkinat.Mopoja myynnissä ihan simona.
      Jos haluaa myydä tarvii hinta olla suhteessa oikea,näkee paljon
      pyöriä mitä on myyty varmasti vuoden päivät ja hinta ihan sama
      kokoajan,ei varmasti mee kaupaksi.

      Itse olen ehkä ostamassa erästä pyörää mutta pyyntihinnat älyttömät,
      tosin yksi pyörä on alla jo ettei mikään pakko-ostos edessä
      lainkaan.Mielummin ostan uuden kuin maksan 15 000 km ajetusta
      pyörästä pari tonnia vähemmän.

      • ohion.,

        Taitaa tältä kesää olla mopokaupat suurelta osin tehty , kyllä tuo myyjien kuvitelma oman pyörän arvosta suurin syy ,itsekin totesin asian keväällä ja hainkin pyörän liikkeestä n.15% edullisemmin kuin yksityiseltä , no nyt sitten hinnat laskettu ja sähköpostiin tulee kysymyksiä josko olisin vielä kiinnostunut kaupoista, aikalailla sama ilmiö joka kevät kun pyörää tulee vaihdettua,porukat ei näytä tajuuvan jotta ne edukkaammat pyörät häviää nettimotostakin nopeasti vaan hinnoittelevat noiden pitkään myynnissä roikkuvien hintapyyntöjen perusteella,no ensikeväänä saa taas n.500€ vähemmän , jollei uusien hinnat nouse taalan perusteella syksyllä.


      • Suomen kielellä
        ohion., kirjoitti:

        Taitaa tältä kesää olla mopokaupat suurelta osin tehty , kyllä tuo myyjien kuvitelma oman pyörän arvosta suurin syy ,itsekin totesin asian keväällä ja hainkin pyörän liikkeestä n.15% edullisemmin kuin yksityiseltä , no nyt sitten hinnat laskettu ja sähköpostiin tulee kysymyksiä josko olisin vielä kiinnostunut kaupoista, aikalailla sama ilmiö joka kevät kun pyörää tulee vaihdettua,porukat ei näytä tajuuvan jotta ne edukkaammat pyörät häviää nettimotostakin nopeasti vaan hinnoittelevat noiden pitkään myynnissä roikkuvien hintapyyntöjen perusteella,no ensikeväänä saa taas n.500€ vähemmän , jollei uusien hinnat nouse taalan perusteella syksyllä.

        Myynti ilmoituksessa käytetty kieliasu vaikuttaa varmasti ostajiin. Alatyyliin kirjoitetut ilmoitukset saa ainakin minut sivuuttamaan ilmoituksen. siis "sikasiisti" "v****nhieno" "tuunattu"" Ei pas*a". Jos ilmoituksesi on tuohon suuntaan kuin aloitusteksti, pyydä jotain aikuista korjaamaan kirotusvireet, ja ehkä kirjoittamaan koko ilmoitus uusiksi. Lisäksi oikea hinta, kunnon kuvat ja kilometrimäärät reilusti näkyviin. Samoin myyjän tiedot.


      • Riento Reino
        Suomen kielellä kirjoitti:

        Myynti ilmoituksessa käytetty kieliasu vaikuttaa varmasti ostajiin. Alatyyliin kirjoitetut ilmoitukset saa ainakin minut sivuuttamaan ilmoituksen. siis "sikasiisti" "v****nhieno" "tuunattu"" Ei pas*a". Jos ilmoituksesi on tuohon suuntaan kuin aloitusteksti, pyydä jotain aikuista korjaamaan kirotusvireet, ja ehkä kirjoittamaan koko ilmoitus uusiksi. Lisäksi oikea hinta, kunnon kuvat ja kilometrimäärät reilusti näkyviin. Samoin myyjän tiedot.

        Laita ilmoitukseen: "kesän rientoihin", niin sivu vaihtuu ja äkkiä.


      • hinnat.,.
        Riento Reino kirjoitti:

        Laita ilmoitukseen: "kesän rientoihin", niin sivu vaihtuu ja äkkiä.

        Olisiko niin jotta kohta alkaisi olla paineita uusien pyörien hintojen nostoon , syksyllä kuulemma tilanne selviää,onko kellään parempaa tietoa? Silloinhan nyt kannattaisi hankkia tuoreempaa peliä alle.


    • njuyggg

      Itse sain myytyä, kun linkittelin myynti-ilmoa eri keskustelupalstoille. näin ei häiviä ilmoitus massaan. mulla yli tuhat kävijää hetkessä, muilla alle 60...

    • gene $immons

      myyminen on jos ei nyt vaikeaa, niin aikaa vievää, itsellä kokemuksia. Suurin yksittäinen syy on väärä hinnoittelu ja suomalaisille tyypillinen kykenemättömyys tinkaamiseen ja ns. kaupan vääntämiseen.

      Hinnoittelin mp:n syksyllä suosiolla 800€ alemmaksi kuin muilla ja pyörä meni kaupaksi. Harmittiko ale myynti? Ei todellakaan. Ostin auton seuraavaksi, ja nythän minulla oli sitä mitä yksityiset autonmyyjät eniten himoitsee- käteistä rahaa. Suoralla käteiskaupalla säästin -autokaupan hintoihin verrattuna- 2800€. Viivan alapuolelle jäi puhdasta voittoa 2000€.
      ...fiksut pärjää aina, ahneille junteille myyminen on tuskaa...

      • KÄVELKÄÄ

        PERSE AUKISET OSTAJAT SIINÄ SYY. MINUN PUOLESTANI KÄVELKÖÖT ILMASI EN PYÖRÄÄNI ANNA EIKÄ KANNATA MUIDENKAAN ANTAA.NUO KÖTHÄT EI SITÄPAITSI YMMÄRRÄ ETTÄ MOOTTORIPYÖRÄILYSSÄ ON MUITAKIN KULUJA KUIN ITSE PYÖRÄN HANKINTA.


      • tuotakin.
        KÄVELKÄÄ kirjoitti:

        PERSE AUKISET OSTAJAT SIINÄ SYY. MINUN PUOLESTANI KÄVELKÖÖT ILMASI EN PYÖRÄÄNI ANNA EIKÄ KANNATA MUIDENKAAN ANTAA.NUO KÖTHÄT EI SITÄPAITSI YMMÄRRÄ ETTÄ MOOTTORIPYÖRÄILYSSÄ ON MUITAKIN KULUJA KUIN ITSE PYÖRÄN HANKINTA.

        Tuo kyllä kuulostaa katkeran myyjän tekstiltä,pitäisi vaan ymmärtää jotta hinnat ovat laskeneet vuosien saatossa eikä siitä omasta enää saa maksamiaan takaisin kuten persaukiset myyjät luulevat,kaupasta kun saa jopa uusiakin pyöriä.


      • jamppuuu..
        tuotakin. kirjoitti:

        Tuo kyllä kuulostaa katkeran myyjän tekstiltä,pitäisi vaan ymmärtää jotta hinnat ovat laskeneet vuosien saatossa eikä siitä omasta enää saa maksamiaan takaisin kuten persaukiset myyjät luulevat,kaupasta kun saa jopa uusiakin pyöriä.

        kohoavat keväällä uhos myyjä jokikoneessa mutta ei tienny syytä kun kysyin..


      • matiketo
        jamppuuu.. kirjoitti:

        kohoavat keväällä uhos myyjä jokikoneessa mutta ei tienny syytä kun kysyin..

        Olisi ajatusta, siis ykkös vaihtoehto ja ostaa ensi kesäksi hiukan isompaa ja sellainen kuin Yamaha 1000 FZR ja mallia -89-90.
        Tässä on nyt aikaa katella, hinnat pyörii siinä alle 3000e.
        Minä tykkään vanhemmista pyöristä ja niiden tekniikan kanssa pärjää aika pitkälle itse.

        Niin tuohon pyyntihintaan, voihan myyjä laittaa kovan hinnan, mutta todelliset ostajat ostavat silloin, kun hinta/laatu kohtaa.
        Olen törmännyt tapauksiin, että myyjä valittaa, että hän on maksanut niin ja niin paljon tästä pyörästä ja huollot/korjauksiinkin on mennyt niin ja niin paljon. Joten ostajan pitäisi nyt olla kovin myötätuntoinen myyjää kohtaa ja maksaa vaadittua hintaa.
        Myynti ilmoituksessa kun on toi hinta sellainen, että ostajille tulee kiinnostus, että tuohan on edullinen, niin silloin varmasti puhelin soi ja päästään kauppoihin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      514
      3755
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3444
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3040
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2332
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2200
    6. 223
      1638
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1407
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1300
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      94
      1291
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe