Etsin edullista tapaa lähteä muutamaksi päiväksi Tukholmaan. Reittimatkat tulevat hyvin kalliiksi verrattuna kahden risteilyn ostamiseen. Tietenkin risteilyn tarkoitus on pysyä laivassa, mutta onnistuuko laivasta poistuminen Tukholmassa ja sinne jääminen, vaikka olisikin ostanut risteilyn? Takaisin tulisin toisella risteilyllä ja jäisin maihin Suomessa. Olen löytänyt nyt kahdenlaista tietoa asiasta. Toisaalla sanotaan, että tällainen on edelleen mahdollista ja toisaalla taas, että jos on ostanut risteilyn, ei laivasta pääse poistumaan kortinlukijoiden ohi. Kaipaisinkin nyt kokemuksia niiltä, jotka ovat lähiaikoina näin tehneet/tietävät nykyisen tilanteen. Kiitos :)
Laivasta maihin RISTEILYLLÄ?
19
5115
Vastaukset
- mitä siinä lukee?
Maihinnousu riippuu ihan siitä mitä olet ostanut. Jos siinä sun kortissa lukee että EI MAIHINNOUSUA, niin se tarkoittaa että sillä ei saa eikä voi nousta laivasta maihin. olen nähnyt Tukholmassa näitä yrittäjiä, jotka jäivät kiinni portilla. Siinä sitten noloina selittivät että haluaisivat Tukholmaan, mutta eivät haluaisi maksaa reittilipun hintaa. Heidät palautettiin laivaan.
Ladan hinnalla ei saa Mersua ja sitä saa mitä tilaa, eli jos haluat nousta maihin välillä, ostat ne reittimatkat, tai risteilyn Helsingistä Tukholmaan.- Tukholmaan
Nooo, mun mielestä siinä ei ole Ladasta ja Mersusta suoranaisesti kyse, koska reittimatka ei sen hienompi juttu ole kuin risteily, lyhyempi ja kalliimpi kylläkin. Mutta se siitä, onhan tämä teko toki melko moraaliton, mutta pienituloisena lomalaisena sen itselleni soisin, jos tietäisin voivani niin tehdä. Mietinkin, oletko nähnyt näitä yrittäjiä palaamassa laivaan vai nimenomaan poistumassa sieltä? Siitä on aikaa, kun olen laivalla itse ollut, mutta silloin ei risteilyltä poistuttaessa ollut kukaan vastassa maihinnousukortteja tarkastamassa. En kertonut aiemmin, kun unohdin täsmentää, mutta kyseessä on siis miniristeily, jonka ostaisin ihan laivayhtiön sivulta. Ei mulla ole mitään kuponkia tai lippua valmiina, jonka haluaisin käyttää.
- varo ettet joudu
noin se menee, ja siljan terminaalissa pahimmillaan olen kuullut ettö poistujat ohjataan tallinnan laivaan jonne ne juoutuvat menemään kansipaikoilla ilman hyvviä ja tulemaan omia aikojaan omalla kustannuksella pois tallinnasta. Viikarilla saatetaan jättää karkaamista yrittävät maarianhaminaan odottamaan seuraavaa laivaa.
- Tiedätkö
olemassa Tukholman risteilyllä sellaista lippua missä lukisi EI MAIHINNOUSUA
- Ei mitään karkailua
Tukholmaan kirjoitti:
Nooo, mun mielestä siinä ei ole Ladasta ja Mersusta suoranaisesti kyse, koska reittimatka ei sen hienompi juttu ole kuin risteily, lyhyempi ja kalliimpi kylläkin. Mutta se siitä, onhan tämä teko toki melko moraaliton, mutta pienituloisena lomalaisena sen itselleni soisin, jos tietäisin voivani niin tehdä. Mietinkin, oletko nähnyt näitä yrittäjiä palaamassa laivaan vai nimenomaan poistumassa sieltä? Siitä on aikaa, kun olen laivalla itse ollut, mutta silloin ei risteilyltä poistuttaessa ollut kukaan vastassa maihinnousukortteja tarkastamassa. En kertonut aiemmin, kun unohdin täsmentää, mutta kyseessä on siis miniristeily, jonka ostaisin ihan laivayhtiön sivulta. Ei mulla ole mitään kuponkia tai lippua valmiina, jonka haluaisin käyttää.
Varsinaisesti niitä lippuja ei ole nytkään ketään tarkistamassa, mutta maihinnousu tapahtuu nykyään porttien kautta, jotka aukeavat vain sillä maihinnousukortilla. Kortin magneettiraita avaa portin. Yleensä siinä on joku äijä vahtimassa kulkua porteilta, mutta hän pikemminkin katselee vaan että kaikki menee niin kuin pitääkin, eikä tarksitele ihmisiltä kortteja. Sitten jos jollakin ei portti avaudukaan, niin se äijä tulee selvittämään mikä on syynä ettei portti aukea. Miniristeilyn kortti ei avaa maihinnousuporttia. Hauka läppä tuo viesti karkailusta ja Tallinnaan ohjaamisesta, mutta ei tässä mistään karkailusta tosiaan ole kyse ;-)
- toinenkin utelias
Ei mitään karkailua kirjoitti:
Varsinaisesti niitä lippuja ei ole nytkään ketään tarkistamassa, mutta maihinnousu tapahtuu nykyään porttien kautta, jotka aukeavat vain sillä maihinnousukortilla. Kortin magneettiraita avaa portin. Yleensä siinä on joku äijä vahtimassa kulkua porteilta, mutta hän pikemminkin katselee vaan että kaikki menee niin kuin pitääkin, eikä tarksitele ihmisiltä kortteja. Sitten jos jollakin ei portti avaudukaan, niin se äijä tulee selvittämään mikä on syynä ettei portti aukea. Miniristeilyn kortti ei avaa maihinnousuporttia. Hauka läppä tuo viesti karkailusta ja Tallinnaan ohjaamisesta, mutta ei tässä mistään karkailusta tosiaan ole kyse ;-)
Ootko varma ettet sekoita laivasta lähtöä, laivaan tuloon, tarkoitan siis että jos nousee maihin Tukholmassa, niin ei pääse enää samalla lipulla takaisin laivaan, mutta laivasta pääsee kuitenkin pois jos ostaa uuden lipun Tukholmasta.
- toinenkin utelias
toinenkin utelias kirjoitti:
Ootko varma ettet sekoita laivasta lähtöä, laivaan tuloon, tarkoitan siis että jos nousee maihin Tukholmassa, niin ei pääse enää samalla lipulla takaisin laivaan, mutta laivasta pääsee kuitenkin pois jos ostaa uuden lipun Tukholmasta.
..niin siis jos ostaa sen toisen lipun Tukholmasta niin sillä pääsee takaisin Suomeen sit joku toinen päivä. :)
- Päivää Tukholmassa
Kyllä se maihinnousu Tukholmaan voi onnistua, selität vaikka että olet hukannut lippusi tai jotain, etkä yritä sillä miniristeilykortilla mennä ollenkaan. Kyllä ne päästää sinut maihin.
Mutta miksi ihmeessä yrittelisit vilunkia ja ostelisit kahta risteilyä kun voit ihan hyvin ostaa Päivä Tukholmassa -risteilyn? Eihän ne ole edes kalliita.- Tukholmaan
Ihan siksi, että oon Tukholmassa enemmän kuin sen päivän. Mut olisinhan silti voinut ostaa päivä Tukholmassa -ristreilyn ja jättää vaan palaamatta laivaan. Totta. Viikonloppuna menen, eli en tiedä onko tarjoushinnat päivä Tukholmassa -risteilyyn voimassa, mut eipä ne tosiaan arkena ainakaan normaalia risteilyä kalliimpia juuri ole!
Ja tosiaan, moni on nyt varmaan käsittänyt, että aion palata samalla lipulla, mutta sitä en siis yritä vaan ostan uuden lipun paluumatkaa varten ja ainoa ongelmani on, pääsenkö poistumaan laivasta, ei se, pääsenkö takaisin :) Mutta kiitos vastauksista, sainkin jo selvitettyä, ettei ole mitään estettä sille, että poistun maihin risteilyllä ja palaan kun palaan. - se sivut
Tukholmaan kirjoitti:
Ihan siksi, että oon Tukholmassa enemmän kuin sen päivän. Mut olisinhan silti voinut ostaa päivä Tukholmassa -ristreilyn ja jättää vaan palaamatta laivaan. Totta. Viikonloppuna menen, eli en tiedä onko tarjoushinnat päivä Tukholmassa -risteilyyn voimassa, mut eipä ne tosiaan arkena ainakaan normaalia risteilyä kalliimpia juuri ole!
Ja tosiaan, moni on nyt varmaan käsittänyt, että aion palata samalla lipulla, mutta sitä en siis yritä vaan ostan uuden lipun paluumatkaa varten ja ainoa ongelmani on, pääsenkö poistumaan laivasta, ei se, pääsenkö takaisin :) Mutta kiitos vastauksista, sainkin jo selvitettyä, ettei ole mitään estettä sille, että poistun maihin risteilyllä ja palaan kun palaan.paluuta varten kannattaa katsoa www.vikingline.se ja sistaminuten tarjoukset, siellä todella halpoja "risteilyjä" takaisin...............
- frwf re
Kyllä risteilyillä, vaikka olisi ihan vain Miniristeily saa käydä maissa.
Se jos jää pois kesken kaiken, niin on moraalisesti väärin PAITSI jos tulee takaisin saman firman laivalla, koska silloinhan ollaan koko reitti mukana, mutta maksetaan tuplahinta- tallinksiljalla:
MIKÄ 23 H -RISTEILY?
23 h -risteilyt lähtevät joka aamu ja ilta Turusta
Ravintolat, baarit ja myymälät avautuvat heti lähdön yhteydessä
Joka lähdöllä housebändi, keskiyön show, karaoke ja bingo
Myymälöissä on verovapaat hinnat
Risteilyllä ei ole maissakäyntiä - 98987889798
tallinksiljalla: kirjoitti:
MIKÄ 23 H -RISTEILY?
Risteilyllä ei ole maissakäyntiäNiin mitä siitä sitten???
Se on MORAALISESTI väärin jos jää pois risteilyllä, eikä tule takaisin
Mutta jos tulee takaisin samalla yhtiöllä, niin siinähän maksetaan laivayhtiölle vain "ekstaa" yhden matkan verran - hyvä tietää
98987889798 kirjoitti:
Niin mitä siitä sitten???
Se on MORAALISESTI väärin jos jää pois risteilyllä, eikä tule takaisin
Mutta jos tulee takaisin samalla yhtiöllä, niin siinähän maksetaan laivayhtiölle vain "ekstaa" yhden matkan verranRisteilyllä ei ole maissakäyntiä
- 54565665
hyvä tietää kirjoitti:
Risteilyllä ei ole maissakäyntiä
Ei niin, ei siinä ajassa paljoa ehdi olemaan maissa, joten järkeä siinä ei ole.
Paitsi jos kuuluu ryhmään "risteily on vuoden kohokohta" silloin tuon maissa käynnin ymmärtää, voi ainakin sanoa olleensa ulkomailla - Eihalpaa
tallinksiljalla: kirjoitti:
MIKÄ 23 H -RISTEILY?
Risteilyllä ei ole maissakäyntiäMutta miten liittyy aloittajan kysymykseen? Hän kun haluaisi viettää muutaman päivän Tukholmassa mutta haluaisi myös matkan olevan edullinen! Itse asiassa lentokone taitaa olla edullisin reittimatkalle?
- Näin menee
Ei siellä kukaan valvo ketkä poistuu samalla kun muut.
Hesan laivoilla taas jos poistuu laivalta päivällä, niin mennään puomien läpi kortilla. Tämä johtunee siitä että ei tarvitse olla ketään vahtimassa uloskäyntien luona.
Se jääkö tuosta poistumisesta merkintä, sitä ei sitten juuri kukaan tiedä.
Selkeintä olisi että aina poistuttaessa ja laivaan tullessa mentäisi puomien läpi, sekä myös silloin kun vaihdetaan laivaa. Näin ollen saataisi VARMA tieto että laivalta ei puutu ketään, tai ole ketään ylimääräistä- laivapoliisi
Maihin yrittävät risteilyasiakkaat otetaan porteilla säilöön ja laitetaan putkaan paluumatkaksi. Karkurit ilmoitetaan aina Ruotsin turvallisuuspoliisille, joka yhteistyössä Europolin ja Suomen turvallisuusviranomaisten kanssa tekeävät näistä laittomista maahantulijoista kansainvälisen etsintäkuulutuksen.
- Putkaonpoikaa
laivapoliisi kirjoitti:
Maihin yrittävät risteilyasiakkaat otetaan porteilla säilöön ja laitetaan putkaan paluumatkaksi. Karkurit ilmoitetaan aina Ruotsin turvallisuuspoliisille, joka yhteistyössä Europolin ja Suomen turvallisuusviranomaisten kanssa tekeävät näistä laittomista maahantulijoista kansainvälisen etsintäkuulutuksen.
Menitkö ihan vähän oman ( kuvitellun ) nokkeluutesi halpaan? Siis kansainvälinen etsintäkuulutus henkilöistä jotka ovat siinä vieressä putkassa parhaillaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1461228Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli39993Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi48880Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva170858Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus73850Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e36805- 54741
Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy191715Ootko sä oikeasti sinkku?
Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥42706Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali140703