Suzuki vai Honda???

Valentino Rossi

Joo eli ens kesää ollaa ostamas pyörää..ja mitä nyt oon katellu noit pyörii ja niide tietoi ni kahteen pyörään oon iha rakastunu: Suzuki GSX-R 1000 ja Honda CBR 1000RR Fireblade.... mutta kumman näist sit ottaisin? Onko kokemuksia pyöristä? millaista niillä on ajaa (ominaisuudet käsittely jne.)?

Ja miks just oon noide pyörie perää?
Noi molemmat o kyykkyi, 1000, ja molemmat erittäin kevyitä!!! Suzukin kuivapaino oli 173kg nurkilla ja Cebarin 179kg... Haluan erityisesti kevyen pyörän, (oletan et kivempi hallita ja ajaa ku tuntuu ku polkupyörältä ku on vääntöä ja ei paina paljo mitää!) Lisäksi tähä et pitää olla kevyt niin ku itse kuljettajaki painaa vaa 63kg ni ei paljon ajella millää 315kg kuivapainoisil pyöril ku ei jaksa nousta kaarteist ylös.... :D

Onko jotain muuta vastaavaa pyörä ehdotusta ku nämä 2? Eli toivomuslista o lähinnä se et: katu/kyykkypyörä, kevyt ja väh. 750cc, mieluiten 1000cc-1200cc (kokemusta ei sit oo nii paljo ettei oo paljo hajuu kui paljo painoo o 1200-1300cc pyöris, et alkaaks niis olee jo kuivapaino sen verra et meikäläise luut sanoo poks ku hyppään kyytii???)

7

833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukkakypärä

      Astetta pienemmät ( ja halvemmat vakuutus ym kulut ) esim 750 suzuki. Ja ajettaessa paino ei tunnu (paljoa) hyrrävoimien takia. Paikallaan käsitellessä kyllä. Parkissa kaadetaan eniten pyöriä! Ja kyllä aloitus pyöräksi riittää 600 kuutiotakin...

      • Valentino Rossi

        No nii no kyllähä toi Cebari 600RR -07 vuosmalline ois aika mielenkiintone, kuivapainoki näytti oleva 155kg et aika köykäneki tuntu oleva. Ehkä iha parempiki vaa kute itekki sanoit et 600 riittää alotuspyöräks ettei heti lähe ostamaa 1000 tai siit suurempii. Taitoo ja kokemust sen verra vähä et 600 riittää oikke hyvi näi alkuu, eiköhä sil parit vuodet ajella ja kattoo sit pärjääkö sillä vai korotetaanko tonnisiin!


      • Valentino Rossi
        Valentino Rossi kirjoitti:

        No nii no kyllähä toi Cebari 600RR -07 vuosmalline ois aika mielenkiintone, kuivapainoki näytti oleva 155kg et aika köykäneki tuntu oleva. Ehkä iha parempiki vaa kute itekki sanoit et 600 riittää alotuspyöräks ettei heti lähe ostamaa 1000 tai siit suurempii. Taitoo ja kokemust sen verra vähä et 600 riittää oikke hyvi näi alkuu, eiköhä sil parit vuodet ajella ja kattoo sit pärjääkö sillä vai korotetaanko tonnisiin!

        -08 vuosmalli


      • kukkakypärä
        Valentino Rossi kirjoitti:

        -08 vuosmalli

        on helppoa, 600 käy hyvin liikkeille vaihdossa. Monet on nopeastikin vaihtaneet, mutta ei se aloittelu pienemmällä hukkaan mene. Suurella haukkaa helposti liian suuren palan. Ison pyörän kaato esim paikaltaan maksaa ison rahan! Ja sitten ostoksille, ehdit ajaa viellä tänä suvena jonnii verran.Syksyllä on aikaa harkita sitten vaihtaako vai jatkaako kusiaisella.


      • Valentino Rossi
        kukkakypärä kirjoitti:

        on helppoa, 600 käy hyvin liikkeille vaihdossa. Monet on nopeastikin vaihtaneet, mutta ei se aloittelu pienemmällä hukkaan mene. Suurella haukkaa helposti liian suuren palan. Ison pyörän kaato esim paikaltaan maksaa ison rahan! Ja sitten ostoksille, ehdit ajaa viellä tänä suvena jonnii verran.Syksyllä on aikaa harkita sitten vaihtaako vai jatkaako kusiaisella.

        Ymmärrän kyl pointtis, mut mites sit tämmöne juttu ku luin tota yht toista keskustelupalstaa ja siel sanottii et oli mikä tahas CBR ni siit o vaikee päästä irti (siis sitä ei saa millää myytyä) ni pitääkö se paikkas?? Ja mikä sii o syynä et CBR ei huhuje mukaa mee kaupaks sitte ku se hetki o tullu et cebari laitetaa myyntii ja uutta pelii alle?


      • kukkakypärä
        Valentino Rossi kirjoitti:

        Ymmärrän kyl pointtis, mut mites sit tämmöne juttu ku luin tota yht toista keskustelupalstaa ja siel sanottii et oli mikä tahas CBR ni siit o vaikee päästä irti (siis sitä ei saa millää myytyä) ni pitääkö se paikkas?? Ja mikä sii o syynä et CBR ei huhuje mukaa mee kaupaks sitte ku se hetki o tullu et cebari laitetaa myyntii ja uutta pelii alle?

        Liikkeissä vaihto käy kivuttomasti, hinnasta en tiedä. Ja näillä palstoilla on paljon "asiantuntioita 15v " joten lue näitä (tätäkin) ajatuksella "Viisas uskoo puolet, me nerot tiedetään kumpi puoli" tyyliin. Mitä olen kuullut ja luullut, niin noi kusiaiset on kysyttyjä eka pyöriä. Saa nääs 25kw ainakin paperille. Itellä lahjakortti ja 650 kuutiota kolmatta kautta liki 30 000 km. Ja pers'aukisena matka jatkuu samalla... Ja jos vaihtuu seuraava lienee 750GTX-F Suzuki jos noi kirjaimet meni oikkein... Eli kilosta ainakaan minä en tarvi. Niin ja Hondat tunnetaan luotettavina ... Miten sattuikaan omani on ihan sattumalta Honda ;)


      • Valentino Rossi
        kukkakypärä kirjoitti:

        Liikkeissä vaihto käy kivuttomasti, hinnasta en tiedä. Ja näillä palstoilla on paljon "asiantuntioita 15v " joten lue näitä (tätäkin) ajatuksella "Viisas uskoo puolet, me nerot tiedetään kumpi puoli" tyyliin. Mitä olen kuullut ja luullut, niin noi kusiaiset on kysyttyjä eka pyöriä. Saa nääs 25kw ainakin paperille. Itellä lahjakortti ja 650 kuutiota kolmatta kautta liki 30 000 km. Ja pers'aukisena matka jatkuu samalla... Ja jos vaihtuu seuraava lienee 750GTX-F Suzuki jos noi kirjaimet meni oikkein... Eli kilosta ainakaan minä en tarvi. Niin ja Hondat tunnetaan luotettavina ... Miten sattuikaan omani on ihan sattumalta Honda ;)

        alan pikku hiljaa ymmärtää homma kulkuu :P

        Sit kuulin myös semmose tornadi et gixxeri ois enemmä soolo pyörä ku cebari, eli gixxeri taakse ei kovi helpol saa porukkaa kyytii ku sit taas ku itekki sanoit et cebari (ja hondat ylees) o luotettavii ja varmoi pelei ni sen taakse uskaltaa ottaakki jonku passengeri toisin ku gixxeri kyytii?!?!?!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1741
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1735
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    8. 114
      1699
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe