TAJUTONTA!!

wtf ?

MÄ EN VOI KÄSITTÄÄ!!! Kävin tänää verikokeessa ja ultrassa rv6, koska koko viikonlopun oli kovaa menkkakipua, vuotoa ja hyytymiä. Lääkäri ei ollu "muka" näkevinään raskautta kohdussa (siis ehkä). kohdunulkoinenkaan se ei kuulemma ole, kun mikään ei viittaa siihen. mutta hcg eikun nousee vaan.. Miten se nousee jos ei siellä oo mitään?

17

1498

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öttis

Mun käsittääkseni noilla viikoilla ei vielä välttämättä näy ultrassa mitään... Kai sait uuden ajan?

• alkup.

sain uuden verikoe ajan torstaille. Ihan pelottaa et mitä tää on ja et miten voi olla mahollista, kun vuotoa noin reilusti tai no menkkamaisesti. ja missä se alkio lymyää?

• 32+6
        alkup. kirjoitti:

sain uuden verikoe ajan torstaille. Ihan pelottaa et mitä tää on ja et miten voi olla mahollista, kun vuotoa noin reilusti tai no menkkamaisesti. ja missä se alkio lymyää?

alkiota ei voi vielä noilla viikoilla nähdä, itellä näkyi tossa vaiheessa vasta raskauspussi.. muutama viikko myöhemmin näkyi sykkeet ja alkiokin.
        täällä pidetään peukkuja

• ääääääääääääääääääää

joo...toihan voi johtua siitä että elimistö ei ole vielä käsittänyt että raskaus on mennyt kesken. Joillain saattaa pitkään olla hcg koerkealla vaikka on ollutkin keskenmeno. Toisaalta voi olla että kaikki on hyvin, noilla vkoilla ei tosiaan sikiötä välttämättä vielä näy, varsinkin jos vuoto runsasta. Mun eräällä ystävällä oli juuri noilla vkoilla runsasta vuotoa, hyytymiä jne. ja ne jatkuivatkin monta viikkoa mutta kaikki oli kuitenkin hyvin ja raskaus jatkui normaalisti. Voi johtua esim. istukan kehityksestä(istukkka saattaa vaurioittaa kohdun verisuonia kasvaessaan tms.) Toivotaan parasta!

• alkup.

kuulumisia..
        eli tänään olin taas verikokeessa ja arvo maanantaisesta 3000 nyt yli 6000.
        Noh piinailu jatkuu ja maanantaina ultraan.( vuotokin on muuten loppunut)
        on tää hermoja raastavaa!!!!
        Parempi ois alkaa sen pikku sintin näkyä siellä ultrassa!!!!

• määääääää
        alkup. kirjoitti:

kuulumisia..

Kyllä se sielä näkyy!! Ei ne arvot tolleen nouse jollei sielä oikeesti ole kiinnittyneenä joku :)

• alkup.
        määääääää kirjoitti:

Kyllä se sielä näkyy!! Ei ne arvot tolleen nouse jollei sielä oikeesti ole kiinnittyneenä joku :)

niin kauhiast toivoisin kans nii, et siel se pikkanen olis..:)

• voipi olla
        alkup. kirjoitti:

kuulumisia..

Voi olla kohdun ulkopuolinen raskaus. Minulla oli kanssa aikoja sitten, eikä sitä ulkopuolista välttämättä nahdä kanssa ajoissa. Minulla nähtiin viikolla 7, ja sitten ennen kärsin mahakivusta, pienestä verenvuodosta ja huolesta. Raskaushormoonit nousee, koska alkio kasvaa kuitenkin. Itsellä sitten munajohdin posahti, leikkaus oli edessä.

Voi kuitenkin sinulla olla ihan normaali raskauskin, kaikki on mahdollista niin kauan kun totuus saadaan selville? Toivotan onnea sinulle!

• alkup.
        voipi olla kirjoitti:

Voi olla kohdun ulkopuolinen raskaus. Minulla oli kanssa aikoja sitten, eikä sitä ulkopuolista välttämättä nahdä kanssa ajoissa. Minulla nähtiin viikolla 7, ja sitten ennen kärsin mahakivusta, pienestä verenvuodosta ja huolesta. Raskaushormoonit nousee, koska alkio kasvaa kuitenkin. Itsellä sitten munajohdin posahti, leikkaus oli edessä.

Voi kuitenkin sinulla olla ihan normaali raskauskin, kaikki on mahdollista niin kauan kun totuus saadaan selville? Toivotan onnea sinulle!

voihan se tosiaan viellä olla sekin..
        Mulla tuli niin kun kuukautisten aikaan normaali kuukautis vuoto, hyytymät ja kaikki. Eli ei ollu tiputtelua. Ja kipu oli ihan normaalia kk kipua. (Nyt ei enää vuoda ja olokin on ihan normaali)
        Ja vielä kun toi hcg:kin vaan jatkaa nousua, niin siks siis maanantainna sinne ultraan..
        Mut toivoisin vaan niin kovasti ettei se ainakaan se kohdunulkonen olis.
        Ei ole todellakaan helppoja tollaset kokemukset, niin ku sulla:(

• alkup.
        alkup. kirjoitti:

voihan se tosiaan viellä olla sekin..
        Mulla tuli niin kun kuukautisten aikaan normaali kuukautis vuoto, hyytymät ja kaikki. Eli ei ollu tiputtelua. Ja kipu oli ihan normaalia kk kipua. (Nyt ei enää vuoda ja olokin on ihan normaali)
        Ja vielä kun toi hcg:kin vaan jatkaa nousua, niin siks siis maanantainna sinne ultraan..
        Mut toivoisin vaan niin kovasti ettei se ainakaan se kohdunulkonen olis.
        Ei ole todellakaan helppoja tollaset kokemukset, niin ku sulla:(

se olis lähdettäv'ä kuuntelee tuomio, et onko mulla siellä kohdussa mitään vain kohdunulkoinenko vaiko mikä ihme siellä sitä hcg:tä nostaa... Pelottaa!!!! :(

• ALKUP.
        alkup. kirjoitti:

se olis lähdettäv'ä kuuntelee tuomio, et onko mulla siellä kohdussa mitään vain kohdunulkoinenko vaiko mikä ihme siellä sitä hcg:tä nostaa... Pelottaa!!!! :(

TÄÄ ON NIIN MUN TUURIA.. ELI KOHTU ON TYHJÄ JA OIKEASTA MUNASARJASTA LÖYTY 15mm KYSTA. NYT SITTEN OLI UUSI VERIKOE JA KATOTAAN MIHIN SUUNTAAN TOI HCG ON MENNY. MUTTA RASKAANA EN KUULEMMA OLE . TÄÄ ON NIIN PERSEESTÄ!! NIIN JA EI KUULEMMA OLE KOHDUNULKOINEN.
        NYT SIT ODOTELLAAN ET MITÄ TÄSTÄ SEURAA.. JA KUHAN SAAN NE TÄN PÄIVÄN HCG ARVO TULOKSET. (HCG OLI EDELLISELLÄ KERRALLA 6340 ) KYLLÄ VITUTTAA!!!!!

• ALKUP.
        ALKUP. kirjoitti:

TÄÄ ON NIIN MUN TUURIA.. ELI KOHTU ON TYHJÄ JA OIKEASTA MUNASARJASTA LÖYTY 15mm KYSTA. NYT SITTEN OLI UUSI VERIKOE JA KATOTAAN MIHIN SUUNTAAN TOI HCG ON MENNY. MUTTA RASKAANA EN KUULEMMA OLE . TÄÄ ON NIIN PERSEESTÄ!! NIIN JA EI KUULEMMA OLE KOHDUNULKOINEN.
        NYT SIT ODOTELLAAN ET MITÄ TÄSTÄ SEURAA.. JA KUHAN SAAN NE TÄN PÄIVÄN HCG ARVO TULOKSET. (HCG OLI EDELLISELLÄ KERRALLA 6340 ) KYLLÄ VITUTTAA!!!!!

SE HCG OLI NYT YLI 10000...

• kiinnostunut ....
        ALKUP. kirjoitti:

Ensinnäkin, pahoitteluni! Tuo on niiiiin julmaa, että raskaustesti näyttää plussaa ja sitä ehtii jo toivoa ... eikä sitten olekaan raskaana.

Mutta siis .. häh? Miten niin ei ole kohdun ulkopuolinen? Miten lääkäri perusteli tämän väitteensä ja miten selitti HCG:n kohoamisen?

Mulla tuli aikanaan testiin haamu joka pysyi ja pysyi haamuna, ja kun lopulta mittautin hcg:n se oli tosi alhainen eikä kohdussa sitten ultrassa näkynyt mitään. Myöskään munanjohtimissa ei näkynyt mitään, mutta sain kyllä diagnoosin, että todennäköisesti se oli kohdun ulkopuolinen raskaus. Muuta ei tehty, kuin seurattiin vain verikokeilla, että hcg laski nollaan.
        Ei se munanjohtimessa lymyävä alkio välttämättä näy ultrassa .... Mutta tämä raskaus kyllä näkyy mulla edelleen neuvolakortissa ekana raskautena.

• alkup.
        kiinnostunut .... kirjoitti:

Ensinnäkin, pahoitteluni! Tuo on niiiiin julmaa, että raskaustesti näyttää plussaa ja sitä ehtii jo toivoa ... eikä sitten olekaan raskaana.

Mutta siis .. häh? Miten niin ei ole kohdun ulkopuolinen? Miten lääkäri perusteli tämän väitteensä ja miten selitti HCG:n kohoamisen?

Mulla tuli aikanaan testiin haamu joka pysyi ja pysyi haamuna, ja kun lopulta mittautin hcg:n se oli tosi alhainen eikä kohdussa sitten ultrassa näkynyt mitään. Myöskään munanjohtimissa ei näkynyt mitään, mutta sain kyllä diagnoosin, että todennäköisesti se oli kohdun ulkopuolinen raskaus. Muuta ei tehty, kuin seurattiin vain verikokeilla, että hcg laski nollaan.
        Ei se munanjohtimessa lymyävä alkio välttämättä näy ultrassa .... Mutta tämä raskaus kyllä näkyy mulla edelleen neuvolakortissa ekana raskautena.

ja joo, kyl ei oo mukavaa tällänen..
        Mä sain uuden ajan torstaille ultraan jossa viellä kolmas lääkäri haluaa kattoo. Ei kuulemma jaksa uskoa todeks et kohdusta ei löydy mitään!! Outoo sekin mut hänen mielestään kun mun vointi on näin hyvä ja arvo vaan nousee, niin melkein olis pakko löytyä alkio jostain "kohdun nurkasta". (oli ko. lääkärin lausahdus)
        En tiiä, mut ihmetellä pitää!!!

• kiinnostunut ...
        alkup. kirjoitti:

ja joo, kyl ei oo mukavaa tällänen..
        Mä sain uuden ajan torstaille ultraan jossa viellä kolmas lääkäri haluaa kattoo. Ei kuulemma jaksa uskoa todeks et kohdusta ei löydy mitään!! Outoo sekin mut hänen mielestään kun mun vointi on näin hyvä ja arvo vaan nousee, niin melkein olis pakko löytyä alkio jostain "kohdun nurkasta". (oli ko. lääkärin lausahdus)
        En tiiä, mut ihmetellä pitää!!!

.. siellä näkyi tänään siinä ultrassa?

• vaadi
        ALKUP. kirjoitti:

Sulla samantyyppinen touhu kuin minulla oli. Koko aika arvot nousi ja mitään raskautta ei näkynyt missään. Minua vaan seurattiin ja seurattiin, oli hermot tosi kireellä. No se oli ulkopuolinen ja munajohdin repesi. Sitten vasta leikattiin ja kohtelu oli koko aika törkeää.... Toisen kerran sama homma, ei kyllä revennyt. Ennakoisin jo oireita, ja PAKOTIN heidät tutkimaan minut kunnolla, ja pystyin pelastamaan munajohtimeni. VAADI kunnon hoitia!!!

• alkup.
        vaadi kirjoitti:

Sulla samantyyppinen touhu kuin minulla oli. Koko aika arvot nousi ja mitään raskautta ei näkynyt missään. Minua vaan seurattiin ja seurattiin, oli hermot tosi kireellä. No se oli ulkopuolinen ja munajohdin repesi. Sitten vasta leikattiin ja kohtelu oli koko aika törkeää.... Toisen kerran sama homma, ei kyllä revennyt. Ennakoisin jo oireita, ja PAKOTIN heidät tutkimaan minut kunnolla, ja pystyin pelastamaan munajohtimeni. VAADI kunnon hoitia!!!

niinhän siinä sitten kävi, että kohdunuloinen oli mullakin. eilen pääsin sairaalasta ja oikea munajohdin jäi sille matkalle.. olo on kyl tosi masentunut ja kipee. lääkärille pitäis soittaa huomenna jälkitarkastus aikaa ja jutella jatkosta (siis ivf hoidon jatkamisesta) mutta just nyt ei jaksa kyllä ajatellakkaan mitään jatkoja, kunhan selviis ees tästä.
        harmittaa vaan kun ollaaan selittämättömiä tässä lapsettomuudessa, niin nyt luomu raskaaks tulo kyl vaikeutu entisestään, kun ei oo ku vasen puoli jäljellä. enkä edes tiedä ovuloinko sillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      26
      5149
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      101
      2341
    3. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      137
      2052
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      53
      1915
    5. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1740
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      55
      1296
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      134
      1011
    8. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      895
    9. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      308
      857
    10. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      137
      684
    Aihe