HANKIN TAANNOIN JAGUAR MERKKISEN MOPON MISTÄ SAIS FAKTAA JA KUNNON VÄRI KUVIA ENTISÖINTIÄ VARTEN
JAGUAR MOPO
8
2900
Vastaukset
- Jussi
Harvinaisia mopoja nuo Jaguarit. Tampereen Kone ja Tarvike niitä valmisti aikoinaan, itselläni on kunnostusta odottamassa -59-mallinen skootterimopo, jota valmistettiin aikoinaan vain pari-kolmesataa kappaletta, syynä huono myyntimenestys, joka taas johtui rakenteelisista heikkouksista. Mutta sympaattinen ja harvinainen peli! Tietoa Jaguareista löydät kirjasta "Mopedihistoria Suomessa" (tai jotain sinnepäin) Kirja löytyy varmaan kirjastosta. Siinä on useammasskin paikassa juttua (vähän) Jaguareista ja hyviä värikuvia. Oma Jaguarini on vaaleansininen, ja Husqvarnan moottorilla. Siinähän piti alunperin olla Sachsin kone mutta sitä ei saatu tyyppihyväksyttyä sillä ja lisäksi se kone aiheutti räminää suojapelleissä joten viime tingassa koneeksi vaihdettiin Husse. Otapa yhteyttä jos tiedät osia yms. asiaan kuuluvaa, ja kaikki tieto tietenkin myös kiinnostaa!
- HVa
Sattuisko Jussilla olemaan siihen moottoriin mitään osia myytävänä?
Se on ilmeisesti sama moottori mikä mullakin on HVA Corona-moposkootterissa, ja tarttis muutamia osia. - Jussi
HVa kirjoitti:
Sattuisko Jussilla olemaan siihen moottoriin mitään osia myytävänä?
Se on ilmeisesti sama moottori mikä mullakin on HVA Corona-moposkootterissa, ja tarttis muutamia osia.Sorry vaan, ei oo osia myytäväksi asti, hyvä kun itselle piisaa! Mutta jos sulla tai jollakulla olis myydä -62 Solifer Exportin (Express-kone) etukäyrä ja pakoputki niin tulisin onnelliseksi! Vaihdossa voisin antaa Exportin iskarit jos tarvetta olis.
- jooee
Jussi kirjoitti:
Sorry vaan, ei oo osia myytäväksi asti, hyvä kun itselle piisaa! Mutta jos sulla tai jollakulla olis myydä -62 Solifer Exportin (Express-kone) etukäyrä ja pakoputki niin tulisin onnelliseksi! Vaihdossa voisin antaa Exportin iskarit jos tarvetta olis.
joo eipä oo exporttiin osia.
- Anonyymi
Sellainen huomio tähän, että mulla oli kasarilla perintö-jaguar vuosimallia - 59, ja siinä oli Sachsin 2-vaihteinen kone, joka tuli aikanaan hyvin tutuksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellainen huomio tähän, että mulla oli kasarilla perintö-jaguar vuosimallia - 59, ja siinä oli Sachsin 2-vaihteinen kone, joka tuli aikanaan hyvin tutuksi.
Mites se mopo siihen kasariin saadaan mahtumaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites se mopo siihen kasariin saadaan mahtumaan?
Samankaltaisin keinoin kuin nyrkki rectumiisi.
- Hantta2
Tsau!
Mulla on -62 vuosimallin Jaguar Sachsin koneella. Lähtee käytniin monen kuukauden jälkeenkin ekalla polkaisulla!
Kaverilla oli malli jonka rungossa oli peltiä vaikka millä mitalla, mun malli on kuin polkupyörä.
Koneessa on vakiona läppäventtiilit ja hakkaa pv suzukin kiihdytyksessä.
Ihan hauska vekotin ja edelleen käytössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356