Jos sisko ei pukeudu niin hienosti kuin toivotaan?

ilkeä sulhasen sisko

Ilmeisesti häissä on tapana että morsiusparin sisarusten pitäisi pukeutua todella hienosti. Mutta loukkaantusitteko morsiusparina siitä jos joku sisarus ei pukeutuisi riittävän hienosti ja toiveidenne mukaan?

Kysyn kun veljeni on menossa naimisiin ja hänen tuleva vaimonsa olisi halunnut minun pukeutuvan häihin pitkään iltapukuun kuten hänen siskonsa. Ilmoitin kuitenkin ettei minulla ole opiskelijana varaa hankkia sellaista. Tämän jälkeen morsian olisi halunnut jopa lainata yhtä omaa iltapukuaan, mutta minusta alkoi tuntua etten oikeasti kehtaisi mennä niin hienona juhliin, morsiamen siskoilla on sentään hyvä syy kun ovat kuitenkin kaasoja. Pelkäisin itse että vieraat vain ajattelisivat minusta että "kuvitteleeko tuo itse olevansa morsian tai kaaso tai jotain" En haluaisi viedä morsiammelta huomiota kenenkään silmissä. Lisäksi morsiamen sukulaiset olisivat varmaan tunnistaneet puvun lainatuksi. Kaiken lisäksi olisin onnistunut tuurillani varmaan vain turmelemaan lainapukua jotenkin.

Juhlavaatetukseni tulee olemaan nyt sitten kaiken lisäksi tosi tavallinen: sellainen polvipituinen hieman kellomainen kukkahame, jota olen käyttänyt jo kahdessa suvun juhlassa aiemmin, ja jota olen nähnyt joskus jopa ihmisten päällä arkena kaupungillakin. (minusta se on tosin kaupungille liian hieno) Yläosana on hieman kiiltävä hihaton toppi, jossa on ommeltuna aika suuri koruntapainen koriste. Minusta se on ihan tyylikäs, vaikka olikin aika halpa. Kengät on ihan perusjuhlakengät, tosin ei mitkään tosi uuden näköiset nekään. En omista edes pientä juhlalaukkua, mutta ehkä sellainen pitää vielä hankkia. Toisaalta tuntuu ettei pikkulaukku sovi minun asuun.

Oon tässä viime hetkillä alkanut hieman katumaan tuota asua, siltä kannalta josko loukkaan pahastikin morsiusparia sitten. Yritin kyllä etsiä jotain vähän hienompaa, mutta kaikki vaan näyttää rumalta mun päällä ja ostosreissut alkaa ahdistaa kun joutuu tuijottamaan naamansa peilistä ja kaikki virheet alkaa häiritä. Ahdistaa sekin etten oikeastaan osaa edes meikata, joten tulen näyttämään siltäkin kannalta tosi rumalta. Tosin minusta ei saisi kaunista meikkaamallakaan, vaan pitäisi mennä kauneusleikkaukseen korjaamaan naamasta aika monikin juttu jotta voisin näyttää edes vähän kauniilta. Siinäkin mielessä meikkaaminen ja laittautuminen tuntuu siis aika turhalta. Onnistun aina meikkamaan itseni vain entistä rumemmaksi, joten menisin mielummin ilman meikkiä, mutta sitä en sentään kehtaa tehdä. Ajatus hienosta juhlapuvusta tuntuu siis kai tuoltakin kannalta turhalta, kun on muutenkin niin ruma niin ei se auta mitään yrittää kaunistautua jollain puvulla, turhaa. Morsian olisi halunnut myös että laitan hiukset ylös ja jonkun hienon kampauksen, lähinnä sen iltapuvun kanssa suunnitteli, mutta en voi toteuttaa edes tuota toivetta sillä minulla on kaljut ohimot ja sivuprofiilini on todella oksettava. (todella harvalla ihmisellä on oikeasti yhtä ruma profiili kuin minullla. Olen tainnut elämäni aikana nähdä vain yhden tai kaksi yhtä rumaa profiilia. Olen sellainen leuaton ja poskipäätön ihminen, jolla on myös hieman suurehko nenä naiseksi, voitte kuvitella siis profiilin ! ) Tuon takia en koskaan kehtaa mennä hiukset kiinni mihinkään. Aion siis pitää hiuksia auki myös häissä. Näin ollen en siis toteuta mitään morsiusparin pukeutumistoiveita. Olenko siis teistä tosi ilkeä sisko ja käly? Morsiusparilta itseltään tätä on turha kysellä, koska he haluvat kuitenkin antaa vaikutelman etteivät loukkaannu.

15

956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että silleen..

      Vaihtoehto 1:
      - teet hääparin mieliksi ja pukeudut pukuun jota morsian on tarjonnut
      - uhraat 50 euroa ja käyt laitattamassa tukkasi kampaajalla (osaa varmasti laittaa hiuksesi niin ettei "huonot" piirteesi korostu esim. etuhiuksia sommittelemalla)
      - laitat ripsiväriä, meikkivoidetta, peitekynää (jos tarvetta finneihin ja silmänalusiin), puuteria ja poskipunaa (hillitysti) ja ostat jotakin mieleistäsi huulikiiltoa. Siisti ja hillitty meikki siis..
      - pyydä morsiammelta meikkivinkkejä etukäteen ja mielipiteitä hiusten laittoon jos hän on tottuneempi "laittautuja". Voit vaikka pyytää että hän tulisi joku ilta meikkaamaan sinut em. tuotteilla ja näyttäisi miten meikki laitetaan jotta osaisit sitten hääpäivänä tehdä sen itse. Tärkeintä meikissä on että ihotuotteet ovat oikean värisiä ja ettei sitä ole liian paksuna kerroksena..
      - voi olla että tunnet aluksi olosi hienostelijaksi ja vierastat peilikuvaasi, mutta varmasti päivän mittaan kotiudut "lookkiisi"

      Vaihtoehto 2:
      - laitat omat vaatteesi
      - et meikkaa etkä laita tukkaasi
      - tunnet olosi "turvalliseksi" omassa tyylissäsi
      - "alipukeutuneena" ja meikittä saatat olla huomiota herättävämpi kun poikkeat muusta juhlakansasta, mutta kun juhlat lähtevät käyntiin niin kukaan ei enää kiinnitä asiaan huomiota.

      Kummassakin vaihtoehdossa hyvät ja huonot puolensa, mutta oma mielipiteeni on että aina kannattaa kunnioittaa juhlien järjestäjien toivetta ja kokeilla uutta. Muista että huomio kiinnittyy kuitenkin eniten morsiuspariin ja heidän häänsä ovat ainutkertaiset. Varmastikaan et ole niin "ruma" kuin itse ajattelet, ja asia vaan tuntuu sinusta isolta..? Tärkeintähän on juhlia veljesi ja vaimonsa kanssa ja unohtaa oma peilikuva. Loppujen lopuksi on tärkeintä että olet paikalla ja viihdyt! =)

      ps. jos itse ajattelet että olet ruma niin miten muut voisivat nähdä kauneutesi? Terve itsevarmuus on kaunista, sen vuoksi kauneus tuleekin sisältä päin. Vähän sama juttu kuin "et voi rakastaa toista ennen kuin opit rakastamaan itseäsi". Sinussa on varmasti myös hyviä ulkonäöllisiä asioita ja luonteenpiirteitä joiden peruteella olet kaunis? Muista että jokaisessa on hyvät ja huonot puolensa, korosta niitä hyviä puoliasi joista saat itseluottamusta!

      • tuive

        sinä voisit todella pukeutua kuten haluat, mutta koita vähän nähdä vaivaa sen "laittautumisen" kanssa. Harjoittele hiusten laittoa etukäteen, laita paplareita ja tupeeraa jne, lainaa joltain kaverilta vaikka piippausssakset ja tee kiharoita ja laita osa hiuksista kiinni. Etsi sopiva vaihtoehto. Tai satsaa ja käy kampaajalla!

        En usko, että olet ruma! Monet meistä ollaan tavallisen näköisiä, ei mitään säihkysilmiä, mutta jotain kaunista meissä kaikissa on. Yritä etsiä se, mikä sinussa on parasta ja korosta sitä! Esim. silmät, huulet tms.

        Minä toisaalta uskon, että tuo tuleva lankosi tarjosi siksi laina-asua, jottet tuntisi itseäsi alipukeutuneeksi. muiden vimpan päälle pukeutuneiden joukossa. Voisithan koittaa sitä pukua mitä hän tarjoaa? Jos se ei todellakaan näytä hyvältä päälläsi, pysy omassa valinnassasi. Mutta koeta edes...


      • ilkeä sulhasen sisko
        tuive kirjoitti:

        sinä voisit todella pukeutua kuten haluat, mutta koita vähän nähdä vaivaa sen "laittautumisen" kanssa. Harjoittele hiusten laittoa etukäteen, laita paplareita ja tupeeraa jne, lainaa joltain kaverilta vaikka piippausssakset ja tee kiharoita ja laita osa hiuksista kiinni. Etsi sopiva vaihtoehto. Tai satsaa ja käy kampaajalla!

        En usko, että olet ruma! Monet meistä ollaan tavallisen näköisiä, ei mitään säihkysilmiä, mutta jotain kaunista meissä kaikissa on. Yritä etsiä se, mikä sinussa on parasta ja korosta sitä! Esim. silmät, huulet tms.

        Minä toisaalta uskon, että tuo tuleva lankosi tarjosi siksi laina-asua, jottet tuntisi itseäsi alipukeutuneeksi. muiden vimpan päälle pukeutuneiden joukossa. Voisithan koittaa sitä pukua mitä hän tarjoaa? Jos se ei todellakaan näytä hyvältä päälläsi, pysy omassa valinnassasi. Mutta koeta edes...

        Vaikuttaa pahasti siltä että morsiuspari ei tykkää minun asuvalinnasta ja haluais että hankkisin hienon puvun. Ei vaan oo varaa ja alkaa olla tosi kiire. Oon kokeillu morsiamen (ai sekö onkin lanko eikä käly..) tarjoamaa juhlapukua aiemmin ja se näytti oikeasti ihan yhtä hienolta kuin joku morsiuspuku, oli vain eri värinen. ( Linnan juhlien pukujen tasoa.) Edelleenkin minusta tuntuu että ainakin oman puolen suku katsoisi asua vähän ihmeissään, ja todennäköisesti miettisi että miten oikein kehtaan ja yritänkö kilpailla morsiamen kanssa ym. Meidän suvussa häihin ei ole yleensä laitettu nimittäin noin hienoja iltapukuja, ei edes hääparin sisarukset eivätkä hienoimmat ihmisetkään, en ainakaan muista. Tosin viimeisimmistä häistä on jo joku 7 vuotta aikaa joten en tiedä onko trendit muuttuneet, tuskin. Pukeutuminen on aina ollut sellaista jakkupukulinjaa. Morsiamen suvussa on ilmeisesti eri tavat, mutta en oikein usko että sielläkään on sitten juhliin muut pukeutuneet iltapukuun kuin päivänsankareiden perheenjäsenet. Jotenkin tuntuu että veljenikin olettaa että iltapukuun pukeutuminen on joku yleinen käytäntö sisaruksilla. Oon yrittäny muistuttaa sitä että sillä ja silläkin oli silloin vaan jakkupuku, mutta ei se auta.

        Jos mietin mikä minussa on kaunista niin yleensä olen pitänyt kauneinpana asiana ulkonäössäni sitä etteivät ripset ja kulmat ole mitkään ylivaaleat vaalealle ihmiselle joten en näytä siltä osin niin oudolta ilman meikkiä. Ripset on myös tosi tuuheat. Siitä nyt ei juhlissa tosin ole paljon hyötyä kun meikata täytyy kuitenkin. Meikkaamisessa siitä on vaan haittaa kun ripset klimppaantuu ja niitä saa aina harjata. Ois enemmin pitkät kuin tuuheat, mutta ei...Toinen seikka voisi olla se että minulla on suht sirot sääret polvesta alaspäin. Mutta jotta ne tulisivat esiin pitäisi minun hankkia vieläkin lyhyempi hame kuin minulla on nyt. Nykyinen hame ulottuu siihen pohkeen leveimpään kohtaan eikä sääret näytä se kanssa ollenkaan siroilta. Näyttää jotenkin jopa aika leveiltä ja lyhyiltä. Outoa. Tuon hameen pitäisi ulottua oikeasti polviin, mutta koska olen suht lyhyt ja hame on vähän suuri niin se valuu sen verran alas että menee paljon polvien alle.

        Oon yrittänyt harjoitella meikkaamista. Meikkivoidetta en oo tosin yrittäny laittaa, koska se ei oo ikinä näyttäny mulla hyvältä ja puuteri tarttuu siihen miten sattuu ja lopputulos on laikukas ja ruma. Luomiväriä oon lähinnä kokeillu, mutta vaikka ostin eri värejä ja oon googlannu ohjeita ja kokeillu montaa tyyliä niin kaikki ne näyttää jotenkin tosi luonnottomalta. Ehkä päädyn lopulta vain ripsiväriin ja peitepuikkoon. Sellaiset meikkivinkit oiskin tarpeen että miten sais olemattoman leuan näyttämään isommalta. Miksei voitais myydä jotain irtoleukoja niin kuin myydään irtoripsiäkin ja vaikka mitä, ehkä sitä sitten itsekin innostuis meikkaamisesta kun oikeasti kaunistuis. Sellaiset piipaussakset omistan ja niillä varmaan laitan kiharoita jos saan hääaamuna tilaisuuden ja jos en ole ihan unettomuudesta poikki. Nuorempana joskus niillä oon laitellu hiuksia, mutta se vie ihan älyttömästi aikaa kun hiuksia on niin paljon joten usein ei jää aikaa moiseen.

        Iskee älytön paniikki koko häitä kohtaan sitä enemmän mitä enemmän pitää yrittää laittautua...Oispa mies niin ei tarvis muuta kuin laittaa sama vanha puku päälle ja ajaa parta ja kammata hiukset.


      • tuive
        ilkeä sulhasen sisko kirjoitti:

        Vaikuttaa pahasti siltä että morsiuspari ei tykkää minun asuvalinnasta ja haluais että hankkisin hienon puvun. Ei vaan oo varaa ja alkaa olla tosi kiire. Oon kokeillu morsiamen (ai sekö onkin lanko eikä käly..) tarjoamaa juhlapukua aiemmin ja se näytti oikeasti ihan yhtä hienolta kuin joku morsiuspuku, oli vain eri värinen. ( Linnan juhlien pukujen tasoa.) Edelleenkin minusta tuntuu että ainakin oman puolen suku katsoisi asua vähän ihmeissään, ja todennäköisesti miettisi että miten oikein kehtaan ja yritänkö kilpailla morsiamen kanssa ym. Meidän suvussa häihin ei ole yleensä laitettu nimittäin noin hienoja iltapukuja, ei edes hääparin sisarukset eivätkä hienoimmat ihmisetkään, en ainakaan muista. Tosin viimeisimmistä häistä on jo joku 7 vuotta aikaa joten en tiedä onko trendit muuttuneet, tuskin. Pukeutuminen on aina ollut sellaista jakkupukulinjaa. Morsiamen suvussa on ilmeisesti eri tavat, mutta en oikein usko että sielläkään on sitten juhliin muut pukeutuneet iltapukuun kuin päivänsankareiden perheenjäsenet. Jotenkin tuntuu että veljenikin olettaa että iltapukuun pukeutuminen on joku yleinen käytäntö sisaruksilla. Oon yrittäny muistuttaa sitä että sillä ja silläkin oli silloin vaan jakkupuku, mutta ei se auta.

        Jos mietin mikä minussa on kaunista niin yleensä olen pitänyt kauneinpana asiana ulkonäössäni sitä etteivät ripset ja kulmat ole mitkään ylivaaleat vaalealle ihmiselle joten en näytä siltä osin niin oudolta ilman meikkiä. Ripset on myös tosi tuuheat. Siitä nyt ei juhlissa tosin ole paljon hyötyä kun meikata täytyy kuitenkin. Meikkaamisessa siitä on vaan haittaa kun ripset klimppaantuu ja niitä saa aina harjata. Ois enemmin pitkät kuin tuuheat, mutta ei...Toinen seikka voisi olla se että minulla on suht sirot sääret polvesta alaspäin. Mutta jotta ne tulisivat esiin pitäisi minun hankkia vieläkin lyhyempi hame kuin minulla on nyt. Nykyinen hame ulottuu siihen pohkeen leveimpään kohtaan eikä sääret näytä se kanssa ollenkaan siroilta. Näyttää jotenkin jopa aika leveiltä ja lyhyiltä. Outoa. Tuon hameen pitäisi ulottua oikeasti polviin, mutta koska olen suht lyhyt ja hame on vähän suuri niin se valuu sen verran alas että menee paljon polvien alle.

        Oon yrittänyt harjoitella meikkaamista. Meikkivoidetta en oo tosin yrittäny laittaa, koska se ei oo ikinä näyttäny mulla hyvältä ja puuteri tarttuu siihen miten sattuu ja lopputulos on laikukas ja ruma. Luomiväriä oon lähinnä kokeillu, mutta vaikka ostin eri värejä ja oon googlannu ohjeita ja kokeillu montaa tyyliä niin kaikki ne näyttää jotenkin tosi luonnottomalta. Ehkä päädyn lopulta vain ripsiväriin ja peitepuikkoon. Sellaiset meikkivinkit oiskin tarpeen että miten sais olemattoman leuan näyttämään isommalta. Miksei voitais myydä jotain irtoleukoja niin kuin myydään irtoripsiäkin ja vaikka mitä, ehkä sitä sitten itsekin innostuis meikkaamisesta kun oikeasti kaunistuis. Sellaiset piipaussakset omistan ja niillä varmaan laitan kiharoita jos saan hääaamuna tilaisuuden ja jos en ole ihan unettomuudesta poikki. Nuorempana joskus niillä oon laitellu hiuksia, mutta se vie ihan älyttömästi aikaa kun hiuksia on niin paljon joten usein ei jää aikaa moiseen.

        Iskee älytön paniikki koko häitä kohtaan sitä enemmän mitä enemmän pitää yrittää laittautua...Oispa mies niin ei tarvis muuta kuin laittaa sama vanha puku päälle ja ajaa parta ja kammata hiukset.

        Sori, joo käly se on eikä lanko. Lanko on miespuolinen. Jos asut Hesassa tai jossain lähellä, niin mene Hesan Sokokselle, sillä joskus tehdään meikkejä ilmatteeksi. Voisit soittaa ja kysyä, sanot, että tarvitsisit neuvoja ja tuotteita, ni luulis onnistuvan.

        Mutta kuten sanottu, mene siinä mikä tuntuu sinusta parhaalta. Jos koet epämiellyttäväksi olla iltapuvussa, älä laita sitä. Jokainen pukeutuu siihen, mikä tuntuu hyvältä. Itse olen tuleva morsian, enkä meinaa lattaa perinteistä hääpukua vaan jonkun housuhässäkän. En käytä hameita ja sulhokin totesi, ettei hame ole mun juttu ja sanoi, että housut on ok. tosin siviilivihkiminen.

        Koita saada leukaa esiin varjostamalla poskipunalla leuan ulkoreunat? Se voisi ehkä tehota?


      • ilkeä sulhasen sikso
        tuive kirjoitti:

        Sori, joo käly se on eikä lanko. Lanko on miespuolinen. Jos asut Hesassa tai jossain lähellä, niin mene Hesan Sokokselle, sillä joskus tehdään meikkejä ilmatteeksi. Voisit soittaa ja kysyä, sanot, että tarvitsisit neuvoja ja tuotteita, ni luulis onnistuvan.

        Mutta kuten sanottu, mene siinä mikä tuntuu sinusta parhaalta. Jos koet epämiellyttäväksi olla iltapuvussa, älä laita sitä. Jokainen pukeutuu siihen, mikä tuntuu hyvältä. Itse olen tuleva morsian, enkä meinaa lattaa perinteistä hääpukua vaan jonkun housuhässäkän. En käytä hameita ja sulhokin totesi, ettei hame ole mun juttu ja sanoi, että housut on ok. tosin siviilivihkiminen.

        Koita saada leukaa esiin varjostamalla poskipunalla leuan ulkoreunat? Se voisi ehkä tehota?

        Niin en tosiaan asu Helsingissä enkä lähistöllä. Ja menen nyt sillä asulla millä olin menossa alunperinkin, voin lukea sitten ihmisten kasvoilta reaktion... :S Mä en oo kyllä muuten totaalisen housuihmisiä, kesällä käytän useinkin hametta. Iltapukua en vaan oo koskaan pitäny missään niin se tuntuu vaan ihan liian hienolta. Jonkun polvimittaisen satiinisen yksinkertaisen puvun olisin voinut laittaa jos olisin löytänyt jostain edullisesti, mutta eipä löytynyt.

        Kokeilin aurinkopuuterilla varjostaa tuota leukaa ulkoreunoista kun ei oo poskipunaa, mutta se ainakin pahensi vain asiaa.


      • vinkki.
        ilkeä sulhasen sisko kirjoitti:

        Vaikuttaa pahasti siltä että morsiuspari ei tykkää minun asuvalinnasta ja haluais että hankkisin hienon puvun. Ei vaan oo varaa ja alkaa olla tosi kiire. Oon kokeillu morsiamen (ai sekö onkin lanko eikä käly..) tarjoamaa juhlapukua aiemmin ja se näytti oikeasti ihan yhtä hienolta kuin joku morsiuspuku, oli vain eri värinen. ( Linnan juhlien pukujen tasoa.) Edelleenkin minusta tuntuu että ainakin oman puolen suku katsoisi asua vähän ihmeissään, ja todennäköisesti miettisi että miten oikein kehtaan ja yritänkö kilpailla morsiamen kanssa ym. Meidän suvussa häihin ei ole yleensä laitettu nimittäin noin hienoja iltapukuja, ei edes hääparin sisarukset eivätkä hienoimmat ihmisetkään, en ainakaan muista. Tosin viimeisimmistä häistä on jo joku 7 vuotta aikaa joten en tiedä onko trendit muuttuneet, tuskin. Pukeutuminen on aina ollut sellaista jakkupukulinjaa. Morsiamen suvussa on ilmeisesti eri tavat, mutta en oikein usko että sielläkään on sitten juhliin muut pukeutuneet iltapukuun kuin päivänsankareiden perheenjäsenet. Jotenkin tuntuu että veljenikin olettaa että iltapukuun pukeutuminen on joku yleinen käytäntö sisaruksilla. Oon yrittäny muistuttaa sitä että sillä ja silläkin oli silloin vaan jakkupuku, mutta ei se auta.

        Jos mietin mikä minussa on kaunista niin yleensä olen pitänyt kauneinpana asiana ulkonäössäni sitä etteivät ripset ja kulmat ole mitkään ylivaaleat vaalealle ihmiselle joten en näytä siltä osin niin oudolta ilman meikkiä. Ripset on myös tosi tuuheat. Siitä nyt ei juhlissa tosin ole paljon hyötyä kun meikata täytyy kuitenkin. Meikkaamisessa siitä on vaan haittaa kun ripset klimppaantuu ja niitä saa aina harjata. Ois enemmin pitkät kuin tuuheat, mutta ei...Toinen seikka voisi olla se että minulla on suht sirot sääret polvesta alaspäin. Mutta jotta ne tulisivat esiin pitäisi minun hankkia vieläkin lyhyempi hame kuin minulla on nyt. Nykyinen hame ulottuu siihen pohkeen leveimpään kohtaan eikä sääret näytä se kanssa ollenkaan siroilta. Näyttää jotenkin jopa aika leveiltä ja lyhyiltä. Outoa. Tuon hameen pitäisi ulottua oikeasti polviin, mutta koska olen suht lyhyt ja hame on vähän suuri niin se valuu sen verran alas että menee paljon polvien alle.

        Oon yrittänyt harjoitella meikkaamista. Meikkivoidetta en oo tosin yrittäny laittaa, koska se ei oo ikinä näyttäny mulla hyvältä ja puuteri tarttuu siihen miten sattuu ja lopputulos on laikukas ja ruma. Luomiväriä oon lähinnä kokeillu, mutta vaikka ostin eri värejä ja oon googlannu ohjeita ja kokeillu montaa tyyliä niin kaikki ne näyttää jotenkin tosi luonnottomalta. Ehkä päädyn lopulta vain ripsiväriin ja peitepuikkoon. Sellaiset meikkivinkit oiskin tarpeen että miten sais olemattoman leuan näyttämään isommalta. Miksei voitais myydä jotain irtoleukoja niin kuin myydään irtoripsiäkin ja vaikka mitä, ehkä sitä sitten itsekin innostuis meikkaamisesta kun oikeasti kaunistuis. Sellaiset piipaussakset omistan ja niillä varmaan laitan kiharoita jos saan hääaamuna tilaisuuden ja jos en ole ihan unettomuudesta poikki. Nuorempana joskus niillä oon laitellu hiuksia, mutta se vie ihan älyttömästi aikaa kun hiuksia on niin paljon joten usein ei jää aikaa moiseen.

        Iskee älytön paniikki koko häitä kohtaan sitä enemmän mitä enemmän pitää yrittää laittautua...Oispa mies niin ei tarvis muuta kuin laittaa sama vanha puku päälle ja ajaa parta ja kammata hiukset.

        sä voi ihan varojes mukaan elää. Ei häiden takia pidä itseään kipeäksi maksaa. Ja hei, ei häiden tarvikaan olla mitkään kuninkaalliset!

        Mutta ootko kattonu huuto.netistä juhlamekkoja? Sieltä saattaa löytää edullisesti, joku parikymppiä tms mekosta, joka uutena maksais yli 100 e.


    • wwwwwd

      mielestäni jossain kirjoituksessasi. Suvussasi on ollut enemmänkin jakkupukulinja tms.

      Morsiamen sisaret siis pukeutuvat pitkiin pukuihn, koska ovat kaasoja? Miten morsiamen äiti mahtaa pukeutua - pitkät vai polvimittaiset hemat?

      Miten oma äitisi aikoo pukeutua? Onko muita sulhasen sisaruksia kuin sinä? Olisiko sama linja hyvä ajatus.

      • ilkeä sulhasen sisko

        Minulla ei ole tosiaan muita sisaruksia. Oma äitini pukeutuu kuulemma kotelomekkoon ja boleroon. En oo nähny noita äidin vaatteita joten en tiedä kuinka hienot ovat, ostopaikasta ja hinnasta päätellen täytyy kyllä olla aika juhlavat, eli en yhtään ihmettelis vaikka ois jotain taftia tai satiinia. En tiedä miten morsiamen äiti pukeutuu.

        Mutta eipä tässä tosiaan auta enää paljon asua miettiä kun häät on jo lauantaina, asu on mikä se nyt on. Pahinta tässä on nyt lähinnä se että minusta tuli yllättäen viime hetkellä myös bestman. Ja hieman kyllä ahdistaa mennä sinne alttarille seisomaan noissa vaatteissa satojen ihmisten tuijoteltavaksi. Vaikka ahdistaisi siellä seisominen muutenkin sillä minua varmasti myös tuijotetaan jo siitä syystä että harvoin nainen on kai bestmanina. Vaan eipä auta enää... Alepuvut kävin katsastamassa, mutta ei niissä ollut mitään kivaa tai jos oli niin ei oikeaa kokoa, oma koko kun on se kaikista suosituin

        Meikkiä oon treenannu pari kertaa. Ostin jopa meikkivoiteen, mutta kaikki meikkivoiteet oli minulle liian tummia tai liian keltaisia, ja se minkä ostin näytti likaiselta kasvoilla ja pienensi jotenkin leukaa kun tummensi sitä. Eli sillä ripsivärillä taidan mennä. No hiusten laittoon voin vielä yrittää panostaa.

        Kiitos kuitenkin kaikille mielipiteistä ja vinkeistä!


      • käpyn3n
        ilkeä sulhasen sisko kirjoitti:

        Minulla ei ole tosiaan muita sisaruksia. Oma äitini pukeutuu kuulemma kotelomekkoon ja boleroon. En oo nähny noita äidin vaatteita joten en tiedä kuinka hienot ovat, ostopaikasta ja hinnasta päätellen täytyy kyllä olla aika juhlavat, eli en yhtään ihmettelis vaikka ois jotain taftia tai satiinia. En tiedä miten morsiamen äiti pukeutuu.

        Mutta eipä tässä tosiaan auta enää paljon asua miettiä kun häät on jo lauantaina, asu on mikä se nyt on. Pahinta tässä on nyt lähinnä se että minusta tuli yllättäen viime hetkellä myös bestman. Ja hieman kyllä ahdistaa mennä sinne alttarille seisomaan noissa vaatteissa satojen ihmisten tuijoteltavaksi. Vaikka ahdistaisi siellä seisominen muutenkin sillä minua varmasti myös tuijotetaan jo siitä syystä että harvoin nainen on kai bestmanina. Vaan eipä auta enää... Alepuvut kävin katsastamassa, mutta ei niissä ollut mitään kivaa tai jos oli niin ei oikeaa kokoa, oma koko kun on se kaikista suosituin

        Meikkiä oon treenannu pari kertaa. Ostin jopa meikkivoiteen, mutta kaikki meikkivoiteet oli minulle liian tummia tai liian keltaisia, ja se minkä ostin näytti likaiselta kasvoilla ja pienensi jotenkin leukaa kun tummensi sitä. Eli sillä ripsivärillä taidan mennä. No hiusten laittoon voin vielä yrittää panostaa.

        Kiitos kuitenkin kaikille mielipiteistä ja vinkeistä!

        Jos joudut bestmaniksi, mielestäni sitten morsiammen tarjoama puku on oikea! (ei voi mitään). Mutta käy kampaajalla ja kesällä meikiksi riittään ripsiväri (vedenkestävä) sipaus värillistä huulikiiltoa ja pari sudillista puuteria leukaan, nenään ja otsaan, ettei kiillä.. Koita nauttia kuitenkin. Toisaalta, jos olet bestman, voisit yhtä hyvin vuokrata smokin/shaketin tmv.. jos joku ei ymmärrä huurmoria, so what


      • mitä.
        ilkeä sulhasen sisko kirjoitti:

        Minulla ei ole tosiaan muita sisaruksia. Oma äitini pukeutuu kuulemma kotelomekkoon ja boleroon. En oo nähny noita äidin vaatteita joten en tiedä kuinka hienot ovat, ostopaikasta ja hinnasta päätellen täytyy kyllä olla aika juhlavat, eli en yhtään ihmettelis vaikka ois jotain taftia tai satiinia. En tiedä miten morsiamen äiti pukeutuu.

        Mutta eipä tässä tosiaan auta enää paljon asua miettiä kun häät on jo lauantaina, asu on mikä se nyt on. Pahinta tässä on nyt lähinnä se että minusta tuli yllättäen viime hetkellä myös bestman. Ja hieman kyllä ahdistaa mennä sinne alttarille seisomaan noissa vaatteissa satojen ihmisten tuijoteltavaksi. Vaikka ahdistaisi siellä seisominen muutenkin sillä minua varmasti myös tuijotetaan jo siitä syystä että harvoin nainen on kai bestmanina. Vaan eipä auta enää... Alepuvut kävin katsastamassa, mutta ei niissä ollut mitään kivaa tai jos oli niin ei oikeaa kokoa, oma koko kun on se kaikista suosituin

        Meikkiä oon treenannu pari kertaa. Ostin jopa meikkivoiteen, mutta kaikki meikkivoiteet oli minulle liian tummia tai liian keltaisia, ja se minkä ostin näytti likaiselta kasvoilla ja pienensi jotenkin leukaa kun tummensi sitä. Eli sillä ripsivärillä taidan mennä. No hiusten laittoon voin vielä yrittää panostaa.

        Kiitos kuitenkin kaikille mielipiteistä ja vinkeistä!

        Sulhasen paras ystävä, mies kai on bestman. Ei nainen voi olla bestman. Kaaso kylläkin.


      • linkki.
        mitä. kirjoitti:

        Sulhasen paras ystävä, mies kai on bestman. Ei nainen voi olla bestman. Kaaso kylläkin.

        tietoa bestmanista:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Häiden_avustajat


      • käytäntö.
        mitä. kirjoitti:

        Sulhasen paras ystävä, mies kai on bestman. Ei nainen voi olla bestman. Kaaso kylläkin.

        Bestman tarkoittaa toki käännettynä "parasta miestä" eli käytännössä sulhasen parasta ystävää, mutta voi ilman muuta olla myös nainen. Mikäli sulhasen läheisin sukulainen tai ystävä sattuu olemaan nainen, niin mikään ei estä pyytämästä naista bestmaniksi. Samoin mies voi olla kaaso, vaikka nämä roolit ja nimikkeet toki on totuttu yhdistämään tiettyihin sukupuoliin. Nämähän eivät ole mitään lakiin kirjattuja asioita, joten kaasoksi ja bestmaniksi voi pyytää hääpari aivat kenet haluaa.


      • minusta
        käytäntö. kirjoitti:

        Bestman tarkoittaa toki käännettynä "parasta miestä" eli käytännössä sulhasen parasta ystävää, mutta voi ilman muuta olla myös nainen. Mikäli sulhasen läheisin sukulainen tai ystävä sattuu olemaan nainen, niin mikään ei estä pyytämästä naista bestmaniksi. Samoin mies voi olla kaaso, vaikka nämä roolit ja nimikkeet toki on totuttu yhdistämään tiettyihin sukupuoliin. Nämähän eivät ole mitään lakiin kirjattuja asioita, joten kaasoksi ja bestmaniksi voi pyytää hääpari aivat kenet haluaa.

        Kerro miten juhlat meni?


      • ilkeä sulhasen sisko
        minusta kirjoitti:

        Kerro miten juhlat meni?

        No en suostunut siihen bestmanin rooliin kun olisi pitänyt seisoa koko aika korokkeella olevalla alttarilla ja siihen olisi kuulunut mm. korkokengillä kävelyä taaksepäin sormusten tuomisen yhteydessä (morsiusparille ei saa kääntää selkää) ja olisin jotenkin mokannut sen kuitenkin kun en ole mikään hyvä korkokengilläkävelijä. Ja muutenkin olisin varmasti hermoillut ja hikoillut sormukset kosteiksi jolloin ne olisi voineet vaikka lipsahtaa papin tai morsiuparin käsistä. (kehittelin kauheita skenaarioita siitä mikä kaikki voi mennä pieleen ja miksi minun ei kannata suostua tehtävään ja sitten en uskaltanut... Olisinhan voinut saada hermoilusta ja valvomisesta migreenikohtauksen enkä olisi pystynytkään olemaan jalat puutuneena alttarilla tai... ) Ja ajattelin että hermoilen niin etten saa nukuttua, mutta enpä saanut sitten muutenkaan nukuttua. Enkä olisi tosiaan voinut mitenkään saada enää kampaajalle aikaa jne joten olisin ollut alilaittautunut joka tapauksessa verrattuna kaasoihin. Tuo morsiamen lainailtapukukin oli kaukana toisella paikkakunnalla. Eli minua olisi suoraansanoen hävettänyt seistä siellä kun olisin näyttänyt siltä etten kuulu joukkoon.

        Toinen kaasoista antoi siis sormukset ja muita bestmanin tehtäviä ei sitten tainnut paljon ollakaan. Onneksi kaaso antoi sormukset sillä vihkitilaisuus oli noin todella tyylikäs, kun alttarilla olivat morsiusparin lisäksi vain todella viimeisen päälle laittautuneet kaasot ja morsiustytöt. En tiedä loukkaantuiko morsiuspari, en usko. Minusta ei ainakaan pitäisi, sillä nyt heillä on muistona ja videolla tuo tyylikäs ja virheetön vihkitilaisuus, jota minä en ollut pilaamassa. Tuo itse vihkitilaisuus oli varmaan hienoin mitä olen itse koskaan nähnyt ja olen käynyt kuitenkin varmaan 14:ssa eri häissä.

        Pukeuduin siis noihin vaatteisiin mihin alunperin suunnittelinkin (tosin korvasin paidan korun sellaisella kangaskukalla kun tykästyin siihen ja se sopi hameeseen), ja minusta sovelluin hyvin muun juhlakansan joukkoon. Ainakin puolella naisvieraista taisi olla ihan samantasoinen vaatetus. Toki hienommmin pukeutuneitakin löytyi, mutta olin kai vaatteisiini ihan tyytyväinen. Kukaan vieraista ei ollut kuitenkaan pukeutunut kaasojen tasoisesti. Ja itse juhlaosuus oli sellainen perushäitä vastaava, mitä nyt ruoka oli parempaa, joten nuo vaatteet sopi sinne kai ihan hyvin. En edelleenkään tosin ole yhtään varma pidettiinkö minua sitten sisareksi alipukeutuneena ja pitäisikö minun ymmärtää hävetä asiaa. En usko että oma suku ainakaan piti. Morsiamen sukulaiset eivät kyllä tunnistaneet minua sulhasen siskoksi ollenkaan, vaikka minulla oli sellainen samanlainen ruusu rinnassa kuin muillakin perheenjäsenillä. Tai useamman kerran minulta kysyttiin vain että olenko jotain sukua sulhaselle. Mutta se voi johtua siitäkin että olen vain niin eri näköinen, kun minulla on tämä kasvojen luusto niin olematon. En muistuta vanhempiakaan yhtään. Vielä seuraavana päivänäkin kun tuota minulta kyseltiin.

        Toki muuten hermoilin häitä niin paljon että olin todella pahassa univelkakierteessä ja nukuin häitä edeltävänä yönä vain puoli tuntia sekä sitä edellisenä yönä vain puoli tuntia ja sitä edeltävänä yönä kaksi tuntia. Olin siis varmaan häissä sen näköinenkin että lähes valvoin kolmatta vuorokautta putkeen. Olin varma että jos suostun bestmanin tehtäviin niin en nuku yhtään, mutta enpä nukkunut näköjään muutenkaan.Tosin yritin meikata sitten ihan kunnolla että näyttäisin vähemmän väsyneeltä eli laitoin meikkivoidetta ja luomiväriäkin, hiuksia en jaksanut laittaa. Mutta häissä oli univelasta huolimatta kyllä hauskaa, ja oli tosi mukava nähdä omia sukulaisia joita ei ollut nähnyt aikoihin. Arvostan omaa sukua nimittäin tosi paljon, kaikki on niin fiksua porukkaa. Itse koen olevani vähän musta lammas, joten en kehtaa pitää yhteyttä, joten siksikin tällaiset juhlat on aina mukavia siltäkin kannalta että näkee niitä sukulaisia. Eniten näissä häissä jäi kai harmittamaan se ettei omat valokuvat oikein onnistuneet. Yritin kuvata ensimmäistä kertaa järjestelmäkameralla ihmisiä, vuoden verran oon kuvannut luonnossa makroja, mutta joko valvominen vaikutti näkökykyyn sen verran että etsimessä sellainen näytti tarkalta mikä ei oikeasti ollut tarkka, ja oli liian aurinkoista tai sitten pää ei toiminut ihan kunnolla, en tiedä, mutta kuvat ei olleet sellaisia mitä niiltä odotin. Ja olin toivonut että olisin saanut onnistuneilla kuvilla vähän korvattua tuota bestmanin tehtävistä kieltäytymiselläni kenties aiheuttamaa pettymystä ja yhtä toistakin pettymystä (kun sattui pieni väärinkäsitys ennen häitä ja olin mukana auttamassa tavalla josta olikin sitten lopulta haittaa, mutta eipä siitä tänne sen enempää vaikka anonyymi olenkin...)


    • kesämorsian 2010

      En todellakkan loukkaantuisi, jos tulisit häihin, niinkuin itse haluat ja jossa olosi on hyvä.

      Tule sellaisena kuin olet ja ole oma itsesi. Et todellakaan pilaa heidän päiväänsä sillä!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe