Loukkaanko jotakin??

häävieraat...

Moi! Onko kellään samanlaisia ajatuksia häistä?

Maistraatissa menemme naimisiin, mutta mietin vaan, että pitäisikö sitä jotkut pienimuotoiset häät vai ei mitään juhlia ollenkaan. Jokatapauksessa häät tulisi olemaan pienet. Vieraina olisivat lähinnä vanhemmat ja sisarukset perheineen, isovanhemmat ja tärkeimmät ystävät. Korkeintaan tädit ja sedätkin perheineen, mutta...

Menimme kihloihin hiljaisuudessa, emme siis ilmoittaneet muuta kuin vaan perheillemme. Kuitenkin äitini puolen lähisukulaiset keräsivät kihlalahjarahaa ja tietysti kiitimme kortein heitä. Olen sellainen että mietin joskus turhan paljon mitä muut ajattelevat toimistani. Nyt on noussut ajatuksia, että mitä jos nämä äitin puolen sukulaiset loukkaantuvat kun emme heitä kutsu häihimme? (siis jos ei kutsuta tätejä ja setiä). Eikö häitten pitäisi olla omannäköiset ja viettää juuri siten miten me sen parhaaksi näemme!?

8

1227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • morsmaikku011

      oon sun kanssa ihan samassa tilanteessa.lopulta laskimme että jos me aletaan IHAN OIKEESTI kutsumaan kaikki serkut...etz..(en ole nähnyt edes kaikkia serkkujani ikinä!tai jotain pirkko-virve tätiä 10 vuoteen) niin meille tulisi yli 200 vierasta,mikä on IHAN LIIKAA.pistimme listalle ihen oikeesti tärkeet ihmiset ja niitä on alle 45.eikä minun puolelta (morsiammen) tule yhtään tätiä ja sulhasen isällä on jo 7 sisarusta...joten voit kuvitella mikä määrä oilisi serkkuja...etz...mut ei niin ei!halutaan pieni ja muodollinen tilaisuus kotona.joten emme ala kutsumaan jotain vain pakolla.

      • ap

        Niinpä, mekin aateltiin juhlia vaan tärkeimpien läheisten ja kavereitten kans. Kyllähän pareilla on oikeus järjestää sellaset häät ku haluaa... Silti vaan pelottaa että ne muut sitten loukkaantuu. Esim kun aattelin kutsua mun kummit, joista toinen mun eno ja mulla on 2 enoa ja yks täti lisää, niin mietin vaan että loukkaanko niitä sitten... Jos kutsun kaikki enot ja tädit perheineen niin minun puolelta tulis korkeintaan noin 40.


      • muutan
        ap kirjoitti:

        Niinpä, mekin aateltiin juhlia vaan tärkeimpien läheisten ja kavereitten kans. Kyllähän pareilla on oikeus järjestää sellaset häät ku haluaa... Silti vaan pelottaa että ne muut sitten loukkaantuu. Esim kun aattelin kutsua mun kummit, joista toinen mun eno ja mulla on 2 enoa ja yks täti lisää, niin mietin vaan että loukkaanko niitä sitten... Jos kutsun kaikki enot ja tädit perheineen niin minun puolelta tulis korkeintaan noin 40.

        Kinkkinen juttu. Ehdotus olisi, että teidän molempien vanhemmat ja isovanhemmat, sisarukset, tärkeimmät ystävät ja kummit. Perheineen tai ilman.
        Minusta voitte jättää vanhempienne sisarukset eli tätinne, setänne ja enonne pois eli he olisivat liian "kaukaisia" sukulaisia. Kummit tulisivat kutsutuiksi vain kummin ominaisuudessa.
        Olen itsekin ollut kutsuttuna serkun lapsen rippijuhlaan, koska olen lapsen äidin kummi, jota sisarukseni eivät ole. Kummi usein kutsutaan myös rippijuhliin eli hän on erityisasemassa.


      • ap
        muutan kirjoitti:

        Kinkkinen juttu. Ehdotus olisi, että teidän molempien vanhemmat ja isovanhemmat, sisarukset, tärkeimmät ystävät ja kummit. Perheineen tai ilman.
        Minusta voitte jättää vanhempienne sisarukset eli tätinne, setänne ja enonne pois eli he olisivat liian "kaukaisia" sukulaisia. Kummit tulisivat kutsutuiksi vain kummin ominaisuudessa.
        Olen itsekin ollut kutsuttuna serkun lapsen rippijuhlaan, koska olen lapsen äidin kummi, jota sisarukseni eivät ole. Kummi usein kutsutaan myös rippijuhliin eli hän on erityisasemassa.

        Kiitos ehdotuksesta. Itsekkin ajattelin että tädit sedät ja enot vois jättää pois. Noi mitä luettelit vieraiksi niin olis ne tärkeimmät. Ehkä tästä saan lisävarmuuttaa suunnitelmiin.


      • _maaru_
        ap kirjoitti:

        Kiitos ehdotuksesta. Itsekkin ajattelin että tädit sedät ja enot vois jättää pois. Noi mitä luettelit vieraiksi niin olis ne tärkeimmät. Ehkä tästä saan lisävarmuuttaa suunnitelmiin.

        Jokainen järjestää juuri sellaiset häät kuin itse haluaa, joten jos teistä tuntuu siltä, että ette halua kutsua sukulaisia, niin ei kukaan velvoita. Siitä ei ole syytä kenenkään loukkaantua. Omat hääni tulevat myös olemaan pienet, koska huomasimme, että on vaikeaa vetää rajaa siihen, keitä kutsutaan. Aluksi mietimme, että kutsuisimme myös ystäviä, mutta totesimme, että vieraslista paisuisi aivan liikaa. Niinpä vedimme rajan kummankin perheeseen (mukaan lukien sisarukset perheineen sekä isovanhemmat) ja kummeihin. Näin häistä tulee pienet ja intiimit. Toki tähän päätökseen vaikutti myös se, että emme koskaan ole välittäneet isoista häistä emmekä aio sellaisia järjestää, vaikka meiltä sitä odotettaisiinkin ja vaikka siitä joku loukkaantuisikin. Ne ovat meidän häämme ja haluamme niistä sellaiset, jotka meitä miellyttävät.


    • gfdsdfg

      sellaista asiaa, että minun vanhempani odottavat häitämme, koska saisivat hyvän syyn kutsua kaikki sukulaiset ja kummit ja ystävät ja tuttavat ja parhaat kaverit joita on viimeksi nähty vuonna -75... Siis ihmisiä, joita ei ole nähnyt kymmeniin vuosiin.... KYLLÄ!!

      Minusta tuntuu pahalta, että minä kieltäisin vanhempiani kutsumasta heitä. Toki voisivathan he odottaa omia täyskymppisynttäreitään ja kutsua sinne ketä ikinä haluavatkaan kutsua.
      Mutta jotenkin tuntuu pahalta, koska tiedän että he haluaisivat meidän häihimme myös omia tuttujansa ja sukulaisia, joiden kanssa vaihtaa kuulumisia ym. Olisihan se vähän tylsää, jos salissa on vain morsiamen ja sulhasen ystäviä, tuttuja, työkavereita ym. ja vanhempien seurassa olisivat ainoastaan kummit, parin sisarukset lapsineen ja ehkä juuri ja juuri lähimmät sedät ja tädit.

    • jdnvksbvk

      Miten ap ratkaisit tilanteen?

      Kyllähän siitä joku saattaa loukkaantua. Ja sitten heidän on vain päästävä siitä yli. Meidän vihkitilaisuudessa oli vain minun sisarukseni (todistajina) ja "juhlissa" edellisten lisäksi heidän puolisonsa. Vanhemmille soitettiin vihkimisen jälkeen ja ilmoitettiin että naimisissa ollaan. Äiti kantoi kaunaa aikansa, mutta luovutti lopulta.

    • joulumorsian

      Aiomme mennä vain kahden maistraatin todistajan ja tuomarin läsnäollessa naimisiin. Molemmille jo toinen kerta, joten ei siinä isoja kekkereitä ole tarkoitus pitää. Juhlallisuudet hoidamme häämatkakohteen tasokkaimmassa raflassa romanttisesti ihan kahdestaan!
      Vanhempani luulivat meidän jo menneen naimisiin vuosi sitten, silloin soittelin perään ja pyysin vaihtamaan osoitekirjaan vielä tyttönimeni takaisin. Se kieltämättä vähän nauratti=)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4306
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2199
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1714
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1390
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1194
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      994
    Aihe