Uimaan Madridissa

Abuela-63

Ollaan lähdössa parin viikon päästä Madridiin ja tahtoisin tietää, onko siellä uimapaikkoja ? Millainen paikka Casa de Campo on? Voiko siellä uida, saako siellä syötävää/juotavaa, hintataso siellä ja onko sinne pääsymaksu? Entäpä Teleferigo? Millainen ja minkä hintainen? Onko muita suositeltavia ulkoilupaikkoja ?

6

2435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reissaaja vaan

      juu, tätä myös miettinyt näillä helteillä. Kaikki vinkit tänne kiitos!

    • asukas :)

      Mä en ole niin uimanaisia eli en osaa tuohon uimapaikkaan vastata. Madridissa on maauimaloita (ja tietysti uimahalleja paljonkin - tosin niitä et nyt varmaan tarkottanut) mutta niitten tarkasta sijainnista en kyllä mene takuuseen. Olen ymmärtänyt että yksi on Lagon lähistöllä (Lago on järvi Casa de Campossa mutta siinä ei siis voi uida). Lagon ympärillä on muitakin tämmösiä urheiluun liittyviä systeemejä niinkun jotakin tenniskenttiä ja semmosta.

      Casa de Campo on JÄTTIMÄINEN puisto. Siis todella suuri. Sen alueella on vaikka mitä: huvipuisto, eläintarha, aiemmin mainitsemani järvi, ja todella paljon puita :D Siis että sinne voi vaikka eksyä, siellä on paljon pyöräteitä (ei tosin asfalttisia) ja polkuja ja semmosta. Casa de camposta saakin eniten irti jos on pyörä. Pääsymaksua puistoon ei ole (mutta eläintarhaan ja huvipuistoon tietty on). Syötävää saa kojuista ja kioskeista ja on siellä ravintoloitakin (aika kalliita tosin). Tollasessa suositussa paikassa tietysti hinnat on mitä on, eli omat eväät voi olla ihan jees. Ai juu, ja Casa d campo on myös aika kuiva paikka, että jos haluaa piknikkiä pitää kanttaa suunnata Retiroon. Retiro on Madridin keskustassa oleva (kun taas Casa de campo vähän syrjässä Madridin vasemmalla puolella, hehe en osaa ilmansuuntia) kaunis puisto, jossa on keskellä tekojärvi (voi vuokrata soutuveneitä niinkuin myös Lagolla) ja siellä on muutama nätti rakennus ja ruusutarha ja semmosta. On iso että pääsee tekemään ihan kivaa kävelylenkkiä ja se on Ihana piknikpaikka ja muutenkin näkemisen arvoinen!

      Casa de campoon menee esim. bussi nro. 25. Sinne pääsee myös metrolla (linja 10 - tummansininen) pysäkit Lago/Batan/Casa de Campo (myös linja 5- vihreä). Retiroon metrolla linja 2 (punainen) pysäkki Retiro.

      Teleferigo.. no, hinta on semmoset 5 euroa meno paluu. Siinä on TOSI hienot näköalat! Kannattaa käydä! Lähtöpisteen vieressä on myös kiva puisto, ja kun kulkee vähän enemmän vasemmalle siellä on nähtävyys Templo de Debod (egyptiläinen Madridiin siirretty temppeli). Juuuuuuu, eiköhän tää nyt tältä erää riitä, toivottavasti oli apua :D

      • Abuela-63

        Kiitti kovasti hyvistä ja tarkoista vinkeistä. Noista maauimaloista olisin viellä kiinnostunut . Onko tuo eläintarha Madridin "virallinen" eläintarha, josta olen lukenut ? Mitähän sinne ja huvipuistoon on pääsymaksu? Missäpäin kunkunlinna sijaitsee?


      • Abuela-63

        Saako sieltä Camposta vuokrata pyöriä ... jos, niin mihin hintaan ?


      • pinkkiboy
        Abuela-63 kirjoitti:

        Kiitti kovasti hyvistä ja tarkoista vinkeistä. Noista maauimaloista olisin viellä kiinnostunut . Onko tuo eläintarha Madridin "virallinen" eläintarha, josta olen lukenut ? Mitähän sinne ja huvipuistoon on pääsymaksu? Missäpäin kunkunlinna sijaitsee?

        Netistä löytyy tietoa, kannattaa etsiä eri hakusanoilla.

        Madrid on kaupunki sisämaassa, siellä on kuuma. Rantakaupungit on erikseen, joissa voi myös uida. Jos nyt välttämättä haluat Madridissa uiskellennella, niin etsi vaikka täältä maauimaloita:
        http://madrid.angloinfo.com/af/279/madrid-watersports-and-swimming.html

        Eläintarhan tietoja voit tutkia täältä: http://www.zoomadrid.com/

        Casa de Campo puistikosta lue täältä: http://www.gomadrid.com/activity/parks/casa-de-campo.html

        The Palacio Real /Royal Palace/Palacio de Oriente - ihan miten vaan:
        http://www.travelinginspain.com/Palace.html
        Juan Carlos perheineen ei kuitenkaan asu Palacio de Orientessa, vaan Palacio de la Zarzuelassa, joka on Madridin ulkopuolella.


    • Abuela-63

      Casa de Canpossa oli kiva maauimala.Lagon metroasema ihan vieressä. Altaita oli kaksi lasren allas. Sisällä oli kaksi ruokapaikkaa. Vesi oli ihanan viileetä. Myös Canalin metroaseman lähellä oli Piscina Canal Isabell 2:n niminen yhden altaan uimapaikka ... ihan jees sekin. Suosittelen ehdottomasti molempia, jos haluat Madridin lomalla virkistäytyä ja levähtää välillä ... hinnat oli vajaa 4 ekee ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1728
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1079
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      900
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      895
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      871
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      840
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      754
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe