Venäjän uusia tullimääräyksiä

tavaraakulkee

Venäjälle matkustavat saavat viedä mukanaan 50 kiloa tavaraa aikaisemman 35 kilon sijasta. Tavaroiden arvo saa olla enintään 1500 euroa.

Uudet matkustajamääräykset rajoittavat bensarallia Suomesta. Nyt Venäjältä saa viedä vain 10 litraa polttoainetta. Ennen muutoksia polttoainetta sai tuoda enemmän, mutta siitä oli maksettava suomalainen valmistevero rajaa ylittäessä.

Muutokset johtuvat siitä, että Venäjä yhtenäisti matkustajamääräyksensä uuden tulliliiton maiden kanssa. Venäjä muodosti tulliliiton Kazakstanin ja Valko-Venäjän kanssa. Muutokset tulivat voimaan heinäkuun alussa.

Lähde: Etelä-Saimaa -lehti

29

4051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marmeladova

      eräs suomalainen matkustaja kysyi passintarkastajalta, että eikö enää saa tuoda yöi 10 litraa bensaa, edes niin, että maksaa tullimaksun ylimääräisestä. Oli huomannut tiedotteen Suomen raja-aseman seinällä. Vastaus oli, että Venäjähän se on joka ei salli yli 10 litraa tuoda Suomeen, eikä ne siellä peri tullimaksuja Suomeen.
      Kuulemma venäläiset on ilmoittaneet, että jos on matkustajalla Suomeen tulossa ja mukana yli 10 litraa, on liika palautettava bensa-asemalle. (Mitähän bensa-asemat tuumivat tästä?) Sanoi kuitenkin tullimies, että aluksi (kuinka pitkään?) annetaan vain varoituksia ylimääräisestä. Näin kertoi sanomalehti Karjalainen eilen.

      • Igor kumihanska

        Toivottavasti suhnat oppisivat vielä että polttoainetta varten pitää olla määräysten mukainen kanisteri, kaikenmaailman maajussien virtasastioita sitä onkin nähnyt huoltoasemilla...

        Nyt samalla kertaa Suomen tullikin voisi alkaa valvoa että yli 400 litran tankissa olevasta määrästä maksteaan polttoaineverot Suomeen tullessa.


    • kerrankuussa

      tullimiehet eivät aikaisemmin ole välittäneet ainakaan vaalimaalla tai nuijamaalla näistä bensoista,
      pari jerryllistä sitä on tuotu yleensä.
      nyt sitten on homma selkeä, ihan niinkuin ennenkin, kun oli arempi.
      vajaa jerry, 15- 16 litraa on sopiva.
      veroja tuskin moni on maksanut pikku määristä ennekään.
      ihan hyvä tietää
      kiitos

      • tulee takaisin

        Hienoa!

        saadaan jonot takaisin niinkuin oli vanhaan hyvään aikaan. Useampi tuttu eilen otti naapurin puolelta yhteyttä ja kysyi entistä varastotilaa vuokralle. Viisumien määrä alkaa nousemaan venäläisten keskuudessa edelleen kun nyt saa kerran päivässä viedä tax free tuotteita Venäjälle entisen kerran kuukaudessa sijaan.

        Onhan tämä vaihteeksi selvä lisäys tax free kaupalle Suomessa ja tullijonoille rajalla.

        Tervetuloa tuskantsikit vai kilotytöt vai - no rakkaalla lapsella on monta nimeä :)


      • тушканчик
        tulee takaisin kirjoitti:

        Hienoa!

        saadaan jonot takaisin niinkuin oli vanhaan hyvään aikaan. Useampi tuttu eilen otti naapurin puolelta yhteyttä ja kysyi entistä varastotilaa vuokralle. Viisumien määrä alkaa nousemaan venäläisten keskuudessa edelleen kun nyt saa kerran päivässä viedä tax free tuotteita Venäjälle entisen kerran kuukaudessa sijaan.

        Onhan tämä vaihteeksi selvä lisäys tax free kaupalle Suomessa ja tullijonoille rajalla.

        Tervetuloa tuskantsikit vai kilotytöt vai - no rakkaalla lapsella on monta nimeä :)

        Alkaa taas kierrätyskeskuksissa tavara liikkumaan :)


      • Ihme---
        тушканчик kirjoitti:

        Alkaa taas kierrätyskeskuksissa tavara liikkumaan :)

        Ei ne venäläiset tuo rojujaan kierrätyskeskuksiin !!


      • Hansakassa ...

        Yksikään tullimies ei ole autoani tutkinut maasta poistuttaessa, sen enempää Suomessa kuin Venäjälläkään, viiimeisen viidentoista vuoden aikana kun olen liikkunut.

        Maasta poistuessa tarkastukset tekee rajavartiosto, ja heitä ei ole tähän mennessä kyydissä olleet tavarat kiinnostaneet. Tänäänkään 30l maatalous astia ei herättänyt mitään kommentteja.


      • 3+4=7,30
        Hansakassa ... kirjoitti:

        Yksikään tullimies ei ole autoani tutkinut maasta poistuttaessa, sen enempää Suomessa kuin Venäjälläkään, viiimeisen viidentoista vuoden aikana kun olen liikkunut.

        Maasta poistuessa tarkastukset tekee rajavartiosto, ja heitä ei ole tähän mennessä kyydissä olleet tavarat kiinnostaneet. Tänäänkään 30l maatalous astia ei herättänyt mitään kommentteja.

        onko jerryssä 10 vai 20l täällä susirajalla asustavalle. riittää kun tankki täyttyy. tavallisella norm kokoisella
        tankilla on ihan turha jobata. -0.


      • 15+3
        Hansakassa ... kirjoitti:

        Yksikään tullimies ei ole autoani tutkinut maasta poistuttaessa, sen enempää Suomessa kuin Venäjälläkään, viiimeisen viidentoista vuoden aikana kun olen liikkunut.

        Maasta poistuessa tarkastukset tekee rajavartiosto, ja heitä ei ole tähän mennessä kyydissä olleet tavarat kiinnostaneet. Tänäänkään 30l maatalous astia ei herättänyt mitään kommentteja.

        Tuo riippuu mistä ylityspaikasta rajan ylitää, Etelä-suomessa ei tulli käy tarkistamassa yleensä, mutta muualla kyllä.

        Ihmetyttää nuukuus mikäli ei raaski ostaa polttoaineille tarkoitettua astiaa...


      • Edellinen..
        15+3 kirjoitti:

        Tuo riippuu mistä ylityspaikasta rajan ylitää, Etelä-suomessa ei tulli käy tarkistamassa yleensä, mutta muualla kyllä.

        Ihmetyttää nuukuus mikäli ei raaski ostaa polttoaineille tarkoitettua astiaa...

        Tuo on aivan yhtä kelvollinen kuin huoltiksella myytävät muovokannut, mutta ihmettele sinä vaan. Kyse ei ole nuukuudesta, mulla on kyllä niitä jerryjäkin muutama.


      • hupsista..
        Edellinen.. kirjoitti:

        Tuo on aivan yhtä kelvollinen kuin huoltiksella myytävät muovokannut, mutta ihmettele sinä vaan. Kyse ei ole nuukuudesta, mulla on kyllä niitä jerryjäkin muutama.

        Ja höpsis. Bensiinille tarkoitettu astia on joko metallia tai sähköä heikosti johtavaa muovia. Tällä estetään bensiinin syttyminen hankaussähköstä. Toisinsanoen hankaussähköä ei muodostu.

        Eli on aivan oikein, että AIV- ja muut sekalaiset muoviastiat kielletään kokonaan. Ainoastaan hyväksymisleimalla varustetut sallitaan.

        Tuosta staattisen sähkön muodostumisesta. Olen joskus dieselautosta vajuttanut tankkia muoviletkulla. Kuuluu ihan ritinää kun staattista sähköä muodostuu dieselpolttoaineen kulkiessa läpinäkyvässä muoviletkussa. Onneksi dieselpolttoaine ei ole niin tulenarkaa.

        Eli kun bensiini velloo tarkoitukseen sopimattomassa muoviastiassa, syntyvä staattinen sähkö voi sytyttää bensiiniastian tuleen. Nämä pyromaanitankkaajat pitäisi käännyttää rajalta takaisin.


      • madd maxx
        hupsista.. kirjoitti:

        Ja höpsis. Bensiinille tarkoitettu astia on joko metallia tai sähköä heikosti johtavaa muovia. Tällä estetään bensiinin syttyminen hankaussähköstä. Toisinsanoen hankaussähköä ei muodostu.

        Eli on aivan oikein, että AIV- ja muut sekalaiset muoviastiat kielletään kokonaan. Ainoastaan hyväksymisleimalla varustetut sallitaan.

        Tuosta staattisen sähkön muodostumisesta. Olen joskus dieselautosta vajuttanut tankkia muoviletkulla. Kuuluu ihan ritinää kun staattista sähköä muodostuu dieselpolttoaineen kulkiessa läpinäkyvässä muoviletkussa. Onneksi dieselpolttoaine ei ole niin tulenarkaa.

        Eli kun bensiini velloo tarkoitukseen sopimattomassa muoviastiassa, syntyvä staattinen sähkö voi sytyttää bensiiniastian tuleen. Nämä pyromaanitankkaajat pitäisi käännyttää rajalta takaisin.

        tulee mieleen. Miten se kipinä sinne astian sisään pääsee jos korkki on kiinni?
        ja tankatessa sitten, kai sitä voi kipinöidä vaikka olis minkälaiset astiat.
        lähinnä kolaritilanteessa voisi olla vaaran paikka.
        ns. hyväksyttyjä jerryjä harvalla taitaa ollakaan, niitä gatzin varakannuja
        enimmäkseen. ja hyvinhän ne toimiikin.


      • pommi..
        madd maxx kirjoitti:

        tulee mieleen. Miten se kipinä sinne astian sisään pääsee jos korkki on kiinni?
        ja tankatessa sitten, kai sitä voi kipinöidä vaikka olis minkälaiset astiat.
        lähinnä kolaritilanteessa voisi olla vaaran paikka.
        ns. hyväksyttyjä jerryjä harvalla taitaa ollakaan, niitä gatzin varakannuja
        enimmäkseen. ja hyvinhän ne toimiikin.

        Oletko sinä noin hölmö? Kipinä syntyy tietysti astian sisäpuolella, kun bensiini hölskyy astiassa. Jos on vajaa astia, eli astiassa ilmaa, kotitekoinen palopommi on valmis.


      • Äimäsen käkönen
        pommi.. kirjoitti:

        Oletko sinä noin hölmö? Kipinä syntyy tietysti astian sisäpuolella, kun bensiini hölskyy astiassa. Jos on vajaa astia, eli astiassa ilmaa, kotitekoinen palopommi on valmis.

        Noitahan paukkuu tuolla tankkausjonoissa yhtenään. OK. Otetaan neuvosta vaari ja tankataan ne AIV kannut piripintaan, ettei hölsky...


      • ((^^))
        Äimäsen käkönen kirjoitti:

        Noitahan paukkuu tuolla tankkausjonoissa yhtenään. OK. Otetaan neuvosta vaari ja tankataan ne AIV kannut piripintaan, ettei hölsky...

        Ei niitten tarvitse myötäänsä paukkua, mutta kyllä se ihan selvä riskitekijä on sellainen muovikanisteri, mikä ei ole tehty bensiinin kuljettamiseen. Ei niitä kyseiseen käyttöön hyväksyttyjä bensakanistereita turhan takia tehdä.

        Tarvitaan vain otolliset olosuhteet, eli polttoaineen hankaussähköstä syntynyt kipinä purkaantuu bensiinin ja ilman rajapinnassa, missä on sopiva ilman ja polttoaineen seos. Se, että ilmiö ei ole jokapäiväinen, johtuu siitä, että bensiinin ja ilman suhde ei ole oikea. Suljetussa astiassa höyrystyneen bensiinin prosentuaalinen osuus yleensä on liian suuri syttyäkseen. Mutta joskus tankkauksen jälkeen saattaa olla sopiva seos ja tarvitaan vain pieni kipinä hankaussähköstä, niin koko auto on tulessa.

        Kipinä polttoainetankissa on räjäyttänyt lentokoneitakin, vaikka niissä tehdään kaikki mahdollinen sellaisen eliminoimiseksi.

        Toinen puute noissa tuulilasin pesuneste- ja AIV-kanistereissa on se, että ne ei kestä riittävästi painetta. Etenkin näin kesällä, kun tankkaat piripintaan huotoaseman kylmää maan alta tulevaa bensaa tai dieseliä. Jos korkki kestää, neste laajenee helteisessä autossa ja kanisteri voi hajota. Monet muovit myös ajanmittaan kovettuvat ja hapristuvat polttoaineen vaikutuksesta.

        Mutta aja sinä maajussi vain autollasi AIV-kanisteri täynnä bensaa. Jos ihminen on noin nuuka ja hölmö, että vaarantaa itsensä, perheensä ja kanssaihmisensä muutaman euron säästöllä, kun ei osta tarkoitukseen hyväksyttyä kanisteria, niin siitä vaan.

        Toivottavasti tullimiehet ottavat tuon vaaratekijän huomioon ja käännyttävät nämä AIV-terroristit takaisin. Joskus onkin venäjän tullissa kiinnitetty asiaan huomiota. Sais olla vain jokapäiväinen juttu, että kieltävät AIV- ja pesunestekanisterit polttoaineen kuljetuksessa.


      • uhfojutujja
        ((^^)) kirjoitti:

        Ei niitten tarvitse myötäänsä paukkua, mutta kyllä se ihan selvä riskitekijä on sellainen muovikanisteri, mikä ei ole tehty bensiinin kuljettamiseen. Ei niitä kyseiseen käyttöön hyväksyttyjä bensakanistereita turhan takia tehdä.

        Tarvitaan vain otolliset olosuhteet, eli polttoaineen hankaussähköstä syntynyt kipinä purkaantuu bensiinin ja ilman rajapinnassa, missä on sopiva ilman ja polttoaineen seos. Se, että ilmiö ei ole jokapäiväinen, johtuu siitä, että bensiinin ja ilman suhde ei ole oikea. Suljetussa astiassa höyrystyneen bensiinin prosentuaalinen osuus yleensä on liian suuri syttyäkseen. Mutta joskus tankkauksen jälkeen saattaa olla sopiva seos ja tarvitaan vain pieni kipinä hankaussähköstä, niin koko auto on tulessa.

        Kipinä polttoainetankissa on räjäyttänyt lentokoneitakin, vaikka niissä tehdään kaikki mahdollinen sellaisen eliminoimiseksi.

        Toinen puute noissa tuulilasin pesuneste- ja AIV-kanistereissa on se, että ne ei kestä riittävästi painetta. Etenkin näin kesällä, kun tankkaat piripintaan huotoaseman kylmää maan alta tulevaa bensaa tai dieseliä. Jos korkki kestää, neste laajenee helteisessä autossa ja kanisteri voi hajota. Monet muovit myös ajanmittaan kovettuvat ja hapristuvat polttoaineen vaikutuksesta.

        Mutta aja sinä maajussi vain autollasi AIV-kanisteri täynnä bensaa. Jos ihminen on noin nuuka ja hölmö, että vaarantaa itsensä, perheensä ja kanssaihmisensä muutaman euron säästöllä, kun ei osta tarkoitukseen hyväksyttyä kanisteria, niin siitä vaan.

        Toivottavasti tullimiehet ottavat tuon vaaratekijän huomioon ja käännyttävät nämä AIV-terroristit takaisin. Joskus onkin venäjän tullissa kiinnitetty asiaan huomiota. Sais olla vain jokapäiväinen juttu, että kieltävät AIV- ja pesunestekanisterit polttoaineen kuljetuksessa.

        kattokaas mistä materiaalista "viralliset"muovikannut ja aiv pytyt on tehty, ihan samasta "ämpärimuovista" ne on tehty. kaikista löytyy valuleima ja sieltä PE, elikäs polyeteeni.
        jos tuo hankasähkö teoria toimii,niin kaikki tankkipassatit ois jo aikoja sitten palaneet. lähes tulkoon kaikissa nykyautoissa on muovinen tankki ja raaka-aineena mainisemani PE.
        mitä se kellekään kuuluu millä pensansa tuo, jos pelottaa räjähtävät muovi astia, niin kannattaa pysyä kotona, sillä ulkona saattaa taivas pudota niskaan.


      • Uffe jutska
        uhfojutujja kirjoitti:

        kattokaas mistä materiaalista "viralliset"muovikannut ja aiv pytyt on tehty, ihan samasta "ämpärimuovista" ne on tehty. kaikista löytyy valuleima ja sieltä PE, elikäs polyeteeni.
        jos tuo hankasähkö teoria toimii,niin kaikki tankkipassatit ois jo aikoja sitten palaneet. lähes tulkoon kaikissa nykyautoissa on muovinen tankki ja raaka-aineena mainisemani PE.
        mitä se kellekään kuuluu millä pensansa tuo, jos pelottaa räjähtävät muovi astia, niin kannattaa pysyä kotona, sillä ulkona saattaa taivas pudota niskaan.

        Maalaiserkut hoooiiii !! Entäs jos kolaroitte miten käy peräänajossa kun takakontti ruttaantuu ja miten käy kusi eikun AIV kanisrterille kun se on muovista , no maalaiserkkukin sen arvaa Kyllä se hajoo ja halavat bentsiinit valuu tielle, jos oikein tuuri käy niin voipi joku iivana tulla sitä ihmettä katsomaan sätkä hampaissa.


      • pensapetteri
        uhfojutujja kirjoitti:

        kattokaas mistä materiaalista "viralliset"muovikannut ja aiv pytyt on tehty, ihan samasta "ämpärimuovista" ne on tehty. kaikista löytyy valuleima ja sieltä PE, elikäs polyeteeni.
        jos tuo hankasähkö teoria toimii,niin kaikki tankkipassatit ois jo aikoja sitten palaneet. lähes tulkoon kaikissa nykyautoissa on muovinen tankki ja raaka-aineena mainisemani PE.
        mitä se kellekään kuuluu millä pensansa tuo, jos pelottaa räjähtävät muovi astia, niin kannattaa pysyä kotona, sillä ulkona saattaa taivas pudota niskaan.

        siellä auton persuksissa on se omakin tankki...
        yhtenäänhän näitä varmaan posahtelee kun se bensa siellä hölskyy.
        paras kun ostan panssarivaunun ni ei mene ruttuun jos
        joku tökkäsee perään.
        joku on tainnut katella liikaa jenkkileffoja tai mäkkaiveria
        kun niin pelkää näitä muovikanistereita
        hajoo se peltijerrykin kun tarpeeksi litistää


      • tätsä..
        ((^^)) kirjoitti:

        Ei niitten tarvitse myötäänsä paukkua, mutta kyllä se ihan selvä riskitekijä on sellainen muovikanisteri, mikä ei ole tehty bensiinin kuljettamiseen. Ei niitä kyseiseen käyttöön hyväksyttyjä bensakanistereita turhan takia tehdä.

        Tarvitaan vain otolliset olosuhteet, eli polttoaineen hankaussähköstä syntynyt kipinä purkaantuu bensiinin ja ilman rajapinnassa, missä on sopiva ilman ja polttoaineen seos. Se, että ilmiö ei ole jokapäiväinen, johtuu siitä, että bensiinin ja ilman suhde ei ole oikea. Suljetussa astiassa höyrystyneen bensiinin prosentuaalinen osuus yleensä on liian suuri syttyäkseen. Mutta joskus tankkauksen jälkeen saattaa olla sopiva seos ja tarvitaan vain pieni kipinä hankaussähköstä, niin koko auto on tulessa.

        Kipinä polttoainetankissa on räjäyttänyt lentokoneitakin, vaikka niissä tehdään kaikki mahdollinen sellaisen eliminoimiseksi.

        Toinen puute noissa tuulilasin pesuneste- ja AIV-kanistereissa on se, että ne ei kestä riittävästi painetta. Etenkin näin kesällä, kun tankkaat piripintaan huotoaseman kylmää maan alta tulevaa bensaa tai dieseliä. Jos korkki kestää, neste laajenee helteisessä autossa ja kanisteri voi hajota. Monet muovit myös ajanmittaan kovettuvat ja hapristuvat polttoaineen vaikutuksesta.

        Mutta aja sinä maajussi vain autollasi AIV-kanisteri täynnä bensaa. Jos ihminen on noin nuuka ja hölmö, että vaarantaa itsensä, perheensä ja kanssaihmisensä muutaman euron säästöllä, kun ei osta tarkoitukseen hyväksyttyä kanisteria, niin siitä vaan.

        Toivottavasti tullimiehet ottavat tuon vaaratekijän huomioon ja käännyttävät nämä AIV-terroristit takaisin. Joskus onkin venäjän tullissa kiinnitetty asiaan huomiota. Sais olla vain jokapäiväinen juttu, että kieltävät AIV- ja pesunestekanisterit polttoaineen kuljetuksessa.

        30 - 40l kanisterja käytetään siksi,että sen kokoisia astiaoita harvoin huoltiksetla löytää. Kun kannu täysi tai lähes täysi siellä ei juuri ole happea minkä palaminen ts. räjähtäminen vaatii. Sisällä voisi vaikka raapaista tulitikun eikä tapahtuisi mitään. Mitä paineenkestoon tulee polttoainekanistereina myydään huomattavasti heikompia astioita,


      • //.\\
        uhfojutujja kirjoitti:

        kattokaas mistä materiaalista "viralliset"muovikannut ja aiv pytyt on tehty, ihan samasta "ämpärimuovista" ne on tehty. kaikista löytyy valuleima ja sieltä PE, elikäs polyeteeni.
        jos tuo hankasähkö teoria toimii,niin kaikki tankkipassatit ois jo aikoja sitten palaneet. lähes tulkoon kaikissa nykyautoissa on muovinen tankki ja raaka-aineena mainisemani PE.
        mitä se kellekään kuuluu millä pensansa tuo, jos pelottaa räjähtävät muovi astia, niin kannattaa pysyä kotona, sillä ulkona saattaa taivas pudota niskaan.

        Muovi saattaa olla samaa, mutta sen muovin sähköjohtavuutta on lisätty sekoittamalla muoviin sähköä johtavaa ainetta. Eli niihin ei muodostu hankaussähköä.

        Tuo asia on jo selostettu tässä ketjussa mosta kertaa.


    • vaippareissaaja

      Tämä siis tarkoittaa, että Venäjälle on helpompi viedä lahjoitustavaraa? Entinen 35 kg per matkustaja oli aivan järjetön vanhoista kestovaipoista, vauvanvaatteista ja muusta itselle tarpeettomasta, mutta ehjästä ja käyttökelpoisesta Venäjällä asuville tarpeellisesta.

      • Lumppui ja rätei

        Kun niiden lumppujen ja rättien paino ylittää 50kg niin jokaiselta ylimenevältä kilolta menee 4 evron lisämaksu , näin luki Moskow Times lehden sivuilla.
        ja sitten vielä yksi kummallisuus tai eihän siellä ole mitään kumallisuuksia täytyy vaan sopeutua ... Polkupyörä tai sukset ( on niitä muitakin tuotteita lueteltu) jotka ovat mukanasi vaikkapa matkailuautossa ( ihan oikein lukee) täytyy merkitä tulli selvitykseen ja tuoda takaisin jos sinulla ei ole venäjällä pysyvää asuinpaikkaa. Jos lahjaksi menee niin kuitti pitää olla mukana ettei ole varastettu , mitenkäs viet vanhat sukset ta fillarin lahjaksi.?
        Tätä jo toteuttivat värtsilässä kesäkuussa niin että vaimon ja minun polkupyörät piti viedä punnittavaksi sinne erilliseen halliin jos vaikka se 50 kg raja ylittyisi!


      • turistas
        Lumppui ja rätei kirjoitti:

        Kun niiden lumppujen ja rättien paino ylittää 50kg niin jokaiselta ylimenevältä kilolta menee 4 evron lisämaksu , näin luki Moskow Times lehden sivuilla.
        ja sitten vielä yksi kummallisuus tai eihän siellä ole mitään kumallisuuksia täytyy vaan sopeutua ... Polkupyörä tai sukset ( on niitä muitakin tuotteita lueteltu) jotka ovat mukanasi vaikkapa matkailuautossa ( ihan oikein lukee) täytyy merkitä tulli selvitykseen ja tuoda takaisin jos sinulla ei ole venäjällä pysyvää asuinpaikkaa. Jos lahjaksi menee niin kuitti pitää olla mukana ettei ole varastettu , mitenkäs viet vanhat sukset ta fillarin lahjaksi.?
        Tätä jo toteuttivat värtsilässä kesäkuussa niin että vaimon ja minun polkupyörät piti viedä punnittavaksi sinne erilliseen halliin jos vaikka se 50 kg raja ylittyisi!

        Onko porukalla jo kokemuksia, että valvotaanko esim. Svetossa kuinka tarkkaan tuota polttoaineen määrää? Uskaltaako tuoda vähän ylimääräistä?


      • kermaaaaa
        turistas kirjoitti:

        Onko porukalla jo kokemuksia, että valvotaanko esim. Svetossa kuinka tarkkaan tuota polttoaineen määrää? Uskaltaako tuoda vähän ylimääräistä?

        Eilen tankkasin sen sallitun 10 ltr ja vielä 2 desiä ylimääräistä tyhjään kahvikerma purkkiin , mutta eihän nuo kyselleet vaikka oli ihan avoimesti näkösällä ,varmaan luulivat että kermaa siinä on. Tästä kokemuksesta viisastuneena otan seuraavalla kerralla ½ ltran kuohukerma purkin mukaan tankkausreissulle.


      • turistas
        kermaaaaa kirjoitti:

        Eilen tankkasin sen sallitun 10 ltr ja vielä 2 desiä ylimääräistä tyhjään kahvikerma purkkiin , mutta eihän nuo kyselleet vaikka oli ihan avoimesti näkösällä ,varmaan luulivat että kermaa siinä on. Tästä kokemuksesta viisastuneena otan seuraavalla kerralla ½ ltran kuohukerma purkin mukaan tankkausreissulle.

        Todella hienoa, että valvonta ei ole niin tarkkaa. Uskaltaa siis pikkasen ylimääräistä ottaa. Kiitos nopeasta vastauksesta!


      • 23903949432
        turistas kirjoitti:

        Todella hienoa, että valvonta ei ole niin tarkkaa. Uskaltaa siis pikkasen ylimääräistä ottaa. Kiitos nopeasta vastauksesta!

        kukaan valittanut yhtään mitään kun olen tuonnu ~38L kannussa bensiiniä. Ja tuskin valittaa vieläkään. Tämä siis vaalimaan kautta..


    • Ryssis

      Bensan tuontia kyllä valvotaan vaalimaalla melko tarkasti ainakin nykyään. Jopa viipuriin obvat venäjän tullipojat porukkaa käännyttäneet maksamaan sakot ja tuomaan kuitin takaisin.

      • Ryskis

        Näin on näreet.Viime päivinä on käännytetty kymmeniä päivittäin kaatamaan ylimääräinen bensa pois ja maksamaan 455 ruplan sakko lähimpään pankkiin eli Viipuriin.Maksukuitit näytettyään päässeet rajan yli Suomeen.


    • Pyöritän ja pyärötin

      Hjuva Hjuva ... lisää näitä tarkistuksia ja kovemmat sakot salakuljettajille ja sakon maksu pitäs tapahtua jossain Siperian pankissa.
      Jos se on 10 ltr tai 50 ltr ta i500ltrniin onko se vaikeeta pysyä tuossa litra määrässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

      Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      64
      2129
    2. Sinä vain tulit elämääni

      Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1442
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

      Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      62
      1265
    4. Tiesitkö mies

      Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      70
      1248
    5. Nuorempi mies

      Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      115
      1125
    6. Onko sinulla

      Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      67
      946
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

      Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      72
      919
    8. Jos siis saamme

      Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      67
      900
    9. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

      Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      78
      842
    10. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

      The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      9
      822
    Aihe