Ensimmäistä kertaa

Annajaparimuuta

Hei!

Olen lähdössä tyttöporukalla Marmarkseen heinäkuun aikana ja kovasti kaipailisin vinkkejä, kuinka lomasta selviää ehjin nahoin kotiin. Mitä kannattaa ottaa huomioon? Matkalle lähdemme Aurinkomatkojen kautta. Kuumuus huolestuttaa... Selviääkö siitä...?! : ) Aikaisemmin olen itse tehnyt lähinnä kaupunkimatkoja (Lontoot yms.) ja tämä on ensimmäinen "etelänloma"

Matkustajina lienemme aktiivisia, eli olisi kiva kuulla vinkkejä siitä, mitä kaikkea aktiviteettia tuolla seudulla on tarjolla. Harrastan myös valokuvausta... Uskaltaako järkkärin ottaa mukaan? Entä onko vinkkejä kuvauskohteista, jonne voisi fillaroia tai mennä skoballa?

Iso kiitos! : )

13

901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joka suunnalta

      joten kannattaa jättää pikkarit kotiin niin ei tarvitse tuhlata aikaa.

      Muslimaissahan on paikallisilta naisilta esiaviollinen seksi kielletty.

      Joten hyvää matkaa "harjoituskappaleet"!

      • Annajaparimuuta

        No niin. Tuohan oli asiallista. Osaisiko joku antaa ihan asiallisia vinkkejä. Kiitos! : )


      • Järki mukaan
        Annajaparimuuta kirjoitti:

        No niin. Tuohan oli asiallista. Osaisiko joku antaa ihan asiallisia vinkkejä. Kiitos! : )

        niin ei tule yllätyksiä. Heinäkuu, jos se on kuten aikaisemmin, on TODELLA KUUMA, joten muistakaa suojata pää huivilla tai lippiksellä ja iho riittävän tehokkaalla aurinkovoiteella (itse olen käyttänyt P20 "linimenttiä" enkä ole koskaan palanut). Ihan suoranaisessa auringossa ei kannata olla kovin pitkää aikaa kerrallaan, ettei iho pala. Altaalla, rannalla ja veneretkellä on kaikista mukavin olla helteellä. Riittävästi nestettä (siis vettä) mukaan minne sitten menettekin (1 l pullo maksaa 1 liiran, n. 0,50 snt), ja jos ostatte isomman pänikän voitte itse pullottaa vettä pienempiin pulloihin. AM:n matkalla saatte esitteen matkalla lentokentältä hotelliin, jossa on kerrottu aktiviteeteista, joita AM järjestää. Omatoimisestikin voi lähteä niin jeeppisafarille kuin veneretkelle tai lähipaikkakunnille tutustumaan. Katujen varsilla on myyntipisteitä, joissa näitä omatoimimatkoja myydään. Itse olen ollut mm. Alin veneretkellä (26 €, johon sisältyy kokopäiväretki 9:30-17:00 ruoka ja ilmaiset juomat, ilmoittautua voi ravintoja Yukselissa rantakadun varrella). Nuoria kun olette, ette varmaan voi välttyä Baarikadun menosta, joka alkaa vasta puolen yön jälkeen. Siellä voi sitten bailata vaikka aamuun saakka. Varoa kannattaa sitten drinksujen tarjoajia ja kannattaa nauttia alkoholia kohtuudella jos ollenkaan. Välttyy ainakin ikävyyksiltä jos sattuis kontrolli pettämään. Ja ei sitten kannata "sortua" niihin poikien lirkutuksiin niin houkuttelevaa kuin se olisikin uskoa olevansa se maailman ihanin ja kaunein nainen. HYVÄÄ MATKAA JA LOMAA!


    • tässä tietoa

      Totuushan on se, että ympäri välimeren rannikkoa naureskellaan suomalaisille persjalkanaisille, jotka käyttäytyvät kuin siivottomat hutsut tavoitellessan paikallisia. Siellä lyödään vetoa kuinka monta skandilorttoa kukakin baarimikko ja respapoika paneskelee eka yönä. Suomettaren panosta tosin saa vain yhden pisteen, kun esim. ranskattarista ja italialaisista saa täydet viisi pistettä.

    • anna vaa

      ku otat liukkarii mukaa ei satu niin paljo kun ne kimpassa vetää sinua ja kuvaa kamerallasi.

    • vastauksista olet

      huomannut, jotkut suomalaiset naiset ovat pilanneet niin pahasti suomalaisnaisten maineen Turkissa, että sinne on turha matkustaa siinä toivossa, että saisi millään tavalla asiallista kohtelua karvakämmeniltä.

      Menkää mieluummin Italiaan...

      • Eroon örvelöistä

        Jos joku haluaa eroon typeristä ihmisistä ja törkeästä käytöksestä niin kannattaa jättää väliin tämän palstan lukeminen ja matkustaa Turkkiin.
        Olen käynyt Turkin lomakohteissa kymmeniä kertoja, mutta kaikilla reissuilla yhteensäkään en ole tavannut huonosti käyttäytyviä örvelöitä ja muita luonnevikaisia niin paljon kuin tällä palstalla puolessa tunnissa.


      • näin on
        Eroon örvelöistä kirjoitti:

        Jos joku haluaa eroon typeristä ihmisistä ja törkeästä käytöksestä niin kannattaa jättää väliin tämän palstan lukeminen ja matkustaa Turkkiin.
        Olen käynyt Turkin lomakohteissa kymmeniä kertoja, mutta kaikilla reissuilla yhteensäkään en ole tavannut huonosti käyttäytyviä örvelöitä ja muita luonnevikaisia niin paljon kuin tällä palstalla puolessa tunnissa.

        kyllä, siellä odottaa sivistys kera kunniamurhien ja elävältähautaamisien.


      • ei selvinpäin
        Eroon örvelöistä kirjoitti:

        Jos joku haluaa eroon typeristä ihmisistä ja törkeästä käytöksestä niin kannattaa jättää väliin tämän palstan lukeminen ja matkustaa Turkkiin.
        Olen käynyt Turkin lomakohteissa kymmeniä kertoja, mutta kaikilla reissuilla yhteensäkään en ole tavannut huonosti käyttäytyviä örvelöitä ja muita luonnevikaisia niin paljon kuin tällä palstalla puolessa tunnissa.

        niin minäkin olin käynyt, mutta nyt olinkin koko ajan selvinpäin ja totesin, ettö kylllä on kauheeta. kyllähän se kännissä on mennyt, mutta et selvinpäin pitäisi olla turkissa viikko. Ei ikinä, kiitos vaan


      • Yritä edes
        ei selvinpäin kirjoitti:

        niin minäkin olin käynyt, mutta nyt olinkin koko ajan selvinpäin ja totesin, ettö kylllä on kauheeta. kyllähän se kännissä on mennyt, mutta et selvinpäin pitäisi olla turkissa viikko. Ei ikinä, kiitos vaan

        Onhan se tosi, että alkoholiin tottuneelle selvin päin oleminen on tuskallista.
        Kannattaa kuitenkin hakeutua hoitoon ihan vaikka oman terveyskeskuksen kautta. Nykyisin on hyviä klinikoita ensiapuunja pitempikestoiseen kuntoutukseen.
        Vaikka alkoholismi on äärimmäisen vaikea sairaus, niin tiedetään siitä kuitenkin
        joidenkin parantuneen.


      • muistaa että
        Yritä edes kirjoitti:

        Onhan se tosi, että alkoholiin tottuneelle selvin päin oleminen on tuskallista.
        Kannattaa kuitenkin hakeutua hoitoon ihan vaikka oman terveyskeskuksen kautta. Nykyisin on hyviä klinikoita ensiapuunja pitempikestoiseen kuntoutukseen.
        Vaikka alkoholismi on äärimmäisen vaikea sairaus, niin tiedetään siitä kuitenkin
        joidenkin parantuneen.

        suomalaisten muslimienhuorien levittämät sukupuolitaudit ovat pahimmillaan paljon alkoholismia vaarallisempia saurauksia.


      • Taas yksi tollo
        muistaa että kirjoitti:

        suomalaisten muslimienhuorien levittämät sukupuolitaudit ovat pahimmillaan paljon alkoholismia vaarallisempia saurauksia.

        sinun, suomitollo, ei tarvitse siitä olla huolissas. Sinähän keskityt vain toisten ihmisten haukkumiseen ja saat siitä tyydytykses. Muusta et mitään tiedäkään ja voit olla varma, ettet tule tietämäänkään.


    • Turkkiin_rakastunut

      Olen ollut Turkissa lomailemassa viimeisen kymmenen vuoden aikana kerta-pari vuodessa, muutama kerta myös Marmariksessa. Eli kokemusta on runsaasti.

      Marmaris on perinteinen "turistihelvetti" eli turisteja varten rakennettu alue, joka kuhisee kauppoja ja ravintoloita. Paikallisia näkee kaduilla ani harvoin. Turkki on vuoria ja linnakkeita täynnä. Hintataso on hyvin edullinen ja fillarin vuokra on halpaa, joten pyöräilyetäisyydellä oleviin vuoriin ja linnakkeisiin pääsee ottamaan upeita kuvia. Jos yhtään viitsii vaivautua pidemmälle, niin ehdottomasti suosittelen vierailua Pamukalessa - täältä saa upeampia kuvia kuin mistään muualta.

      Kesäkuukausina Turkissa on älyttömän kuumaa, joten kannattaa käyttää vahvaa aurinkosuojaa ja päähinettä. Jos vähänkin tuntuu auringon poltetta, mennään välittömästi sisälle piiloon.

      Kaupankäyntikulttuuri on Turkissa hyvin erilaista kuin meillä Suomessa. Sisäänheittäjiä on joka paikassa ja hyvin röyhkeitähän he paikoin ovat. Myös kauniita sanoja osataan puhua eli älä usko paikallisten miehien kurnutuksia. Kaupoissa on tapana tinkiä, vaikka hintataso onkin edullista, on hinnoissa usein miten reippaasti ilmaa. Myös juomia asiakkaalle useammissa paikoissa talo tarjoaa.

      Yleisestikin voi sanoa, että jos pitää aivot pääkopassaan myös lomalla, välttii ikävyyksiltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9164
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2688
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      145
      2467
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1310
    Aihe