Mun hamsteri kuoli !

jm,vuf, kju

Mun hamsu kuoli tänä aamuna. Mun äiti tuli herättää ja sanoo, et ne lähtee jonnekki. Eilispäivänä hamsu oli ollu huonossa kunnossa, se tuskin jakso syödä. Se kyllä joi, mutta keikkui liikkuessaan, eikä ollut mitenkään nopea.
No sitten tänä aamuna äiti katsoi sen häkkiin, niin siellä se kyhjötti. Elottomana.
Se oli kaksi vuotta vanha. Se oli varmaan mennyt syömään, muttei ollut jaksanut enää, ja kuollut.
Kyllä siinä itku tuli. Äitini haki jonkun nätin liinan, jonka sisään me sen kiedoimme ja hautasimme.

85

9469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • topi ja purkki

      Otan osaa :( Mun kani kuoli vuos sitten ja kissa tänä vuonna. Vieläkin ikävöin joka päivä.

      • ASDASDASD...

        Oih :O Otan osaa, tiedän miltä sinusta tuntuu...


    • Innnsq

      Mun hamsteri kuoli tänään. ikää oli 3 vuotta :/ kun tulimme kotiin kaupasta, menin heti ruokkimaan hamsterini. se nukkui oudossa paikassa, joten otin sen syliin ja tarkistin onko jokin vialla. hamsteri hengitti tosi raskaasti. hetken kuluttua hamsteri lakkasi hengittämästä. Nunu kuoli syliini ;((

      • Anonyymi

        Tsemppiä otan osaa


    • cue-

      Otan osaa :'(
      Kahdessakin vuodessa lemmikkiin voi kiintyä paljon. Ja menettäminen tuntuu raskaalta..

      • jukio i love you

        niin kävi JUKILLEKKI


      • Anonyymi

        Totta on. Hippu nukahti äsken ikiuneen. 2,5-vuotiaana.


    • minä vaan

      otan osaa oma hamsteri kuoli viime yönä

    • minä5t

      oon itkeny omaa hamsua aamulla katoin sen häkkiin ja kuollut hanse oli ei syöny ees ruokaansa

    • voisitkos vastata

      otan osaa

    • ope123456

      Otan osaa hamsusi pois menosta minulle tulee hamsu 2-3 viikon päästä pelottaa milloin munkin hamsulle tulee tuo sama hetki

    • otaa

      otan osaa!!

    • Talvikot<3

      otan osaa :( Mun hamsteri kuoli viime vuden heinäkuussa.
      mut sain uuden neljän kuukauden pääst.

    • Kuollut(ko)?

      Onko hamsuni kuollut, kun se makaa vain häkissään eräässä nurkassa liikkumattomana, takatassu näkyy jotenkin omituisesti, eli näyttää kuin hamsu olisi kävelemässä. Päätä ei näy, joten se ilmeisesti makaa. Onko kuollut? En itse tiedä kauanko on ollut noin, eilen oli vielä elossa ja aamulla huomasin. Hamsun ikä on 2½v.

      • Kuollut(ko)

        Niin, ja otan osaa. :(


    • robofani

      otan osaa! munki hamsu kuoli tossa pari päivää sitte ja itku tuli mullekki kurkkuu. se oli vasta n. 1,5 vuotias enkä mä tajuu mihi se ois voinu kuolla. sitä ennen ehkä noin 2-4 viikkoo se oli alkanu vikisee oudosti, vähä niinku marsut.

    • Hamsterirakas

      minun hamsterit kuoli n. vuos sitte. :((
      Kertausta :
      Just ennen Hamsterini Zepin kuolemaa se oli ihan virkeä vanha 4v. pappa. Kiikku tangoissa ja oli virkeänä kun päästin sen jaloittelemaan. Osasi hyvin sille tavaksi tullut pieni temppu (kun ojensin herkkuja se nousi kiltisti kämmenelleni ennenkuin alkoi syödä), ja söi ja joi normaalisti .
      Noh, sitten illalla se oli kerännyt rupokaupalla paperia omaan pesäänsä.
      Seurailin sen touhuja siihen asti kunnes se alkoi pyöriä pesä koppinsa reunoja useaan kertaan (silloin ajattelin *hassusti*) ja sitten pysähtyi. Ajattelin että se sai hyvän asennon ja alkoi nukkumaan. Lähdin sitten itsekkin nukkumaan.
      Aamulla kutuin sen nimeä ja ihmettelin että miksi se ei ollut jo herännyt (öhöm: oma hamsterini oli erinlainen .. se nukku yöt ja oli valveilla päivät ja herätti minut seittemän maissa kolisteluillaan ja vaati kurkunpalasta jota annoin sille aina aamulla) ja aloin etsiä sitä kopista koska huolestuin. Ensin koputtelin, sitten heilutelin suuaukosta pursuavia papereita ja sitten sain paniikin ja aukaisin häkin ja nostin pesäköppia...


