Berkeley College

new yorker

Kellään kokemusta tästä koulusta New Yorkissa? Oon ammattikoulun jälkeen lähdössä sinne joten haluaisin kuulla kokemuksia opiskelusta ja asumisesta New Yorkissa. :) Niii ja hei tarviiko olla Green Cardia jos menee ensin vaan opiskelemaan sinne? Opiskelun jälkeen kyllä muutan sitten pysyvästi mutta oisko parempi jos nyt jo hoitaisin nuo jutut? Green Card, viisumi ym.

Kiitos!

18

1932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tälleen

      Sulla pitää olla opiskelijaviisumi ja paljon rahaa tilillä mm. asumiskustannusten ja lukukausimaksujen kattamiseksi. Green Cardin saaminen ei kovin helppoa ole, ja opiskelujen jälkeen ei saa tehdä töitä 2 vuoteen USA:ssa vaan joudut lähtemään pois koko maasta muistaakseni kolmen kuukauden päästä. Näin ainakin v. 2007 kun itse olin yliopistovaihdossa, en tosin New Yorkissa.

    • Onnea matkaan

      Kuten edellinen kirjoittaja sanoikin, niin et voi jäädä maahan opiskelijaviisumin umpeuduttua. Green Cardia et voi hakea ennakkoon (ellet voita hakumahdollisuutta DV-lotterystä), siihen tarvitaan useamman vuoden oleskelu USA:ssa ja joukko muitakin ehtoja pitää täyttyä. Kortin saaminen voi kestää pitkään, vaikka hakukriteerit täyttyisivätkin. Jos haluat välttämättä jäädä sinne, niin pokaa sieltä itsellesi joku tyttö ja mene naimisiin (muistaakseni silloinkin joudut palaamaan Suomeen odottamaan viisumia).

      Opiskelijaviisumilla työnteko on hyvin rajoitettua ja sillä ei varmaankaan pysty kattamaan mahdollisia lukukausi- yms. maksuja.

      • new yorker

        Excuse me? POKAA TYTTÖ?? Ööööh, enpä taida. OON TYTTÖ JA HETERO. Mistä päättelit että oon poika?

        Ja juu, ei haittaa vaikka joudunkin tulee pois sieltä. Muutan muualle ulkomaille siks aikaa. No problem.


      • 20
        new yorker kirjoitti:

        Excuse me? POKAA TYTTÖ?? Ööööh, enpä taida. OON TYTTÖ JA HETERO. Mistä päättelit että oon poika?

        Ja juu, ei haittaa vaikka joudunkin tulee pois sieltä. Muutan muualle ulkomaille siks aikaa. No problem.

        Pelkka lukukausimaksu tuossa koulussa on 17400.00/vuosi. Siihen sitten paalle kirjat, asuminen ja elaminen. Eika ole edes mikaan ns. "tunnettu" koulu USA:ssa.
        New York on yksi kalleimpia paikkoja asua USA:ssa, kaikki maksaa enemman kuin muualla. Good Luck!


      • Juu...
        20 kirjoitti:

        Pelkka lukukausimaksu tuossa koulussa on 17400.00/vuosi. Siihen sitten paalle kirjat, asuminen ja elaminen. Eika ole edes mikaan ns. "tunnettu" koulu USA:ssa.
        New York on yksi kalleimpia paikkoja asua USA:ssa, kaikki maksaa enemman kuin muualla. Good Luck!

        Ja kannattaa myös tarkistaa että pääseekö sinne ammattikoulututkinnolla kun Jenkeissähän sellasia ei samassa merkityksessä ole kuin täällä, vain kaikki collegeen menevät käyvät high schoolin. Ellet siis ole käynyt lukiota.
        Töitä saat tehdä korkeintaan 20 h viikossa kampuksella, joista hommista maksetaan n. 5-10 taalaa tunnilta, eli työnteolla et kata edes asumiskuluja, saati sitten lukukausimaksuja.
        Mutta jos se on sinun unelmasi niin onnea matkaan :)


      • usassa asun
        20 kirjoitti:

        Pelkka lukukausimaksu tuossa koulussa on 17400.00/vuosi. Siihen sitten paalle kirjat, asuminen ja elaminen. Eika ole edes mikaan ns. "tunnettu" koulu USA:ssa.
        New York on yksi kalleimpia paikkoja asua USA:ssa, kaikki maksaa enemman kuin muualla. Good Luck!

        Vaarin. Berkeleyn yliopisto on suhteellisen tunnettu yliopisto USA:ssa ja kansainvalisestikin. Ei tietenkaan verrattavissa Ivy League kouluihin, mutta hyva koulu kuitenkin.

        Viestin aloittaja ei muuten varmasti tule menemaan kyseiseen kouluun, on sen verran realiteetit hukassa. Ellei sitten jotain ihmeita tapahdu ja ala oikeasti ottamaan asioista selvaa. :)

        t. Usassa opiskeleva ja asuva


      • 4
        usassa asun kirjoitti:

        Vaarin. Berkeleyn yliopisto on suhteellisen tunnettu yliopisto USA:ssa ja kansainvalisestikin. Ei tietenkaan verrattavissa Ivy League kouluihin, mutta hyva koulu kuitenkin.

        Viestin aloittaja ei muuten varmasti tule menemaan kyseiseen kouluun, on sen verran realiteetit hukassa. Ellei sitten jotain ihmeita tapahdu ja ala oikeasti ottamaan asioista selvaa. :)

        t. Usassa opiskeleva ja asuva

        On taas puurot ja vellit sekaisin. Berkeley College New Yorkissa on ihan eri asia kuin University of California, Berkeley. Viimeksi mainittu onkin tunnettu. Opiskele vahan enemman.


    • Jaakko!

      Sinä siis vain olet lähdössä sinne. Mitenkään ajatusta teilaamatta, itsekkin katsellut kyseistä koulua, mutta ilmeisesti vaativat melko hyvät (M) paperit lukiosta, jotta paikka olisi mahdollista saada. Ja tosiaan tosta ammattikoulu tutkinnosta jo aiemmin sanottiinkin. Rahaa tarvitsisit ja haku aikeesi tuntuu olevan melko hataralla haaveilu ja "mä haluun jenkkeihin" pohjalla.
      Kovasti vain töitä koulun eteen niin kaikki on kyllä tietysti mahdollista :)

      • aloittajaaaaa

        Miten niin olen vain lähdössä? Mä AION MENNÄ ulkomaille. Voi hyvänen aika. Aina kun joku on lähdössä Amerikkaan asumaan ni heti sanotaan että se ei oo mahdollista ja että se on vaan "teinien haaveilua" sellasesta elämästä jota näytetään tv:ssä. Rahaa TIETENKIN tarvii! Mä aion tehdä töitä tän eteen. Mut btw, en ookaan menossa tonne vaan meen ammattikouluun ulkomaille... ettääähh. Siinäpähän valittakaa ja kuvitelkaa että mä oon joku kakara joka vaan haaveilee rikkaiden jenkkiteinien elämästä. EN TODELLAKAAN. Ihan tosissani aion kuule mennä ulkomaille opiskelemaan ja asumaan, en todellakaan odota että se ois vitun helppoo. Haluan kokea siipiäni ja itsenäistyä ulkomailla, hankkia kontakteja tulevaisuutta varten.. Mut mitäpä mä sulle/teille tässä selittelen. Halusin vaan kuulla millasta on asua ja opiskella New Yorkissa mut en ole saanu vastauksia. Kiitos ja heihei.


      • BBA student
        aloittajaaaaa kirjoitti:

        Miten niin olen vain lähdössä? Mä AION MENNÄ ulkomaille. Voi hyvänen aika. Aina kun joku on lähdössä Amerikkaan asumaan ni heti sanotaan että se ei oo mahdollista ja että se on vaan "teinien haaveilua" sellasesta elämästä jota näytetään tv:ssä. Rahaa TIETENKIN tarvii! Mä aion tehdä töitä tän eteen. Mut btw, en ookaan menossa tonne vaan meen ammattikouluun ulkomaille... ettääähh. Siinäpähän valittakaa ja kuvitelkaa että mä oon joku kakara joka vaan haaveilee rikkaiden jenkkiteinien elämästä. EN TODELLAKAAN. Ihan tosissani aion kuule mennä ulkomaille opiskelemaan ja asumaan, en todellakaan odota että se ois vitun helppoo. Haluan kokea siipiäni ja itsenäistyä ulkomailla, hankkia kontakteja tulevaisuutta varten.. Mut mitäpä mä sulle/teille tässä selittelen. Halusin vaan kuulla millasta on asua ja opiskella New Yorkissa mut en ole saanu vastauksia. Kiitos ja heihei.

        Ihan mukava koulu, mutta tulee kalliiksi. Opiskeluun olisi hyva varata 80 000 taalaa, että saat sitä tyota tosiaan tehda ellei rahoitus jarjesty vanhempien tai muiden avustuksella.
        Et siis ole viela edes ammattikoulussa? Kannattaa harkita viela vahan, tuntuu silta etta suunittelet tulevaisuutta hieman liian pitkalle. Collegea/universitya ajatellen lukio elikkas high school olisi parempi pohja, en tieda paaseeko ammattitutkinnolla mitenkaan sisaan.
        Onnea kuitenkin yritykseen, jos ei muuta niin haaveilla saa aina.


      • 20
        BBA student kirjoitti:

        Ihan mukava koulu, mutta tulee kalliiksi. Opiskeluun olisi hyva varata 80 000 taalaa, että saat sitä tyota tosiaan tehda ellei rahoitus jarjesty vanhempien tai muiden avustuksella.
        Et siis ole viela edes ammattikoulussa? Kannattaa harkita viela vahan, tuntuu silta etta suunittelet tulevaisuutta hieman liian pitkalle. Collegea/universitya ajatellen lukio elikkas high school olisi parempi pohja, en tieda paaseeko ammattitutkinnolla mitenkaan sisaan.
        Onnea kuitenkin yritykseen, jos ei muuta niin haaveilla saa aina.

        eli lukio on USA:ssa perustutkinto. Yli 85% kansasta on sen suorittanut, on aikamoinen luuseri ilman sita.
        Peruspaasyvaatimus Collegeen/Universityyn.


      • 20
        20 kirjoitti:

        eli lukio on USA:ssa perustutkinto. Yli 85% kansasta on sen suorittanut, on aikamoinen luuseri ilman sita.
        Peruspaasyvaatimus Collegeen/Universityyn.

        piti kirjoittaa High School otsikkoon!


      • AC
        20 kirjoitti:

        piti kirjoittaa High School otsikkoon!

        Opiskelen itse Bostonissa yliopistossa. En viitti nyt ruveta tänne kirjoittelemaan mitään pitkää tekstiä kun se kuitenkin hukkuu tuonne loputtomaan keskustelumäärään.
        Jos tosissaan tarvitset tietoa niin ota yhteyttä
        [email protected]


      • K***
        20 kirjoitti:

        eli lukio on USA:ssa perustutkinto. Yli 85% kansasta on sen suorittanut, on aikamoinen luuseri ilman sita.
        Peruspaasyvaatimus Collegeen/Universityyn.

        Täältä ulkopuolinen kyselee.. Onko tämä tarkkaa tietoa? Eikö ammattikoulun (Matkailun perustutkinto / matkailuvirkailija) todistus käy haettaessa Collegeen Yhdysvalloissa?


      • 10
        K*** kirjoitti:

        Täältä ulkopuolinen kyselee.. Onko tämä tarkkaa tietoa? Eikö ammattikoulun (Matkailun perustutkinto / matkailuvirkailija) todistus käy haettaessa Collegeen Yhdysvalloissa?

        Ei ole samanlaista ammattikoulusysteemia kuin Suomessa. High School Diploma on perusvaatimus. Jos on oikein elamansa sossinyt teinina voi suorittaa GED:n.
        En usko etta hyvaksyvat matkailututkintoasi ellei siihen sisaltynyt mm.algebraa ja geometriaa.
        t. lapsi koulutettu USA:ssa


      • niimpäniinniin
        aloittajaaaaa kirjoitti:

        Miten niin olen vain lähdössä? Mä AION MENNÄ ulkomaille. Voi hyvänen aika. Aina kun joku on lähdössä Amerikkaan asumaan ni heti sanotaan että se ei oo mahdollista ja että se on vaan "teinien haaveilua" sellasesta elämästä jota näytetään tv:ssä. Rahaa TIETENKIN tarvii! Mä aion tehdä töitä tän eteen. Mut btw, en ookaan menossa tonne vaan meen ammattikouluun ulkomaille... ettääähh. Siinäpähän valittakaa ja kuvitelkaa että mä oon joku kakara joka vaan haaveilee rikkaiden jenkkiteinien elämästä. EN TODELLAKAAN. Ihan tosissani aion kuule mennä ulkomaille opiskelemaan ja asumaan, en todellakaan odota että se ois vitun helppoo. Haluan kokea siipiäni ja itsenäistyä ulkomailla, hankkia kontakteja tulevaisuutta varten.. Mut mitäpä mä sulle/teille tässä selittelen. Halusin vaan kuulla millasta on asua ja opiskella New Yorkissa mut en ole saanu vastauksia. Kiitos ja heihei.

        no kyl toi sun kirjotus aika lapselliselta kuulostaa.. Ei kukaan aikuinen kirjota tolleen ku oot kirjottanu. Noita isolla fontilla kirjotettuja sanoja käytettiin sillon joskus ysiluokalla viel. Eli sillon teini-ikäsenä.


      • hh
        niimpäniinniin kirjoitti:

        no kyl toi sun kirjotus aika lapselliselta kuulostaa.. Ei kukaan aikuinen kirjota tolleen ku oot kirjottanu. Noita isolla fontilla kirjotettuja sanoja käytettiin sillon joskus ysiluokalla viel. Eli sillon teini-ikäsenä.

        Ammattikoulu pohjalla ei ainakaan USAn pääse vaan pitää olla käynyt lukion eli high schoolin, koska USAssa koulutusjärjestelmä on niin erilainen.


      • sportti-36
        AC kirjoitti:

        Opiskelen itse Bostonissa yliopistossa. En viitti nyt ruveta tänne kirjoittelemaan mitään pitkää tekstiä kun se kuitenkin hukkuu tuonne loputtomaan keskustelumäärään.
        Jos tosissaan tarvitset tietoa niin ota yhteyttä
        [email protected]

        AC tiedätkö onko Bostonissa kalliskin Jääkiekko College? Onko Boston ihan ok kaupunki? ajattelin Bostoniin Hockey Collegeen...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      238
      2070
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      80
      1797
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1516
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      107
      1216
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1140
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1105
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      9
      1025
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      960
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe