Kumpi syyllinen?

Turhakeissi

Ajoin mutkaista tietä alas fillarilla. Katveessa (puita ja korkeaa heinää) oli koira ja ihminen (koira emännästään eri puolella tietä). Törmäämisen välttämiseksi aloin jarruttaa, mutta kaaduin samalla pahasti. Sovittiin, että hän osallistuu vahingon kuluihin. Lopputulos oli, että hän tarjosi 30€ ja vahinko oli n. 260€. Sopiminen ei hänelle käy, vaikka lupasin maksaa puolet hänen kuluistaan (60€ / naama jos kotivakuutukseen..). Homma mennyt nyt poliisille. Huomoitavaa; -liian suuri tilannenopeus (en pystynyt pysähtymään sillä matkalla joka oli näkyvissäni). Koira emäntänsä hallinnasta pois, joka siis aiheutti turman. Mitä mieltä? Kuka maksaa ja mitä? Itse ounastelen, että (1.) poliisi sovittelee ja haluaa jakaa kulut. Silloin ei enää vakuutusta voida käyttää? (2.) Molemmille sakkoa liikenteen vaarantamisesta ja kulut puoliksi. (3.) Törkeä liikenteen vaarantaminen naiselle ja minulle normaali vaarannus, kulut minulle (4.) Jotain muuta , mitä??.. Mitä veikkaatte, miten käy? Voin joskus syksymmällä palata asiaan oikean vastauksen tiimoilta..

3

750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mur mur

Ilman muuta tapauksessa on syyllinen tuo koira, joka on siis lain mukaan esine. Esineet eivät vastaa teoistaan joten ei tuomita korvauksia. Mahdollisesti esine pitää poistaa käytöstä.

• koira x

kyllä siitä pitää lähteä tieliikennelaissa että auton tms pitää pystyä
      pysäyttämään tilanteessa kuin tilanteessa.

sinulla ilmeisesti liian suuri tilannenopeus .

sinä korvaat omat kulusi ja saa sakot ylinopeudesta tai ja liikenteenvaarantamisesta ja
      koiran taluttaja saa sakot koiran kiinni pitämättä jättämisestä !

näin se vaan menee !!!

• koira x

sat sakot jos et käyttänyt suojakypärää jonka laki määrää käytettäväksi
      ajaessa polkupyörällä !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      103
      1677
    2. 210
      1517
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      1010
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1000
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      58
      825
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      49
      783
    7. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      775
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      58
      725
    9. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      36
      725
    10. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      5
      722
    Aihe