      Zepi oli ihan jäykkä ja sen turkki oli kohmeinen ja liimautuneet nippuun. ( siis se oli varmaan hionnut ja sitten sen hiet olivat kuivuneet tahmaksi tai jtn.) Sen suu oli ällöttävän auki ja hampaat irvessä.. Hyi hitsi.. sain kamalan itku kohtauksen ja olinhan vasta yheksän. Ja KANIMAMMA minä ainakin arvostan neljän vuoden takaista hamsterin-ja-minun sidettä että rakas hamsuni kyllä saa kunnian pieneen hautaan eikä vain roskien sekaan heitettynä. Ja `Järki Käteen!´ tyyppi, arvostan sun sanomaa siitä että jos `ei oo normaalia heittää pikkuserkkuakaan roskiin niin miksi hamsteriakaan?` (tai no monethan niin sanoo mutta en kyllä itte tee niin koska ajatus kammottaa minua)

      Osaa kaikille hamsterinsa menettäneille!

      • Anonyymi

        Kiitos.


    • eläinfan

      Mun Hamsteri kuoli tänään vanhuuteen 3w ja elänyt pitkän ikän sä rakkaan perheensä kanssa.Ikävää en lopeta koskaan

      • venla aaltonen

        mun hamsteri kuoli myös seoli 3v


    • barbiefani

      Mun hampsteri barbi kuoli ku se nukku aina mun sängys mutta sitte mummo muutti meille ja mun piti muuttaa siskon huoneeseen. Mummo käänty barbin päälle ja se kuoli. Äiti sano että se kuoli vanhuuteen mutta isä sano että mummo tappo sen ku sillä oli kieli pitkällä. Mummo lupas ostaa uuden hampsterin mutta se ei kerenny ku seki kuoli. Haudattiin barbi takapihalle ja laitettiin siskon kanssa sille kukkia.

    • Hamsterirakas

      Voi barbiefani :(((( Otan osaa mummosi ja hamsterisi kuolemaan :(

      Olen tässä ajatellu ottaa kahen viikon päästä rovaniemeltä uuden hamsterin :D Nimiki on jo keksitty ja kamuja on mukana klaanissani (jossa halutaan uusi hamsteri) :) odotan innolla ostostani. Kattelin vanhoja häkkejäni mutta taian ottaa uuden häkin sillä vanha on liian pieni ja kaltereihin on tullut iso rako , pelkään että hamsteri tekee sen *litistymis * jutun ja karkaa. Joten jos olisi isojen, vähintään kakskerrostisten, turvallisten, ja ehjijen häkkejen myyjiä niin sanokaa. (ostan enintään kuuellakympillä.) Ja kuvana kiitos.
      Kysymyksiin: 1.saako hamstereita uitauttaa vaikka lämpimässä saavissa?? Olen kattonu eläin videoita youtubesta ja siellä monet kylvettää hamstereitaan.
      2. Vanheneeko suolakivet?Saako vähän käytettyä suolakiveä antaa toisen hamsun syötäväksi? (epäilen :/ ) mutta kysyn silti. :))
      3. Onko eholla hyviä nettisivuja joista löytyisi hamstereille ruokia,häkkejä,leluja, yms. lukuun ottamatta zooplussaa,faunataria, petnetstorea,huutonettiä ja tori.fiä?

      Kiitos etukääteen

    • Sedä

      1 Ei kannata jos se ei ole likainen ja tarvitse pesua. Luulen että osa hamstereista voi pitää vedestä, mutta sen pitää olla kahluumatalaa ja hamsun päästä menemään sinne ja pois itse. Kunnolinen kuivaaminen on tärkeää ettei hamsteri vilustu.
      2 En näe mitään estettä, edellisen hamsun mahdolliset taudit tuskin siitä tarttuvat (suolaamista muuten käytetään mikrobien tappamiseen ;) ), ja hajuja nyt varmaan löytyy asunnosta muutenkin. Sinänsä hamsteri ei kyllä tarvitse suolakiveä, mutta eipä siitä haittaakaan ole jos se ei syö sitä paljon.

    • Hamsterirakas

      Kiitos ohjeista :)))

    • itken

      mun hamsteri kuoli eilen illalla/yöllä ku se tippu portaista.
      se oli saanut se häkin luukun auki.

      itkin aamulla kamalasti

    • sgsdg

      hyi kamala!!

    • ninsku^^

      ouuu..mun hamsteri kuoli kun olin mun kaveril yö kyläs kaks päivää.illalla meni kattoo niin pikkunen oli nukkunut pois ekana ravistelin ja hussi HERRÄÄ NYT RAKAS!! ei liikkunut nii itkuhan pääs ja menin suljettuun huoneeseen itkemään,se oli minun eka hamsteri ja itken nyt kun kirjotin tämän...:'( vaikka neo niin pieniä nin niihin rakastuu syvästi

    • jokuuuuuuu <3

      mun mummo eka vihas hamstereita ja jyrsiöitä mut sitku se näki mun hamsun niin se koko ajan katto mökkiin et mitä se tekee ku se on niin söpö

      • hmmpc

        ei ole kyllä hyvä hankkia heti seuraavana päivänä uutta hamsteria o.o


    • rakastan mun hamsuu

      yyh mun hamsu on koht 2v ja jos se kuolee niin itken varmaan koko ikäni:(

    • hamsufani98

      Mulla kuoli mun hamsu se oli vasta 9kk13päivää se sairastui yhtenä iltana niin että se ei tullut sen pesäkopistaan pois kun rupesin illalla siivoamaan sen häkkiä tulin sitten illemalla vielä ja nostin sen pesäkopin pois sen päältä ja näin että se vapisi ja eikä syönnyt mitään nostin sen käteen ja se heilutti päätään ees takasin ja, oli ihan kylmä mulle sanottiin että ei sitä kannata viedä lääkäriin että sille ei voi tehdä mitään no sitten aamulla näin että se oli kuollut oman ruokakuppiin... :'( kyllä siinä itku tuli .. Mutta nyt mulla on syyrialainen kilpikonna on vasta päälle 2 viikoa .

    • Hamsterirakas

      Mulla on ollu kaksi hamsteria ja toinen sairastu pahasti :'P
      Se oli syyrialainen. Hamsteri sairastu siten että sen takamus paisui ihan kauhean isoksi, niin että sen kopin etuseinä piti ottaa irti sillä se ei mahtunut siitä. siinä sitten sen etupää laihtu ja takapää paisu entisestää aina vain isommaksi ;dd hetken päästä sille tuli märkähäntä ja se kuoli viikon sisällä. ;dd tuli itku. Hamsu eli kuitenki n. kaks ja puolivuotiaaksi.
      Nooo, sitte oli toinen hamsteri ja se oli talvikko. Sillä tuli vain kolmen vuoden isässä rähmästä silmää jota piti putsata kokoaika. Siihen auttoi musta tee. Virkeä vanha pappa hamsu eli n. nelivuotiaaksi. C::

      Nyt kiikarissa on marras tai joulukuussa uuden syyrialaisen hamsterin osto.

    • JuuriMenettänyt

      Mulla kuoli hamsteri eilen aamulla... Päivällä tuli puhelu jossa sanottiin että Lilli löydettiin kuolleena keskellä häkkiä... raukka ei jaksanu juomisen jälkeen enään mennä koppiinsa ja siinä sitten nukahti ikiuneen...ja ikä oli n2v. kyllä on ikävä jo nyt.. :(

      • Hemmo

        Mä rupesin itkee ku luin näitä ;(
        mä osyan ens vuonna hamsterin mä oon varmaa ihan raunioina ku sr kuolee! :(


    • 5+13=18

      Otan osaa :c mun hamsu kuoli just toissapäivänä.. Olin ihann itkun partaalla ;__;.. ja oon vieläkin

    • nyyhky:(((

      Mun hamsu kuoli n. kuukaus sitte. se sai jotai kohtauksii edellisiltana ja ajateltiin viedä se seuraavana aamuna eläinlääkärille (kello oli jotain 10 illal) aamulla kun äiti tuli herättään se sano et se voi huonommin ja siit jotain 5min menin kattoon sitä niin se makas elottomana ruokakuppinsa vieressä. Itkuhan siin pääsi. Äiti toi nätin pussukan Ja kotistelin sille rasian. Se haudattiin meijän takapihalle.Se oli mun eka hamsu, oli lähemmäs 2w.;(

      ps. otan osaa.

      • Anonyymi

        Otan osaa koska mun hamsteri kuoli toissa toissa viikkona ja itken tälläkin hetkellä


    • Kuolee kohta....

      Otan osaa todella paljon..Minun Hamsterini on muuttunut rauhalliseksi ja perä päähän on tullut paise,ilmeisesti kasvain. Hamsterini oli kuitenkin vielä' eilen reipas tänään ei tule enää helposti pois pesästä en halua että rakas hamsterini kuolee:(

    • Hamsujenrakastaja

      Un hamsterini kuoli äsken. Me haudattiin se pihalle edellisten gerbiileiden viereen.

    • Hamsujenrakastaja

      PS: Kiki kärsi ja nyt sillä on hyvä olla hamstereiden taivaassa.

    • venla aaltonen

      mun hamsteri kuoli kun se oli3 vuotiainen mulla on ikävä sitä

    • SuruKukka

      Otan osaa, munkin hamsu kuoli eilen. Mun hamsteri oli valkoinen kaunis talvikko, jonka nimi oli Siina. Siina kuoli eilen, ja mä itkin koko eilisen, ja sitten kävin sen pikkuruisella haudalla varmaankin kaksisataa kertaa :( Ja kävin kukkakaupassa 5 kertaa ostamassa kukkakimppuja sen pikkuruiselle haudalle! ;( Sitten soittelin kaikkialle että mun hamsteri kuoli, ja sen jälkee äitini anto luvan laittaa lehti-ilmoituksen Helsingin Sanomiin... No siinä Lehti-ilmotuksessa luki:
      R.I.P.
      Suvi Ilta ''Siina''
      Ihana pikkuiseni pois mennyt on,
      sen vuoksi mä olen onneton.
      kyyneleitä vuodatan, ja suruni suren hiljaisen.
      mulle kerrottiin, sinä kuolit niin.
      unohda sua koskaan en,
      minä lupaan sen.

    • kokemusta on

      Mut ei se nyt silleen niin paha oo jos laittaa johonki roskakatoksen rokalaatikkoon jos se hamsteri on vaikka puruissa jossaki pienessä laatikossa,eikä heitä sitä sinne vaa, jos ei niinku voi edes oikein haudata minnekkään :c

      • bio3

        Mieluiten biojätteeseen niin eläin säilyy kokonaisena, sillä energia ja kaatopaikka jätteet puristetaan hajalle roska-auton sisällä lisää tilaa tuomaan :(


    • harmi.

      mun hamsteri kuoli eilen illalla. yritin antaa sille vettä suoraan suuhun. siinä se värisi ja yritti nousta ylös muttei enää jaksanut. lopulta se sulki silmänsä, avasi ne taas eikä sen jälkeen enää liikkunut.

    • SurullinenSisko

      Meidän syyrialainen hamsteri kuoli noin pari tuntia sitten. Vaikea olla ajattelematta pikkuista.. ja herkästi pelkästä ajattelusta saa jo kyyneleet silmiin.
      Meillä oli illalla vielä niin hauskaa perheen kesken ja yhtäkkiä kuulen pikku siskoni (10vuotta) itkevän hysteerisesti omassa huoneessaan. Rosa oli nukkunut pois. Itse olen jo täysi-ikäinen mutta en voinut muuta kuin itkeä siskon kanssa.

      Miksi juuri tänään kun kaikki oli vielä niin hyvin? :(

    • Hildur11na

      Otan osaa. Munki hamsteri kuoli noin vuosi sitten. Tiedän miltä susta tuntuu. Nykyään minulla on 1v tyttöhamsu mutta ikävöin vielläkin.

    • miss you helmii

      mun hamsteri kuoli suunnilleen vuos sitte enkä oo vieläkään päässy yli siitä. Muistan vieläkin niin elävästi ku katoin sen silmiin viimesen kerran. Itken vieläki usein ku vaan aattelen sitä. Rakastin hamsteriani ehdottomasti enemmän kuin perhettäni. Vaikka tietysti rakastan perhettänikin paljon, mutta hamsterini helmi oli vaan tärkein.

    • *surunaama*

      Otan osaa

    • ♡♥Kääpiöhamsteri♥♡

      Mitä ptää tehdä jos kääpiöhamsteri on ali painonen?

      Koska mun hamsu on ali painonen.:(

    • Anonyymi

      Mun hamsu on nyt jotain reilu vuoden ja se on jo nyt alkanut voimaan huonommin ja vaikka tottakai annan hänen pikkuisen nukkua niin tuntuu että teen jotain silti väärin 🥺

    • Anonyymi

      otan osaa! Mun hamsteri kuoli 15 minuuttia sitten enkä tiedä mitä sille pitäisi tehdä. Tällähetkellä tuntuu ettei voi elää ilman lemmikkiä hän oli todella rakas ja eli 2 vuotta 2 kuukautta ja 4 päivää. Aamulla hamsteri oli tosi huonossa kunnossa ja keikkui oudosti puolelta toiselle henki rahisi ja oli vähän verta nenän alla. Todella toivon ettei hän kärsinyt sillä se olisi ollut vielä kauheampaa kuin kuolema🥺.

    • Anonyymi

      Mun hamsteri Nuuk reilut 9kk nukkui hiljattain tosi paljon eikä halunnut häkistä ulos vaan takaisin häkkiin tai nukkui sen ulkopuolella. Söi ja joi normaalisti. Edellisenä yönä käveli huonosti ja ei päässyt kiipeämään kunnolla. Ajattelin viedä sen eläinlääkäriin, mutta seuraavana päivänä nukkui pois. :( RIP Nuuk

    • Anonyymi

      Itellänikin on hamsteri ja sekin on ollut huonossa kunnossa enkä kestäis jos se kuolis ku se on mulle kaikkikaikessa

    • Anonyymi

      voi kauheeta ite pyyvän joulu lahjaks

    • Anonyymi

      Otan osaa kaikkiin hamsun kuolemiin mutta minun oma hamsteri on nyt tosi huonossa kunnossa se on minun kädessä ja röhisee tuskin söy tai juo taidanpa katsoa sen kuolemaa :((((

    • Anonyymi

      Hei voisitko vähä auttaa mun hamsteri makaa selällään häkis ja no tällään on tosi kylmä ja se oli 1-2vuotias ja en tiiä enenmpää

    • Anonyymi

      Jos joku lukee näitä viä vuonna 2022. Mun sisko sai talvikon tammi kuulla tänä vuonna ja nyt viimmeviikon loppuna se täytti 3kk ja eileen (maanantaina) se oli kuolleena sen pesämökin takana sillä oli 95% todennäköisyydellä diabetes koska se Joi tosi paljo ja kusi viä enemmän No katottiin häkkiin ja se ei liikkunut sit otin väli-levyn pois häkistä koitin sitä ja sanoin et se on kuollu mun pikku siskon ensinmäinen lemmikki ja jota se oli halunnu pitkään koko meidän perhe oli ihan paskana ja suri sen puolesta laji oli talvikko ja nimi nipsu;(........ kauhein asia mitä voi käydä.

      • Anonyymi

        Olipa surullista. Ikävää mitä jouduitte kokemaan. Ei mitään järkee tuossakaan mitä oli tapahduttava jostakin kumman syystä. Olisi lemmikki vieläkin elossa, ilona jos ei sairaus olisi onnettomaan iskenyt.
        Voisiko kasvattajat tarkkailla tämän kaltaisia tapauksia jotta suurelta surulta säästyttäisiin monissa perheissä jatkossa kun perinnöllisille taudeille alttiit yksilöt/suvut eivät lisääntyisi vaikka muuten olisivat kuinka ihania tahansa. Voi vain kuvitella mikä parku ollut edellä kerrotun tapauksen seurauksena mikä ymmärrettävää. :(


    • Anonyymi

      OMG otan osaa siis mun hamsteri on 2v se pyöräilee koko ajan jne ja on hidas

      • Anonyymi

        Vieläkö "pyörä pyörii?" Toivottavasti.


    • Anonyymi

      Mun hamsu kuoli tossa jotai 4kk sitte ja nyt oon jo kaks kertaa joskus kymmenelt nii eka kuulin dunan kaltereitten pureskelua ja nyt sit kuulin et ihanku siit juomapullost on juotu vaik eilen sen tyhjensin:) tää on tosi outoo mut en sit tiiä kuuluuko vaa naapurist jotai samanlaist ääntä mut kuuluu samast suuntaa ja en oo ees viel tyhjentäny sitä dunaa puruist jne

      • Anonyymi

        Voi sinua. Yritä piristyä. Ikävää menettää eläinystävä, sen tiedän.
        Mitä jos putsaat häkin uutta tulokasta varten? Entistä se ei korvaa mutta tuo tullessaan iloa elämään jos ajankohta on oikea. Hamsterit ovat ihania.


    • Anonyymi

      mun hamsteri kuoli eilen ja oon ihan hirveen surullinen

      • Anonyymi

        Voi harmi. Otan osaa. Tosi ikävää menettää lemmikki.
        Kuoliko hamsterisi aivan yllättäin? Kuinka kauan sait pitää hamsusi?
        Kunhan aikaa kuluu ja olet toipunut järkytyksestä ja surusta, voit olla onnellinen yhteisistä hetkistänne ja muistella pientä ystävääsi lämmöllä.
        Voimia ja jaksamista surun keskelle.


    • Anonyymi

      Toi keskustelu alko 2011!!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6043
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3821
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      245
      2151
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1850
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1299
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      303
      1065
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      939
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe