Kaukkarit

6.

Kaukkarit ovat oikeesti vaarallisia! Onko se mukavaa tämän koirarodun omistajalla, kun uskalleta jättää edes joka paikkaan koiraa yksin ja pitää asua kylttien ja korkeiden aitojen varassa.

Tehän olette silloin koiranne vankeja.

23

1052

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerrostalokaukkis

      Ja jos kaukasianpaimenkoira on vaarallinen, niin miksi meidän 7-vuotias kaukkarityttö on aina ollut kuin maailman kiltein koira kaikin tavoin ?

      • Mies26zxz

        OLET TYHMÄ!!!!!!!!Tottakai koira on kiltti omistajaperheelleen...
        tämä on Wikipediasta jossa kerrotaan Kaukasianpaimenkoirasta tietoa:

        Kaukasianpaimenkoira on suojellut paimenia suurpedoilta Kaukasus-vuoristossa jo vuosisatoja.Erinomaiseksi vartijaksi kaukasianpaimenkoiran tekee sen tekee luonne. Se rakastaa yli kaiken omaa perhettään ja vihaa tunkeilijoiksi ja uhkaksi katsomaansa koko sydämestään. Koiran suunnitelmallinen sosiaalistaminen on välttämätöntä.

        Kaukasianpaimenkoira on erittäin hämäävä rotu käytökseltään. Oman perheen tai "lauman" keskuudessa ne ovat hellydenkipeitä, mutta mikäli ne havaitsevat pienimmänkin seikan jonka voivat tulkita uhaksi yhteisölleen, ne muuttuvat sekunnin murto-osassa lempeästä luppakorvasta hurjiksi peräänantamattomiksi taistelijoiksi. Taistellessaan kaukasianpaimenkoira vaipuu taistelutranssiin jossa se ei tunne kipua lainkaan, vaan jatkaa taistelua kunnes uhka on poistettu/poistunut tai se itse on kuollut.

        tajusitko???? Siis jos se katsoo että joku on uhka perheellesi niin se hyökkää sen kimppuun eikä lopeta ennenkuin uhka on poistettu...Ja sitä ei pysty kouluttamaan siihen että se tunnistais että joku ei ole uhka,vaan Kaukasianpaimenkoira päättää itse onko joku uhka vai ei..


      • KELE....
        Mies26zxz kirjoitti:

        OLET TYHMÄ!!!!!!!!Tottakai koira on kiltti omistajaperheelleen...
        tämä on Wikipediasta jossa kerrotaan Kaukasianpaimenkoirasta tietoa:

        Kaukasianpaimenkoira on suojellut paimenia suurpedoilta Kaukasus-vuoristossa jo vuosisatoja.Erinomaiseksi vartijaksi kaukasianpaimenkoiran tekee sen tekee luonne. Se rakastaa yli kaiken omaa perhettään ja vihaa tunkeilijoiksi ja uhkaksi katsomaansa koko sydämestään. Koiran suunnitelmallinen sosiaalistaminen on välttämätöntä.

        Kaukasianpaimenkoira on erittäin hämäävä rotu käytökseltään. Oman perheen tai "lauman" keskuudessa ne ovat hellydenkipeitä, mutta mikäli ne havaitsevat pienimmänkin seikan jonka voivat tulkita uhaksi yhteisölleen, ne muuttuvat sekunnin murto-osassa lempeästä luppakorvasta hurjiksi peräänantamattomiksi taistelijoiksi. Taistellessaan kaukasianpaimenkoira vaipuu taistelutranssiin jossa se ei tunne kipua lainkaan, vaan jatkaa taistelua kunnes uhka on poistettu/poistunut tai se itse on kuollut.

        tajusitko???? Siis jos se katsoo että joku on uhka perheellesi niin se hyökkää sen kimppuun eikä lopeta ennenkuin uhka on poistettu...Ja sitä ei pysty kouluttamaan siihen että se tunnistais että joku ei ole uhka,vaan Kaukasianpaimenkoira päättää itse onko joku uhka vai ei..

        Täysin samaa mieltä. Tälläinen kaukkarin kuuluu olla rotumääritelmän mukaan. Muussa tapauksessa kirjoittajan^^ koira on sellaisista sukulinjoista, mitkä ei enää toimi rodunomaisesti.

        V#ttu, kun ärsyttää nämä kaupunki "hipit", Joiden täytyy välttämättä saada sinne kerrostaloon juuri se suuri laumanvartija, vaikka sinne sopivampiakin rotuja löytyy vaikka kuinka paljon.
        Sitten tullaan tänne pullisteleen ja viisasteleen, että kyllä mulla on kaukkari kerrostalossa.
        Kaukkari on koira joka ei sinne kerrostaloon kuulu, ja sen varmasti olit kuullut, ennen kuin sellaisen sinne kerrostaloon hankit... -Miten kaiki muut voivat olla asian suhteen väärässä, ja sinä oikeassa? V#ttu miten turhamainen ihminen.


      • ihhohoiuhj
        KELE.... kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä. Tälläinen kaukkarin kuuluu olla rotumääritelmän mukaan. Muussa tapauksessa kirjoittajan^^ koira on sellaisista sukulinjoista, mitkä ei enää toimi rodunomaisesti.

        V#ttu, kun ärsyttää nämä kaupunki "hipit", Joiden täytyy välttämättä saada sinne kerrostaloon juuri se suuri laumanvartija, vaikka sinne sopivampiakin rotuja löytyy vaikka kuinka paljon.
        Sitten tullaan tänne pullisteleen ja viisasteleen, että kyllä mulla on kaukkari kerrostalossa.
        Kaukkari on koira joka ei sinne kerrostaloon kuulu, ja sen varmasti olit kuullut, ennen kuin sellaisen sinne kerrostaloon hankit... -Miten kaiki muut voivat olla asian suhteen väärässä, ja sinä oikeassa? V#ttu miten turhamainen ihminen.

        kuuluu itärajalle, perheisiin, missä naapuri on 10 km päässä ja susien ja muiden petojen uhka on todellinen karjaa tai perheen lapsia, tai muita lemmikkejä kohtaan.
        Kaukkarin luontainen ominaisuus on toimia tässä tehtävävssä ja koiran kannalta on ikävää, jos omistaja väkisin haluaa totuttaa koiraansa esimerkiksi asutusalueelle, jossa virikkeitä on liikaa, vaikka olisikin oma piha ja perunamaa.


      • min.

        kaukkari ei kuulu kerrostaloon


    • dfghfhj

      Naapurissa on kaukkari. Menen aamulla vessaan ja se aloittaa haukkumisen. Menen ulos, se huutaa. Teen mitä tahansa, se huutaa. Lapset ei uskalla mennä ulos, kun se vahtii raivoisasti omaa aluettaan. En suosittele kenellekään kyseistä rotua.

    • NaapurissaKaukkari

      dfghfhj: kanssa samaa mieltä.

      Naapurillamme on kouluttamaton kaukasianpaimenkoira joka on onneksi edes häkissä.

      Silti pelkään, että milloin se saa särjettyä häkin ja pääsee minun ja pienien koiriemme päälle kimppuun sieltä (on kuulema pureskellut itsensä edellisen häkin läpi?)

      Tämä koirarotu on kuin haikala: Komea ja hieno rotu. Helvetin vaikea kouluttaa ja pitää. Ei todellakaan sovellu kerrostaloon tai mihinkään ympäristöön missä on naapureita.

      täytyy olla piitkä kokekmus koirista. Jämäkkä perikseantamaton asenne ja pitkä pinna jos meinaa tuommoisen hankkia ! Ei todellakaan sovi aloittelijoille kyseinen rotu.

      Nämä jotka täällä lässyttää miten ihana koira "mun" kaukkari on ja miten kiltti se on meidän veeralla 4.5v eivät ymmärrä millaisesta rodusta tässä on kysymys eivätkä tunne koiraa kunnolla. Samaa nuo meidän naapuritkin lässyttää ? Mutta enpä allekirjoita niitä lässytyksiä ! Naapurin kaukkari on kerran käynyt meidän koirien päälle.

      • ohhoh1122

        NAAPURISSA KAUKKARI:
        mistä tiedät et naapurin kaukkis on kouluttamaton?? kaverin sakemanni ei voi sietää pieniä koiria joten ei voi aina rinnastaa kaukkariin että se sit tulee ja tappaa sun pienet hellan lettas koiras... miten kaukkis särkee häkin? keltä kuulit puremisesta? omistajalta vai? onko sinulla ollut kaukkis kun kerta tiiät et on vaikea kouluttaa ja pitää?


      • retukivinen

        Ja sit kun on vielä niitä "kasvattajia" jotka myyvät kaukkarinpentunsa ihan mihin ja kenelle vaan. Kunhan vaan saa rahat, muuten aivan sama.
        Sit vielä mainostetaan että kuinka ne on vihasii nii eihän niitä osta ku sellaiset "laitapuolen kulkijat" munan jatkeeks. Ja kohta saadaan lukea lehest ku taas joku kaukkari oli hyökänny jonku kimppuun. Ne on työkoiria ja sellaiseksi ne pitäis myydäkki.


    • tappaaaina

      On todella tyhmää ja vastuutonta idealisoida Kaukkaria sosiaaliseksi lasten ystäväksi. Kaukkari on erittäin vaarallinen ja salakavala raatelukone. Pienikin ele, käden liike, hymy, ääni, horjahdus tms. voi räjäyttää sen vahtiraivon esiin. Ja silloin oikea Kaukkari tappaa. Aina. Muu ei riitä sille.

      • Ei tapa aina

        Ei meidän kaukkari ole ketään tappanut, vaikka onkin purrut muutamia ihmisiä. Pitää kyllä paikkansa että nopeat liikkeet esim. tupakan pois heittäminen on saanut sen hyökkäämään ns. vieraiden kimppuun. Aina on tikeillä selvitty, kuolon uhreilta on vältytty, mikä johtuu siitä, että koira lopettaa puremisen käskystä.


    • dewfh

      Kaukkarit on parhaita te ootte vain kaikkea tuntemattomia pelkääviä paskahousuja

      • juupis

        oon samaa mieltä. meidän kaukkarit on viisaita koiria joitten kanssa on turvallista kulkea illalla lenkillä. ei koira haasta riittaa itse, ihminen sen aina ensin aloittaa... ja jotkut ihmiset on niin tyhmiä että kun tulee vieraan koiran lähelle niin aina ensimmäisenä tarjotaan kättä... tottakai se siihen nappaa kiinni jos katsoo sen aiheelliseksi, mitä tarjosit sitä. kaukkari ei käy turhaa kiinni ihmiseen jos ei ole aihetta. ne tottakai puolustaa laumaansa mutta niin myös tekee moni muukin rotu. montako kertaa on ollut kaukkareista lehdistössä juttua että raateli lapsen ym.. ei ole ollut... mutta muista roduita on. en sillä että parjaisin muita koiria, mutta ihmiset täällä turhaa parjaa sellaista rotua mistä ne on vaan lukenut eikä tutustunut rotuun yhtään. menkää käymään esim. koiranäyttelyissä, siellä on kaukkareita esillä. levollisia ja rauhallisia eläimiä.. ja sitten se sama näyttelykoira on kotona erilainen koska sillä on työ: kodin puolustaminen, sen lauman puolustaminen. ottakaa hyvät ihmiset selvää laumanvartijakoirista ennen kuin puhutte paskaa täällä. sellainen ihminen kellä ei koskaan ole ollut laumista niin ei todellakaan tiedä rodusta niin paljon että voisi täällä haukkua muita ihmisiä ja niiden koiria.


    • 11111111111111111111

      D tietää.
      Kaukkari on haastava ja vaikeakin rotu. Sitä pelkäävä ei ole typerä, vaan viisautta on olla menemättä ilman omistajaa sen reviirille.
      Mutta ei huolta, kyll suomalainen jalostyö sen pian pehmittää, niin se on tehnyt jokaiselle maahantuodulle alkuperäisrodulle. Ja ehkei se huonojuttu olekaan, kaukana takanapäin on ne ajat ja olot joihin esim kaukkari alunperin jalostettiin

    • kaukkari999

      7 vuotiaan nartun omistaja voin kertoa, että koirasta ei ole mitään ongelmaa. Omakotitalo alueella asun ja koira on pihalla irti vapaasti, ilmoittaa tulijat parilla haukahduksella, eikä tee mitään kun ilmoittaa koiralle tulijan olevan ok.

      Parempi tutustua rotuun, ennen kuin tuomitsee.

    • kyllä...

      ja kouluttakaa koiranne! kaukkari on upea koira kun se on hallinnassa.

      • juupis

        kaukkari ei ole sellainen koututettava koira kuten esim. dobberit, saket ym. järkevä kaukkari on koira jota ei tarvitse kouluttaa.. se oppii kyllä itse asiansa.. meillä ei ole koskaan koulutettu kaukkareita paitsi istumaan ja tänne käsky. aina ollut vapaana pihassa 7 vko lähtien. ei karkaile vaikka tiellä menis kuka. oma reviisi maailman tärkein asia josta se ei poistu. eihän työtään voi jättää... ja olen samaa mieltä että kaukkari on upea eläin


    • ------------

      Kaukkari ei kuulu asutusalueille.
      Mitäs juupis sitten, kun koirasi provosoituu jostain siellä tiellä liikkuvasta? Sinunlaisten takia tulee niitä vahinkoja, mitä tämäkin palsta on pullollaan.

    • Tiuku

      Kaukkari on upea koira, ihana ystävä. Tekee omia päätöksiä ja tilanne arvioita. Ei ole ehkä täydellisesti koulutettavissa. Missään nimessä näistä ei saa jalostaa, alkuperäistä luonnetta pois.

      Kaukkarin omistajan on tunnettava vastuunsa, niin ettei koira joudu omistajan välinpitämättömyyden takia kärsimään.

      En kyllä ikinä omastani luopuisi.

    • hjjj

      Rikollisuus raaistuu suomessa ja arvotaloissa asuvat turvautuu kalliiisiin turvafirmoihin, jotka ei aina edes toimi.
      Ihmisellä on oikeus kotirauhaan ja turvalliseen asumiseen, ja on hyvä jos omistaja on näin varmistanut korkein aidoin ja kyltein turvallisuuden, joka kuvastaa vastuullisuutta.
      Veljelläni on 2 koiraa ja toinen heistä on kaukkari, eikä hiippareita näy heidän pihamaallaan.

      Koira on henkivartija ja kodissa pitää oll turvallisuuden tunne.

    • et sellasta..

      miellä kaukkis pihas vapaana, ei ole aitoja pihas eikä porttiakaan. ei mene tielle kun komentaa vaikka meniskin ihmisiä ohi... että sellanen vaarallinen kaukkari meillä asustaa... :)

    • kaukkari fani

      Meillä kans hirvee peto! vanhempi on kyllä risteytys, kaukkari nöffi, mut se on kuin musta kaukkari =)
      Me asumme maalla ja naapureitakin on alle kilometrin sätellä viisi. Koiralla ikää 2v. Vahtii raivoisasti pihaa jos joku tulee mut ku huomaa että me hyväksymme tulijan se lopettaa vahtimisen ja on tulijan ystävä kun huomaa että siihen voi luottaa.

      Mä sanon kyllä että tälle rodulle on valitettavasti tullut paha maine kun on ihmisiä jotka eivät ole osannu kouluttaa sitä! Koska pennun sosialisointi on aloitettava sen ollessa 6 viikkoo ja heti kun siirtyy uuteenkotiin sitä on otettava mukaa eritilanteisiin ja pyydettävä vieraita käymään kylässä että pentu huomaa että tää on okei näin kuuluu olla! Mut jos sä suljet sen johki häkkii ekkä anna sen tutustuu vapaa ehtoisesti uusoiin tilanteisii nii sit tulee näit häiriö käyttäytymisii... Nyt meillä on puhdas kaukkari tyttö. Lukekaa vaikka tästä lisää jos ette mua usko.
      http://www.suomentiibetinmastiffit.fi/pdf/artikkelit/laumanvartijankoulutus-lehti-4-08.pdf

    • FinCaukkari

      Meillä on naapurissa sakemanni, boxereita ja typeriä ihmisiä.

      Koirat haukkuu raja-aidalla heti kun joku meidän tontilla liikkuu. Jos menet aidalle niin sakemanni hyppää sitä vasten ja koittaa purra vaikka omistaja seisoisi takana.

      Pienemmät omat koirat saivat toistuvasti osumia kun kävivät aidalla nokikkain. Naapuria asia huvitti aina siihen asti kunnes kerroin meille tulevan kaukkarin.

      Nyt on koko 2m korkea ja 120m pitkä aita levytetty vanereilla kokomatkalta (naapurin toimesta) ja loppui se naapurin koirienkin juokseminen siihen aidalle.

      Kaukkarin totutin jo pienestä pennusta asti tontin rajoihin ja tämä "levytetty" aita on myös näytetty koiralle paikkana jonne ei mennä vartioimaan/haukkumaan.

      Hyvin on koira oppinut ja ei muuten koskaan räksytä jos olen ulkona itse, vaikka joku tulisi pihaan. Se katsoo vain heti minun reaktiotani ja jos hyväksyn tulijan tai en kiinnitä "outoon ääneen" huomiota jättää koirakin asian huomioimatta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7776
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2862
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1835
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1444
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1405
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe