plussaa odottavat

plussaa odottava

Tervetuloa kaikki lähiaikoina plussaa toivovat ihmiset =) olitpa sitten ensikertalainen tai jo useamman äiti :)

46

8469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fennica

puolentoista viikon päästä selviää tuleeko plussa :) toinen lapsi toiveissa, eka puolentoista vuoden ikäinen :) eka kierto nyt meneillään yrityksessä.
      selkeitä oireita kyllä on ja mieskin esim. yksi ilta tokaisi että kyllä sinä raskaana olet, olet niin hehkeä ja rauhallinen :D hänellä ihan kamalan kova vauvakuume, tämä on/olisi hänelle eka lapsi siis :)
      muita oireita; alavatsaa jomottaa/repii välillä, paineentunne
      suolaista tekee mieli, hajuaisti herkkä, jos ruokaväli pitkä alkaa etoo
      rinnat suurentuneet/pinkeät, nännipihat muuttuneet ruskeaksi, nännit kovana koko ajan ja
      nekin isommat, maitoa tulee jos puristaa
      vatsa sekaisin, paleltaa välillä
      tasainen olo mutta itkuherkkä(kaupassa näin newborn-vaippa paketin ja alkoi itkettää)

ekasta oli myös jo kaksi viikkoa ennen menkkojen poisjääntiä paljon erilaisia oireita, tosi aikaisin olen tuntenut joten nytkin olen melko varma et saan plussa ensi viikolla torstaina :)

• helmie-

Olen 8 kk tytön äiti ja toinen lapsi haaveissa :) ! Toinen yrityskierros menossa, aiemmin eivät olleet menkatkaan vielä alkaneet. Saa nähdä, tärppääkö missä vaiheessa. Viime kierto kesti 28 päivää ja ovis oli joskus kp 17-18..(?) Nyt olen taas tikuttanut ja odotellaan, milloin ovulaatio olisi tapahtumassa - vai onko ollenkaan. Nyt on siis menossa kp 13.

Toivotaan siis paljon plussia kaikille, jotka ketjuun lähtevät :) !!

• fennica

tänä aamuna olisi pitänyt menkat jo alkaa mutta tein testin jo yli päivää aiemmin kun siinä luvattiin et 97prossaa näkyy jo silloin ja niinhän se pärähti :D neuvola-aika jo parin viikon päästä että ei nyt muuta kun odottelemaan tulevaa ultraa niin näkee sitten että siellä joku on... oireet jatkuukin etenkin itkuherkkyys/tunneherkkyys on voimistunut tosi paljon ja rinnat tosi raskaan tuntuiset nykyään, kovasti kasvaavat. tsemppiä muille plussan odottajille

• minä vain

elikkä täällä kanssa yksi ketä plussaa odottelee kovasti. ensimmäinen lapsi olisi meillä toiveena. viides yrityskierto menossa..nyt kp 28 ja oireita on...liekö mielikuvitus vai josko olisi tärpännyt :) ei vaan meinaa malttaa odottaa että uskaltaisi testata...normaalisti kierto n.30pv.. saa nähdä kuinka käy :)

• Täälläkin on eräs, joka miehensä kanssa päätti alkaa yrittämään lasta. Tänään söin viimeisen pillerin ja menkkoja odotan, sitten voidaan alkaa yrittämään. Toivottavasti tärppää pian, kesälasta toivomme, vaikkakin muunkin vuodenajan lapset ovat tervetulleita :)

• Ja ensimmäistämme alamme yrittämään. Osaakkaan kuvailla sanoilla, miten onnellinen olen :)

• -=-=-=
        IhmeOlento kirjoitti:

Ja ensimmäistämme alamme yrittämään. Osaakkaan kuvailla sanoilla, miten onnellinen olen :)

Kirjoitin aiemmin myös ketjussa: "Kp 21/30-34". Ensimmäistä lasta yritetään, nyt on vähän yli 5kk siitä kun jätin e-pillerit, eli yrityskerta 6 meneillään. Tällä hetkellä Kp 17/28-35, ovulaatio oli sunnuntaina kp 15 (testillä varmistettu) ja se hyödynnettiin :-)- Millään en jaksaisi taas odottaa kahta viikkoa...

• Janni ^__^

Olen paljon lukenut täällä juttuja ja ajattelin nyt osallistua tähän keskusteluun, kun asia on ajankohtaista! :)

Meillä on jätetty jo viime vuoden elokuussa pillerit pois.. tähän asti ollaan käytetty keskeytettyä ja samalla toivottu salaa että kävis vahinko.. :) vahinkoa ei oo käyny ja nyt on päätetty alkaa ihan oikeesti yrittämään.. ostin ovulaatiotestejä, koska mulla on niin epäsäännöllinen kierto, että en tietäs muuten yhtään milloin mulla on ovulaatio.. heti kun tehtiin päätös ja eka kerran annettiin mennä loppuun asti, alkoi hirveä jännitys ja 'paniikki'.. kaikki asiat pyörii mielessä ja niitä vatvoo ees takas.. :) kai tää on ihan normaalia jännitystä, kun kyseessä on niin iso asia! :) mutta hyvillä mielin mennään eteenpäin.. viikonloppuna aloitan ovulaatiotestien käytön ja sitten vaan ootellaan ja hommaillaan ja ootellaan, eikö se niin mee.. xD

• -haamuilija-

Hei! Laitoin saman viestin jo uuteen keskusteluun mutta ajattelin laittaa sen myös tänne, eli tein tänä aamuna First signal early detection one step ultra-raskaustestin ja testiin ilmestyi tosi tosi haamu, hyvä jos sen edes näkee mut mielestäni siinä jotain on.. Olen aiemmin pari päivää sitten tehnyt samalla testillä aamupissasta ja silloin siinä ei mielestäni ole mitään tuollaista näkynyt.. Kiertopäivistäni en voi olla satavarma koska olin 21.4 kaavinnassa ja ensimmäiset kk tuli vasta 6.6 ja laskureiden mukaan olisi nyt kp31.. Joten voinko olla raskaana vai mitä tämä on?! Ja voiko se olla joku viivanpaikka? vaikka ennen tuollaisessa testissä en ole mitn nähnyt.. Kiitos jos joku vastaisi! =)

• xlady86
        -haamuilija- kirjoitti:

Hei! Laitoin saman viestin jo uuteen keskusteluun mutta ajattelin laittaa sen myös tänne, eli tein tänä aamuna First signal early detection one step ultra-raskaustestin ja testiin ilmestyi tosi tosi haamu, hyvä jos sen edes näkee mut mielestäni siinä jotain on.. Olen aiemmin pari päivää sitten tehnyt samalla testillä aamupissasta ja silloin siinä ei mielestäni ole mitään tuollaista näkynyt.. Kiertopäivistäni en voi olla satavarma koska olin 21.4 kaavinnassa ja ensimmäiset kk tuli vasta 6.6 ja laskureiden mukaan olisi nyt kp31.. Joten voinko olla raskaana vai mitä tämä on?! Ja voiko se olla joku viivanpaikka? vaikka ennen tuollaisessa testissä en ole mitn nähnyt.. Kiitos jos joku vastaisi! =)

Hei, kokeilepa näitä, tiiä vaikka antais paremman tuloksen
        http://www.raskaaksi.fi/Valikoima/Raskaustestit

• pinkku-84

• Sissikäs

Minulla viimeisimmät kunnon kuukautiset alkoivat seitsemisen viikkoa sitten. Kolme viikkoa sitten oli erittäin niukkaa ruskeaa vuotoa kolmen päivän ajan (n. pari kolme tippaa/päivä). Tein testin viikko sitten joka oli negatiivinen. Tänään tein sitten uuden testin, mistä en ollut varma että oliko posiitiivinen, vai kuvittelinko sen erittäin pienen pienen viivan? Oireita on ollut, mutta kuitenkin vähemmän kuin edellisellä kerralla jolloin tein abortin.. Tämän teon jälkeenhän minulle jonkinlaista vauvakuumetta on ilmennyt, että pikkuinen on tervetullut perheeseen jos on tullakseen! :) Täytynee taas odotella viikko ja tehdä testi uudestaan..

• -Haaveilija-

Heipä hei kaikki ihanat naiset!

Ajattelin kirjoittaa, kun nyt kerrankin aihe on ajankohtainen. Lopetin pillereiden syönnin noin 4kk sitten ja sen jälkeen olemme käyttäneet kortsua. Nyt saa loputkin ehkäisyvälineet lentää roskiin ja toivotaan, että tärppäisi... Päätimme ettemme asiasta (ainakaan vielä) ota stressiä eli lapsi saa tulla jos on tullakseen. Pakko tunnustaa, että kyllä olen käynyt ovulaatiolaskureita käyttämässä, mutta tikku saa odottaa... Ensimmäinen lapsi haaveissa ja yritykset alkamassa :)

• toisenkerran
        -Haaveilija- kirjoitti:

Heipä hei kaikki ihanat naiset!

Ajattelin kirjoittaa, kun nyt kerrankin aihe on ajankohtainen. Lopetin pillereiden syönnin noin 4kk sitten ja sen jälkeen olemme käyttäneet kortsua. Nyt saa loputkin ehkäisyvälineet lentää roskiin ja toivotaan, että tärppäisi... Päätimme ettemme asiasta (ainakaan vielä) ota stressiä eli lapsi saa tulla jos on tullakseen. Pakko tunnustaa, että kyllä olen käynyt ovulaatiolaskureita käyttämässä, mutta tikku saa odottaa... Ensimmäinen lapsi haaveissa ja yritykset alkamassa :)

Meillä olisi yhteinen lapsi haaveissa, itselläni on jo 8v.poika syntynyt sektiolla ja nyt sitten jännitän kuinka nopsasti tärppää ja vaikuttaako edellinen sektio odotusaikaan jotenkin. Ollaan käytetty aijemmin kortsua ja se jätettiin viime menkoista pois, tiistaina pitäisi menkat alkaa ja hartaasti toivon ettei alkaisi mutta jos alkaa niin jatketaan yrittämistä. Kuinka luotettavia noi käsikauppa r-testit on kuinka nopsaan saa oikeasti varman vastauksen? Poikaa odottaessa tiesin että olen raskaana jo ennen testiä ja silloin menin sitten suoraan terppariin antamaan pissa näytteen kun menkat oli 2vko myöhässä. Mulla ovulaation aikoihin toispuoleinen kova kipu munasarjassa niin tietää milloin on kypsymässä, sain tietää kun kävin gynellä ultrassa kovien vatsakipujen takia ja syyksi ilmeni munasolun kypsyminen/irtoaminen, on aina joka kierron puolivälissä on vatsa kipeä enempi tai vähempi.

• Innokas yrittäjä

Täältä ilmoittautuu mukaan juuri pillerit jättänyt yrittäjä. Kahden viikon päästä testaamaan, jos ei menkkoja kuulu, toki voi olla elimistö pilsuista sekaisin niin etteivät ole muutenkaan tullakseen. Oon odottanut äitiyttä aina. Nyt onkin kiva alkaa tarkkailla kroppaansa, ymmärtääkö se toimia niin kuin mä toivoisin.

• M&M

Maanantaina päätimme jättää pillerit pois ja esikoinen on lämpimästi tervetullut.
      Söin cerazette pillereitä vuoden ja kuukausi sitten tein tyhjennysvuodon. Ehdin syömään pillereitä vielä kuukauden ja nyt sitten ne meni kaapin perälle pölyttymään.
      Nyt sitten odottelen menkkoja, tai oikeastaan toiveena olisi ettei tulisi nyt ollenkaan vaan tärppäisi samantien.
      Olen niin onnellinen ja tilanne tuntuu niin epätodelliselta, myös hetkittäin pelottaa.. Tämä onkai ihan normaalia? :)
      Hui kun jännittää ja paljon!

• M&M

Noniin, menkat näyttää tekevän tuloaan!
        Eli päästään kohta kunnolla vauvantekohommiin! :)

• minänen__

Mua kiinnostaa pystyykö valkovuodon määrästä, väristä, hajusta tms. "päättelemään" jotain raskauden mahdollisuudesta?
      Mulla vatsa ollut jotenkin kupliva tässä jo jonkun aikaa ja yleensä minulla on valkovuoto runsasta. Nyt en ole huomannut että sitä olisi tullut lainkaan tai sitten ihan vain vähän..
      Lisäksi nännit aristavat jonkun verran koskettaessa. Toivonko vain liikaa raskautta, että oletan kaikkien viittaavan siihen? :)

• *TheRoad*

Täälläkin taas kuvitellaan kaikki mahdolliset ja mahdottomat oireet =) Periaatteessa kait voisi huomata valkovuodon määrästä ja monesta muustakin asiasta raskauden jo ennen testiä. Mutta mä ainakin olen niin hyvä kuvittelemaan nuo kaikki oireet, ettei niiden varaan voi laskea mitään. =)

Mulla menossa nyt kp 16/26-28

• mamaaaa
        *TheRoad* kirjoitti:

Täälläkin taas kuvitellaan kaikki mahdolliset ja mahdottomat oireet =) Periaatteessa kait voisi huomata valkovuodon määrästä ja monesta muustakin asiasta raskauden jo ennen testiä. Mutta mä ainakin olen niin hyvä kuvittelemaan nuo kaikki oireet, ettei niiden varaan voi laskea mitään. =)

Mulla menossa nyt kp 16/26-28

täällä kans yks plussaa odottava..pillerit jätettiin pari kuukautta sitte pois.menkkojen pitäs alkaa lauantaina,eli testin teen lauantai aamuna,jännittää..ei ainakaan vielä mitåän oireita oo ollu..esikoisen aikana pahoinvointi tuli jo n.viikkoa ennemmin ku kuukautisten ois pitäny alkaa..imetän vielä ja toivon ettei se vaikuta mitenkään tähän,ku jossain luki että imetys ehkäisee 99%...esikoinen on 10kk vanha.

• toiveileva

minulla on myös ollut tätä kuplivaa tunnetta ja myös sellaista pistelyä/vihlontaa vatsassa ja selässä on myös tuntunut tätä vihlontaa samoihin aikoihin kuin vatsass. :) pupuiltu päivittäin ja nostettu jalat kattoon. toivottavasti nyt tärppäisi. yritetty lasta vähän yli vuoden.

• toiveileva

niin ja tosiaan myös yö unet vähentynyt, tuntuu ettei saa millään unta ja koko ajan pirteä olo. samoin kuin silloin kun odotin ensimmäisen kerran mutta päätyi keskenmenoon.

• toiveileva
        toiveileva kirjoitti:

niin ja tosiaan myös yö unet vähentynyt, tuntuu ettei saa millään unta ja koko ajan pirteä olo. samoin kuin silloin kun odotin ensimmäisen kerran mutta päätyi keskenmenoon.

noniin, täällä pärähti tänään plussa :) rv 4 4

• Saarz
        toiveileva kirjoitti:

noniin, täällä pärähti tänään plussa :) rv 4 4

Hurjasti onnea toiveileva!

• toiveileva
        Saarz kirjoitti:

Hurjasti onnea toiveileva!

Kiios :)

• jännittää

Vähän jännittää. Ovis oli kp 18 (tuli hieman verivuotoa vatsaa jomotti huolella). Tästä tasan viikko kp 25 taas hiukan verivuotoa vessakäynnin yhteydessä (olikohan tää se "kuuluisa" kiinnittymisvuoto). Ainiin ja koskaan aikasemmin ei mulla ole mitään välivuotoja tullut. Nyt onkin sitten sen jälkeen tissit ja alavatsa alkanut kipeytyä. Kuinkahan sitä malttaa olla testaamatta..menkat pitäs alkaa to tai pe..

• tyyris

Minulta poistettu kierukka 4kk sitten, sen jälkeen yritystä on ollut ,mutta ei toivottua lopputulosta. Ja minulla siis kaksi lasta ennestään.

• taapero_

vauvakuumeileva ja plussaa odottava tapaus :) Lapsi olisi ihana saada, mutta toisaalta myös pelottaa tuleva synnytys, ja ne kivut. Miten te muut kuumeilevat synnytyksestä ajattelette? Entä te jo synnyttäneet, eihän se niin kamalaa voi olla jos haluatte lisää lapsia...? :) Hakeudun varmaankin pelkopolille jos käy semmoinen onni että "lahja" tulee.

• juntuspenska

Minulla on takana yksi synnytys. Pelkäsin synnytystä jo sillon ku raskaustesti näytti plussaa .. Ja koko raskauden ajan melkein joka päivä mietin synnytystä ja siihen liittyvää kipua.. En puhunut asiasta neuvolassa tai missään, koska sanoivat että jännitys kuuluu asiaan :) Noin kuukausi ennen laskettua-aikaa en enää miettinyt synnytystä paljon ollenkaan tai en pelännyt niin paljon :O Se vaan tuntu sillon että kuhan pääsisi jo synnyttämään ku oli niin tukala olla.. Eniten synnytyksessä pelkäsin repeämiä tai sitä että en saa mitään kivunlievitystä ja käynnistämistä :( Lopulta synnytys meni niin että se käynnistettiin lapsiveden vähyyden takia. Epiduraalin laitto jäi kesken ja muitakaan kivunlievityksiä en kerennyt saamaan. Ponnistuvaiheessa paikat repesivät ja tikkejä tuli :( Siltä jäi hyvä kuva kaikesta, enkä pelkää lähteä joskus toista kertaa tai toivottavasti testi näyttäisi plussaa mahdollisimman pian :) Pillerit jätetty pois 2 kuukautta sitten, ensimmäinen tuli kuukauden päästä pillerien lopettamisesta niin jospa toinenkin tulisi nopsaan :)

• Saarz

Hei!
      Täällä myös yksi vauvakuumeilija.
      Söin e-pillereitä vuosia. Lopetettuani ne, ei kuukautisia kuulunut. Söin 4 kuuria Teroluteja ja kierto oli säännöllinen 28 päivää. Nyt meneillään eka kierto ilman teroja. Testailin ovulaatiota enkä sitä bongannut. Viivojen vahvuus kyllä vaihteli. Nyt on kiertopäivä 24/28. Jännittää olisiko tärppi kuitenkin käynyt. Alavatsassa välillä vihloo ja alaselkä oli yhtenä päivänä hieman kipeä, kun tein selkälihasliikettä. Nämä kyllä ovat varmaankin ihan muita oireita, kuten ilmaa suolistossa ja selkäkipua liiallisesta sohvalla löhöilystä :D Raskautumsta odotellessa sitä kuuntelee kehoaan ylitarkasti ja mieli alkaa tehdä tepposia. Kuitenkin nyt kovasti haaveilen tärpistä. Lauantaina teen testin ellei kuukautisia näy. Testinä mulla on Sofi one step liuskat, joissa herkkyys on 10mIU/ml. Voisiko raskaus näkyä jo tuolla tstillä täsä vaiheessa eli kp 24/28?

• minänen_

Mulla normaali kierto on noin 29 päivää- Nyt kuitenkin jo 36 päivä menossa eikä kuukautisia edelleenkään kuulu. Raskaustestin voisi varmasti jo tehdä ja katsoa mitä siinä näkyy.. ;)

• Saarz
        minänen_ kirjoitti:

Mulla normaali kierto on noin 29 päivää- Nyt kuitenkin jo 36 päivä menossa eikä kuukautisia edelleenkään kuulu. Raskaustestin voisi varmasti jo tehdä ja katsoa mitä siinä näkyy.. ;)

Miten ihmeessä pystyt odottamaan noin kauan testaamatta :)

• minänen_
        Saarz kirjoitti:

Miten ihmeessä pystyt odottamaan noin kauan testaamatta :)

Saarz:
        Mua jännittää ihan hirveesti, että testi näyttää negatiivistä.-.. :( Kun mulla ei ole ollut mielestäni mitään sen erikoisempia oireita. Vatsa kuplii, päätä särkee usein (tosin se ei ole erikoista minulla), väsyttää (en tiedä väsyttääkö silti enempää kuin yleensäkin nukun ja huilaan paljon). Lämpöä olen muuten huvikseni tässä mittaillut ja nyt muutamina päivinä saanut tulokseksi semmoiset vajaa 37 astetta. Normaalisti mun kehonlämpö on noin 35,5 astetta. Onko sekin jonkinlainen mahdollinen merkki raskaudesta?!

Ok kyllä mun täytyy mennä ostamaan testi :D

• FluffyBunny

Seuraavanlaisia oireita ois listassa:

- kummallisia verenkiertofiiliksiä jalkapohjissa kp10 alkaen
      - kusivaivaa kp10 alkaen (pissattaa jatkuvasti, joskus tulee pissa joskus ei, pöntöllä käytävä kummiski)
      - uniongelmat/virkeys kp10 alkaen
      - suonet näkyviin tisseissä arkuus kp14 alkaen
      - lisääntynyt valkovuoto kp14 alkaen
      - alavatsan nippailu kp15
      - emätinmuutokset kp16 alkaen (muuttui paksummaksi)
      - kuvotus närästys kp17 alkaen (vellova, krapulainen olo)
      - painetta alavatsassa kp17 alkaen
      - kahvi ei maistu kp17 alkaen

Varmaan on viel jotain muutaki, jota nyt en muista. Oon aivan liian kärsimätön ja haluan heti tietää, et oonko raskaana! Oon tehny "vasta" 3 testiä, jotka yllättäen on kaikki negoja... Syy, miks noi kp:t on aivan sekas on se, että lopetin cerazettet tossa heinäkuun alussa, ja nää oli nyt sit ekat menkat pilsujen jälkeen. En millää jaksais oottaa, et plussa tulis! Tavallaan kyl oon jo ainaki 75% varma siitä, et on tärpänny! :) Vai mitä ootte mieltä?

• Saarz

BluffyBunny:
        Mietin vaan, kun sulla oireet alkanu kp 10. Eikös tuolloin ole vielä ovulaatiokin tulematta eli hedelmöittyminen olisi vasta edessä? Keskimäärinhän ovulaatio tulee 12 päivää ennen kuukautisten alkua. Vai onko sinulla todella lyhyt kierto?

minänen:
        Osta ihmeessä testi. Peukkuja!

Mulla on ollut koko päivän outo tunne alavatsassa ja pikkasen alaselässäkin. Yleensä alkavista menkoista ei ole ollut oikein mitään oireita. Pelkään, että mieli tekee tepposensa. Tulisi jo pian lauantai, jotta voin tehdä testin.

• FluffyBunny
        Saarz kirjoitti:

BluffyBunny:
        Mietin vaan, kun sulla oireet alkanu kp 10. Eikös tuolloin ole vielä ovulaatiokin tulematta eli hedelmöittyminen olisi vasta edessä? Keskimäärinhän ovulaatio tulee 12 päivää ennen kuukautisten alkua. Vai onko sinulla todella lyhyt kierto?

minänen:
        Osta ihmeessä testi. Peukkuja!

Mulla on ollut koko päivän outo tunne alavatsassa ja pikkasen alaselässäkin. Yleensä alkavista menkoista ei ole ollut oikein mitään oireita. Pelkään, että mieli tekee tepposensa. Tulisi jo pian lauantai, jotta voin tehdä testin.

No sehän siinä just onki, et oikeestaan en vielä vois olla raskaana. Kierto on ennen muinoin ennen pillereitä ollu 28pv, mut nyt tosiaan luulen, et noi pillerit sekottaa tota kiertoa. Ostin tänään testin, mut taian olla tekemättä sitä vielä. Alkaa masentaa jo noi negatiiviset :( Onnea teikäankalle plussaan!

• Pumpulilanka

Hei te, joilla jo yksi tai useampi lapsi, onko teissä ketään, jolla olisi kuukautiset tulleet hedelmöittymisestä huolimatta. Olen pistänyt nyt kaikki omat oireet (itkuisuus, kiukkuisuus, aristavat rinnat, alavatsan kipristely, lievä pahoinvointi) kuukautisten ja ihan tämän yleisen jännittämisen piikkiin, mutta kuukautiset ovat muuttuneet IHAN erilaisiksi kuin ennen ja noita oireita tosiaan riittää. olen kertaalleen tehnyt raskaustestin, joka näytti negaa, ja sittenhän ne kuukautiset seuraavana päivänä alkoivatkin.

Mulla on kuukautiset normaalisti tosi epäsäännölliset ja runsaat, alkaa "holahtamalla" ja ensimmäinen päivä on usein niin kivulias että lääkärissäkin on käyty asian tiimoilta. Levitteli vain käsiään. Ensimmäiset kolme päivää yleensä tummanpunaista, melkein mustaa, ja sitten vähenee, muuttuu rusehtavaksi, kunnes hiipuu pois.

Nyt, siitä lähtien kun jätettiin ehkäisy pois (en voi käyttää terveyssyistä pillereitä, joten ollaan oltu kumilla ennen tätä), vuoto on alkanut kokonaisen päivän kestävällä tuhrulla (paperiin veriviiru, siteeseen ei mitään), ja vasta seuraavana päivänä on alkanut vuoto ja kivut (jotka ei ikävä kyllä ole lieventyneet lainkaan). Vuoto on nyt kirkkaamman punaista, nuo tuhrut milteipä vaaleanpunaisia, ja ensimmäisten tuhrujen ja varsinaisen vuodon välissä tuli vieläpä sitä rusehtavaa, jota yleensä vasta vuodon lopussa.

Nyt kuukautisetkin tulevat kellon tarkkuudella, kun aikaisemmin tosiaan säännöllisen epäsäännölliset (2-7 päivän heittoja kierrossa), melkein kuin ilkkuakseen, että lälläslää, et ole raskaana.

En nyt oikeastaan osaa sen kummemmin mitään kysyä, lähinnä että jos jollain on ollut kuukautiset raskaudesta huolimatta niin onko ne muuttuneet jotenkin normaalista poikkeaviksi?

En henkilökohtaisesti usko olevani raskaana, mutta joku vain sanoi kerran, että raskaana voi olla kuukautisista huolimattakin, joten... niin. no. niin.

?

• 4:n äippä

Täälä myös kuumeiltu jo jonkin aikaa ja oikeen hennon hento haamu testattu lauantaina. No tänään tuli taas lisää testejä :) ja en tietenkään malttanut olla testaamatta. Tuo testi näytti sitten oikeen selvää plussaa, yrityskerta oli toinen ja nyt sitten tärppäs. Ei tätä oikeen vielä usko vaikka kovin on toivottu raskautta. Pahoinvointia odotellessa, se minulle on tullut joka raskauden aikana.

• Jännittää

Eli tänään dpo 11 ja tein nyt päivällä töiden jälkeen herkän 10 testin. Haalean haalea vaaleanpunainen haamu tuli, MUTTA juuri ja juuri sen ajan puitteissa kun testiä saisi ohjeen mukaan enää lukea, eli 10 min sisällä. Huh, ei siis varma plussa. Huomen aamulla uusi testi.

• Saarz

Peukkuja jännittäjälle. Tarkoittaako dpo samaa kuin kp?

Aamulla oli taas ihan normaali olo itellä ja pettymys pinnassa. Iltaa kohden turvotuksen tunne ja nipistelyt alkanet taas. Toivon tosissaan, ettei ole ruuansulatuselimistön oireita. Meinasin jo tänään testata (kp 25/28), mutta odotan perjantai tai lauantai aamuun sitkeästi. Kädet ristissä, ettei menkat ala :)

• Saarz
        Saarz kirjoitti:

Peukkuja jännittäjälle. Tarkoittaako dpo samaa kuin kp?

Aamulla oli taas ihan normaali olo itellä ja pettymys pinnassa. Iltaa kohden turvotuksen tunne ja nipistelyt alkanet taas. Toivon tosissaan, ettei ole ruuansulatuselimistön oireita. Meinasin jo tänään testata (kp 25/28), mutta odotan perjantai tai lauantai aamuun sitkeästi. Kädet ristissä, ettei menkat ala :)

Negaa näytti testi. Nyt vaan odotan kuukautisten alkua ja uutta mahdollisuutta. Pettymys :(

• Tuolla aikaisemmin kerroin että alamme yrittämään ekaamme, ja yrittää kannatti! Nyt ollaan rv 10 4 ja huhtikuussa olisi tarkoitus esikon tulla maailmaan :)
      Ekalla yrityskerralla on tärpännyt, puolen vuoden pillereiden syönnin jälkeen :)

• jepa3

Menossa kp 31 ja menkkoja ei kuulu. Joitakin oireita ollu mm. ajoittaista pahoinvointia, kahvi kuvottaa, runsas valkovuoto, aiemmin kauheat vatsakrampit... 3 negaa jo tullut, kyllä ne vuodot varmaan alkaa.

• .....
        jepa3 kirjoitti:

Menossa kp 31 ja menkkoja ei kuulu. Joitakin oireita ollu mm. ajoittaista pahoinvointia, kahvi kuvottaa, runsas valkovuoto, aiemmin kauheat vatsakrampit... 3 negaa jo tullut, kyllä ne vuodot varmaan alkaa.

Täälläkin odotetaan plussaamista innolla. Menkkojen pitäisi alkaa sunnuntaina, mut oli sit tänään jo kumminkin pakko testata. 5min odotus ajan sisällä ei tullut selvää viivaa, mutta n.20min. myöhemmin oli testiin ilmestynyt toinenkin viiva. Nyt malttamattomana pitäis odotella vielä sunnuntaihin, että uskaltautuis uuden testin tekemään. Mitenköhän mahtaa onnistua :D Raskausoireitakin on ainakin mielikuvituksellisia. Välillä tulee yhtäkkiä huono olo, mikä on välillä pidempiäkin aikoja ja lähtee pois, tän päivän on ollu ihan semmonen olo, et menkat alkais. Samanlaista vattakipua ollu koko päivän, nännit on ollu jotenkin semmoset, et olis maito nousussa (outoa kihelmöintiä), kuumia aaltoja ja sit on koko ajan kostee olo tuolla alapäässä. Kuulostaako nämä muista raskausoireilta?

• .....
        ..... kirjoitti:

Täälläkin odotetaan plussaamista innolla. Menkkojen pitäisi alkaa sunnuntaina, mut oli sit tänään jo kumminkin pakko testata. 5min odotus ajan sisällä ei tullut selvää viivaa, mutta n.20min. myöhemmin oli testiin ilmestynyt toinenkin viiva. Nyt malttamattomana pitäis odotella vielä sunnuntaihin, että uskaltautuis uuden testin tekemään. Mitenköhän mahtaa onnistua :D Raskausoireitakin on ainakin mielikuvituksellisia. Välillä tulee yhtäkkiä huono olo, mikä on välillä pidempiäkin aikoja ja lähtee pois, tän päivän on ollu ihan semmonen olo, et menkat alkais. Samanlaista vattakipua ollu koko päivän, nännit on ollu jotenkin semmoset, et olis maito nousussa (outoa kihelmöintiä), kuumia aaltoja ja sit on koko ajan kostee olo tuolla alapäässä. Kuulostaako nämä muista raskausoireilta?

Raskaana ollaan!! Tein testin aamulla ja plussaahan se näytti!! :)

• OdottavanAikaOnPitkä
        ..... kirjoitti:

Raskaana ollaan!! Tein testin aamulla ja plussaahan se näytti!! :)

Täällä myös odotellaan että testin voisi tehdä..Vielä pitää odottaa noin viikkoo..
        Tuntuu että en muuta mieti kun että alkaako menkat.. Myös raskaustestin vastaus ehkä hieman pelottaa vaikka vauvakuumetta ollut jo monta vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      17
      5032
    2. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      143
      3685
    3. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      91
      2276
    4. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      135
      1958
    5. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      143
      1915
    6. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      47
      1836
    7. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1600
    8. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      138
      1445
    9. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1236
    10. Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?

Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka
      Ikävä
      164
      1185
    Aihe