Kumpi syyllinen?

Turhakeissi

Ajoin mutkaista tietä alas fillarilla. Katveessa (puita ja korkeaa heinää) oli koira ja ihminen (koira emännästään eri puolella tietä). Törmäämisen välttämiseksi aloin jarruttaa, mutta kaaduin samalla pahasti. Sovittiin, että hän osallistuu vahingon kuluihin. Lopputulos oli, että hän tarjosi 30€ ja vahinko oli n. 260€. Sopiminen ei hänelle käy, vaikka lupasin maksaa puolet hänen kuluistaan (60€ / naama jos kotivakuutukseen..). Homma mennyt nyt poliisille. Huomoitavaa; -liian suuri tilannenopeus (en pystynyt pysähtymään sillä matkalla joka oli näkyvissäni). Koira emäntänsä hallinnasta pois, joka siis aiheutti turman. Mitä mieltä? Kuka maksaa ja mitä? Itse ounastelen, että (1.) poliisi sovittelee ja haluaa jakaa kulut. Silloin ei enää vakuutusta voida käyttää? (2.) Molemmille sakkoa liikenteen vaarantamisesta ja kulut puoliksi. (3.) Törkeä liikenteen vaarantaminen naiselle ja minulle normaali vaarannus, kulut minulle (4.) Jotain muuta , mitä??.. Mitä veikkaatte, miten käy? Voin joskus syksymmällä palata asiaan oikean vastauksen tiimoilta..

3

703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mur mur

      Ilman muuta tapauksessa on syyllinen tuo koira, joka on siis lain mukaan esine. Esineet eivät vastaa teoistaan joten ei tuomita korvauksia. Mahdollisesti esine pitää poistaa käytöstä.

    • koira x

      kyllä siitä pitää lähteä tieliikennelaissa että auton tms pitää pystyä
      pysäyttämään tilanteessa kuin tilanteessa.

      sinulla ilmeisesti liian suuri tilannenopeus .

      sinä korvaat omat kulusi ja saa sakot ylinopeudesta tai ja liikenteenvaarantamisesta ja
      koiran taluttaja saa sakot koiran kiinni pitämättä jättämisestä !

      näin se vaan menee !!!

    • koira x

      sat sakot jos et käyttänyt suojakypärää jonka laki määrää käytettäväksi
      ajaessa polkupyörällä !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe