Kuuntelin tuossa kun tuleva morsian ja tuleva anoppi ottivat yhteen. En voi kuvitella että joku voi sotkeutua toisten häävalmisteluihin niin pahasti. Tuleva anoppi alkoi ladella millaiset häät hänen pojallaan pitää olla ja mitä niissä tapahtuu. Eiköhän se ole tulevan hääparin oma asia millaiset häät he haluavat, eikä sellaiset millä tuleva anoppi saa taas jälleen kerran näyttää hurjan nousukkaan olemusta.
Huh huh sääliksi käy, toivottavasti morsian näkee mihinkä on kätensä lykkäämässä.
Minä vai anoppi alttarille
11
2700
Vastaukset
- we
Muuttunut sirkukseksi ja naamiaisiksi, kun muita juhlia ei oikein osata pitää. Sitten erotaan, kun häähumu on ohi, olipa se sitten miniän tai anopin järjestämä.
Parempi olisi, että tehtäisiin, nykykielen mukaan avioehto siitä, miten lastenhoito ja perheen ylläpito taloudellisesti järjestetään eikä alettais vasta sitten tappelemaan, kun kakat ja jotain muuta on jo housuissa. - se anoppi
että morsiuspari suunnittelee itse häänsä. Jos appivanhemmat kustantavat häät, niin pitää morsiusparin pysyä budjetissa, jos se on ilmoitettu. Mutta tuolloinkin he voivat päättää häistää budjetin sallimissa rajoissa.
Minusta tuo kaasi / bestman jututkin ovat osittain menneet yliymmärryksen. Morsiusparin kannaattaa miettiä mikä on heidän roolinsa.
Joka tapauksessa työjako pitäisi aina tehdä selväksi häitä valmistellessa. - Matti Viikate
Tuollaista kay aika usein. Se on toki ikavaa jos tilanteesta tulee tuollaisen takia hirvean surullinen ja ikava. Mutta on se vanhemmillekin iso asia jos lapset menevat naimisiin. http://mattiviikate.newsvine.com/
- pilaamat häät
En toki tiedä asian taustoja, mutta anoppi hiiteen koko projektista, paitsi
jos sulhasen vanhemmat tai morsiammen vanhemmat maksavat häät niin protokolla
sanoo; että maksaja päättää vieraslistan ja ylipäänsä muutkin hääjärjestelyt.
Toki on kohteliasta kuulla myös morsiusparin mielipiteitä.
Lainarahalla olisin mennyt, jos tämän olisin tiennyt. - Kriitikku Mari
kolmas ämmä ! Sulhasta viedään kuin pässiä narussa, sulhasta ei edes "huomata" omissa häissään.
"Häistä" on tullut kaiken maalman ämmien kohkauskemut. Anopit ja morsiammet riitelee, kaasot ja kukkaistytöt koheltaa ja "järjestää", on kampaajaa, meikkaajaa, hörhötystä hörhötyksen perään. Tienviittoja rakennellaan Susanna/ja kuka se olikaan häät siellä ja siellä. Autoja koristellaan ja melutaan. Sukulaisilta rahat pois, varsinkin sulhasen sukulaisilta. "Lapsia emme ota hääjuhlaan" jotta morsiammen hääpuku ei sotkedu eikä tukka mene sekaisin. Traaginen "ryöstönäytelmä" jota ei edes osata, harvoin se morsian korkataan hääyönä, se kun on se ensimmäinen yö kun ollaan "väsyneitä" sittemmin niitä tulee satoja. Miesten pitäis lopettaa koko touhu....mutta sulhasesta on tullut kolmas ämmä.
Morsiammen sukulaiset eivät välttämättä muista kuka on sulhanen ?
Vai väittääkö joku muuta ? Kiitos ei häitä tänä kesänä. - Valon viekas
anoppi alttarille ? Yksinkö meinaat mennä ? Sulhasta ei ole olemassa ? ME ! ei MINÄ
- menot ja menot
Onhan maksajalla asiaan aina mahdollisuus ja syy sanoa sanottavansa. En tiedä kovinkaan monta nuorta hääparia, jotka olisivat itse pulittaneet häänsä omasta pussistaan, lainarahasta nyt puhumattakaan. Uusintakieeroksella olijat ja muu kierrätyskama on tietysti asia erikseen. Heille on saattanut jo kertyä vähän rahaakin kustantaa häänsä sekä järkeä elämän myötä suhteuttaa ne tuloihin.
Ja niin kauan kuin raha tulee vanhempien - yleensä morsiamen - pussista, tulee heillä olla mahdollisuus vaikuttaa rahamäärään ja mihin se aiotaaan käyttää.
Ylipäänsä nämä häähömpötykset ovat menneet yli äyräitten, lähinnä kai näitten älyvapaitten, tositeeveen amerikkalaisten menekinedistämiskaahotusten takia. Mikään ei ole niin turha investointi kuin häät, huomioiden nykyiset eroluvut. - jo ennen häitä
Saa kamalan räkättävän akan, joka häiden jälkeen ei välitä tippaakaan ulkonäöstään, ei ole koskaan tyytyväinen, on aina naama väärinpäin ja haukkuu muita omasta mitättömyydestään.
Anoppina voin kuvitella, että haluan pojalleni parasta mahdollista.
Se on sitä, että poikani olisi Onnellinen! Eihän sihen muuta tarvita! Ei kaavoja, ei järjetelyjä, ei hössötystä!
Häät on yhdessäolan ja sitoumuksen juhla! Kuanista se kaikki on!
Muut olkoon läsnä ja nauttikoon häöäparin rakkaudesta!
Morsina ja sulhanen vihille - anoppi on oppinsa antanut!- Vastanainut
Meillä oma isä makso puolet häistä ja miehen porukat toisen puolen... Iskä ei sanonu mihinkään mitään mutta anoppi.. Höösäs hirveästi ja kertoi "omia mielipiteitään" jotka ei hirveesti kiinnostanu. Olen suunnitellut omia häitäni lapsesta ja mulla oli hyvin selvät sävelet. Mieheni halus hoitaa hääauton ja sen tekikin. Ja anoppi halus hoitaa kaiken.... Muutamat riidat ja tappelut ja kyllä me naimisiin mentiin (tosin mentii salaa 2vkoa aikasemmin ennen juhlaa... ihan vaan näpäytykseks...)
Tuosta jutusta, anoppi kuuseen, ihan oikeesti. Ei siitä mitään tuu kun on kaks naista suunnittelemassa häitä...- maksoit??
Matksoitko itse mitään noista häistä vai ratsastitko vain toisen hevosella.
"Olen suunnitellut omia häitäni lapsesta ja mulla oli hyvin selvät sävelet". Et ilmeisesti ole niitä kompromissikykyisimpiä ihmisiä. Liittosi ei kestä kahta vuotta kauempaa sillä nyt alkaa muokkauksen aika ja sinusta ei siihen ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103419MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768