Youtube-videot

gachaization

Mietin tässä vaan, että kun hyvin moniin youtube-videopalvelun videopätkiin on laitettu jotain taustamusaa, niin että onko se okei, vai missä menee raja?
Kun joitain videoita on poistettu jonkun "WMG-sisällön vuoksi" viitaten ilmeisesti johonkin tekijäoikeushommaan.
Haluaisin laittaa Juutuubiin videon, mutta saako siihen siis laittaa jotain musakkia päälle?
Jos oletetaan että Windows Movie Makerilla editoi ja pistää musat siinä.

3

982

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rosvojoukko rahastaa

Musiikki on vapaata, jos säveltäjän, sovittajan ja sanoittajan kuolemasta on kulunut 70 vuotta ja äänityksestä 50 vuotta. Molempien aikamäärien pitää täyttyä. Muuten tarvitaan lupa tekijöiltä (Teosto) ja/tai levy-yhtiöltä sekä esittäjiltä (Gramex). Ja niitä ei yksityisen kannata ruveta edes kysymään, sen verran kallista ja hankalaa tulee olemaan.

Mutta maailma on täynnä klassisia sävellyksiä ja kansanmusiikkia, joita voit vapaasti itse soittaa videoiden taustalle keneltäkään kyselemättä. Ja vanhoja levyjä.

• rosecenze

Musiikkia kai saa juuri käyttää tälläiseen videoon ihan ilman erikoista säätämistä, mutta markkinointiin ei ilman lupaa. Mutta WMG on tollainen tiukkaperse että se poistattaa jokaisen YouTube videon jossa näkee olevan sen musiikkia.. Eli käytä jtn muuta kuin WMG:n alaista musiikkia, tai vaihtoehtoisesti AudioSwappia..

• tuntematon_

Youtubesta voi ladata linkkien kautta ilmaista musiikkia hakusansaksi riittää: Free music

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      194
      6769
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      158
      1975
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1658
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      54
      1185
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      44
      1059
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      1017
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      957
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      924
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      889
    Aihe