Poissa pikkuinen...kova ikävä

Miess86

Poissa on undulaattini...yli 11 vuotta ehdittiin kulkea yhdessä, kaksi entistä kaveria oli jo kuollut, ja nyt se eli kahden neitokakadun kanssa, joiden kanssa viihtyikin hyvin. Cindy oli oikea taistelija, sillä todettiin rasvapatteja, kasvaimia jo pienenä, mutta ne eivät tytön menoa haitanneet, vaikka lentämään cindy mikään paras ollutkaan.

Tänä aamuna tyttö oli vielä niin virkeä, söi ja lauleskeli, lentelikin innokkaasti...johtui kasvaimista pyrstön alla tai huonosta ruuansulatuksesta, että höyheniin tarttui paljon ulostetta, ja ne paakkuintuivat kiinni usein, eikä lintu saanut niitä itse puhdistettua. Usein aikaisemminkin olin niitä irrottanut varovasti, ja ja pessyt, ettei lintu sairastuisi tai saisi jotain tulehdusta. En sitten ajatellut tänään että tää päivä jäisi viimeiseksi:) Cindy sai jonkun kohtauksen ,ehkä sydänkohtauksen juuri kun olin ulosteita puhdistamassa. Olin vielä juuri saanut puhtaaksi, ja päästämässä linnun takaisin, kun se ei enää liikkunutkaan...vain katsoi elottomasti..ja kuoli kädelleni..nyt niin surullinen ja syyllinen olo...olisiko lintu kuollut muuten ellen olisi tehnyt kuin tehnyt...cindy oli ennenkin antanut pestä rauhassa, mutta nyt yhtäkkiä lähti sitten lopullisesti...kova ikävä sua:(

5

478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rottatyttö 99

      Jos et olisi puhdistanut sitä niin se olisi ehkä hengissä.

      • Ratgirl-99

        (Nykyinen nimeni on Ratgirl-99)


    • Ei sinun syysi

      Ensin olen pahoillani tapahtuneesta.

      Olen melkovarma, kun olet aikaisemminkin sitä puhdistanut samallalailla, niin ei se siitä johtunut.
      Oli vain pikkuisen aika lentää pois...

      Älä syytä itseäsi. Tidän, että tuntuu pahalta ja ajattelee, että jos ja jos ja jos....

      Jos et olisi sen peräpäätä putsaillut se olisi todennäköisesti kuollut jo aiemmin.

      Voimia sinulle.

      • -M-

        Jos et ole puristanut rintakehää niin ettei lintu voi hengittää ei tuossa kannata itseään syyttää ollenkaan. Totta kai likaantunut peräpää on puhdistettava jos lintu ei siihen itse kykene. Normaaliin käsittelyyn ja vesipesuun ei mikään terve lintu kuole, ei edes ihmistä pelkäävät villilinnut, vaikka niille käsittelystressi on paljon suurempi kuin ihmisiin tottuneella lemmikillä. Jos lintu on sairauden tai esim sydänvian vuoksi niin heikko että kuolee käsittelyyn, olisi se todennäköisesti kuollut hyvin pian muutenkin. Eli kasvaimet todennäköisesti pikkuisen heikensivät lopullisesti.
        Ikävähän noita tulee ja kyllä tämäkin täti vielä jokaiselle kylmenneelle pikkupeipollekin kyyneleet tirauttaa. Mutta nyt ei vanhusta ainakaan satu enää...


      • miess86
        -M- kirjoitti:

        Jos et ole puristanut rintakehää niin ettei lintu voi hengittää ei tuossa kannata itseään syyttää ollenkaan. Totta kai likaantunut peräpää on puhdistettava jos lintu ei siihen itse kykene. Normaaliin käsittelyyn ja vesipesuun ei mikään terve lintu kuole, ei edes ihmistä pelkäävät villilinnut, vaikka niille käsittelystressi on paljon suurempi kuin ihmisiin tottuneella lemmikillä. Jos lintu on sairauden tai esim sydänvian vuoksi niin heikko että kuolee käsittelyyn, olisi se todennäköisesti kuollut hyvin pian muutenkin. Eli kasvaimet todennäköisesti pikkuisen heikensivät lopullisesti.
        Ikävähän noita tulee ja kyllä tämäkin täti vielä jokaiselle kylmenneelle pikkupeipollekin kyyneleet tirauttaa. Mutta nyt ei vanhusta ainakaan satu enää...

        Kiitos vastauksista...

        Nyt tuli tutkimustuloksetkin, niin sydämen toimintahäiriöön oli lintu kuollut... Elämä jatkuu kuitenkin, ja on vielä kaksi iloista ja reipasta neitokakadua ilahduttamassa päiviä:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2011
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1922
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1505
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe